Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

O Rakel skrev (28 minutter siden):

Men da er vi enige da. Jeg har heller ikke sagt foreldre et eneste faktor. 

Heller ikke om MBHs følelsesliv. Jeg snakket om «spor av» og kommenterer hva som er vist omverdenen gjennom det som fremgår av voldssaken, kommunikasjonen med media, pressemeldingen (som var ganske grenseoverskridende overfor voldsofferet), atferden i etterkant og mangel på andre inntrykk fra tidligere. 

Dette har vært kommentert av mange andre enn meg, også fageksperter på vold, psykologi og juss. 

Men du mener at det er normalt å banke kjærestene sine? Å fare med alvorlige trusler?
Å invitere HA på fest på stefars eiendom, i steden for å hensynta risiko og belastning det kan bli på ham og mor? 
Å rette oppmerksomheten mot medias belastning på voldsofferet, bort fra sin grove voldsbruk, og kalle henne «kjæresten min»? 

Hadde han fra før vist tendenser til et samfunnsengasjement, å ta del i veldedig arbeid eller gode saker som Røde Kors, Natur og ungdom, Dyrebeskyttelsen, anti-mobbing you name it (som mange unge gjør uten å ha noen plattform eller kjendisstatus), eller det dukket opp historier om hvordan ham sto opp for mobbeofre eller svakerestilte, ville bildet vært mer kompleks. Ser du spor av ydmykhet, ansvar eller empati?

Jeg tolket innlegget ditt som et forsøk på å nyansere diskusjonen rundt foreldreansvaret, samtidig som du antyder at oppdragelsen har hatt en viss innflytelse MBHs senere handlinger. Din uttalelse om manglende «spor av ansvar, ydmykhet og empati» virker som en kritikk av hvordan MBH har taklet situasjonen offentlig, men den virker for dømmende og virker basert på begrenset grunnlag i den grad man ikke vet hva han har gjort i privat regi. Det du skriver vektlegger observerbare handlinger han har vist omverdenen, og tolker disse som reflekterende for han indre verdier. Samtidig understreker du at tett foreldrekontakt burde kunne forme barns verdier, noe som jeg tolker som en implisitt kritikk av kronprinsparet. For meg virker det som du legger et stor ansvar for det som har skjedd på kronprinsparet uten å hevde at det alene skyldes hans handlinger. 

For meg oppfattes innlegget utelukkende som en blanding av spekulasjon og kritikk der du setter spørsmålstegn ved både MBHs rolle og foreldrenes rolle uten å faktisk anerkjenne at en persons valg er langt mer komplekse enn det som fremkommer i offentligheten.

Vold og trusler er aldri akseptabelt, og det er ingen tvil om at hendelsene er svært alvorlig. Jeg var på ingen måte antydet til at denne type oppførsel er akseptabel eller kan forsvares. (Hvor mange ganger skal man måtte gjenta dette her inne?) Mitt poeng var at man må skille på hva man vet og hva man antar om en persons indre liv og motivasjoner. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

https://www.kongehuset.no/nyhet.html?tid=139967&sek=26939

"Rollen har også vist seg vanskelig å tolke for mennesker rundt oss i det private. Helt fra han var bitte liten. Alt fra foreldre som har kommet med bekymringer og velmente råd, til lærere som alltid har hatt andre forventninger til Marius sin oppførsel enn til andres.

Og jeg er ikke noe bedre selv. Som mor tar jeg meg ofte i å ha forventninger til Marius sin oppførsel som er urealistiske, og annerledes enn hva jeg ville hatt til hans søsken"

Det eneste jeg har lest om dette, er i brevet fra MM. Står ikke ordrett sluk du skriver det, men der står det noe av det du spør etter.

Men det at rollen er vanskelig å tolke sier jo seg selv. Er han ikke det første særkullsbarnet som er inngiftet i en europeisk kongelig familie? 

Velmente råd - ok. (Tenker det er tusenvis av kvinner som opererer som "mamma-politi", det ser vi hver dag.

Urealistiske forventninger: Til hva? Noen som mener han burde studert medisin eller jus? 

Bekymringer fra foreldre: Nettopp: Hva ligger i dette? Er det foreldre via FAU? Hvilke foreldre er dette? 

