Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

I en så stor, oppblåst og betent sak, er han uansett naiv hvis han tenkte at pressen ikke skulle få fatt i dette og ikke skulle komme til å poste om det. Han setter seg selv midt i salaten gang på gang, pressen er på han nå og det vet han. 

Eller han/ personer rundt ham/ all of the above morer seg med at de faktisk FÅR pressen til å trykke bildet, slik jeg antydet i innlegget mitt. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Momma skrev (8 minutter siden):

At det var?! For en tvers gjennom selvopptatt, dum, blære av en drittsekk. Men, altså, er det virkelig mulig å være SÅ dum?

Med tanke på ALT som har kommet frem så virker det jo ikke som om han sto først i køen da vettet ble utdelt. Men bare greit at han viser hvem han er for ingen med respekt for seg selv vil rote seg bort i det der nå.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (Akkurat nå):

Eller han/ personer rundt ham/ all of the above morer seg med at de faktisk FÅR pressen til å trykke bildet, slik jeg antydet i innlegget mitt. 

I så fall ødelegger han mer for seg selv og sin familie enn jeg tror han er klar over. Han er jo helt ustyrlig.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving

Bildet sementerer inntrykket av ham. Han fremstår som et menneske som gir totalt blaffen og som elsker å vise at han ikke kunne brydd seg mindre. 

- Spøkingen med å kjøre ned gardister

-Reising til Italia 

- hyttetur 

- nekte å la seg avhøre

- trenere prosessen

- hevde taushetsavtale med media

- bruk av diplomatpass

- snu anklager om vold mot offeret

Jeg vil trekke frem en setning fra redaktørens brev som jeg tenkte kunne være litt av de opprettholdende faktorene

«Og jeg vet ikke om kompisgjengen din har bidratt med livskloke råd - eller om dere alle har flirt gutteaktig og hånlig av både fornærmede, avhør, besøksforbud, våpen, narko og pågripelse. 

Jeg tror basert på bildet at dette er nært opptil hvordan miljøet rundt ham opptrer. Den typen oppførsel applauderes og gir kred.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 time siden):

Det er jo ikke spesielt vanskelig å unngå. Alt hun trenger er å si nei. Dvs det er den formelle siden av det.

Men jeg synes det er manipulerende av bistandsadvokaten å gå så høyt ut med dette.

Det er gode grunner for at foreldre - ingen foreldre - har vitneplikt. At de ikke , er vel ikke ensbetydende med at de ikke kan, men han setter henne jo i en veldig vanskelig situasjon når han går ut på denne måten.

Hvis hun nå benytter sin selvsagte rett til å si nei, så vil hun bli diskutert, mistenkeliggjort, kritisert og spekulert om herfra til evigheten. 

Hvorfor skulle hun la være å la seg avhøre? Hva skulle motivet for det være? 

• Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Momma skrev (13 minutter siden):

Ja, godt mulig han er innprentet det synet.

Ikke umulig.

Endret av Kattedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

I så fall ødelegger han mer for seg selv og sin familie enn jeg tror han er klar over. Han er jo helt ustyrlig.

At han ødelegger er jeg enig i, men dette framstår like lite som en glipp som Sophie Elises posebilde, uansett hvem som har stått for distribusjonen av bildet ut i offentligheten. Pressen bør i så fall og ikke i noen tilfeller la seg bruke i et slikt clickbait-spill.

For meg er dette i samme genre og tone som provokasjonsbildene til Sophie Elise. Det framstår ikke som gjort av naivitet.

Endret av Aricia
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (27 minutter siden):

Ja, det var idiotisk og fullstendig taktløst og respektløst å posere for et slikt bilde. 

Men hvem har tatt bildet, hvem har spredt det videre i sosiale medier, og hvem har videreformidlet det til Dagbladet, med hvilket motiv? "Dagbladet er kjent med at det nå sirkulerer et nytt bilde av Marius Borg Høiby i sosiale medier" innledes saken med. Det reiser også en rekke spørsmål hos meg i hvert fall om hva som foregår i redaksjonenes kulisser og i Borg Høibys angivelige vennekrets i denne saken.

