Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Déjà vu skrev (15 minutter siden):

https://www.tv2.no/aktualitet/forsvareren-avkrefter-dobbeltspill-hevder-det-er-en-viktig-feil-i-kjennelsen/17199620/

Det var vel noen av dere her inne som nevnte dette, og jeg tenkte det samme, at dette med lukket eller åpen rettsal var et spill for galleriet fra Bratliens side.

Slik krimkommentator Olav Rønneberg her hevder.

"– Slik kjennelsen er skrevet gir det jo mistanke om dobbeltspill fra Bratliens side, at han sier en ting til pressen og noe annet til dommeren. Men jeg var ikke der, så det er umulig å vite hva som egentlig ble sagt. Det er dog uvanlig hvis dommeren ikke har fått med seg slike nyanser, sier Rønneberg," ...

Det stemmer, det framgår av kjennelsen at Bratlie ikke har protestert mot påtalemyndigheten som ønsket lukkede dører i fengslingsmøtet. Jeg skjønner ikke mediestrategien hans.

Se intervju med oolitisk redaktør i Nettavisen ;

https://www.nettavisen.no/kjendis/oyvind-bratlien-om-a-anke-hoiby-fengsling-avklaring-snart/s/5-95-2141930

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søker råd! skrev (5 minutter siden):

Det stemmer, det framgår av kjennelsen at Bratlie ikke har protestert mot påtalemyndigheten som ønsket lukkede dører i fengslingsmøtet. Jeg skjønner ikke mediestrategien hans.

Se intervju med oolitisk redaktør i Nettavisen ;

https://www.nettavisen.no/kjendis/oyvind-bratlien-om-a-anke-hoiby-fengsling-avklaring-snart/s/5-95-2141930

Jeg tror jeg skjønner mediestrategien hans. For den baserer seg i ganske stor grad på å skape forvirring. Tror dette er for at folk som ser dette dramaet utfolde seg, skal bli i tvil om hvem MBH er. Og at MBH sine gjerninger og handlinger fremstår i mer "blurry" framtoning.

Feks. som dette med Italia-turen. Jeg tviler sterkt på at dette var en tur forvarer Bratlien "anbefalte".

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo vant til mange inntrykk i dag. Det er lite som liksom sjokkerer mer. 

Jeg får likevel gysninger av den videoen der han svarer på hvordan han gjorde det slutt med sin tidligere kjæreste. En ting er at noen har solgt denne videoen til Se og Hør, det overrasker meg ikke, det finnes sikkert flere ulike motivasjoner til det. En kan for eksempel spekulere i om en snapgruppe bestående av blant annet hardbarka kriminelle (ref. Se og Hør) er de man bør legge all sin tillit til. 

Men vi skal vel for alvor ikke late som at det er totalt normal oppførsel å dele sånt i en snapgruppe, attpåtil midt i en sånn sak som han er i nå? Det er så grenseløst og ukritisk. Samt at det sikkert kan si mye om hva som blir idealisert i det nettverket, der noe sånt sendes ut. 

En kan jo diskutere Se og Hør sine metoder, men etter en avveiing, så synes jeg det er hans oppførsel som er mest interessant og som jeg ønsker å skrive om, og ikke Se og Hør og den eventuelt bedragerske snapgruppen hans. Så får andre vurdere det annerledes. 

Uansett hva man kan si om mediet som publiserte dette, så er det virkelig skremmende oppførsel. Jeg klarer heller ikke å se at dette er tatt ut av en kontekst og en sammenheng som gjør det mindre sjokkerende. 

Og Marius selv, han tenker tydeligvis ikke mye på de fornærmede i denne saken, når han sender rundt sånt. For å dra rettssikkerhet og personvern inn i dette. 

• Liker 26
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (11 minutter siden):

Jeg tror jeg skjønner mediestrategien hans. For den baserer seg i ganske stor grad på å skape forvirring. Tror dette er for at folk som ser dette dramaet utfolde seg, skal bli i tvil om hvem MBH er. Og at MBH sine gjerninger og handlinger fremstår i mer "blurry" framtoning.