Las han uttalte at han hadde slitt og har diagnoser (?), men i så tilfelle er vel det taushetsbelagt informasjon.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke hvilke bilder det var snakk om, og jeg sier ikke at det var bra. Men nå oppsøkte jo de begge oppmerksomhet i Vogue, da.

https://melkoghonning.no/marius-borg-hoiby-og-juliane-snekkestad-guider-vogue-til-oslo/

Artikkel skrevet august 2018 da var han 21 år samme år han slutter hos suoerdesigneren philip plein i milano. Har ikke funnet  artikkel.  Men mener å huske å ha sett bilde av han som modell på den tiden han bodde i milano,  og ble ansatt på tempuz magasin i london som " style editor"

Hadde laget egndesignede jakker med hjelp  av jonah claunch når han var 20 år. 

Så det kunne se ut til at han prøvde seg på en jobb kariære vei han hadde interesse for. 

Og vouge skrev om de fordi de anså dem som aktuelle og interessante i moteverdenen. 

Dette er en bransje  man ikke kan være usynlig i om man skal  lykkes. 

Og jeg  ser alt dette i lys av en bransje og bygge opp seg selv. Det er jo ikke lett om man skal hele tiden dras inn i kongelige offentlige lys hele tiden.

Iht å bli sett som kongelig offentlig person,  er et sted han ikke hører  hjemme og ikke har noen oppgave. Men den offentligheten han evnt velger  for en karriere  vei blir noe helt annet.

Nå tenker jeg også at det å være han og sønn av sin mor,  har sikkert fått noen porter mer åpne enn andre. Men ingen av det kaliberet der slipper noen ut, om de ikke holder mål, i sitt navn.

Hvorfor han valgte seg ut av den karriæren vet vi svært lite om, annet enn at han gikk over i annen bransje med motorsykler. I en kort periode. 

Motebransjen er forøvrig  ikke ukjent med rusmidler. Så godt mulig det bare gikk skikkelig  galt. 

https://www.tv2.no/video/underholdning/sjekk-ut-marius-borg-hoibys-designdebut/20166988

Dette er forøvrig en god artikkel som drar kort men langt sammen en oversikt på livet hans.

https://www.tv2.no/underholdning/fra-slottsbalkongen-til-glattcella-her-er-lille-marius-sitt-liv-i-sokelyset/16898523/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Men det at rollen er vanskelig å tolke sier jo seg selv. Er han ikke det første særkullsbarnet som er inngiftet i en europeisk kongelig familie? 

Velmente råd - ok. (Tenker det er tusenvis av kvinner som opererer som "mamma-politi", det ser vi hver dag.

Urealistiske forventninger: Til hva? Noen som mener han burde studert medisin eller jus? 

Bekymringer fra foreldre: Nettopp: Hva ligger i dette? Er det foreldre via FAU? Hvilke foreldre er dette? 

Las han uttalte at han hadde slitt og har diagnoser (?), men i så tilfelle er vel det taushetsbelagt informasjon.

Jovisst, jeg er ikke uenig med deg. Vi vet jo ikke hva som ligger bak uttalelsene. Det vi derimot vet, er at han har holdt på med narkotika lenge, men hvor lenge vet vi ikke. Men rundt tiden dette brevet ble sendt ut ble han fersket av politiet. Beleilig at brevet i det hele tatt ble skrevet, og jeg stusser på hvorfor MM følte seg nødt å skrive det på vegne av sin voksne sønn. Hadde han vært 15-16 hadde det vært mer forståelig. Men nå var han altså fylt 20, og var voksen. Hvorfor føltes det viktig å beskytte en voksen (ung, absolutt, men dog voksen og myndig) mann mot pressen? Var det ikke nå, når han skulle ut i verden, det hadde passet seg at han skulle lære å ta litt ansvar for seg selv istedenfor å bli beskyttet? Hadde M klart å oppføre seg normalt, altså rusfri, i et godt og sunt miljø og klart å holdt seg for god for å banke opp folk, hadde det ikke vært noen grunn for dette brevet mener jeg. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (26 minutter siden):

Usikker på hvilke bilder du mener, har ikke sett eller hørt om dem. Slike bilder er selvsagt over streken, det er ikke ok. Men sånn generelt er ikke M fremmed for å eksponere seg selv via egne SoMe-kanaler eller ved å henge med folk som lever av å eksponere seg selv. Så oppmerksomhet fra media (bortsett fra intime greier), er virkelig ikke til å unngå som voksen heller, og det overnevnte er jo helt uten kongefamiliens innblanding. It's all him. 

