Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hjertesorg skrev (Akkurat nå):

Min tanke går i dag til det unge offeret som nå er dratt inn i dette kaoset og mediapresset. Hun er et helt uskyldig offer for en manns handlinger, og jeg håper at hun blir beskyttet med alle mulige lovlige midler. 

Jeg håper hun forblir anonym, selv om Marius ønsker å åpne døren for hennes navn.

• Liker 32
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (3 minutter siden):

Jeg håper hun forblir anonym, selv om Marius ønsker å åpne døren for hennes navn.

Så enig. Håper det samme. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (1 time siden):

Besøksforbudet må utgå da hun ikke har behov for det. Hun vil låne bil av han og sånne praktiske ting, og da er det greit å få det opphevet iom hun ikke er redd for han. Hun er heller ikke i fare? 
Nå kommer det også videobevis fra Marius som telefon som sannsynliggjør hans uskyld sier hans forsvarer. Utrolig merkelig å arrestere han på den måten. Det er den rette måten å gjøre det på ved voldtektsanklager absolutt, men det skjer da aldri ellers? Gjorde politiet dette for å sabotere for rehab plassen hans i London? 

Er litt  delt i meningene mine her. 

På en side tenker jeg at varetektsfengsling er innafor, pga alt som er skjedd siden første hendelse han ble siktet for.

På en annen side, da voldtekten er en god stund siden og ikke enda en nylig sak, tenker jeg at det beste, er om han drar på rehab. Og starter der.  Fengsel blir det nok på et tidspunkt  uansett vil jeg tro. 

Om han ikke får lov å reise utenlands på rehab og evnt ikke har noe tilbud der, så håper jeg på varetekt. For akkurat nå, syntes jeg kanskje han bør være andre steder enn fritt ute på gata. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (27 minutter siden):

Dere leser jo om denne saken i avisene og der står det hvorfor..... 

Men sender heller ballen tilbake , hvorfor ikke? 

Nå er det skrevet opp og ned om denne saken i månedsvis og da ser jeg ingen grunn til lukkede dører få lenge han selv ønsker pressen til stede. 

Som andre skrev her pga bevisforspillelsesfare, etterforskning og evt hensyn til de fornærmede. 
Utover det ønsket jeg bare å høre hva du tenkte, ikke noe mer bak enn det, dette er et diskusjonsforum. 

Tillegg: Men nå ble det lukkede dører, så da er det jo ikke noe mer å diskutere. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aureka skrev (31 minutter siden):

For meg fremstår det som at Marius har et ekstremt nedlatende kvinnesyn og i tillegg en forakt for autoriteter og norske lover. Han bryr seg døyten om besøksforbudet, kjører uten gyldig sertifikat selv om han vet at han blir overvåket av pressen og mest sannsynlig også av politiet.

Han opplever seg selv som uangripelig, at han egentlig er unntatt loven og kan holde på som det passer. Det må jo være et sjokk for mannen og plutselig bli stilt til ansvar! Ikke rart at han mener seg uskyldig i de fleste siktelsene mot seg. Men han fremstår ikke så kul lengre og jeg tipper influensere og kjendiser helst ikke vil assosieres med han fremover. Men her kan jeg ta feil, det er alltid noen damer som gjerne vil redde en forbryter/overgriper. 

Moren har selvfølgelig forsøkt å redde sønnen, men det var ikke så klokt med det brevet om å "frede lille Marius".  Mye av dette hadde ellers kommet frem tidligere og jeg tror det hadde tvunget seg frem noen endringer før det ble så galt som nå. For nå er det ille, skikkelig ille. Unge kvinner som har blitt utsatt for handlinger som sannsynligvis kommer til å prege dem i lang tid.

Jeg kan heller ikke tro annet enn at det for Marius må være evig skamfullt å få trynet sitt klistra over de fleste nyheter i den vestlige verdenen og at trynet ditt assosieres med overgrep og vold. I alle fall hvis han lykkes med å bli rusfri, rus døyver så mangt. 

Psykisk helse? Vi får håpe at han har helse nok til å ta inn over seg og til å gjøre opp for seg der det er mulig. 

Å ikke si seg skyldig i tiltale betyr ikke at han er uenig i at han har gjort noe galt. Men kan være uenig i selve skyld spørsmålet. 

Feks iht saken til Nora og julianne,  sier han at han er skyldig i sin del av hendelser. Og med det  , høres det ut for meg at han på sett og vis innrømmer skyld, men ikke i tråd med innholdeti skyldspørsmålet.  Og har en annen vinkling på det,  som for han er mer riktig.  

