Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

VXL100 skrev (1 minutt siden):

Media bedriver ikke ryktemakeri. Det de skriver i VG stemmer nok 100 %. 

Tråden her er ryktemakeri. Iht hva kronprins paret har gjort og ikke gjort iht marius.

Media skriver litt raskt på labben. Så de har skrevet flere ting som har vist seg å være feil. Viktigere å skrive mest mulig ganger pm samme sak. Sy de skader noen på veien er visst ikke så farlig 

Hadde de lagt frem saken riktig i første omgang, istedenfor å gi intrykket av at det handler om noe annet  før de vet , så ville jeg sett litt annerledes på det.

En sak er feks at de gikk ut å langt på vei antydetcat mettemarit har ringt offeret for å påvirke offeret. Etterhvert kommer det frem at hun sendte en melding,  offeret ringte henne etterpå.  Bistands advokaten til offeret har sagt kontakten var uproblematisk.  Alikevel  er det veldig mange som fortsatr henger fast i føste inrtykkey at hun ringte offeret for å påvirke.

Media skrev det ikke direkte at hun prøvde å påvirke offeret. Men de skriver på måter, då det er det man tenker.det kunne de ha soart seg for. Undersøkt skikkelig  og skrevet en ordentlig artikkel i utgangspunktet. For det ble storm i vannglass.

De skrev også at det var mannen i lydoppraket marius som var fornermet part iht drapstrussler. Politiet har avkreftet det. Og vil ikke oppgi kjønn eller alder, men sier det ikke var den personen han e siktet for.

Etterpå fortsetter de å skrive mannen i opptaket. Så for min del skjønner jeg ikke nå om han er siktet for 4 eller 5 personer,  da begge deler står skrevet. Eller om han er siktet for en eller to draps trusler. Burde være en enlel sak å skrive tydelig om.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremmed fugl skrev (5 minutter siden):

Er mange som syns synd på han. Som ikke er rart. Filosofisk syns selvfølgelig jeg også synd på han. Men i posten du siterte så tenkte jeg på følelsene.

Det jeg prøvde å si, var at det som så langt har vært i media, er ingenting mot det som kommer. Påtalemaktens bevis kommer være mye mer ille enn det du omtaler som heksejakt og ryktespredning. 

Jeg synes ikke det spor synd på han. Synes ikke synd på folk som banker, truer og ydmyker kjærestene sine. Som skader andre mennesker. Håper han ender opp med en streng straff og blir sittende lenge i fengsel. Den fyren har flydd lenge på fordelaktig forskjellsbehandling og trodd han var untouchable. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det…den beskyttede gangsteren ønsker å la seg avhøre i løpet av de neste ukene. 
https://www.vg.no/nyheter/i/5EL5Qb/opplysninger-til-vg-marius-borg-hoeiby-siktet-for-aa-ha-mishandlet-ekskjaerester-over-tid

Når siktelsen er klar mener jeg Kongehuset må kommentere den ved å ta avstand fra enhver form for vold i nære relasjoner, trusler og stoffmisbruk. Dette kan de gjøre uten å ta stilling til skyldspørsmålet. 

Monarkiet svekkes av at vi har et Kongehus som fremstår ignorant i forhold til alvorlig kriminell adferd. Likeså at de heller ikke tar grep ift Marthas brudd på avtalen om bruk av prinsessetittel i kommersiell kontekst. Det siste trengte de ifølge vår neste konge å bruke lang tid på å drøfte. For folk flest er dette en «nobrainer», det dreier seg om å sette ned foten. 

Kongehuset fremstår nå for folket mer virkelighetsfjernt enn noensinne. 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (8 minutter siden):

Er mange som syns synd på han. Som ikke er rart. Filosofisk syns selvfølgelig jeg også synd på han. Men i posten du siterte så tenkte jeg på følelsene.

