Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

OsloSS skrev (38 minutter siden):

Smått komisk når HM Kongens Garde har utplassert 4-5 vaktposter på Skaugum, fordelt på 3 skift 24 t i døgnet, som skal sørge for de kongeliges sikkerhet. Dvs utøve streng adgangskontroll på hver vaktpost sitt ansvarsområde.
Lurer på hva VK i vaktbua tenker i dag på alt som kommer frem. At den største sikkerhetsrisiko er en av kongefamiliens egne medlemmer og de folkene de drar med inn på Skaugum. 
Mette Marit og Haakon Magnus er enten ekstremt dumsnille eller har store problemer med grensesetting. 

Er vell bare å legge ned sikkerheten på Skaugum når de selv ikke makter å følge opp. Ressursene i forsvaret kan fint benyttes andre plasser.

• Liker 21
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maud-1919 skrev (1 time siden):

https://www.seher.no/kongelig/stjal-fra-kronprinsparets-bolig/81979213

Jo mer som kommer frem i denne saken, jo mer fremstår kongefamilien som evneveike. 

Før dette skjedde var jeg tilhenger av monarkiet. Nå tenker jeg bare at de er en håpløs familie i fine klær og store hus. De burde skjemmes over hvor dårlig de har håndtert dette, både privat og offentlig. 

Jeg klarer ikke annet enn å le at this point. Tragikomisk hele opplegget. Fy fader som de har lent seg tilbake i ca alle situasjoner her, alle mann. Her har de altså vært dumsnille, strødd rundt seg med bjørnetjenester, tatt seg til rette med å forsøke å kontrollere det som blir sagt offentlig om enkelte medlemmer av kongefamilien, og vært så naive at de tror at alt de foretar seg har hatt et slags vern mot medieomtale, og tydeligvis straffeforfølgelse. You reap what you sow osv... Disse folka her blir jo bare en større og større vits. Den der sikkerheten på Skaugum er hvert fall ekstremt overflødig.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 24
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (12 minutter siden):

Jeg klarer ikke annet enn å le at this point. Tragikomisk hele opplegget. Fy fader som de har lent seg tilbake i ca alle situasjoner her, alle mann. Her har de altså vært dumsnille, strødd rundt seg med bjørnetjenester, tatt seg til rette med å forsøke å kontrollere det som blir sagt offentlig om enkelte medlemmer av kongefamilien, og vært så naive at de tror at alt de foretar seg har hatt et slags vern mot medieomtale, og tydeligvis straffeforfølgelse. You reap what you sow osv... Disse folka her blir jo bare en større og større vits. Den der sikkerheten på Skaugum er hvert fall ekstremt overflødig.

Er mer overasket over at sikkerheten har sluppet igjennom disse folka. Altså hvem stopper slike ved porten?er det bare 20åringer i garden som er stoppere her?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Er mer overasket over at sikkerheten har sluppet igjennom disse folka. Altså hvem stopper slike ved porten?er det bare 20åringer i garden som er stoppere her?

Ikke våg å skyld på gardistene her.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan det funker, men vil tro at folk må ha en slags klarering med sikkerheten, selvsagt. Har de fått beskjed om å slippe disse inn? Sannsynligvis. At de da slipper inn Hells Angels som "alle" vet ofte lager kaos, er jo fullstendig hjernedødt, av Marius og co, selvsagt. Gardistene har nok fått beskjed, og gjør det de har fått beskjed om. Er liksom ikke er hvilket som helst bolighus, det er Skaugum, så denne klareringen er sinnsyk. Vet ikke hvor lenge M har styrt med de virkelig kriminelle i sitt nettverk, men for 10 år siden var ikke søsknene hans gamle. Skal man anta at han hadde denne Skaugumfestivalen mens de var bortreist et sted, eller kan man anta at han indirekte kunne sette sine småsøsken i fare her? Vet ikke hvor ville disse Skaugumfestivalene var, men hvis man kjører inne med Segway og stjeler ting, samt har alkohol og dop innabords, er det vel få til ingen hemninger igjen.

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (9 minutter siden):

De slipper vel inn dem de får beskjed om å slippe inn? MM var jo der ved minst ett tilfelle.

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (4 minutter siden):

Nei, de har fått så hatten passer de få gangene de har prøvd å adressere sin bekymring.

Er dette jeg også tenker. De kan jo egentlig si hva de vil, men så lenge M vil ha inn kriminelle på området, må de jo bare slippes inn...

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid

MissCoverdale skrev (5 minutter siden):

De slipper vel inn dem de får beskjed om å slippe inn? MM var jo der ved minst ett tilfelle.

Ja, hun hadde tatt imot folk fra Hells Angels ettersom jeg forstod. 

Når de fremstår så ute av stand til å ta vare på en dyr eiendom og verdifulle gjenstander så fortjener de ikke vakthold betalt av det offentlige. 

De gjør seg til latter for hele landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (3 minutter siden):

Når de fremstår så ute av stand til å ta vare på en dyr eiendom og verdifulle gjenstander så fortjener de ikke vakthold betalt av det offentlige. 

Ja, det virker ikke til å ha behovet for vaktholdet uansett. Her skal rubbel og bit slippes inn uansett.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (2 minutter siden):

Jeg er minst bekymret for pengebruken, for å være ærlig. Hva med nasjonal sikkerhet? De slipper inn kriminelle i sin private bolig vel vitende om hvor enkelt det er å legge igjen overvåkningsutstyr. Hva kan de presses for av disse folkene? 

• Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malmfrid
MissCoverdale skrev (3 minutter siden):

Jeg er minst bekymret for pengebruken, for å være ærlig. Hva med nasjonal sikkerhet? De slipper inn kriminelle i sin private bolig vel vitende om hvor enkelt det er å legge igjen overvåkningsutstyr. Hva kan de presses for av disse folkene? 

Helt enig. 
De kongeliges egen sikkerhet bryr meg midt bak - i mine øyne er de ikke mer verd enn oss andre.
Men nasjonal sikkerhet er noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (11 timer siden):

Denne setningen blir også veldig påfallende, nå i retroperspektiv:

» Noen få medier har valgt å skrive om ungdommelig ubetenksomhet. Det ville vært unaturlig hvis det ikke fantes eksempler på det.
Jeg er i hvert fall glad for at alt mitt ungdomsopprør ikke ble fulgt med argusøyne. Det hadde sett mye verre ut». 

Med alt som kommer frem nå kan jo det tyde på at hun ikke var så ærlig likevel da hun tilsto sine ungdomssynder.

Krokenguri skrev (55 minutter siden):

Nei jeg skiller kraftig på å utsette seg selv for rus og vold mot andre. 

Nedtrapping er ikke så dumt altid heller. Så at det ruses på div som gir mindre rus, KAN være i positiv  retning. 

Skjønner ikke helt at du klarer å sammenligne rus og vold på den måten der

Du skriver jo igjen og igjen at rus fører til vold, av og til modererer du deg til at rus KAN føre til vold. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (14 timer siden):

Kanskje du dkal google litt  til. Han og julianne, bodde der i ca en mnd etter de kom hjem fra england og fyttet fra skaugum etter det. Så nei. Han har ikke bodd der siden 2021.

De gikk fra hverandre i 2022. I mellomtiden har han også bodd med nora. Så han har bodd der litt til og fra og litt innimellom 

VG skrev i hvert fall at han har hatt huset siden 2021.

Han og Juliane offentliggjorde at det var slutt i mars 2022. Det er ikke så uvanlig at "kjente" par venter litt med å offentliggjøre at det er slutt, så kanskje stemmer det at det skjedde på slutten av 2021?

Han og Nora bodde også sammen på Skaugum, i det huset. Så jeg troir nok det stemmer at han har hatt det huset siden 2021, og stort sett bodd der siden.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke så vanskelig å tenke seg at det posebildet med Nora og Sophie Elise er fra et ganske fasjonabelt sted, da...

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Marit uttrykte bekymring for at folket hadde forventninger til Marius. Ja, jeg skal glatt innrømme at jeg hadde det. Jeg forventer at han:

Lærer seg å si «hei», «takk» og «unnskyld», altså normal høflighet. 

Ikke mobber, slår, stjeler, bruker narkotika eller begår annen kriminalitet. 

Finner seg en jobb han trives med. 

Hvis jeg legger til «hjelper til hjemme», er det akkurat samme forventninger som jeg har til sønnen min. 

Marius har mye å jobbe med, og har ikke gjort det lett for seg selv. Tar han et oppgjør med seg selv, gjør en innsats for (i den grad det er mulig) å få tilgivelse fra sine ofre, og finner tilbake til punktene over, tror jeg folket kan legge dette bak seg. Det må starte med åpenhet, ærlighet og en vilje til å ordne opp/ta den straffen han fortjener. Det synes han dessverre ikke å ha, og advokaten hjelper på ingen måte til. 

Dette er kun Marius sin feil, men en uttalelse fra kronprinsparet skulle vært på plass for lenge siden. De bør ta avstand fra hans handlinger, vise støtte til ofre for vold i nære relasjoner, si at de overlater saken til rettssystemet, og be om forståelse for at de ikke gir flere uttalelser om saken. Det er ikke riktig at de skal svare for hver lille ting Marius har gjort, men heller ikke at de tier som om ingen ting har skjedd. 

Endret av Lykkelia
  • Liker 26
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (59 minutter siden):

Og MM har vært hjemme og tatt imot disse kjeltringene? 
Jeg er sjokkert - er det mulig?

Det har blitt stjålet et bensinkort som er blitt brukt over lengre tid og ingen har merket det?
Sølvtøy og andre verdigjenstander er forsvunnet etter disse sammenkomstene. 
For meg beviser det at de får altfor mye penger - null kontroll - helt vanvittig. 
Virkelig klasse over norges kommende regentpar.

Er jammen glad for at Se og Hør tør ta tak i dette - skal jammen ut og kjøpe meg mitt første Se og Hør idag. De fortjener å bli støttet økonomisk. 

Ble disse tyveriene politianmeldt. Hvis ikke, hvorfor ikke? 

Bensinkortet, merket med "Det kongelige Hoff". Flere nye spørsmål. Hvem betalte forbruket fra dette kortet, og hvem brukte det til hva. Er tidligere kjent med rot og ryddighet i økonomien rundt kronprinsparet, hva som er privat og hva som er "Det kongelige hoff".

Så legger denne saken påstanden om at Marius ikke bor på Skaugum død. Han har en svært forumet familie, som har mulighet å la han disponere enn egen enebolig på Skaugum, men er ikke slikt at han må holde seg unna hovedgården fordi han har den eneboligen til disposisjon. 

Så kobler man her sammen kronprinsparet direkte med livsstilen og vennene til Marius. Ikke så overraskende med tanke på hvordan Nora møtte Norges kronprins første gang. Han med kone kom uanmeldt inn i hennes leilighet gjennom balkondøren når hun og Marius var i tidlig dating fase. Passer med det bilde man kan få fra saken i Se og Hør, det at vennene og festene til Marius har også involvert kronprinsparet. 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...