Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest NordreSving
Raven.Writingdesk skrev (15 minutter siden):

Mener du at den har blitt diskutert her i tråden nå? - eller er det selve debatten som foregikk da Depp/Heard rettssaken var pågående for noen år siden du sikter til? 

Mente tråden om rettsaken mellom Heard og Depp, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

yedi warrior skrev (9 minutter siden):

Skjermbilde 2024-10-17 181413.png

Nei, denne kommentaren gjør jo heller ikke noe annet enn å vise til at noen har trukket en parallell til de saken. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (10 minutter siden):

Skjermbilde 2024-10-17 181413.png

Å høre begge sider av en sak er vel ikke akkurat et forsvar for den ene siden av saken.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caniggia skrev (3 timer siden):

Noen som vet om påtalemyndigjeten har opprettholdt siktelsene for vold i nære relasjoner etter avhørene av MBH?

Ingen endring der. Heller ingen grunn til det før de har fått etterforsket påstandene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missDoris skrev (På 16.10.2024 den 16.26):

Fakkeltog! DET burde vi få til. Vise støtte til kvinner som er utsatt for voldtekt og/eller vold i nære relasjoner f.eks

La kvinner bli hørt og trodd!  Dere har min sympati alle sammen.

Det har jo vært det! Flere år!

Endret av Grüner
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (2 minutter siden):

Ingen endring der. Heller ingen grunn til det før de har fått etterforsket påstandene.

Enig. Nå er det jo forøvrig slik at flere av avhørene fant sted for rundt en måned siden, så noe etterforskning/verifisering av påstander i avhørene er nok allerede gjennomført.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (21 minutter siden):

Det har jo vært det! Flere år!

Jeg er klar over det, men en bølge av brunt, høyreekstremisme er dessverre over Europa og ikke minst i USA, dessuten er trade-wife-greiene en syk trend, macho-menn og patriarkalske verdier romantiseres også her hjemme, på tide med en ny kvinnekamp vet du. Beklager avsporingen, men legitimiserer svaret ved å påstå at MBH i så måte representerer giftighet og bildet av ham med tattiser, gunner og cash....drømmeprins dette?  Nope.....

Endret av missDoris
la til "høyreekstrremisme" mente ikke brune folk
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (På 16.10.2024 den 16.22):

Velger selv om jeg vil ta stilling eller ikke om hva jeg tror på. Har selv opplevd å ikke bli trodd pga bevisets stilling. Så får du bestemme selv hva du tror på eller om du vil avvente bevisets stilling.
Skjønner ikke hvorfor du absolutt skal drive å belære andre. 

Jeg tror på alle tre damene, uansett bevisets utfall. For meg handler det om troverdighet, og å legge sammen mange faktorer til et stort bilde. Det bilde kunne ikke hvert tydeligere hos meg ihvertfall. 

Vil gjerne si at jeg er enig med deg. Å insinuere at ofrene lyver er dobbelt overgrep. 

• Liker 7
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/rampelys/i/8qR80G/slottet-kongefamilien-ikke-avhoert-i-hoeiby-saken

Sitat

På spørsmål om kronprinsessen eller andre medlemmer av kongefamilien har vært, eller skal, i avhør, svarer hun:

– Nei, de har ikke blitt bedt om det, sier kommunikasjonssjef ved kongehuset, Guri Varpe, til VG.

Som mor til Høiby har ikke kronprinsessen plikt til å vitne, ifølge straffeprosessloven.

Og jeg regner med at Kronprinsen heller ikke har plikt, eller faller den plikten bort når han ikke er kjødelig far, men som Kronprins så er han beskyttet?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å være så nedrig å innta offerrollen i mishandlingen?? At JS og kanskje flere av eksene (noen snakket om flertall) har vært voldelig mot ham? Kanskje de har prøvd å forsvare seg mot volden? Ikke vet jeg, men han er vel både mye høyere og antagelig mye sterkere enn disse eksene … Det er så lavmål av M at det finnes nesten ikke ord …

Endret av Justlooking
Det jeg rettet var å endre «ta igjen» til å «forsvare seg»
  • Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (10 minutter siden):

