Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Sefanja skrev (23 minutter siden):

Hun ville låne bilen hans

Helt utrolig.. hva med og låne bil av noen andre eller leie bil fre Hertz

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lurker skrev (4 minutter siden):

Dette er behørlig diskutert lenger tilbake i tråden.

Nei, man ankommer og reiser ikke via egen inngang og man er ikke fritatt for kontroll.

Eneste som har særregler er kongefamilien. De slipper all kontroll.

Det er ett eget VIP hus på Gardermoen hvor disse reiser fra. De blir kjørt fra VIP huset og frem til gate, så de slipper alt av køer.

Om Marius får bruke dette VIP huset ved private reiser vet jeg ikke, men kan vel egentlig regne med at han har det privilegiet.

VIP huset brukes også av regjeringen på reiser.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Eneste som har særregler er kongefamilien. De slipper all kontroll.

Det er ett eget VIP hus på Gardermoen hvor disse reiser fra. De blir kjørt fra VIP huset og frem til gate, så de slipper alt av køer.

Om Marius får bruke dette VIP huset ved private reiser vet jeg ikke, men kan vel egentlig regne med at han har det privilegiet.

VIP huset brukes også av regjeringen på reiser.

Man kan også betale for å bruke slike innganger på de fleste flyplasser. Men det er ganske dyrt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (51 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor damen fra Frogner som fikk leiligheten ramponert, fortsatt har kontakt med han?

Har han ikke besøksforbud?

Oppsøker hun han frivillig?

Jeg har ikke fulgt helt med, men var det veninnen hennes som kontaktet politiet etter hendelsen i leiligheten, eller var det damen selv?

Dette begynner jo å bli en såpeopera🤔

Sliter med å få oversikten her.  Er det sånn ar han ble pågrepet sammen med hun som fikk leiligheten rasert og fikk ballen til å rulle? Og han ble altså pågrepet for en sovevoldtekt uten samleie som har skjedd for lenge siden, og politiet har anmeldt dette, og ikke jenta? Og denne jenta er et helt nytt offer? Er det vanlig å bli pågrepet for det, eller blir man kalt inn til avhør? Mulig han ikke har møtt som vanlig da. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (2 minutter siden):

Man kan også betale for å bruke slike innganger på de fleste flyplasser. Men det er ganske dyrt.

Tenker du på fast track? Det er i såfall noe helt annet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (8 minutter siden):

Helt utrolig.. hva med og låne bil av noen andre eller leie bil fre Hertz

Som sagt - traumebånd. Du må gjerne mene det er utrolig, men det er en høyst reell problemstilling, og det er helt normale, psykologiske responser etter å ha levd i et turbulent, voldelig forhold med noen. 

• Liker 22
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miomino skrev (24 minutter siden):

Ikke uventet flokker den "harde kjerne" seg rundt nyhetene om Marius Borg Høiby. I kjent stil spekuleres det og de villeste teorier lanseres. Som at han hadde truet offeret inn i bilen. Så har vi "James Bond" teorien, politiet brukte offeret som lokkedue for å få tatt Marius Borg Høiby.

Raseriet syder også over at Marius Borg Høiby avbrøt opphold på rehab og at kronprinsparet tillot dette. For og ikke glemme det skandaløse i at han ikke står i kø for behandlingsplass i Norge. 

Fakta er at Marius Borg Høiby ikke truet offeret inn i bilen. Hun ble heller ikke brukt som lokkedue av politiet. Hun var frivillig sammen med Marius fordi hun skulle låne bilen hans mens han var på et planlagt opphold i utlandet.

Noe som bringer oss over på nok et faktum. Marius Borg Høiby har ikke avbrutt rehab i London. Han skulle etter planen reise utenlands i dag for innleggelse på rehab.

Når det kommer til kommentarer om hvorfor han ikke står i kø for behandlingsplass i Norge. Om man hadde fulgt litt med i media de siste uker og måneder så hadde man visst at disse plassene er umulig å oppdrive. Behandlingssteder legges ned, i høyt tempo, og tunge misbrukere som har stått i kø i lang tid står uten tilbud. Så jeg har ingen problemer med å skjønne at Marius Borg Høiby sendes ut av landet på rehab. Så gjenstår det å se om det blir varetekt eller rehab på han.

Oi, så han ble varetekfengslet for denne gamle saken anmeldt av politiet selv, på vei til å overlevere bilen til lån til x’n fordi han var på vei til rehab i London?! Og nå mister han den plassen? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at grunnen til at kronprinsparet ikke har uttalt seg, er at de vet at det kommer til å komme frem mye mye mer. Men, denne saken kommer IKKE til å forsvinne av seg selv. Jeg har ihvertfall mistet ALL respekt på grunn av måten denne saken har blitt håndtert på. Det hjelper liksom ikke at alle som jobber rundt kongehuset må klareres på høyt nivå, når den som er nærmest de aldri hadde sluppet gjennom en tilsvarende kontroll.. 

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Tenker du på fast track? Det er i såfall noe helt annet.

Nei, jeg tenker på den VIP-inngangen kongelige bruker.

Alle som føler de trenger den tjenesten, kan kjøpe seg den.

Da sitter man i egen lounge, hvor man kan bestille mat hvis man vil. Når alle så er i flyet, blir man kjørt med bil til flyet og går inn helt sist. Man trenger heller ikke gjøre noe med bagasjen selv, den blir levert inn ved ankomst.