Tja her det en sak iht å få snik fotografert marius pg familien. Dette var vel før marius fikk søsken og de alle 3 bodde i london

https://www.journalisten.no/sven-o-hoiby-pa-se-og-hors-lonningsliste/237016

Og kan henvise til boka  en helt vanlig dag på jobben.  Der beskrives mye av dette og hvordan se og hør eksponerte MM,  og Marius bla. Det beskrives 3 år med døgnkontinuerlig overvåking. Og det er der det kommer  også inn at marius var godt kjent via media før bryllupet  bla. 

Artikkelen der bilder av marius og dama var avbildet intime var også se og hør. Der ligger de å kysser på en strand på sørlandet. Denne så jeg  gor et par dager siden. Nå er artikkelen på mysyisk vis borte som alt mulig annet som har litt alder. Så får desverre ikke linket

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Tja her det en sak iht å få snik fotografert marius pg familien. Dette var vel før marius fikk søsken og de alle 3 bodde i london

Og kan henvise til boka  en helt vanlig dag på jobben.  Der beskrives mye av dette og hvordan se og hør eksponerte MM,  og Marius bla. Det beskrives 3 år med døgnkontinuerlig overvåking. Og det er der det kommer  også inn at marius var godt kjent via media før bryllupet  bla. 

Artikkelen der bilder av marius og dama var avbildet intime var også se og hør. Der ligger de å kysser på en strand på sørlandet. Denne så jeg  gor et par dager siden. Nå er artikkelen på mysyisk vis borte som alt mulig annet som har litt alder. Så får desverre ikke linket

Jeg sier ikke at det er innafor å snikfotografere altså. Jeg sier bare at man sannsynligvis ikke kommer unna det når man er i offentlighetens lys, spesielt som kongelig/medlem av kongefamilien, og enda mer spesielt når MM var i en så unik situasjon at hun var alenemor. Jeg mener det blir naivt å tro at dette skulle kunne vært unngått. Med mindre M ble holdt utenfor, ved å bo hos far f.eks. Det skjønner jeg selvsagt er uaktuelt. Marius har fått vokse opp med privilegier de fleste av oss bare kan drømme om, og han har på mange måter fått lov til å seile seg mer eller mindre bekymringsfritt gjennom barndommen. At mor ikke har innsikt nok til å forstå at ikke bare hun, men også hennes barn er interessant for pressen, er jo synd for henne. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruR skrev (35 minutter siden):

Er ikke dette en rar uttalelse ? Vil det ikke være naturlig å tenke at hun har høyre krav til en datter som skal bli dronning enn han som  ifølge  hennes ord  ikke har en offentlig rolle? 

Jeg vet ikke hva hun legger i begrepet "forventninger", men at hun hvert fall skulle kunne kreve noe ala det samme av barna sine mtp skole, oppførsel og generell god folkeskikk, er jo kanskje ganske realistisk. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (3 timer siden):

Enig her.

Likevel underlig at det virker som de to yngste barna har vært bedre beskyttet enn eldstemann. Som en nevnte, har jo alle visst hvordan MBH har sett ut under oppveksten, men knapt har ant hvordan SM ser ut eller hvordan han er.

Å unndra seg ulemper er virkelig ikke bra, og kritikkverdig om moren har bidratt til det.

Barnet som ikke settes grenser for, vil strekke sin oppførsel lenger og lenger for å sjekke hvor langt det er mulig å gå uten reaksjoner. Den voksne MBH har her valgt å fortsette på den galeien.

