Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Miomino skrev (3 timer siden):

Her glemte du desperasjonen etter å legge skylden for MBH handlinger over på MM.

Desperasjonen er så stor at det letes med lys og lykter etter noe å ta henne på. Som å "lese mellom linjene" i et brev skrevet for nærmere et tiår siden. Desperasjonen gir seg også utslag i analyse av hvert ord hun sier i media. Da tas hennes uttalelser ut av sammenheng og vris noen runder rundt slik at det passer i eget narrativ. For ikke glemme hva desperasjonen kan få ut av et madrasskjøp.

Nedrig, ikke sant?

Desperasjonen etter å ta MM lyser lang vei og mangler åpenbare argumenter. Haters gonna hate. Lurer på hva agendaen egentlig er. Eller ikke. Noen er bare enkle. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snurrevippen skrev (28 minutter siden):

Desperasjonen etter å ta MM lyser lang vei og mangler åpenbare argumenter. Haters gonna hate. Lurer på hva agendaen egentlig er. Eller ikke. Noen er bare enkle. 

Ta MM? Nå må du og enkelte andre her virkelig roe ned. 
Vi har prøvd å tyde det åpne brevet hun skrev til norsk media ifm sønnens 20-årsdag. Men som vanlig er man her best på å kritisere andres måte å lese brevet på enn å si hvordan man tyder det selv. 

Lurer virkelig på hvor interessant det er å delta i en diskusjon uten å ytre egne meninger. 

• Liker 16
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (14 minutter siden):

Vi har prøvd å tyde det åpne brevet hun skrev til norsk media ifm sønnens 20-årsdag. Men som vanlig er man her best på å kritisere andres måte å lese brevet på enn å si hvordan man tyder det selv. 

Lurer virkelig på hvor interessant det er å delta i en diskusjon uten å ytre egne meninger. 

Brevet har flere sider opp og ned i denne tråden. Er du så opptatt av andres mening kan du bare lese deg opp. At det i det hele tatt er et tema enda er ren desperasjon. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (1 minutt siden):

Brevet har flere sider opp og ned i denne tråden. Er du så opptatt av andres mening kan du bare lese deg opp. At det i det hele tatt er et tema enda er ren desperasjon. 

Ikke verd å bruke energi på å svare slike innlegg. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (50 minutter siden):

All den tid vi kun har en uttalelse om at MM står godt i kritikken når det kommer til denne saken, må man nesten gripe etter halmstrå. Da er brevet hun skrev om sønnen sin det som er mest relevant, og det har strengt tatt ikke eldret seg like bra som årgangsvin etter hvert som saken mot hennes sønn gradvis har blitt rullet opp.

Dersom du mener vår kongelige familie får mye kritikk, vil jeg anbefale å sjekke ut hvordan folket i Storbritannia er ute etter å "ta" sine kongelige, eksemplifiserer med Kates besøk hos National Portrait Gallery, hvor det snakkes negativt om alt fra hvordan hun posisjonerer fingrene sine til at hårfargen hennes er for kjedelig:

Reddit - kilde 1

Daily Mail - kilde 2

Jeg tør påstå at saken til Marius er langt viktigere enn hvordan Kate velger å kle seg eller gestikulere under et besøk hos National Portrait Gallery, og dermed er det helt legitimt at det kan stilles spørsmål ved MM - spesielt når vi vet at hun med viten har spolert politiets etterforskning.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (Akkurat nå):

Nei, la vær å svar.

Det er vel et gjennomgående tema, dette brevet. Nettopp fordi man får et innblikk i hennes egne, private tanker, og ikke noe som har blitt sauset sammen i en avis eller en kronikk. Det kommer direkte fra henne selv. Og mange kan kjenne igjen måten å være forelder på, fordi man selv har erfaring med foreldre som ikke tar til seg "velmente råd" fra skole og andre foreldre. Og man har også erfaring med barna til slike foreldre, og vet hvordan det kan gå. Selvsagt blir brevet bragt på bane fordi det ofte er relevant når man prøver å analysere hvor det gikk galt. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Freydis skrev (6 minutter siden):

Takk. Kunne ikke brydd meg mindre 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke hengt meg opp i noen sin alder. Utrolig hvordan man får andre sine meninger til å bli noe helt annet. 