Feks. som dette med Italia-turen. Jeg tviler sterkt på at dette var en tur forvarer Bratlien "anbefalte".

Skjønner. Dette fremstår bare mer og mer uhyggelig. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søgni skrev (Akkurat nå):

Jeg får likevel gysninger av den videoen der han svarer på hvordan han gjorde det slutt med sin tidligere kjæreste. En ting er at noen har solgt denne videoen til Se og Hør, det overrasker meg ikke, det finnes sikkert flere ulike motivasjoner til det. En kan for eksempel spekulere i om en snapgruppe bestående av blant annet hardbarka kriminelle (ref. Se og Hør) er de man bør legge all sin tillit til. 

Men vi skal vel for alvor ikke late som at det er totalt normal oppførsel å dele sånt i en snapgruppe, attpåtil midt i en sånn sak som han er i nå? Det er så grenseløst og ukritisk. Samt at det sikkert kan si mye om hva som blir idealisert i det nettverket, der noe sånt sendes ut. 

En kan jo diskutere Se og Hør sine metoder, men etter en avveiing, så synes jeg det er hans oppførsel som er mest interessant og som jeg ønsker å skrive om, og ikke Se og Hør og den eventuelt bedragerske snapgruppen hans. Så får andre vurdere det annerledes. 

Uansett hva man kan si om mediet som publiserte dette, så er det virkelig skremmende oppførsel. Jeg klarer heller ikke å se at dette er tatt ut av en kontekst og en sammenheng som gjør det mindre sjokkerende. 

Og Marius selv, han tenker tydeligvis ikke mye på de fornærmede i denne saken, når han sender rundt sånt. For å dra rettssikkerhet og personvern inn i dette. 

Den videoen er helt sprø.Det mest vanvittige for meg, er

1. hvordan han åpenbart ikke begriper et fnugg av hvordan dette fremstår for utenforstående. Han tror at han er kul?!

2. Så utrolig HARDT han gjør liksom-slår, og da i avslappet tilstand. Det må være helt forferdelig å bli utsatt for å "bli klappet litt til med flat hånd" av han der, når han attpåtil er sint og ruset. Og så er det sånne bittesmå syltynne damer det går utover i tilleg. 

• Liker 39
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (38 minutter siden):

Enig. Dette har jeg nevnt flere ganger. Vi KJENNER de ikke. Vi har kun fått sett fasaden av disse folka og nå rakner den. 

Nettopp.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søgni skrev (23 minutter siden):

Nå har det seg jo sånn at det faktisk er MBH (jeg er ikke på fornavn med ham) selv som er mistenkt og i varetekt...

- eller mener du virkelig at han er den fornærmede i alle disse sakene...?!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zeniora skrev (1 minutt siden):

Nå har det seg jo sånn at det faktisk er MBH (jeg er ikke på fornavn med ham) selv som er mistenkt og i varetekt...

- eller mener du virkelig at han er den fornærmede i alle disse sakene...?!

Nei, da har jeg vært utydelig. Jeg mener at det ikke er bare han selv denne videoen er til forkleinelse for. Det er ikke bare han og hans nære, som skades av valget om å publisere dette i en snapgruppe. Det er ikke bare han som impliseres, knyttes til dette, det er kort sagt ikke bare han som settes i sammenheng med denne videoen, dens signaler,  og alt man assosierer med den.  Det er også andre, og da særlig de fornærmede. 

Flere fornærmede i denne saken ønsker fred. Jeg la merke til at advokaten til hun som ble identifisert av politiet på en video som MBH selv hadde, ikke engang ville svare på hvordan hennes klient tok det. Det sier jo sitt, om belastningen dette medfører. (Så kan man selvsagt snu på dette, og skylde Se og Hør og de utro vennene som solgte videoen for det..)

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (2 timer siden):

Hårreisende. For en uhyggelig mann. Slik jeg ser det så driter han i hva han har gjort, ut ifra videoen å dømme. Dette er så lavmål som man kan få det😨

"MANN?!"