Det er nok også fordi de har en litt  annen bestefar, som ikke utleverer dem til se og hør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (18 minutter siden):

Jeg sier ikke at det er innafor å snikfotografere altså. Jeg sier bare at man sannsynligvis ikke kommer unna det når man er i offentlighetens lys, spesielt som kongelig/medlem av kongefamilien, og enda mer spesielt når MM var i en så unik situasjon at hun var alenemor. Jeg mener det blir naivt å tro at dette skulle kunne vært unngått. Med mindre M ble holdt utenfor, ved å bo hos far f.eks. Det skjønner jeg selvsagt er uaktuelt. Marius har fått vokse opp med privilegier de fleste av oss bare kan drømme om, og han har på mange måter fått lov til å seile seg mer eller mindre bekymringsfritt gjennom barndommen. At mor ikke har innsikt nok til å forstå at ikke bare hun, men også hennes barn er interessant for pressen, er jo synd for henne. 

Du vet jo ikke om hvor problemfritt  livet hans har vært eller ikke vært.

MM fikk ikke engang mulighet til å prestentere han for det norske folk selv. For det hadde snikfotograferingen allerede gjort. Skrevet masse artikler om han før en journalist var i nærheten av å ha hilst på han ennå. 

Så å skjerme ham for offentligheten  fikk hun ikke mulighet  til. Skal vi ta opp alle artikler basert på hva bestefaren fortalte om marius til se og hør? Hovedpersonen selv var for liten til å gi motsvar, moren ble hetset i media om hun forsøkte å be om hensyn.  

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Du vet jo ikke om hvor problemfritt  livet hans har vært eller ikke vært.

MM fikk ikke engang mulighet til å prestentere han for det norske folk selv. For det hadde snikfotograferingen allerede gjort. Skrevet masse artikler om han før en journalist var i nærheten av å ha hilst på han ennå. 

Så å skjerme ham for offentligheten  fikk hun ikke mulighet  til. Skal vi ta opp alle artikler basert på hva bestefaren fortalte om marius til se og hør? Hovedpersonen selv var for liten til å gi motsvar, moren ble hetset i media om hun forsøkte å be om hensyn.  

Ante meg at du kom til å henge deg opp i den der😄 I forhold til ca hele Norges befolkning, har han hatt privilegier som er helt vanvittige. Uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg klarer virkelig ikke å få medfølelse for noen som er så til de grader bortskjemt som MBH. At han selv kaster bort mulighetene han får, er jo kun hans egen skyld. 

• Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ante meg at du kom til å henge deg opp i den der😄 I forhold til ca hele Norges befolkning, har han hatt privilegier som er helt vanvittige. Uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg klarer virkelig ikke å få medfølelse for noen som er så til de grader bortskjemt som MBH. At han selv kaster bort mulighetene han får, er jo kun hans egen skyld. 

Rusmisbruk ser ikke på lommeboka, ikke indre sinne heller. 

Man vet han ble tatt for rus i 2017. For 10 år siden og han var 18 år. 

Etter det vet man lite om rus historikken. Og en ren spekulasjon fra min side, fordi man ikke vet. Vil jeg bare si at kariære valget han tok rettet mot motebransjen er vel også kjent for mye rusmidler.  Det betyr selvsagt ikke at alle i motebransjen bedriver med sånt. For å ikke lage et stigma på alle. Men absolutt en mulighet  for å vikle seg inn i rusens verden,  når  man først har  begynt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (3 timer siden):

Jepp, det har vært gjennomgående i denne tråden at det har vært spekulert i årsakssammenhenger, man har spekulert i kronprinsessens sykdom og det er kritisert at kronprinsparet ikke har satt grenser. Vi vet ingenting om hva som har skjedd bak lukkede dører. Jeg er ikke uenig i at dette har båret helt galt avsted, men vi vet ikke hva som er sagt, gjort eller tenkt i denne sakens anledning. 

og jeg mener ikke at Marius skal slippe unna på noe som helst vis. Jeg synes bare at voksne menneske rikke skal dette fullstendig i sladre- og spekulasjonsgryta. 
Det er ikke sånn at man enten heier på MBH eller så blir man med på tidenes spekulasjons- og drittkastingsbonanza. 

det går an å være både sjokkert og indignert over denne saken og håndteribgen av den, uten å spekulere vilt i oppdragelsemetoder eller mangel på sådanne, og å mistenkeliggjøre både kronprinsessens gener og sykdomshistorie. 

