Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Gjest Nelliken
Skrevet
Grüner skrev (5 minutter siden):

Han har jo hatt en mye mer alvorlig rusmisbruk enn henne og over flere år og med mer alvorlige konsekvenser og han har i tillegg psykiske lidelser, så jeg tviler på at han bare skal inn ei uke på rehab.

Det vet jeg, men jeg husker bare at hun selv kalte det 5 ukers rehab. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nelliken skrev (4 minutter siden):

Det vet jeg, men jeg husker bare at hun selv kalte det 5 ukers rehab. 

5 uker er noe annet enn 1 uke.

Gjest Nelliken
Skrevet
Grüner skrev (5 minutter siden):

5 uker er noe annet enn 1 uke.

Måtte søke det opp. Det tyder uansett på at det ikke er så mye avhengighet som skal avvennes. 

Skrevet
Sweetheaven skrev (1 time siden):


Det ligger allerede ute i media hvem det handler om. De er ikke jenter, men voksne damer. Hun ene er eldre enn MBH. Man trenger ikke ta stilling til hva man tror på, men holde seg til fakta. Bevisene kommer når det er ferdig etterforsket. Dette vil nok være både sårt og dramatisk når alle detaljer skal brettes ut og tåle dagens lys.

Velger selv om jeg vil ta stilling eller ikke om hva jeg tror på. Har selv opplevd å ikke bli trodd pga bevisets stilling. Så får du bestemme selv hva du tror på eller om du vil avvente bevisets stilling.
Skjønner ikke hvorfor du absolutt skal drive å belære andre. 
 

Jeg tror på alle tre damene, uansett bevisets utfall. For meg handler det om troverdighet, og å legge sammen mange faktorer til et stort bilde. Det bilde kunne ikke hvert tydeligere hos meg ihvertfall. 
 

  • Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 15
Skrevet
Eyr skrev (1 minutt siden):


 

Jeg tror på alle tre damene, uansett bevisets utfall. For meg handler det om troverdighet, og å legge sammen mange faktorer til et stort bilde. Det bilde kunne ikke hvert tydeligere hos meg ihvertfall. 
 

Og det er vel dette som gjøres i de fleste tilfeller - man legger sammen to og to med de bevisene man har. Her synes jeg det er ganske enkelt, faktisk. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Fakkeltog! DET burde vi få til. Vise støtte til kvinner som er utsatt for voldtekt og/eller vold i nære relasjoner f.eks

La kvinner bli hørt og trodd!  Dere har min sympati alle sammen.

  • Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 15
Gjest Nelliken
Skrevet
missDoris skrev (3 minutter siden):

Fakkeltog! DET burde vi få til. Vise støtte til kvinner som er utsatt for voldtekt og/eller vold i nære relasjoner f.eks

La kvinner bli hørt og trodd!  Dere har min sympati alle sammen.

Ja, det skulle jeg gledelig deltatt i. 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Og det er vel dette som gjøres i de fleste tilfeller - man legger sammen to og to med de bevisene man har. Her synes jeg det er ganske enkelt, faktisk. 

Vi vet jo veldig lite om hva som er og legge sammen og bevisene man har egentlig. Det er mulig vi får vite mer nå som han er ferdig avhørt. hadde det vært lekket til pressen  hadde det jo vært lettere for han og vite hva han skulle innrømme og hva han skulle nekte for - han innrømmet det siste fordi han visste det var bevis og vitner . 
jeg er veldig nysgjerrig på hva som finnes av bevis / vitner i de andre sakene. Nå går det bare på troverdighet for oss som sitter her, og troverdighet kan også ha noe og si i en rettssak , men det er jo bevis og vitner som velter lasset. 

Skrevet
Eyr skrev (6 minutter siden):

Velger selv om jeg vil ta stilling eller ikke om hva jeg tror på. Har selv opplevd å ikke bli trodd pga bevisets stilling. Så får du bestemme selv hva du tror på eller om du vil avvente bevisets stilling.
Skjønner ikke hvorfor du absolutt skal drive å belære andre. 
 

