Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Nei, da må man jo enten låne (kanskje av kriminelle) eller gjøre kriminelle ting, kan jo forstå at kronprinsparet ønsker å unngå det? 

Og det sier han jo at han allerede har gjort. Han sitter nok dypere i det enn vi egentlig vet.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M.H85 skrev (8 minutter siden):

Mister godene sine?😅 Er mye mer han bør miste... Friheten. Bak lås og slå hører han hjemme.  Har ingenting ute i samfunnet å gjøre slike tikkende FARLIGE bomber.

Tror ikke det er noen her som ikke mener at har bør få fengselsstraff.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ja, det så jeg. Men jeg mener ikke det er riktig å si at han er en ikke-offentlig person. Ikke av deg spesifikt, men heller av MM. Hun sier han er ikke-offentlig, men jeg mener det toget kjørte da hun giftet seg med HM. Uansett hvor mye hun ønsker det, er det han foretar seg (og særlig nå) av offentlig interesse fordi han er en del av kongefamilien. Men også fordi han, siden han ble gammel nok, søker rampelyset der han kan. Og særbehandling får han selvsagt fordi han er den han er.

Enig. MM ønsket både i pose og sekk for sønnen sin, og det spørs om det ikke er nettopp dette som straffer seg nå. 

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (Akkurat nå):

Enig. MM ønsket både i pose og sekk for sønnen sin, og det spørs om det ikke er nettopp dette som straffer seg nå. 

Ikke sant. Og siden han har sluppet unna så lenge, har de blitt komfortable med nettopp det. Nå rakner det, derimot.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (1 minutt siden):

Tror ikke det er noen her som ikke mener at har bør få fengselsstraff.

Hvordan er det i fengslene i Norge-er det lett tilgang på narkotika?  Tenker på om det hjelper han å bli rusfri å få en dom.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (9 minutter siden):

Nei, da må man jo enten låne (kanskje av kriminelle) eller gjøre kriminelle ting, kan jo forstå at kronprinsparet ønsker å unngå det? 

Eller sette krav som er det eneste som kan hjelpe et voksent menneske til å ta tak i livet sitt!

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JennieB skrev (2 minutter siden):

Hvordan er det i fengslene i Norge-er det lett tilgang på narkotika?  Tenker på om det hjelper han å bli rusfri å få en dom.

Det er mye dop i fengsler, ja.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (Akkurat nå):

Det er mye dop i fengsler, ja.

skjønner. Da er det ikke mye håp om at han blir rusfri ved evt soning.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (4 minutter siden):

Eller sette krav som er det eneste som kan hjelpe et voksent menneske til å ta tak i livet sitt!

Ja, som fornuftige og oppegående mennesker kan det være fristende å forslå. De som kjenner rusavhengige vet at det ikke hjelper stort. 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JennieB skrev (7 minutter siden):

Det hjelper han neppe. Narkotikaen florerer i norske fengsler. 
Men det er vel ikke det å bli fri fra rusavhengighet som ses på som det viktigste i saker som dette. Skulle tro at det viktigste å hindre at det skjer nye voldtekter og nye voldshendelser. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Ja, som fornuftige og oppegående mennesker kan det være fristende å forslå. De som kjenner rusavhengige vet at det ikke hjelper stort. 

Det hjelper heller ikke å sy puter under armene. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Det kan hjelpe dem til å vill ta tak for å få et normalt liv. Men i akkurat dette tilfellet, så er jeg faktisk i tvil om han vil komme til det punktet. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 time siden):

Forutsatt at det stemmer så viser jo dette hvor maktesløse alle rundt er når man ikke ønsker og greier å stå i behandling selv. Terskelen for tvang er skyhøy. 

Helt riktig , omtrent umulig å få hjelp når de selv ikke vil, dessverre

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Rømt" ble litt vel `Se og Hørsk`. Han var vel ikke lagt inn på tvang, han har skrevet seg ut. Men det er ille nok. 

Denne fyren er helt ute av kontroll, og det beste de kan gjøre nå er å faktisk se på om han er å regne som fare for seg selv eller andre, da kan han faktisk legges inn på tvang (paragraf 3) Dette HVIS han har de psykiske problemene han sier han har -  og at det er de som gjør at han utagerer og holder på som han gjør. 

Mani og psykoser blandt annet er grunnlag for tvangsinnleggelse (nei, jeg spekulerer ikke i hva HAN har, jeg bare nevner hva slags psykiske tilstander som kan være grunnlag for tvangsbehandling) 

Er det ikke noe som krever akutt behandling i psykiatrien, så burde han varetektsfengsles igjen. Han klarer ikke å la være å bryte besøksforbud mens etterforskningen pågår, og klarer tydeligvis ikke å la være å misbruke heller. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (4 minutter siden):

Det hjelper han neppe. Narkotikaen florerer i norske fengsler. 
Men det er vel ikke det å bli fri fra rusavhengighet som ses på som det viktigste i saker som dette. Skulle tro at det viktigste å hindre at det skjer nye voldtekter og nye voldshendelser. 

Helt klart, men å være rusfri gir et bedre utgangspunkt. Jeg tror dessverre ikke det er håp i denne situasjonen.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (13 minutter siden):

Ja, det så jeg. Men jeg mener ikke det er riktig å si at han er en ikke-offentlig person. Ikke av deg spesifikt, men heller av MM. Hun sier han er ikke-offentlig, men jeg mener det toget kjørte da hun giftet seg med HM. Uansett hvor mye hun ønsker det, er det han foretar seg (og særlig nå) av offentlig interesse fordi han er en del av kongefamilien. Men også fordi han, siden han ble gammel nok, søker rampelyset der han kan. Og særbehandling får han selvsagt fordi han er den han er, ja.

Brevet skrev MM da han ble 20, mye er endret siden da. Mulig de var enige at de ønsket ikke-offentlig «status» for han i 2014(?), men det har spilt liten rolle i ettertid. De stadige repetisjonene av det brevet fremstår mest som gnag mot MM, ikke som et reelt argument for hvorfor han eventuelt har blitt særbehandlet eller hvorfor livet hans har blitt som det har. 

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JennieB skrev (1 minutt siden):

Helt klart, men å være rusfri gir et bedre utgangspunkt. Jeg tror dessverre ikke det er håp i denne situasjonen.

Tror du har rett i det. Skulle han hatt noen sjanse til å korrigere atferden sin, måtte man satt inn tiltak mye tidligere. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...