Enig, det har vært spekulert mye og enkelte mener det har vært null grenser ,det vet ingen og sånn spekulering blir bare tullete

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Hadde jeg hatt en sønn som utover ungdomstida viste eskalerende strev med psykisk helse og rus, så er det siste (dvs aldri) jeg hadde gjort, vært å utlevere hans problematikk til Gud og hvermann. Såpass grunnleggende respekt for personvernet og for mennesker med utfordringer har jeg - og veldig, veldig mange med meg. Jeg forstår ikke dette behovet for å vite slikt. Jeg hadde blitt svært skeptisk om dette ble utlevert av en mor til offentligheten. 

Edit: Og vi vet IKKE at de har hatt  kjennskap til volden. Partnervold går ofte under radaren. Uansett foreligger det ingen opplysninger om kjennskap til det.

Enig , hadde heller ikke utlevert , og nei jeg er ikke kongelig men tenker at uansett hadde jeg ikke utlevert og jrg tenker heller ikke jeg trenger å vite noe om det

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hva hun legger i begrepet "forventninger", men at hun hvert fall skulle kunne kreve noe ala det samme av barna sine mtp skole, oppførsel og generell god folkeskikk, er jo kanskje ganske realistisk. 

Ja men MM sier jo at hun hadde høyre forventninger til Marius. Noe jeg synes er rart. Ja han er eldst og den eldste i søskenflokken får nok lett urealistiske forventninger som man ikke kan leve opp til , særlig ikke med adhd diagnose, men søsknene hans er kongelige og lillesøster er kommende dronning så da bør det ligge litt ekstra høye forventninger til oppførsel og folkeskikk osv med tanke på det for IA og SM også.

Personlig  hadde jeg en mor som var litt alt eller ingen ting. Som skulle gjøre for meg eller la meg fikse det perfekt på egenhånd. Lite rom for en mellomting. Hun lot meg ikke prøve og øve, ga ikke støtte og  guiding eller forståelse og trøst hvis jeg ikke klarte. Kanskje MM var litt samme typen som min mor i oppdragelsen ?  Forventet han skulle klare og ble skuffa isteden for å være  tålmodig og veilede når han ikke klarte? Det påvirket meg ganske hardt. 

Endret av FruR
  • Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (1 time siden):

Jeg tolket innlegget ditt som et forsøk på å nyansere diskusjonen rundt foreldreansvaret, samtidig som du antyder at oppdragelsen har hatt en viss innflytelse MBHs senere handlinger. Din uttalelse om manglende «spor av ansvar, ydmykhet og empati» virker som en kritikk av hvordan MBH har taklet situasjonen offentlig, men den virker for dømmende og virker basert på begrenset grunnlag i den grad man ikke vet hva han har gjort i privat regi. Det du skriver vektlegger observerbare handlinger han har vist omverdenen, og tolker disse som reflekterende for han indre verdier. Samtidig understreker du at tett foreldrekontakt burde kunne forme barns verdier, noe som jeg tolker som en implisitt kritikk av kronprinsparet. For meg virker det som du legger et stor ansvar for det som har skjedd på kronprinsparet uten å hevde at det alene skyldes hans handlinger. 

For meg oppfattes innlegget utelukkende som en blanding av spekulasjon og kritikk der du setter spørsmålstegn ved både MBHs rolle og foreldrenes rolle uten å faktisk anerkjenne at en persons valg er langt mer komplekse enn det som fremkommer i offentligheten.

Vold og trusler er aldri akseptabelt, og det er ingen tvil om at hendelsene er svært alvorlig. Jeg var på ingen måte antydet til at denne type oppførsel er akseptabel eller kan forsvares. (Hvor mange ganger skal man måtte gjenta dette her inne?) Mitt poeng var at man må skille på hva man vet og hva man antar om en persons indre liv og motivasjoner. 

Ja, det er komplekst og selvsagt mange faktorer som ikke er kjent. Men det eliminerer ikke det man ser, selv om man nyanserer det. Når det gjelder vold i nære relasjoner, så er det ofte et uttrykk for maktesløshet. Ikke akseptabel likevel, da søker man hjelp. Uansett hvilke årsaker det har, er det kritikkverdig å innlemme kriminelle i kongelige kretser og ha HA på fest på Skaugum, for å nevne noe, som ikke er et øyeblikks affekt  Kan godt hende han føler seg shitty, men han gjør jo ikke noe med det. 

