Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Hvis hun tenkte at dette er det perfekte øyeblikk for å rydde svinestien til min sønn helt uavhengig om det lå bevis for noe kriminelt der, er hun ikke spesielt smart, hun heller... Jeg klarer ikke å skjønne hva som var så viktig å rydde opp, om ikke beviser for noe...

Og det er nettopp poenget mitt. Se innlegget lenger opp på forrige side. At vi har et kjempeproblem uansett fordi MM har elendig dømmekraft uansett hvordan man vrir og vender på dette. Og hun har vært i denne rollen i over 20 år nå! Da må du ha lært deg at du tenker før du handler, og ikke minst ber om råd når følelsene koker. Dette går faktisk ikke, selv om det bare er sønnens svinesti hun har rydda. Fordi tvilen vil alltid være der. Og da kan man ikke ha tillit. Det er det her litt for mange mennesker ikke forstår. At selv om noe teknisk sett ikke er ulovlig, så handler tillit om uendelig mye mer. Og skal du lede og ha makt, da må du også ha tillit. Med mindre du vil være en leder av et annet kaliber da. Men selv Hitler skjønte jo verdien av tillit, om enn på et jævlig føkka plan. Og MBH viser i alle all at han ikke skjønner konseptet.

Jeg er av dem som har ment man bør være forsiktig mtp å synse rundt oppdragelse, beskyttelse osv, i alle fall til man vet mer. Og jeg mener fortsatt at MBH kan ha utnyttet sin mors store svake punkt: den dårlige samvittigheten for å ha dratt ham inn i offentligheten i sin tid, og at han har greid å føkke greit med hodet hennes også. MEN den siste utviklinga støtter jo virkelig at den dårlige samvittigheten har gjort så mye med dynamikken i forholder at han har fått gjøre omtrent som han vil, og at det ikke akkurat har hjulpet. Jeg håper han innser hva han har gjort, men jeg har jaggu ikke stor tro på ham altså. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man rydder ikke boligen til sin sønn som skal pågripes av politiet i all hast før pågripelsen finner sted. Det gjør man bare ikke. Spiller ingen rolle hvilken posisjon man har i samfunnet Det er irrelevant. Det som har betydning her, er at ryddingen kunne fjerne bevismateriale ved en eventuell razzia / ransakelse. Og det må vel MM ha fryktet - det var ingen grunn til å rydde hvis hun ikke trodde at politiet skulle inn i boligen til Marius. 

Mitt inntrykk er at hun ikke vil snakke om saken både av hensyn til sin sønn, men kanskje også av hensyn til deg selv. Hun har gjort mye som det kan settes spørsmålstegn ved i håndteringen av saken. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MM og MBH brukte 33 min fra MBH fikk telefon fra politiet til å komme seg fra boligen til Jansløkka, en tur som tar 2-3 min med bil (ifølge Google maps). Det er 30 minutter som MM og MBH har brukt på noe. I tillegg kan du legge til tiden mellom MM fikk beskjed fra politiet til MBH fikk beskjed.  Det er ganske krise uansett hva de har brukt tiden til. Det viser igjen en arroganse, at for dem så betyr ikke "nå" at de slipper alt de har i hendene og innfinner seg på bestemt møtested, men at de velger å rydde(kvitte seg med ting)/ødelegge mobil/snakke sammen osv før de setter seg i bilen. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (6 minutter siden):

De har jo mange ansatte som vasker og rydder, så det var neppe en slik svinesti som var problemet. Da kunne selvsagt de ansatte tatt jobben. Det var nok andre ting som måtte ryddes antakelig. 

Det finnes ikke verdighet igjen.