Så hvorfor juger du om alderen som stiller henne i verre lys? Hun var ikke 40 da de festet sammen. Hun er 11 år eldre, ikke 18. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flovef skrev (5 minutter siden):

Så hvorfor juger du om alderen som stiller henne i verre lys? Hun var ikke 40 da de festet sammen. Hun er 11 år eldre, ikke 18. 

Juger om alderen? Trodde det var nå nylig og ikke i 2018. Når skal dere bli ferdige med det her! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (20 minutter siden):

Dersom man ikke får bekreftelse på sitt eget narrativ, så fremstår det temmelig desperat å skulle hente dette temaet opp etter 50 sider + igjen og igjen og igjen. 

Det er veldig mye som har blitt tatt opp veldig mange ganger i denne tråden, dessverre. Det er liten tvil om at kongefamilien fortsatt interesserer - jeg velger å påstå av helt feil grunner.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

Juger om alderen? Trodde det var nå nylig og ikke i 2018. Når skal dere bli ferdige med det her! 

Rart du fikk med hans riktige alder fra 2018 men ikke hennes da 🤷‍♀️

Og har sett dette bli dratt opp flere steder og tenker bare misogyny og stakkars Linni. Ser for meg om det var en mann i 30-årene som hadde blitt utsatt for noe kriminelt fra noen i 20-årene, hadde man kommet med stikk på samme måte? I think not.

• Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (10 timer siden):

Takk, du tok poenget  mitt.  Akkurat dette jeg jeg har prøvd å få frem.  At noem gjør handlinger,  er ikke synonymt med å ikke inneha, vise feks omsprg , empati etc

Man kan være også begge deler.

Nei nei nei!

jeg sier jo det motsatte! Jeg sier at du må faktisk dømme noen ut ifra deres HANDLING! Du kan ikke seriøst mene at noen virkelig ER «omsorgsfull» fordi de ga deg ett vennlig smil før de voldtar og dreper! De ER IKKE «omsorgsfulle» de er skuespillere! Som manipulerer for å oppnå sine egentlige mål. Jeg sier IKKE det samme som deg! 🤦🏼‍♀️

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (6 timer siden):

Her glemte du desperasjonen etter å legge skylden for MBH handlinger over på MM.

Desperasjonen er så stor at det letes med lys og lykter etter noe å ta henne på. Som å "lese mellom linjene" i et brev skrevet for nærmere et tiår siden. Desperasjonen gir seg også utslag i analyse av hvert ord hun sier i media. Da tas hennes uttalelser ut av sammenheng og vris noen runder rundt slik at det passer i eget narrativ. For ikke glemme hva desperasjonen kan få ut av et madrasskjøp.

Nedrig, ikke sant?

Alle psykopater har blomstret opp fra ett sted. De oppsto ikke i et vakuum. Betyr det at det er omgivelsene sin feil? Nei. Betyr det at omgivelser ikke betyr noe som helst? - også nei. Du maler det veldig svart hvitt. Det er det ikke. Hvor mye MBH er ett produkt av sin oppvekst eller genetikk, arv/miljø; vil ingen vite. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Freydis skrev (2 timer siden):

«Ikke våg å kritiser sønnen min»!

- sønnen går ut å forgriper seg på noen.

»ikke tenk noe som helst om dette».

- …. Ja.. Okey.. 🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (13 minutter siden):

Så var det noe med de som roper høyest om at andre er psykopater..