Tenkte litt det samme. At det virker å være snakk om en person som burde beskyttes etter vær varsom-plakaten. Litt usikker på hvordan de evt. skiller mellom rus og psykisk sykdom vedr. det i PFU.

Men tenker du kan ha rett.

Med dette bildet, så fikk jeg også vondt av familie og kongehus. Tenker man har lite å stille opp mot når evnen til normalt minstenivå av selvrefleksjon - er totalt mangelvare.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (4 minutter siden):

At han ødelegger et er jeg enig i, men dette framstår like lite som en glipp som Sophie Elises posebilde, uansett hvem som har stått for distribusjonen av bildet ut i offentligheten. Pressen bør i så fall og ikke i noen tilfeller la seg bruke i et slikt clickbait-spill.

For meg er dette i samme genre og tone som provokasjonsbildene til Sophie Elise. Det framstår ikke som gjort av naivitet.

It's too late😬 Click baits er jo the method om dagen. Marius vet nok dette veldig godt, han også. Han sitter sikkert og ler av at pressen beit på hans bait...

No pun intended🙃

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

viren skrev (50 minutter siden):

Jeg hadde vært så sinnsykt flau og opprørt om dette var min sønn. Jeg er forøvrig sint og opprørt på tross av at det ikke er det. Mannen er tiltalt for å banke kjærestene sine, han kommer med en (riktig nok uheldig formulert) offentlig "unnskyldning" som ikke er verdt blekket den er skrevet på, og gjør det motsatte av det han sier , direkte sitat: "Jeg ønsker å stå til ansvar for det jeg har gjort." 

Jeg forstår at det ikke er lett å stå i en slik sak, for all del. Mannen er 27 år gammel og så pass burde man kunne forvente at han har mellom ørene at han dropper slike bilder. 

💯% enig! 
Beste innlegget jeg har lest på lenge!

Monarkiet skal være samlende. Synes synd på vår konge og dronning. Omdømmet til det norske kongehuset er rasert. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (18 minutter siden):

Har han ikke «MOM» tatovert på arma? Virker som han er «helt ute». I tilfelle noen rundt, er det bare verste sort. Ikke bare er oppførselen arrogant og «gi-faen-mode». Det ser ut til at han har tenkt å ta med seg mor og stefar og hele monarkiet i fallet.

• Liker 3
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (17 minutter siden):

At han ødelegger er jeg enig i, men dette framstår like lite som en glipp som Sophie Elises posebilde, uansett hvem som har stått for distribusjonen av bildet ut i offentligheten. Pressen bør i så fall og ikke i noen tilfeller la seg bruke i et slikt clickbait-spill.

Forskjellen mellom han og SE er vel at hun faktisk har annonsører og tjener penger på clicks. Det gjør ikke MBH.

• Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvor lang tid det tar før bildet står på trykk i tyske medier... Han må ha null empati og forståelse for sin øvrige familie. 

Ellers håper jeg Mette Marit, Haakon og andre i familien snakker med politiet hvis de ikke allerede har gjort det, slik at saken blir så godt opplyst som mulig. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (21 minutter siden):

Hvis forsvaret for eksempel skal argumentere med massiv mediedekning for å få redusert straff, så er det jo viktig å holde medietrykket oppe. Hver sak som nevner Marius Borg Høiby telles med, det er ikke så farlig dersom MBH selv står bak...

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Magga2 skrev (5 minutter siden):

Hvilken butikk er dette? Spar Røyken?

Hvordan klarte du og se det? Har studert bildet, og enig i at det kan være der 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (3 minutter siden):

Hvem har skrevet noe her om ungdommelig ubetenksomhet? 

Hvem har sagt at noen her har skrevet om det? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (6 minutter siden):

Hvordan klarte du og se det? Har studert bildet, og enig i at det kan være der 

Har vært innom der noen ganger. Men usikker. Sikkert mye likt i andre Spar butikker. Ser at det er en Spar logo i bakgrunnen. Og det er jo i Asker området.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...