Det jeg prøvde å si, var at det som så langt har vært i media, er ingenting mot det som kommer. Påtalemaktens bevis kommer være mye mer ille enn det du omtaler som heksejakt og ryktespredning. 

Det har foregått mye rukte spredning her iht hva de pårørende har gjort og ikke gjort. Sannheten er at ingen vet noe som helst rundt det. Og det blir lagt mange  paraleller som ikke passer sammen. 

I tillegg straffer man de pårørende ved å flytte absvarer marius har for seg selv over på dem som om han skulle vært en 15 år  gammel gutt. Og sånt syntes jeg er svært urimelig.  Og går over i pårørende shaming. Det er ikke de som gar gjort ulovlige kriminelle handlinger her.  Det er han og han alene

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsdame skrev (1 minutt siden):

Se det…den beskyttede gangsteren ønsker å la seg avhøre i løpet av de neste ukene. 
https://www.vg.no/nyheter/i/5EL5Qb/opplysninger-til-vg-marius-borg-hoeiby-siktet-for-aa-ha-mishandlet-ekskjaerester-over-tid

Når siktelsen er klar mener jeg Kongehuset må kommentere den ved å ta avstand fra vold i nære relasjoner, trusler og stoffmisbruk. Dette kan de gjøre uten å ta stilling til skyldspørsmålet. 

Monarkiet svekkes av at vi har et Kongehus som fremstår ignorant i forhold til alvorlig kriminell adferd. Likeså at de heller ikke tar grep ift Marthas brudd på avtalen om bruk av prinsessetittel i kommersiell kontekst. Det siste trengte de ifølge vår neste konge å bruke lang tid på å drøfte. For folk flest er dette en «nobrainer», det dreier seg om å sette ned foten. 

Kongehuset fremstår nå for folket mer virkelighetsfjernt enn noensinne. 

Det tror jeg de kommer til å gjøre  om det blir før eller etter rettsak. Får tiden vise. 

Helt riktig at de ikke blander seg inn i dette, og lar saken gå sin gang først og fremst. Når alt er over og bestemt, da kan de si noe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (10 timer siden):

Det jeg skulle likt og visst er årsaken til treneringen av avhørene av Marius. Advokaten sier han samarbeider nå og vil la seg avhøre, men det virker jo ikke akkurat sånn når det er en måned siden forrige avhør og Marius i stedet prioriteter hyttetur, Italia -tur og å gå ut på Michael’s. Det framstår jo som de to har null respekt for rettssystemet.

De, og særlig Marius selv, er nok mest av alt kraftig forbanna over at han ikke blir tatt på med silkehansker i like stor grad som før lenger, og for én gangs skyld faktisk ser ut til å måtte stå til rette for idiotien sin. Stupid is what stupid does ser omsider også ut til å gjelde for "lille" Marius.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.seher.no/kongelig/stjal-fra-kronprinsparets-bolig/81979213

Jo mer som kommer frem i denne saken, jo mer fremstår kongefamilien som evneveike. 

Før dette skjedde var jeg tilhenger av monarkiet. Nå tenker jeg bare at de er en håpløs familie i fine klær og store hus. De burde skjemmes over hvor dårlig de har håndtert dette, både privat og offentlig. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Det tror jeg de kommer til å gjøre  om det blir før eller etter rettsak. Får tiden vise. 

Helt riktig at de ikke blander seg inn i dette, og lar saken gå sin gang først og fremst. Når alt er over og bestemt, da kan de si noe

Ikke helt enig med deg..

Jeg mener det er forskjell på å blande seg inn i saken; noe de selvsagt ikke skal, og å på generell basis ta avstand fra alvorlig kriminalitet. 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har en kriminell og hans venner tilgang til kronprinsparets bolig??!