Jeg tror på alle tre damene, uansett bevisets utfall. For meg handler det om troverdighet, og å legge sammen mange faktorer til et stort bilde. Det bilde kunne ikke hvert tydeligere hos meg ihvertfall. 
 


Det er ikke belæring å komme med et generell betraktning om at man ikke trenger å ta stilling til noe. Å ikke bli trodd er et viktig poeng og er sikkert veldig vondt og føles urettferdig, men å dømme noen fra egne erfaringer før man vet alle fakta kan være like mye vondt for den det gjelder. At MBH har utøvd vold er noe han har innrømmer selv, og det finnes aldri grunner til å utøve vold. Dette bør han i aller høyeste grad dømmes for, samt de tilfellene der han har brutt loven. Ingen tvil om det. 

Det finnes nok av tilfeller der det både er falske anklager og historier som ikke viser sannheten med en eneste gang. Noen har allerede dratt frem saken om Depp & Heard allerede. Så i det minste bør man høre begge sider av en sak, mener jeg.

  • Liker 4
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Vi vet jo veldig lite om hva som er og legge sammen og bevisene man har egentlig. Det er mulig vi får vite mer nå som han er ferdig avhørt. hadde det vært lekket til pressen  hadde det jo vært lettere for han og vite hva han skulle innrømme og hva han skulle nekte for - han innrømmet det siste fordi han visste det var bevis og vitner . 
jeg er veldig nysgjerrig på hva som finnes av bevis / vitner i de andre sakene. Nå går det bare på troverdighet for oss som sitter her, og troverdighet kan også ha noe og si i en rettssak , men det er jo bevis og vitner som velter lasset. 

Ja, vi får se, vi får se. Med alle siktelsene som er tatt ut, alle de som allerede har snakket med politiet og ellers oppførsel vi har beviser for - det ser ikke bra ut for M. Det er jo veldig enkelt å nekte for noe, hvis bevisene ikke er tilstrekkelig. Forholder meg selvsagt kun til det jeg vet og har sett bilder av, hørt lydopptak av, samt oppførsel generelt postet på hans IG, og den kjente vennekretsen han vanker i. Virker ikke som en jeg ville hatt nært dattera mi, akkurat.

  • Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Fy faen så nedrig å komme med motbeskyldninger. Og så nedrig av advokaten å hinte om kjønnsforskjeller og diskriminering. Marius tikker av alle boksene til klassisk kjærestebanker, inklusive å skylde på motparten. 
 

Ja, er det ikke KVALMT. Det bobler inni meg av raseri når jeg leser dette.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Det han driver med er prosjisering!! Håper inderlig han blir vurdert av en psykiater under rettssaken

  • Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Mizzy skrev (3 minutter siden):

Det han driver med er prosjisering!! Håper inderlig han blir vurdert av en psykiater under rettssaken

Jeg skjønner ikke at advokaten hans tillater det, og etter SÅ lang tid... Det virker jo bare enda mer ødeleggende for hans klients sak, som han selvsagt ønsker å vinne.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 7
  • Nyttig 10
Gjest Nelliken
Skrevet
Mizzy skrev (6 minutter siden):

Det han driver med er prosjisering!! Håper inderlig han blir vurdert av en psykiater under rettssaken

Det har du jammen rett i. 

Skrevet

Rart jeg ikke har fått med meg  denne tidligere.  Da den opprinnelig er fra 14august og redigert  4 september. Dette sier jo noe om at MM også tar avstand fra vold mot kvinner. Noe forsåvidt støtten til  foreningen  har sagt tidligere også

Her er det tydeligvis to parter  som har planer om å samabeide videre sammen. Og budskapet  er tydelig på at dette skjer i alle samfunnslag. Og er et viktig  budskap. 