Er det mulig å være så nedrig å innta offerrollen i mishandlingen?? At JS og kanskje flere av eksene (noen snakket om flertall) har vært voldelig mot ham? Kanskje de har prøvd å ta igjen mot volden? Ikke vet jeg, men han er vel både mye høyere og antagelig mye sterkere enn disse eksene … Det er så lavmål av M at det finnes nesten ikke ord …

Jeg oppfatter det som en slags forlengelse av den psykiske volden de sier de har vært utsatt for. Det er som en lærebok i hvorfor voldsofre ikke melder fra om slike saker. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (25 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/8qR80G/slottet-kongefamilien-ikke-avhoert-i-hoeiby-saken

Og jeg regner med at Kronprinsen heller ikke har plikt, eller faller den plikten bort når han ikke er kjødelig far, men som Kronprins så er han beskyttet?

Jeg tror at det fritaket fra vitneplikten som foreldre har, ikke i utgangspunktet gjelder for steforeldre. Ikke etter ordlyden i loven. Men da jeg søkte på dette, kom jeg over en tolkningsuttalelse fra Riksadvokaten, som argumenterer for at fritaket også bør omfatte steforelderrelasjonen, så det er mulig at det skjer en utvikling der som gjør at også han vil være fritatt i kraft av den nære relasjonen. Men dette er ikke mitt fagfelt, og jeg skummet bare superraskt gjennom, så jeg må ta forbehold for at jeg kan ha oversett noe eller misforstått. Her er lenke til riksadvoktatens skriv om dette:

https://www.riksadvokaten.no/wp-content/uploads/2022/05/Vitnefritak-for-stebarn-–-straffeprosessloven-§-122.pdf

Jeg vil jo kanskje tro, hvis dette kommer på spissen, at det er enklere for alle om retten fritar kronprinsen ikraft av stefarrelasjonen istedet for kronprinsrollen. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fulgt med så mye, men regner med det sikkert er nevnt her et sted. Hvem er denne kvinnen han stjal scooteren av? 🤠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrshopalot skrev (7 minutter siden):

Har ikke fulgt med så mye, men regner med det sikkert er nevnt her et sted. Hvem er denne kvinnen han stjal scooteren av? 🤠

Er ikke det Fetisha da, tidligere podmakkeren til Sophie Elise? 

Må si fraværet av kommentarer i de redaktørstyrte mediene i det siste er rungende. Berøringsangst eller en felles forståelse av at kongehuset må skjermes? Mister helt tilliten til dem. Har lyst å si opp alle abonnementer jeg har. Legg gjerne ut lenker om dere ser noen ledere, kronikker eller kommentarer i deres regi etter at MBH kom med sine famøse beskyldninger om mishandling fra JS side.

Han viser jo en total mangel på forståelse på hvordan det er å være den fysisk desidert underlegne i et evebtuelt basketak. Har han liksom følt på frykt? Give me a break. 

• Liker 6
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (1 minutt siden):

Må si fraværet av kommentarer i de redaktørstyrte mediene i det siste er rungende. Berøringsangst eller en felles forståelse av at kongehuset må skjermes? Mister helt tilliten til dem. Har lyst å si opp alle abonnementer jeg har. Legg gjerne ut lenker om dere ser noen ledere, kronikker eller kommentarer i deres regi etter at MBH kom med sine famøse beskyldninger om mishandling fra JS side.

Han viser jo en total mangel på forståelse på hvordan det er å være den fysisk desidert underlegne i et evebtuelt basketak. Har han liksom følt på frykt? Give me a break. 

Har jo vært MASSE artikler/kronikker/kommentarer om dette!

Endret av Mnjah
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
O Rakel skrev (2 minutter siden):

Fikk ikke hun den scooteren i gave av vennene sine ? Mener hun la det ut på Insta? Og at hun fikk den på 17 mai eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjah skrev (Akkurat nå):

Har jo vært MASSE artikler om dette!

ja, det er en veldig merkelig påstand om en av tidenes mest omtalte saker.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nelliken
O Rakel skrev (2 minutter siden):

Er redd det stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelliken skrev (1 minutt siden):

Er redd det stemmer. 

Det siste tallet jeg finner, viser at det var skrevet 2900 saker innen 25. september (altså 3-4 uker siden), så det mest nærliggende er vel å fastslå at det stemmer overhodet ikke på noen som helst måte.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...