Hvordan måler man desibel (dB) på tekst på et diskusjonsforum? Det er betimelig å spørre, spesielt ut fra unnskyldningen MBH sendte til NRK ovenfor ett offer, når det i etterkant viser seg å være et gjentagende handlingsmønster over tid.

«Forrige helg skjedde noe som aldri skulle ha skjedd. Jeg utøvde kroppskrenkelser og ødela gjenstander i en leilighet i alkohol- og kokainrus etter en krangel.

Jeg har flere psykiske lidelser som gjør at jeg gjennom hele oppveksten og det voksne liv, har hatt, og har utfordringer.

Jeg har over lengre tid slitt med rusbruk, noe jeg har vært i behandling for tidligere. Denne behandlingen skal jeg nå gjenoppta og ta på største alvor.

Rusbruken og mine diagnoser unnskylder ikke det som skjedde i leiligheten på Frogner natt til søndag forrige helg. Jeg ønsker å stå til ansvar for det jeg har gjort, og vil forklare meg sannferdig til politiet.

For meg er det aller viktigste å si unnskyld til kjæresten min. Hun fortjente verken det som skjedde den kvelden, eller den ekstreme pågangen fra både norsk og utenlandsk presse i ettertid. Å bli forfulgt av fotografer og journalister i en tid som dette vet jeg at har vært tøft å stå i.

Jeg vil også beklage til familien min. Jeg vet at mine handlinger i stor grad har gått ut over dere.

Så til deg min kjæreste, unnskyld. Dette skulle aldri ha skjedd, og jeg tar fullt og helt ansvar for mine handlinger.»

image.png.206e6d889a25ed57eb047b50eaa4f6d4.png

image.png.f3b702b5fd149e165b14c4636624f4a1.png

Heldigvis kan MM rydde opp i også dette, hun er jo dronningemne, må vite.

Endret av BørIkkeSkriveForMy
  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (32 minutter siden):

…»if it walks like a duck».. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
BørIkkeSkriveForMy skrev (3 minutter siden):

Hvordan måler man desibel (dB) på tekst på et diskusjonsforum? Det er betimelig å spørre, spesielt ut fra unnskyldningen MBH sendte til NRK ovenfor ett offer, når det i etterkant viser seg å være et gjentagende handlingsmønster over tid.

Ja, hvordan gjør man det - eller hvordan lære seg å forstå konteksten i det som står skrevet? Det finnes sikkert mange oppskrifter på det, spesielt for dem som ikke fikk fullt utbytte av barneskolens lese -og forståelses opplæring . 

Til det siste du skriver, så er det langt fra normalt å øse ut diverse diagnoser fordi noen har ufyselig oppførsel. Det har nærmest blitt hverdagskost på nettet, der enkelte prøver å legitimere sin manglende forståelse for det komplekse mennesket ved å sykeliggjøre dem. Det var visst noen lengre opp som prøvde å forklare med teskje: at mennesker er ikke ensartede, og kan ha gode verdier og dårlige verdier. Det gjør det ikke legitimt å skyte inn diagnoser man ikke har greie på. Å sette merkelapper på folk uten faglig grunnlag, er ikke bare useriøst, men totalt kunnskapsløst.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (45 minutter siden):

Mens andre er mer opptatt av å shitshame ofrene!

• Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (21 minutter siden):

…»if it walks like a duck».. 

Det er sikkert fint å leve i en verden med en overfladisk sjekkliste der man tror på alt man ser. Er det rart det stilles spørsmål til hvor fordummende sosiale medier er? Det du driver med er confirmation bias. 

Endret av Snurrevippen
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (4 minutter siden):

Mens andre er mer opptatt av å shitshame ofrene!

Kritikkverdig oppførsel kan stilles spørsmål til selv om man er ofre. Ingen er fritatt kritikk bare fordi de har vært utsatt for noe. Det folk tydeligvis mener her er at man har frikort fra ansvar for egne handlinger fordi man er et offer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...