Akkurat hva  skyldspørsmålet enn de store overskriftene inneholder,  er ikke kjent. Ikke hva han er enig og uenig i. 

Det er da to sider med  to syn på samme sak.  Forsåvidt ikke uvanlig.  

Så ser ikke at han direkte nekter for å ha gjort noe. Bare Ikke enig i det som står i innholdet til skyldspørsmålet  

Krimpodden sier noe om dette i siste episode om marius

Endret av Krokenguri
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hva denne advokaten mener med at videoene, "når man ser dem i sammenheng", viser at det ikke har skjedd noe straffbart. Får en ekkel følelse av at de relativerer en video ved å vise til en neste. De relativerer jo alt, fascinerende hvor lite de forsøker å få sympati og hvor høyt ut de går med absurde krav, som åpent rettsmøte, det måtte vel advokaten ha visst de ikke fikk, ja.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (3 minutter siden):

Lurer veldig på hva denne advokaten mener med at videoene, "når man ser dem i sammenheng", viser at det ikke har skjedd noe straffbart. Får en ekkel følelse av at de relativerer en video ved å vise til en neste. De relativerer jo alt, fascinerende hvor lite de forsøker å få sympati og hvor høyt ut de går med absurde krav, som åpent rettsmøte, det måtte vel advokaten ha visst de ikke fikk, ja.

Jeg synes uendelig synd på den dama det gjelder. Først bli utsatt for overgrepet, så bli utsatt for en advokat som kommer til å mistenkeliggjøre henne i rettsalen og så i tillegg vet hun at sladderpresse i hele verden er ute etter all slags intime detaljer i saken.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (9 minutter siden):

Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Jeg synes uendelig synd på den dama det gjelder. Først bli utsatt for overgrepet, så bli utsatt for en advokat som kommer til å mistenkeliggjøre henne i rettsalen og så i tillegg vet hun at sladderpresse i hele verden er ute etter all slags intime detaljer i saken.

Høres ut som god, gammeldags victim blaming fra advokatens side. Ang videoene så er det faktisk lov å la seg avfilme uten at det trenger å bety at man blir utsatt for overgrep, og det gjelder helt frem til man faktisk ligger bevisstløs der og blir forgrepet seg på mens man blir avfilmet. Så hvilken sammenheng snakker han om? Hvis det viser seg at hun har sagt ja til å bli filmet, gjelder jo kun det ja'et for de aktuelle videoene hun har sagt ja til. Andre videoer er ikke innafor, og er dermed helt ute av denne sammenhengen som han da prøver seg på. All samtykkende sex er jo bare samtykkende for de gangene man sier ja eller gir uttrykk for at det er greit. Med en gang man er bevisstløs, gjelder selvsagt ikke det samtykket lengre. 

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Virker som om blottlegging av ofre er strategien her. Alle vet at det er forferdlig vondt det er for kvinnene, derfor kjører de på med arroganse, ydmykelse og manglende forståelse for de. Mens Marius bare gir faen og er totalt skamløs,så det er det samme for han. Presser de lenge nok på kvinnene så blir de såpass sårbare og ydmyket at de sier minst mulig. Det kan i tillegg være andre ofre i denne saken, så det vil være en god måte å skremme de fra å si noe. 

• Liker 16
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (5 minutter siden):

Nå har Julianne vært i avhør om den påståtte voldtekten i Tønsberg for et par år siden, som det har vært rykter om:

https://www.seher.no/kongelig/avhort-som-vitne-i-ny-voldtektssak/82266261

Jaha. Kan det ha vært flere opplysninger som har kommet frem ved undersøkelse av elektroniske enheter? Her og... Bare spør

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir jo bare verre og verre. Det er så til de grader et eksempel på rik, hvit, bortskjemt ung mann som kan gjøre som han vil og bare vise fingeren til samtlige som prøver å røre han. Minner om den saken som var i Bergen…..

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (42 minutter siden):

Er litt  delt i meningene mine her. 

På en side tenker jeg at varetektsfengsling er innafor, pga alt som er skjedd siden første hendelse han ble siktet for.

På en annen side, da voldtekten er en god stund siden og ikke enda en nylig sak, tenker jeg at det beste, er om han drar på rehab. Og starter der.  Fengsel blir det nok på et tidspunkt  uansett vil jeg tro. 

Om han ikke får lov å reise utenlands på rehab og evnt ikke har noe tilbud der, så håper jeg på varetekt. For akkurat nå, syntes jeg kanskje han bør være andre steder enn fritt ute på gata. 