Jeg tror kanskje du misforsto poenget mitt om det er min kommentar du sikter til. 😉 Den teorien vil komme, om den ikke allerede har gjort det (og MBH kan jo ha nektet renholdere inn), så jeg forsøkte å ta en «djevelens advokat» og vise at selv med den teorien er dette et forbanna stort problem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (2 minutter siden):

MM og MBH brukte 33 min fra MBH fikk telefon fra politiet til å komme seg fra boligen til Jansløkka, en tur som tar 2-3 min med bil (ifølge Google maps). Det er 30 minutter som MM og MBH har brukt på noe. I tillegg kan du legge til tiden mellom MM fikk beskjed fra politiet til MBH fikk beskjed.  Det er ganske krise uansett hva de har brukt tiden til. Det viser igjen en arroganse, at for dem så betyr ikke "nå" at de slipper alt de har i hendene og innfinner seg på bestemt møtested, men at de velger å rydde(kvitte seg med ting)/ødelegge mobil/snakke sammen osv før de setter seg i bilen. 

Enig. Og jeg forstår heller ikke hvorfor hun kjører ham selv. Apropos dømmekraft.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ninaen Nå skriver du i racerfart her, og istede for å multisitere, blir du tagget😅

Jeg er helt enig. Dømmekraften er ikke tilstedeværende i dette, dette er en situasjon preget av panikk og om-å-gjøre-å-skjule-noe. Og hvis det over all formodning ikke er noe å skjule, er det merkelig å knuse en tlf, og samtidig få mamma til å rydde. Hva er hensikten? Som du sier, selv om det ikke nødvendigvis er ulovlig å rydde, eller knuse en tlf for den saks skyld, er det ikke direkte smart heller. Jeg skjønner mer og mer hvorfor håndteringen har vært så elendig, hvorfor kronprinsparet har nektet å uttale seg, hvorfor kongehuset ikke svarer medias henvendelser og hvorfor MM er mye sykemeldt nå. Stresset tærer garantert på psyken.

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (10 timer siden):

jeg tenker at du kan passe på ditt fokus, så passer jeg på mitt. 

Men du forstår vel at folk lurer på ditt syn på dette, siden du har forsvart MM i måneder? 

Mener du det er OK det hun har gjort i denne siste saken? Eller "vet vi ikke" om det stemmer?

Mener du at hennes rolle som kronprinsesse ikke overgår hennes rolle som mor? Ihht avhør etc. 

Mener du fortsatt at det er usannsynlig at hun gjennom år har vært delaktig i å beskytte sønnen for de vanlige konsekvensene kriminelle får i samfunnet?

Mener du hun har ingen ansvar for sønnens oppførsel, hverken i fortid (som mindreårig) eller nå som voksen?

Mener du hun troverdig kan representere kongehuset fremover når det gjelder f.eks jobb mot vold i nære relasjoner?

Mener du fortsatt at hun i sin rolle kan tie dette bort og aldri snakke om dette?

Mener du vi ikke trenger å bekymre oss over IA sin oppdragelse i det hele tatt? Eller IA sine gener?

Spent på dine meninger, da de er så langt fra mine egne. Det er jo det som er gøy med diskusjoner.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (30 minutter siden):

Ja det mangler mye i historien her.  Hvorfor ble hun varslet? Hvem varslet? Hva var bakgrunnen  for varselet?

Ble  hun varslet iht at hun skulle bli forberedt? ble hun varslet som et ledd iht å la seg pågripe frivillig?

Hva ryddet hun? Hvorfor er dette viktig, iht at de ikke hadde noen fysisk ransaking på boligen? Har de hatt en ransaking , som ikke er kjent, siden dette tas opp som et poeng? Og hvorfor har de ikke hatt noen ransaking, hvis de mener at å rydde var feil? 

Er det så enkelt at det så træsha ut, og hin fryktet lekkasjer av bilder iht hvordan han bor? Ryddet hun for å skjule bevis? Hvilke bevis skulle hun rydde, om hun visste at han allerede tok med seg det han skulle levere?

Var det fordi de vurderte at de kanskje skulle ransake?

