Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kvittre skrev (1 time siden):

Vet du noe om hvem som skal delta? 

Tipper Anne Holt etter hennes tirade. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sefanja skrev (1 minutt siden):

Nå blir jo 400 plasser lagt ned. Håper veldig at denne uka i varetekt gjør noe med Marius. Selv om han kanskje er for gammel til at man kan si han har hele livet foran seg, så har han kanske 2/3deler av livet igjen. De som er ofrene må leve med dette, men med riktig behandling kan de også komme seg videre. 

Det er tragisk at det legges ned behandlingssteder for rusmisbrukere. 

Jeg vet om folk på over 40 år som har vært i rusbehandling, blitt friske, tatt utdanning og fått gode jobber etterpå. Så det er ikke alderen det står på. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (1 time siden):

Tidligere saker av samme karakter har jo vist hvor lett det er å gjøre slikt og bare slippe unna med det. Det er jo ganske likt både den saken som var i Bergen og den saken som var på Hemsedal for noen år siden. Grusomme hendelser utført av personer med et behov for å undertrykke kvinner fysisk og psykisk,  og filme det for egen nytelse. Frykter at det samme vil skje her.

Så lenge Norge ikke har en samtykkelov vil det være forholdsvis trygt å voldta. I tillegg er de fleste voldtektssaker vanskelig å etterforske. Det var ei som skrev 8 av 10, men jeg har lest at det er over 9 av 10 som blir frikjent. Det er ikke rart mange kvier seg for å anmelde heller. Det er vanvittig belastende å møte i retten. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det kommer flere voldtekter, vanskelig å anmelde sånt men kanskje noen flere orker når det er flere:hjerte:

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunga skrev (22 timer siden):

De skriver at voldtekt har skjedd på Skaugum, så da må en tredje voldtekt være denne i Tønsberg da??

Jeg ble forvirra av de siste oppdateringene, for jeg teller også 3 tilfeller med den ‘for noen år siden’,  den i Tønsberg og en hjemme hos han på Skaugum etter arrestasjon nr.2😵‍💫??

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (5 timer siden):

Sikkert fordi «folk flest» ikke bryr seg sånn kjempemye om denne saken. Annet enn at det kanskje snakkes om 5 minutter i lunsjen på jobb eller rundt middagsbordet.

Hvor mye er det å si om saken, egentlig? Annet enn passe pinlig for kongehuset.

Man kan jo få inntrykk av at dette er noe som opptar all tid hos store deler av befolkningen, men det gjør det altså ikke.

Kanskje hos 10-12 brukere hos kvinneguiden, men det er jo ikke representativt for befolkningen som sådan.

Jeg vet ikke hvilken informasjon du trekker generelle slutninger fra? Jeg tenker vi trygt kan anta at det er flere grupper enn en håndfull kvinneguidenbrukere som er mer enn litt opptatt av dette. Selv utenlandsk media dekker jo disse skandalene med Marius, og med Se & Hør i bresjen har dekningen i Norge vært så omfattende at det sies at det er ganske unikt. Hvis det ikke hadde vært interesse og generert klikk og salg, kan du regne med at pressedekkningen hadde vært mer moderat. 

Endret av Capri
skrivefeil
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (7 minutter siden):

Jeg ble forvirra av de siste oppdateringene, for jeg teller også 3 tilfeller med den ‘for noen år siden’,  den i Tønsberg og en hjemme hos han på Skaugum etter arrestasjon nr.2😵‍💫??

Det kommer nok mer, det er jo oftest bare toppen av isfjellet som kommer frem i lyset såpass tidlig i forløpet ref. forskjellige saker som har passert gjennom rettsvesenet de siste årene der ofre kvier seg med å gi seg til kjenne... naturlig nok da de blir verbalt overkjørt av forsvarer.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (1 minutt siden):

Sjekk Fredrik sitt svar til henne på hans insta! Omg! ENDELIG en som setter henne skikkelig på plass!

Så det! Helt rått!

• Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å være 27 år, og for første gang i sitt liv må ta ansvar for egne handlinger. Det er vanvittig at man skal kunne være så beskyttet, selv om man ikke er en del av den offentlige kongefamilien. 

• Liker 29
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sefanja skrev (32 minutter siden):

Så lenge Norge ikke har en samtykkelov vil det være forholdsvis trygt å voldta. I tillegg er de fleste voldtektssaker vanskelig å etterforske. Det var ei som skrev 8 av 10, men jeg har lest at det er over 9 av 10 som blir frikjent. Det er ikke rart mange kvier seg for å anmelde heller. Det er vanvittig belastende å møte i retten. 

Så lenge det oftest er ord mot ord, så vil naturligvis de fleste slippe unna, og slik bør det også være. Heller 10 skyldige som går fri, enn 1 uskyldig dømt 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (21 minutter siden):

Den for noen år siden er Tønsberg.

Så lista er:

2022 Tønsberg - Etterforskes for denne, politiet har ikke uttalt seg ennå, men vi vet at Juliane Snekkestad har vært i avhør som vitne.

Mars 2024 Frogner, Oslo - Siktet for "Voldtekt uten samleie"

September 2024 Skaugum - Siktet for "Voldtekt uten samleie"

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (15 minutter siden):

Sjekk Fredrik sitt svar til henne på hans insta! Omg! ENDELIG en som setter henne skikkelig på plass!

Hun:

Screenshot_20241121_145800_Instagram.thumb.jpg.e84c4615900ca2eee42cbfadbc5a1e86.jpg

Han:

Screenshot_20241121_152359_Instagram.thumb.jpg.b22d7d1832e83421e6dfc309aa666d3f.jpg

Jeg elsker han,og for en gangs skyld burde de hatt en utvidet debatt.

• Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som har fått med seg om det er opplyst om disse videoene har vært lagret på kamerarullen eller om det er slettede videoer som politiet har gjenopprettet? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (Akkurat nå):

Noen som har fått med seg om det er opplyst om disse videoene har vært lagret på kamerarullen eller om det er slettede videoer som politiet har gjenopprettet? 

Politiet oppga at de ønsket tilgang til skylagringen hans tidligere. Så man burde vel gå utifra dette.

Men.

Spør du meg har de enten gjenopprettet disse videoene, for selv marius kanke være dum nok til å ha disse lagret, eller så har han så mangr duplikater/sent files osv at han ikke visste at disse snuttene lå på telefonen hans.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt tyder på at det er endel etterforskning som gjenstår, den voldtekten på Skaugum hadde de jo funnet ut av i går natt/morges.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (6 timer siden):

Alt dette snakket om «alle berørte» er bare provoserende.

Enig med det, klysa selv har jo vært ute på Instagram å beklaget ovenfor «offeret». Instagram for pokker…. Hvem gjør sånt??

Kanskje de er ute etter en stiftelse for anmeldte volds og vokdtektsmenn? Hvor vanskelig disse har det når de er under etterforskning? 

Helt enig med Meling, gå for en tilståelsesdom, ta din straff, og slutt dette sirkuset. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...