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vanvittig motbydelig video. Han er jo helt grenseløs. Når jeg tror det ikke kan bli verre så kommer det jammen noe nytt. Nå er vel grensa snart nådd her? 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke lest alt i de siste sidene av tråden, men ser det er en debatt om hvorvidt han trenger hjelp eller straff (for å sette det litt på spissen, tror ikke postene var så kategoriske på det ene eller det andre).

Jeg vil bare si at uansett for en forvirret og vanskelig oppvekst og feilslått oppdragelse man har, så har man et valg når det gjelder hvordan man oppfører seg og hvorvidt man skal utføre vold mot andre. Og denne mannen har tydeligvis valgt en utrolig dårlig oppførsel i situasjoner og forhold hvor han slett ikke hadde trengt å gjøre det. 
Og ja, man trenger hjelp både om man er rusmisbruker eller kriminell, men til sjuende og sist er det å oppføre seg bedritent mot andre mennesker et valg, uansett om man får hjelp eller ei.

Absolutt.  Men mange  før har snudd og mange har ikke snudd. Denne historien er ikke ferdig på noe vis. Ikke usynlig bak lås  og slå ei heller bak gardinene på en institusjon. 

Man må uansett først prøve. Pg å bli rusfri, bør være pri nr 1 først. Svært lite å hente om man ikke  blir det gørst og fremst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizzy skrev (2 timer siden):

Vanligvis er det tabu å snitche på andre. Så det kan jo tyde på at statusen hans er lav der også nå. 

Det du sier er en måte å tolke det på.

Siden det er uvanlig å "snitche" på andre i slike kriminelle miljøer, og den indre justisen gjerne er knallhard, så tror jeg det er minst like stor sjanse for at denne videoen er lekket med vilje, for å vise MBH at de har ting på ham, at han bør holde tett om han får spørsmål om dem av politiet. Med andre ord, at videoen like gjerne kan være en advarsel/trussel til MBH som noe annet. Og attpå til har de trolig fått betalt for å "advare" ham.

Siden MBH tydeligvis er en del av dette tunge kriminelle miljøet, og etter sigende har vært det i 10 år, så anser jeg det som nærmest usannsynlig at han ikke vet ting miljøet med alle midler ønsker å skjule. Derav også grunn til å advare ham mot å svikte dem. Dette er i så fall skummelt, for om han da ev. skulle velge å holde tett, så vil han trolig "bevise" for det kriminelle miljøet at han er til å stole på, og da blir han nok hanket inn igjen i miljøet fortere enn han rekker å skifte undertøy etter ev. sonet straff. Når "alle andre" ev. hadde vendt seg mot ham så ville han hatt få steder å vende seg, og risikoen blitt enorm for at han også selv søker miljøet.

Legger til: jeg håper MBH etterhvert innser at i det kriminelle miljøet har han ingen ekte venner, selv om han har trodd det i mange år. Å innse det er nok utfordrende, all den tid han tydeligvis har trodd at de var ekte venner. Men vil MBH få skikk på livet sitt - og det kan han få etter rusbehandling og ev. soning - så må han kvitte seg med falske venner (både i og utenfor kriminelle miljøer), han må endre miljø, skaffe seg andre interesser og omgås normale, sunne folk.

Endret av Frisk Frosk
  • Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 time siden):

Enig. Dette har jeg nevnt flere ganger. Vi KJENNER de ikke. Vi har kun fått sett fasaden av disse folka og nå rakner den. 

Dette er viktig. De er medietrent til ryggmargen, det eneste vi ser er det de vil vi skal se. Med så mange medierådgivere og så mye medietrening ville hvem som helst fremstått sympatisk.

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Absolutt.  Men mange  før har snudd og mange har ikke snudd. Denne historien er ikke ferdig på noe vis. Ikke usynlig bak lås  og slå ei heller bak gardinene på en institusjon. 