Slik som mange er kritiske til kronprinsparets mangel på kommunikasjon, andre er kritiske til ML og DV, så har jeg rett til å være kritisk til kronprinsparets håndtering av MBH, da hans atferd og livsførsel i mange år igjen avleder en masse spørsmål om hva de egentlig står for. En institusjon som sksl representere oss alle og er tilgodesett med privilegier og penger må tåle forventninger og kritikk. 

Skal man først ha et kongehus, må det ha et innhold og representere noen verdier. De verdiene som tradisjonelt går igjen er plikt, ansvar og ydmykhet for gjerningen. Og hva er poenget med verdier om de ikke synes utad? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (Akkurat nå):

Ja men MM sier jo at hun hadde høyre forventninger til Marius. Noe jeg synes er rart. Ja han er eldst og den eldste i søskenflokken får nok lett urealistiske forventninger som man ikke kan leve opp til , særlig ikke med adhd diagnose, men søsknene hans er kongelige og lillesøster er kommende dronning så da bør det ligge litt ekstra høye forventninger til oppførsel og folkeskikk osv med tanke på det for IA og SM også.

Personlig  hadde jeg en mor som var litt alt eller ingen ting som skulle gjøre for meg eller la meg gjøre fikse det perfekt på egenhånd.  Lite rom for en mellomting. Hun lot meg ikke prøve og øve, ga ikke støtte og  guiding eller forståelse og trøst hvis man ikke klarte. Kanskje MM var litt samme typen i oppdragelsen ?  Forventet han skulle klare og ble skuffa isteden for å være  tålmodig og veilede når han ikke klarte? Det påvirket meg ganske hardt. 

Ja, nå ser jeg jo at hun sier at hun hadde annerledes forventninger til ham. Overså rett og slett det ordet da jeg leste tidligere idag, tror jeg har lest meg fullstendig blind på brevet. Enig, merkelig uttalelse.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
O Rakel skrev (20 timer siden):

Og nå som det er gått til H viser det seg at denne forverringen har fått utspille seg over lang tid. Da er det betimelig å spørre hvorden kom de hit.

Har han ikke bodd for seg selv lenge? Deriblant i London? Det er grenser for hvor mye kontroll foreldre kan ha over voksne barn som ikke bor hjemme.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (11 timer siden):

Sorry, men du har feil. 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-05-22-25/KAPITTEL_5-5#§292a

Her har du relevant lov.

Er egentligen uinteressant for tema i tråden. Men det som er korrekt er at det er helt vanlig å ha en sak med flere fornærmede. 

Hva har linken din med saken å gjøre? Det står ingenting om hvordan straffersaker skal opprettes.

Du kan ha flere personer med samme status i samme straffesak hvis de alle er utsatt for, eller har gjort, det samme.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 time siden):

Dette er så skammelig å tenke på. Tenk å bruke barnets bestefar for å få innsyn i privatlivet. Dette avdekket jo helt klart ikke bare den etiske grensen med overskridelser, men også hvordan sladderbladet enda prioriterer sine interesser over både personvern og menneskerettigheter. 

Vi ser det fremdeles hvordan privatlivet til folk blir utnyttet for klikk og oppmerksomhet der sannheten spiller en liten rolle. Dette kan selvsagt også ha langvarige psykologiske konsekvenser for mennesker å bli utsatt for slik oppmerksomhet. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (7 minutter siden):

Dette er så skammelig å tenke på. Tenk å bruke barnets bestefar for å få innsyn i privatlivet. Dette avdekket jo helt klart ikke bare den etiske grensen med overskridelser, men også hvordan sladderbladet enda prioriterer sine interesser over både personvern og menneskerettigheter. 

Vi ser det fremdeles hvordan privatlivet til folk blir utnyttet for klikk og oppmerksomhet der sannheten spiller en liten rolle. Dette kan selvsagt også ha langvarige psykologiske konsekvenser for mennesker å bli utsatt for slik oppmerksomhet. 

Ja, derfor jeg også  har vært litt kritisk til endel  artikler, hvordan de er formulert og mengden. Noen skriver jo mange artikler på samme sak bare  med små forskjeller. 

Jeg kritiserer  ikke at de skriver om marius saken. Det er innafor. Men mer hvordan og mengde. 

Mye syntes jeg også kræsjer med rettssikkerhet, både iht offrene og gjerningsmannen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...