Iht kjent  informasjon,  har han gitt fra seg alt han ble bedt om, bortsett fra en ødelagt telefon. Iht politiet  har de gått ut med at de ikke har hatt noen ransaking, pga  at det de var ute etter ble levert. 

Så hvor blir da den ryddingen feil? Er  det pga at politiet i utgangspunktet har gitt  feil informasjon  rundt arrestasjonen,  eller er det noen som prøver å få det til å se ut som noe annet enn det er.

Siste er jo en lett sak, da man ser at folk går rett i negativ og værste tolkning umiddelbart.  

Jeg for min del aner ikke hva dette er. Syntes det er litt rart begge veier. Og sitter igjen med flere spørsmål enn svar. 

Gode spørsmål.

Det som overhodet ikke henger på greip med denne historien, er at vi vet at hun visste at politiet skulle møte MBH på et annet sted. Ergo visste hun at de ikke skulle ransake huset hans. Derfor gir det ingen mening å tolke ryddingen som forsøk på noe suspekt.

For det andre så var jo ikke denne boligen et åsted. Det var leiligheten på Frogner som var åstedet. Hadde hun gått dit og ryddet, hadde det vært ille.

For det tredje - hvis det faktisk stemmer at hun brukte deler av den halve timen som sto til disposisjon til å rydde - hvem i all verden er det som vet hva hun gjorde der de minuttene? Var der noen tilstede? Hvor sannsynlig er det etter dagen etter en slik fyllekule? Hvem var det i såfall, og hva er deres motivasjon for å fortelle dette?

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (22 minutter siden):

Man rydder ikke boligen til sin sønn som skal pågripes av politiet i all hast før pågripelsen finner sted. Det gjør man bare ikke. Spiller ingen rolle hvilken posisjon man har i samfunnet Det er irrelevant. Det som har betydning her, er at ryddingen kunne fjerne bevismateriale ved en eventuell razzia / ransakelse. Og det må vel MM ha fryktet - det var ingen grunn til å rydde hvis hun ikke trodde at politiet skulle inn i boligen til Marius. 

Mitt inntrykk er at hun ikke vil snakke om saken både av hensyn til sin sønn, men kanskje også av hensyn til deg selv. Hun har gjort mye som det kan settes spørsmålstegn ved i håndteringen av saken. 

Det visste hun jo at de ikke skulle. Det var jo avtalt at han skulle pågripes på et sted utenfor porten, og hun skulle kjøre ham dit.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (Akkurat nå):

Det visste hun jo at de ikke skulle. Det var jo avtalt at han skulle pågripes på et sted utenfor porten, og hun skulle kjøre ham dit.

Og i så fall er det jo enda mer idiotisk! At hun ikke greier å forstå hvordan det vil se ut. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (Akkurat nå):

Det er et meget godt poeng som synes å glemmes helt her.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (3 minutter siden):

Gode spørsmål.

Det som overhodet ikke henger på greip med denne historien, er at vi vet at hun visste at politiet skulle møte MBH på et annet sted. Ergo visste hun at de ikke skulle ransake huset hans. Derfor gir det ingen mening å tolke ryddingen som forsøk på noe suspekt.

For det andre så var jo ikke denne boligen et åsted. Det var leiligheten på Frogner som var åstedet. Hadde hun gått dit og ryddet, hadde det vært ille.

For det tredje - hvis det faktisk stemmer at hun brukte deler av den halve timen som sto til disposisjon til å rydde - hvem i all verden er det som vet hva hun gjorde der de minuttene? Var der noen tilstede? Hvor sannsynlig er det etter dagen etter en slik fyllekule? Hvem var det i såfall, og hva er deres motivasjon for å fortelle dette?

Hun visste vel at politiet ønsket mobiltelefonen til Marius? 

Marius hadde akkurat truet sin daværende kjæreste med å brenne alle tingene hennes. Han sa han hadde kastet de ut på gårsplassen og var klar til å tenne på, om hun ikke kom klokken SEKSTEN NULL NULL. 

