Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Purple Basil skrev (15 minutter siden):

Hun skulle nok bare passe på at det faktisk var mel i melkrukkene til Marius. Det er jo helt krise å tro noe som helst annet om dette engleaktige radarparet (MM og MBH) 😆

I hvert fall tok Haakon feil i talen sin i bryllupet, Mette Marit er IKKE tiltaksløs! 

Så kan man si at det er smålig å harselere med dette. Samtidig mener jeg terskelen for hvem som kan harseleres med må  senkes kraftig, når makta gjør ting som dette. Jeg var fjortis da Mette Marit forlovet seg med Haakon, og den følelsen av urettferdighet jeg kjente på da hun, og indirekte alle andre alenemødre og folk med en brokete fortid, ble omtalt nedlatende i øst og vest da, den glemmer jeg aldri. 

Jeg er ikke like tilgivende i dag, når det er omtale av en kronprinsesse på ryddesjau i huset til en tiltalt, det er snakk om. 

Endret av Søgni
  • Liker 8
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sh999 skrev (Akkurat nå):

Nå begynner det virkelig å brenne på dass her, for kongefamilien. En prinsesse som er sprøere enn en pakke riz kjeks, og en kronprinsesse som er dummere enn et brød 🤷‍♀️ Blir fortsatt forbanna når jeg tenker på hvordan MM går smilende, ja nesten triumferende forbi pressen, og påstår at hun har det «veldig bra» . Nei, altså UT med kongehuset! Nok er nok. 

Bahaha, morsomme beskrivelser😆 Men ja, nå er det jo enda mer provoserende at hun står så godt i kritikken...

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Tror du har rett, men kanskje jeg er så naiv at jeg håper og tror at de innser at spesialbehandlingen ikke vil love godt videre... Det hadde vært så ålreit om man skjønner at saken krever mer enn at ting skal hysjes ned og feies under teppet. For det kommer frem til slutt uansett.

Hva mener du spesialbehandling??

Det er da helt vanlig at mødre blir varslet, før deres voksne kriminelle sønn blir arrestert.

Jeg kjenner flere 😉

Politiet har mange slike samtaler for å "forebygge" 🙂

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (2 minutter siden):

Hahaha - nydelig referansebruk!

MBH framstår som verdens største drittunge totalt blottlagt for skamvett og empati. Jeg synes faktisk synd på MM oppi dette, selv om hun langt på vei kan takke seg selv, og på ingen måte er et offer på linje med de 3 jentene. Men jeg greier ikke å fri meg fra at her har godeste MBH manipulert og gaslighta mor herfra til månen, særlig med den 50-årsfeiring friskt i minne. Han vet at hun har skyldfølelse for å ha dratt ham inn i det offentlige, har forsøkt å (over)kompensere, og på et tidspunkt virker det som han har grepet det med begge henda og brukt det for det som det er verdt til sin fordel. Vi som er blitt utsatt for «psykopater» med psykisk og emosjonell manipulering og gaslighting vet hvor fucka du blir og hvordan du gjør ting du aldri ville trodd du var i stand til å gjøre, og kommer man seg ut på andre sida greier man knapt å forså at det har skjedd. 
Men uansett hvordan vi vrir og vender på dette så er MM en sikkerhetsrisiko, og har vært det i lang tid. Om hun er klink psykopat eller et føkka offer for mental manipulasjon over tid (satt på spisse og karikert, sånn til moderatorene, jeg mener ikke at hun faktisk er psykopat). Jeg skjønner ikke hvordan dette skal kunne redde uten at krompen nå sier «våre veier må skilles». Alternativt må MM legges inn og hjernevaskes tilbake om hun faktisk er et offer. Jeg skulle ønske vi fikk vite når MBH mista tilganger på Skaugum, det har faktisk noe å si. Vår bittelille håp er at MM har hatt en solid oppvåkning den siste måneden, og at MBH nå får annen behandling,

men hun sitter uansett så dypt i gørra at jeg tror faktisk det eneste som kan redde både henne, ekteskapet og kongehuset er at hun stiller i avhør+vitner mot sønnen. Og at dersom hun er et offer (misforstå meg rett), at der vitnemålet innebærer hvordan han har gaslightet og manipulert henne, som så vil gi troverdighet til damenes vitnemål og torpedere troverdigheten til MBH. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (15 minutter siden):

Uten at jeg skal si noe for sikkert - området er jo bevoktet døgnet rundt, er det ikke? Det bor andre folk på eiendommen, det jobber folk der osv...