Man må uansett først prøve. Pg å bli rusfri, bør være pri nr 1 først. Svært lite å hente om man ikke  blir det gørst og fremst 

Det vi ser vi er en grenseløs voldsmann som åpenbart hater kvinner. Det har ingenting med rus å gjøre 

• Liker 31
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han framstår som en bortskjemt drittunge, og er en stor skam for Norge. Jeg blir flau av måten han oppfører seg på.

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

Det du sier er en måte å tolke det på.

Siden det er uvanlig å "snitche" på andre i slike kriminelle miljøer, og den indre justisen gjerne er knallhard, så tror jeg det er minst like stor sjanse for at denne videoen er lekket med vilje, for å vise MBH at de har ting på ham, at han bør holde tett om han får spørsmål om dem av politiet. Med andre ord, at videoen like gjerne kan være en advarsel/trussel til MBH som noe annet. Og attpå til har de trolig fått betalt for å "advare" ham.

Siden MBH tydeligvis er en del av dette tunge kriminelle miljøet, og etter sigende har vært det i 10 år, så anser jeg det som nærmest usannsynlig at han ikke vet ting miljøet med alle midler ønsker å skjule. Derav også grunn til å advare ham mot å svikte dem. Dette er i så fall skummelt, for om han da ev. skulle velge å holde tett, så vil han trolig "bevise" for det kriminelle miljøet at han er til å stole på, og da blir han nok hanket inn igjen i miljøet fortere enn han rekker å skifte undertøy etter ev. sonet straff. Når "alle andre" ev. hadde vendt seg mot ham så ville han hatt få steder å vende seg, og risikoen blitt enorm for at han også selv søker miljøet.

Det kan jo også være så enkelt at noen synes han oppfører seg dust og tenker det er greit at flere ser. Eller at noen liker lettjente penger.

Jeg tror neppe den gruppa består av 50 "criminal masterminds", det er nok av løse kanoner i det miljøet der. Sikkert flere av de som har sendt ting videre til andre også, kan være en av dem som lekker også.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Søgni skrev (1 time siden):

Jeg får likevel gysninger av den videoen der han svarer på hvordan han gjorde det slutt med sin tidligere kjæreste.

Dette viser jo bare at Marius gir blaffen, og at han kan bli et problem for kongehuset i mange tiår til.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (1 minutt siden):

Det kan jo også være så enkelt at noen synes han oppfører seg dust og tenker det er greit at flere ser. Eller at noen liker lettjente penger.

Jeg tror neppe den gruppa består av 50 "criminal masterminds", det er nok av løse kanoner i det miljøet der. Sikkert flere av de som har sendt ting videre til andre også, kan være en av dem som lekker også.

Det er mange muligheter for hva som er sannheten rundt denne lekkede videoen. Ingen av oss vet.

Men at den indre justisen kan være tøff, det er det ingen tvil om.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verste snitcherne er jo kriminelle, og spesielt kriminelle med rusproblem. De «vennene» hans har vel skjønt hvor mye penger som ligger i å tipse feks se og hør, så blir nok nye knask fremover.

Han kommer dessverre til å bli behandlet bra i fengsel siden han er fra kongefamilien/kjendis. Mange i fengsel (både innsatte og ansatte) smisker veldig med denne typen innsatte, så lenge det ikke er overgrep mot barn. Det er veldig mange «kule» gutter («menn») som sitter inne for drap på kvinner, vold mot kvinner og voldtekt, det er dessverre ikke sånn at de blir behandlet dårligere. Mange innsatte (spesielt i Oslo fengsel der man sitter i varetekt/før rettssak) er fra kulturer der det å slå kvinner er ganske vanlig (blant kriminelle).

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (På 23.11.2024 den 18.43):

Det vi ser vi er en grenseløs voldsmann som åpenbart hater kvinner. Det har ingenting med rus å gjøre 

En mistenkt voldsmann med mengder med psykiske diagnoser og utfordringer, også knyttet til ulike former for rus.

MBH beskrev det vel sjøl, i sitt "åpne brev". Skjønt sjølinnsikt er og har vært en åpenbar mangel...

Endret av Zeniora
Leif/redigering :)
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...