Så blir  spennende  å se hvilket arbeid de gjør sammen , når tiden er inne for  det, senere. Nå har hun også litt mer mulighet og si noe om pårørende rollen  til barn, og hun  er også datter av en som pårørende iallefall på rus

Eg håpar kronprinsesse Mette Marit kan stå i det ubehaget som det kan vera, og fortsetta den kampen. Dette er noko som angår oss alle, også kongehuset, seier ho.

https://www.nrk.no/norge/krisesentersekretariatet-hapar-mette-marit-held-fram-stotta-si-i-kampen-mot-vald-mot-kvinner-1.17002738

  • Liker 1
Skrevet

Dette er så klassisk at det nesten blir absurd… at han ikke innrømmer og erkjenner straffeskyld overfor JS og NH er helt som forventa. Men motanklage, og mot JS, den så jeg faktisk ikke komme fordi det er så drøyt i lys av hva som er lurt med den eksponeringa saken har. Sånn i lys av vold i nære relasjoner og mennesker med visse personlighetstrekk så er det ikke overraskende overhodet. Det er standard opplegg. «Mitt offer gjør livet fælt for meg, egentlig meg det er synd på, vi har bare litt ulikt narrativ og forståelse av ting, og vårt forhold har hatt en sånn kommunikasjonsstil fordi vi begge er veldig følelsesstyrt», sånn cirka i den gata. For det utrente øyet ser det ut som en slik person tar ansvar (turbulent forhold, vi har begge gjort vårt), mens det som faktisk skjer er å manipulere fokus over på den andre, sette den personen i angrepsposisjon, og egentlig ikke ta noe ansvar som helst, for det er jo den som har anklaget først som faktisk ikke tar ansvar må man jo skjønne, som bare peker på den antatte gjerningspersonen og aldri tok noe ansvar for dette turbulente forholdet.

Det er så lærebok at jeg spyr…

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke at advokaten hans tillater det, og etter SÅ lang tid... Det virker jo bare enda mer ødeleggende for hans klients sak, som han selvsagt ønsker å vinne.

I en av artiklene om dette, sto det at han hadde sagt fra om dette flere ganger i tidligere avhør , lurer på hvorfor det ikke er blitt delt før om det stemmer. Blir spennende med en evt rettsak hva som kommer frem

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke at advokaten hans tillater det, og etter SÅ lang tid... Det virker jo bare enda mer ødeleggende for hans klients sak, som han selvsagt ønsker å vinne.

Jeg vil tro at dem har noen form av støttebevis, som gjør at dem tror at det er lurt å trekke frem dette. 

Målet er som har vært soleklart fra den nå famøse pressemeldingen fra Marius, å komme unna med så lavt straff som mulig. Han har aldri hatt som mål å hjelpe til å avklare saken, å sikre at han får enn mest mulig riktig dom i forhold til sine handlinger. Han innrømmer kun det som advokaten vurder sikkert kan bevises utover all rimelig tvil. 

En refleksjon kring den støttende familiens støtte, bør nok gjøres i lys av det ovenfor. 

  • Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet
Orly skrev (28 minutter siden):

I en av artiklene om dette, sto det at han hadde sagt fra om dette flere ganger i tidligere avhør , lurer på hvorfor det ikke er blitt delt før om det stemmer. Blir spennende med en evt rettsak hva som kommer frem

Ja, hvordan det vil taes stilling til det, er det troverdig eller ei, etc. 

Fremmed fugl skrev (17 minutter siden):

Jeg vil tro at dem har noen form av støttebevis, som gjør at dem tror at det er lurt å trekke frem dette. 

Målet er som har vært soleklart fra den nå famøse pressemeldingen fra Marius, å komme unna med så lavt straff som mulig. Han har aldri hatt som mål å hjelpe til å avklare saken, å sikre at han får enn mest mulig riktig dom i forhold til sine handlinger. Han innrømmer kun det som advokaten vurder sikkert kan bevises utover all rimelig tvil. 

En refleksjon kring den støttende familiens støtte, bør nok gjøres i lys av det ovenfor. 

Er spent på hvordan dette vil påvirke.

  • Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...