Jo.. det er mange mulige vitner. Og det glemte hun tydeligvis. Ja, hun rydder i fei på under 30 min med vitner og bevoktning. Smart. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (Akkurat nå):

Det er da helt vanlig at mødre blir varslet, før deres voksne kriminelle sønn blir arrestert.

Jeg kjenner flere 😉

Ja, beklager. Du har jo rett. Vanlig praksis og sånn 🤓

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner flere 😉

For ikke å glemme forebyggende samtale, ja! Og lydklipp fra det som er tatt heeelt ut av kontekst.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har snart gått 3 måneder siden dette skjedde og først nå kommer det ut? Meget påfallende at det fort kan bli glemt nå som det Amerikanske presidentvalget nærmer seg, men det var vel også meningen?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (5 minutter siden):

Jeg kjenner flere 😉

Husk å merke med ironi/sarkasme, KG er ofte ikke så god på å fange opp slikt 😆

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (3 minutter siden):

Noen ganger skulle jeg ønske det var 😂-knapp på KG. Beskrivelsene dine…herregud. 
Helt årlig, fra faglig perspektiv, så framstår hun mer og mer å være i en alvorlig psykologisk krise, hvor alt av beskyttelsesmekanismer slår inn, som kan forklare den absurde og provoserende oppførselen, og da skal vi faktisk være glad hun er sykemeldt før hun rakner for åpen scene. Mest av alt av hensyn til oss, og landets beste. 
NB! Dette er ikke en unnskyldning eller forsvar av MM, kun observasjoner 

Vil tro hun er på randen. Og sønnens ufyselige oppførsel hjelper nok ikke på. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (3 timer siden):

«Bistandsadvokatene skal ivareta rettighetene til fornærmede og etterlatte i en straffesak. Det gjelder både på etterforskningsstadiet og i rettsforhandlingene»

https://www.domstol.no/no/andre-roller/bistandsadvokat/

Ingen grunn til å spekulere i at Grødem gjør noe uetisk i å be dem avhøre MM. Han ivaretar sin klients rettigheter. 

Jeg mener at det å gå ut med dette offentlig er manipulerende av bistandsadvokaten, og det er ikke en spekulasjon.

Det er en mening.

Ja, han skal vareta sin klients interesser, men nå gjør han det på den måten at han samtidig kaster en annen person under bussen. Hvis dette virkelig handlet om sakens opplysning, så kunne han sendt den begjæringen uten å kringkaste det. 

Han vet jo veldig godt at dette setter  i gang en debatt, og i den debatten vil folkeopinionen rope "jamen hva med etikken" før man rekker å snu seg, og så vil opinionen vende seg mot MM og presse henne til å gjøre nøyaktig det som hun skal være beskyttet mot i kraft av loven. 

Jeg håper virkelig politiet ser gjennom det, og unnlater å innkalle henne.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 minutt siden):

For nå bør hun innkalles på andre grunnlag, faktisk...

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer forsåvidt fint at kongeparet er på ferie i disse tider. Godt planlagt

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søgni skrev (10 minutter siden):

Jeg er ikke like tilgivende i dag, når det er omtale av en kronprinsesse på ryddesjau i huset til en tiltalt, det er snakk om. 

Nei, dette er faktisk svært alvorlig. En kan jo bare tenke seg hva hun fjernet fra det huset. Enig med flere her om at hun bør stille i avhør, nå vet alle at hun har gjort seg medskyldig i alskens kriminalitet. Gudene vet hva mer hun har gjort for sønnen, som nok aldri vil se dagens lys. 