Imponert over at MM fikk sønnen avgårde på kun en halv time. Når min 3 åring har slått seg vrang, så bruker vi mer enn en halv time på å regulere følelsene ut av lås. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MM skulle bare hjelpe sin mammadalt-sønn å rydde huset sånn at det var ryddig og fint til han slapp ut av glattcella. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korpsnerden skrev (23 minutter siden):

Da trengte vel politiet litt mer enn 3 minutter på å kjøre dit. Eller mener du at de burde kjørt med en gang, og så stått der og blomstra mens de ventet på politiet?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (Akkurat nå):

Det er et meget godt poeng som synes å glemmes helt her.

Jeg håper noen i media nå setter opp en klar tidslinje for dette.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Og i så fall er det jo enda mer idiotisk! At hun ikke greier å forstå hvordan det vil se ut. 

Ikke sant! Det er jo helt ellevilt at hun fant ut at det måtte være en god ide akkurat da.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
K_mb skrev (19 minutter siden):

Ryddingen var neppe for å sette inn i oppvaskmaskinen, men sannsynligvis en panikkhandling for å fjerne eventuelle bevis/spor av kriminell aktivitet. MM har gjennom samtalen med offeret og nå denne ryddingen involvert seg selv i etterforskningen. Det er svært alvorlig

Nettopp. Om det er tilfelle så og det går folk ut og inn av boligen til Høiby, så sier det seg selv at det ikke er snakk om å gjemme unna ting. Det var ikke engang derfor han skulle pågripes.

Spent på hvem denne kilden er, som mener MM har ryddet, ettersom alle ansatte der har taushetsplikt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (11 minutter siden):

Men du forstår vel at folk lurer på ditt syn på dette, siden du har forsvart MM i måneder? 

Mener du det er OK det hun har gjort i denne siste saken? Eller "vet vi ikke" om det stemmer?

Mener du at hennes rolle som kronprinsesse ikke overgår hennes rolle som mor? Ihht avhør etc. 

Mener du fortsatt at det er usannsynlig at hun gjennom år har vært delaktig i å beskytte sønnen for de vanlige konsekvensene kriminelle får i samfunnet?

Mener du hun har ingen ansvar for sønnens oppførsel, hverken i fortid (som mindreårig) eller nå som voksen?

Mener du hun troverdig kan representere kongehuset fremover når det gjelder f.eks jobb mot vold i nære relasjoner?

Mener du fortsatt at hun i sin rolle kan tie dette bort og aldri snakke om dette?

Mener du vi ikke trenger å bekymre oss over IA sin oppdragelse i det hele tatt? Eller IA sine gener?

Spent på dine meninger, da de er så langt fra mine egne. Det er jo det som er gøy med diskusjoner.

Nei, det forstår jeg ikke. Det er ikke MM som er siktet i en straffesak, og hun har ikke fortjent den måten hun omtales på i denne tråden. Det må det være lov å protestere på, uten at man skal måtte stå skolerett og bli avkrevd et svar på hvert aspekt som dukker opp. Forøvrig var jeg som jeg allerede har fortalt avlogget i går kveld, og fikk ikke med meg den siste utviklingen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vi hvor denne informasjonen kommer fra? Infoen om at MM har fått beskjed om pågripelsen, tatt kontakt med Marius - og ryddet i huset hans? 

Jeg tviler ikke på at det er sant. Jeg bare lurer på hvor har media det fra? Noen som vet? Det må jo lekke som en sil et sted... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (7 minutter siden):

Da trengte vel politiet litt mer enn 3 minutter på å kjøre dit. Eller mener du at de burde kjørt med en gang, og så stått der og blomstra mens de ventet på politiet?

Jeg tenker at politiet allerede var tett på Skaugum når de ringte. Så ja, de burde kjørt med en gang når de en gang fikk denne forskjellsbehandlingen å kunne møte opp til pågripelse. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...