Problemet med norske fengsler og sykehus/ rehab er at det er mye dop der. Men enig i at det beste for alle ville vært om han mister friheten i dag.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkatt skrev (3 minutter siden):

Jaha. Kan det ha vært flere opplysninger som har kommet frem ved undersøkelse av elektroniske enheter? Her og... Bare spør

Det kan hende. Eller så har fornærmede bestemt seg for å anmelde kanskje? Eller noen av de andre avhørte har fortalt?

Saken er en egen sak, etterforskes av lokalt politi i Tønsberg,

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofrene har ingenting å skamme seg over. Mine tanker går til Pelicot-saken i Frankrike og håper den saken kan bidra til at alle ofre kan kjenne seg litt sterkere. Og så går tankene mine til mødrene og fedrene til disse jentene….fy f så bitter og forbanna jeg hadde vært!

• Liker 16
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofilteret skrev (3 timer siden):

Jeg er helt overbevisst om at Mette-Marit skjemmes, er flau, er redd, usikker, har angst, føler seg som en dritt osv.. Men det er da ikke hun som er siktet for disse tingene. Det er Marius, hennes 27 år gamle sønn som er siktet. Jeg håper virkelig at Mette-Marit får god profesjonell støtte for dette må være et mareritt.

Nå vet jeg ikke noe om deg, men om du er ung selv, er foreldrene dine være ansvarlig for dine handlinger? Eller om du er mor/far til en som nærmer seg 30 år - er det ditt ansvar? Det ville vel i grunnen vært mye lettere for deg uansett rolle - for alle de overgrep som blir gjort av hvermansen blir ikke kringkastet i full offentlighet.

Jeg føler enormt med Mette-Marit og Håkon. Særlig Mette-Marit, fordi det er HUN som har "avlet et monster". Det må være helt for jævlig vondt å få dette midt i trynet 24/7. 

Det er også viktig å huske på at Marius bare er siktet for disse tingene. Håkon har fått mye pes for det han svarte fra Jamaika i går. Men hva skal han si? Han kan jo ikke si at Marius har gjort dette, for han er ikke dømt. Han sa at han hadde tillit til at politiet jobbet med å finne ut av saken. At han sa at han savnet Mette synes jeg var fint sagt - det viser at han - som oss - er bare et menneske.

Nei er ikke ung,og grunnen til at jeg synes M.M bør skamme seg er av den grunn:

Som kvinne/mor/medmenneske ( og en person som støtter kvinner på krisesenter,iallefall besøkt stedet) burde hun for lengs gått offentlig ut å forkastet sønnens oppførsel. Bare viker unna med den samme " ingen kommentar " replikken som hun har gjort mot det meste de siste 20 + årene. Hun har alltid fremstått vag,litt feig og spesiell. MEN når den stakkars lille guttebassen ble voksen da HYYYLTE hun ut som en løvemamma at all media måtte la lille Marius være i fred..., så prate kan hun om hun vil😉 Dette monsteret av en mann har hatt en mor som har sydd puter under armene hans, overbeskyttet bortskjemt drittsekk uten normer,verdier eller samvittighet/empati.

Hvor mange ganger har han ikke brukt utsagn som:  " det kan du ikke gjøre,vet du hvem min mor er" mot alt fra utesteder, politi osv..lest så mye at lista tar jo aldri slutt. Og ja hadde det vært min sønn,herregud jeg hadde gjort han arveløs og vurdert bryte kontakten!! Voldmann,tyrann,voldtektsmann...finnes det verre?? 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (4 minutter siden):

Ja, her kommer det frem. Fy fader... Sitter og lurer på hvor mye politiet har visst om oppførselen hans. Med disse forebyggende samtalene og alt. Han omgir seg jo med andre personer som også er interessante for politiet, så de må jo ha visst en del? 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Ja, her kommer det frem. Fy fader... Sitter og lurer på hvor mye politiet har visst om oppførselen hans. Med disse forebyggende samtalene og alt. Han omgir seg jo med andre personer som også er interessante for politiet, så de må jo ha visst en del? 

Vi kan bare tenke oss den beskyttende hånden familien har holdt over Marius i årenes løp. Man blir ikke en kriminell narkoman, voldsutøver over natten. 

Sannelig godt at politiet fikk tatt ham så overraskende som de gjorde på mandag. De har nok lært etter forsvunnet SIM-kort og smadret mobiltelefon sist. 

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...