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (7 timer siden):

Dette er jo veldig alvorlig, dette kan gå mot en fengelsstraff faktisk. Men har ikke denne forsvareren nå sagt at de skal la seg avhøre i nærmeste fremtid lenge nå? Det handler vel ikke lenger om alle hans andre klienter og rettssaker, det virker veldig bevisst å fortsette å utsette dette. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maud-1919 skrev (17 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/stjal-fra-kronprinsparets-bolig/81979213

Jo mer som kommer frem i denne saken, jo mer fremstår kongefamilien som evneveike. 

Før dette skjedde var jeg tilhenger av monarkiet. Nå tenker jeg bare at de er en håpløs familie i fine klær og store hus. De burde skjemmes over hvor dårlig de har håndtert dette, både privat og offentlig. 

Wow.

Når man tror det ikke kan bli verre..

«På en privat video Se og Hør har fått tilgang til, kan vi se en person som filmer inne på Skaugum i kronprinsfamiliens private del mens vedkommende kjører syngende rundt på en Segway. «

• Liker 22
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donpedro skrev (15 minutter siden):

Hvorfor i all verden har en kriminell og hans venner tilgang til kronprinsparets bolig??!

Smått komisk når HM Kongens Garde har utplassert 4-5 vaktposter på Skaugum, fordelt på 3 skift 24 t i døgnet, som skal sørge for de kongeliges sikkerhet. Dvs utøve streng adgangskontroll på hver vaktpost sitt ansvarsområde.
Lurer på hva VK i vaktbua tenker i dag på alt som kommer frem. At den største sikkerhetsrisiko er en av kongefamiliens egne medlemmer og de folkene de drar med inn på Skaugum. 
Mette Marit og Haakon Magnus er enten ekstremt dumsnille eller har store problemer med grensesetting. 

• Liker 33
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (På 17.9.2024 den 13.26):

Skjønner jo at de fleste syntes han ikke skal være noe steder. Men alt blir jo feil. Feil å være  hjemme på skaugum, feil å dra til italia , feil å dra på hytta etc. 

Folk hadde ikke reagert på hyttetur om han dro uten kriminelle venner og uten narkotika! 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (1 time siden):

Banket og plaget samboeren over fire år, dette lukter det fengselsstraff av. 

soning ja, da kommer potensielt denne "statusen" inn da som han muligens får hos sine "venner" for ikke å være en som sladrer, være en "tøffing" osv.. Han har jo ikke sjangs på noe normalt liv etter dette fordi det i enkelte settinger alltid vil følge han så lenge han lever. Han har valgt sin vei for lenge siden, å tro noe annet er muligens naivt - både av mamma og oss andre. Om han skal endre seg, endre venner, endre miljø, endre vaner, væremåte osv er det et valg han må ta, og til nå har man ikke sett noe til et slikt valg akkurat. 
Jeg tror flere enn meg har fått øynene opp for et miljø som vi ikke trodde vi hadde i vårt lille land - naive som vi er vi som bor "på bøgda" med helt normale liv der den "største bekymringen" er om ungene er grei med de andre i barnehagen eller ikke og hva vi skal lage til middag 365 dager i året liksom.. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (8 minutter siden):

Så du mener en diagnose forklarer at han utøver vold mot kjærestene sine, stjeler og drapstruer?

Ja det kan være godt mulig kombinert med rusmidler

Okey.. du ser ikke at du potensielt bidrar til stigmatisering av diagnoser med ett slikt utsagn? 

Nei, på samme vis som at man ikke blir  rusmisbruker av å ha blitt banket opp i hele oppveksten heller, klarer  man ikke å skjønne at  diagnoser og samme diagnose påvirker individuelt.  Da er man meget kunnskaps løs. Noen diagnoser har litt større andel for dårlig oppførsel enn andre, betyr ikke at alle får det. Dessuten det sto diagnoser  og oæikke diagnose. Har man flere har de en litt finurlige tendens til å være litt motstridene, og gjøre  det mer komplekst.  Et eksempel på det er feks adhd og ME. En slem kombinasjon  ( ikke st jeg mener marius har det,  men eksempel på motstridene diagnoser)

Joda. Det finnes friske mennesker som ikke er i stand til å holde jobber og det finnes syke mennesker som er stødige i arbeidslivet.

ja finnes ingen fasit på det. Og helt indiviuelt. 