Her er Arlanda for eksempel:

https://www.swedavia.com/arlanda/vip-services/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Traumebånd. Helt normale psykologiske responser. 

Traumebånd med benefits da eller? Sorry, men 😅 Media sier hun måtte låne bilen hans i forbindelse med jobb da hun ikke har bil selv. Rare greier. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne31 skrev (5 minutter siden):

Jeg tror at grunnen til at kronprinsparet ikke har uttalt seg, er at de vet at det kommer til å komme frem mye mye mer. Men, denne saken kommer IKKE til å forsvinne av seg selv. Jeg har ihvertfall mistet ALL respekt på grunn av måten denne saken har blitt håndtert på. Det hjelper liksom ikke at alle som jobber rundt kongehuset må klareres på høyt nivå, når den som er nærmest de aldri hadde sluppet gjennom en tilsvarende kontroll.. 

Ja, de har nok visst at det kom mer og at det sikkert, i følge dem selv, var lurest å la vær å si noe. Så påpekte @MissLucy at ved å svare på noe, ville det åpne opp for flere spørsmål. Det er nok veldig sant. Samtidig er jeg ikke enig i hvordan håndteringen er, og jeg tenker at de setter familien først, uansett. Det virker ikke som de i det hele tatt prøver å berge kongedømmets rykte, og akkurat det synes jeg er merkelig.

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg tenker på den VIP-inngangen kongelige bruker.

Alle som føler de trenger den tjenesten, kan kjøpe seg den.

Da sitter man i egen lounge, hvor man kan bestille mat hvis man vil. Når alle så er i flyet, blir man kjørt med bil til flyet og går inn helt sist. Man trenger heller ikke gjøre noe med bagasjen selv, den blir levert inn ved ankomst.

Her er Arlanda for eksempel:

https://www.swedavia.com/arlanda/vip-services/

Det er en egen VIP del på gamle terminalen på Gardermoen. Den brukes av feks personer som Stordalen, kjendiser av ymse slag som ankommer Norge som feks Bruce Springsteen osv.

De må uansett gå igjennom en sikkerhetskontroll.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lllll skrev (2 timer siden):

Litt spesielt å henge med en som ikke har lov til å være i nærheten av deg da, og hele Norge vet om det. 

Enig. Mister troverdigheten hele dama. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (29 minutter siden):

Hold deg til sak du. Då går det bra

Det er det jeg gjør. Med konkrete spørsmål. Siden alle tydeligvis tolker deg feil.

Men som vanlig klarer du ikke å bryte ned det du hevder, fordi det er så mange avsporinger og synsinger. Likevel hevder du at du diskuterer sak.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Ja, de har nok visst at det kom mer og at det sikkert, i følge dem selv, var lurest å la vær å si noe. Så påpekte @MissLucy at ved å svare på noe, ville det åpne opp for flere spørsmål. Det er nok veldig sant. Samtidig er jeg ikke enig i hvordan håndteringen er, og jeg tenker at de setter familien først, uansett. Det virker ikke som de i det hele tatt prøver å berge kongedømmets rykte, og akkurat det synes jeg er merkelig.

Jeg tror det er så enkelt som at de ikke evner å tenke lenger enn å klamre seg til privilegier. Plikt og ansvar og offer for fedrelandet er gammeldags.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonaen skrev (1 time siden):

Denne mannen lever av å pushe grenser. Jeg er ikke ovverasket over at grensene er overskridet når det kommer til seksuell omgang. Alt henger jo litt sammen. Det er en del av den livsstilen han har. 

Jeg er vel ikke superoverasket jeg heller. Og tenkte det litt tidlig i august.  Men hadde slått det  litt fra meg, da det ikke har vært iht siktelse iht de andre. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kratt_ skrev (1 minutt siden):

Enig. Mister troverdigheten hele dama. 

Victim blaming er ikke kult.

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Jeg er vel ikke superoverasket jeg heller. Og tenkte det litt tidlig i august.  Men hadde slått det  litt fra meg, da det ikke har vært iht siktelse iht de andre. 

Hvordan vet du det? Seksuell vold går også under vold i nære relasjoner. Du har psykisk vold, fysisk vold, seksuell vold osv.. vi vet ikke detaljert hva slags vold disse kvinnene har fortalt om i avhør. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Har du en link her? Jeg finner ikke riktig artikkel  av en merkelig grunn. 

Hvis  voldtekten er en tid tilbake,  hvorfor skrev ikke  media  det med en gang? Jeg fikk intrykk av at voldtekten skjedde på mandag,  sammen med kjøring uten førerkort.  

Det forandrer jo en del. Ikke alvorligheten.  Men iht story. For jeg trodde jo nå at han sprakk fullstendig rett før rehabilitering.  Men så er ikke det nødvendigvis helt slik

Voldtekten er antagelig et par år tilbake i tid. Den ble ikke anmeldt da det skjedde

Polituet har fått kjennskap til den via etterforskningen nå. Politiet valgte da å anmelde, Kvinnen samarbeider og har vært i avhør.

Mange har visst om denne.

Endret av lurker
  • Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (13 minutter siden):

Jeg tror det er så enkelt som at de ikke evner å tenke lenger enn å klamre seg til privilegier. Plikt og ansvar og offer for fedrelandet er gammeldags.

Du har nok rett. Og han som klamrer seg hardest til privilegier, har nå fått enda flere siktelser mot seg. Det er sjukt hvordan han har fått holde på. At det ikke snart får konsekvenser, både av rettsapparatet, men også fra kongehuset, er merkverdig.

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...