Jeg har en mistanke om at det verste i denne saken enda ikke er avslørt.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 timer siden):

Ja, altså, om hun stiller opp, eller om hun unnlater å snakke i offerets favør er jo helt opp til henne. Men poenget mitt er at JS vet at hun sitter på relevant informasjon. Det er opp til MM om hun velger å dele dette eller ikke.

Det vet du ikke. Det er en ide som er plantet i oss nettopp fordi denne bistandsadvokaten har kringkastet det at han sendte den begjæringen. Det kan like gjerne være et triks for å styre narrativet. Vi vet ingenting om dette, men advokaten" varetar sin klients interesser" ved å få oss til å spekulere nettopp slik du gjør her.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 minutt siden):

Det vet du ikke. Det er en ide som er plantet i oss nettopp fordi denne bistandsadvokaten har kringkastet det at han sendte den begjæringen. Det kan like gjerne være et triks for å styre narrativet. Vi vet ingenting om dette, men advokaten" varetar sin klients interesser" ved å få oss til å spekulere nettopp slik du gjør her.

Det vet du ikke. Det er like spekulativt, om ikke mer.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror helt ærlig vi skal holde muligheten åpen for at MM kan forklare seg/vitne til damens fordel om hun nå har hatt et sammenbrudd og oppvåkning og innsett hva MBH har holdt på med, også overfor henne (om det er det, og hun ikke er samme alen som ham). Hvis hun nå har innsett at han har manipulert og gaslighta og spilt på hennes dårlige samvittighet og gjort henne til en nyttig idiot, slik at han også har kunnet mishandle 3 kjærester fritt fram fordi han selv er overbevist om at mor backer uansett… da kan hun kanskje greie å innse at for sin egen del og de to andre barna og ekteskapet så må hun vitne. Og om hun vitner om den type atferd, ja da står damenes sak nesten bunnsolid, og alle videre forsøk fra MBH på å vri på og bagatellisere turbulente forhold og «hun dytta meg og!» vil falle til jorden omtrent før de er formulert. Så MM har faktisk en siste sjanse til å reise kjerringa her, bokstavelig talt, hvis det er sånn at hun er en mor som er gaslighta nærmest i hjel, og ikke klink psykopat (igjen karikering som virkemiddel for å illustrere poenget).

jeg mener ikke MM er hovedofferet her uansett. Og hovedfokuset skal være på damene. Men om vi holder det åpent at også MM kan være et offer, som nå begynner å se lyset, så kan hun faktisk bidra med troverdighet til de 3 damene  

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (9 minutter siden):

Jeg mener at det å gå ut med dette offentlig er manipulerende av bistandsadvokaten, og det er ikke en spekulasjon.

Det er en mening.

Ja, han skal vareta sin klients interesser, men nå gjør han det på den måten at han samtidig kaster en annen person under bussen. Hvis dette virkelig handlet om sakens opplysning, så kunne han sendt den begjæringen uten å kringkaste det. 

Han vet jo veldig godt at dette setter  i gang en debatt, og i den debatten vil folkeopinionen rope "jamen hva med etikken" før man rekker å snu seg, og så vil opinionen vende seg mot MM og presse henne til å gjøre nøyaktig det som hun skal være beskyttet mot i kraft av loven. 

MM får stadig større problemer ser det ut til. Du burde kanskje fokusere mer på at hun blandet seg inn i en kriminalsak ved å varsle sin sønn om pågripelsen av han og rydde i huset hans før politiet kom. Hva tenker du om det @MissLucy?

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (8 minutter siden):

Bare for staben å ringe hjelpemiddelsentralen sporenstrex. Få tak i en slik portabel respirator eller oksygentank eller hva faen. Det finnes også senger med hjul, slik at hun kan transporteres liggende evt.

Slik hun får kommet seg på det avhøret som bistandsadvokaten har etterspurt. 

Tenkte mest på at en klink psykisk ustabil kronprinsesse i all offentlighet eller i avhør ikke akkurat bedrer rikets sikkerhet just nu 😬Så får de finne fram senga og oksygentanken når hun er mer psykisk stabil dersom lungene fortsatt er ustabile🥴

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...