«Tolke det riktig og tolke det feil»..? Mener du at du er en av de som «tolker riktig» og alle som er uenig «tolker feil»..? Hva med at verken MM selv eller disse omtalte foreldrene eller MBH sitter med noe annet enn sin egen sannhet, ingen av dem har en universal en. De har bare alle ulike oppfatninger.

det meste kan tolkes i alle retninger.  Tolker man ting kronisk negativt, øker du sjansen for å tolje sykt mye feil. Hva med å prøve å forstå hva en person prøver å ytre, uten å være farget av liker liker ikke en person. Det er jo klart at hvis en du liker slår dama si, er det vanskelig for deg å tro at det er sant. Dermot er det en du misliker, tilegner mange ofte mer meninger i alt enn det som eksisterer.  Så spm klarer man å lese å tolke noe ut fra et 100% nøytralt syn?

Og meg som leser av brevet, synes det står seg dårlig når en mor, helt uavhengig av hvem hun er; er så kritisk til alle ressurspersoner rundt barnet sitt; lærere, andre barns foreldre, disse tar feil mener hun, når de har «hatt forventninger» til hennes barn hun mener de ikke skal ha. Når det samme «barnet» til syvende og sist ender opp som med å en voksen kvinnebankende mann, en voldelig kriminell. 

hvis det er riktig å sant, hva er problemet?  Jeg for min del syntes hun også vokser som menneske når også  tar selvritikk på at også hun har forventet for mye. Det er noe ærlig med det, og skjuler sånn sett at hun også har bommet her.

Har oppdratt en bonus og to egne. Og man står ofte i  veivalg der hvor man ikke helt hva som er best. Og må satse på det man tror mest på. Av og til er det riktig andre ganger feil.  På  det området går det ikke an å treffe 100% hele tiden. Barn skal forøvrig få lov å feile og lære av det frem til de blir voksne 

Dette brevet ble ikke skrevet når MBH var 12 år. Han var vel 20. Det er bare 7 år siden. Jeg tviler sterkt på at han utviklet disse egenskapene over natta. Mange mødre er blinde for sine egne barn. Du kjenner vel historien om jegeren og myrsnipa?

og hun skrev det og sa fra når sønnen har hatt døgn overvåking av media i 2 år. Han klarte ikke mer og måtte rømne landet. Slikt må media tåle kritikk for. Og slikt må man tåle blir satt ned foten for.  Det må faktisk være lov å si fra  når ting går for langt.  Man skal ikke måtte finne seg i alt. Støtter den 100% og syntes media oppførte seg som staklere og værre enn det, for i tillegg til overvåking 24/7, som i seg selv er belastende,  vet du aldri hva slags overskrifter de kommer med dagen etter du har gått ut egen dør.  Når tore strømøy snakker om sine mnd med slik overvåking,  og som holdt på å ta knekken på han,  skal en på mellom 18 og 20 år tåle det bedre? Sånt bør ikke forekomme uansett hvem de er. 

- Og: nå viser det seg jo at han ble tatt med kokain i 2017; det samme tidsrommet som MM skrev dette brevet.
 ja, og bra han ble tatt. Er jeg enig i at det var av offentlig interesse? Nei egentlig ikke. I bunn og grunn en ordinær politisak.  På samme tid så måtte han avbryte norges tur med kjæresten fordi de tok bilder fra  busker  bla og la ut på firsidene ganske intime strandbilder. Media gikk langt over streken her. Jeg som 18åring hafde daua om noen hadde holdt på sånn med meg. Hadde ikke taklet det som 50 heller.

Er det hva hun beskriver som «ungdommelig ubetenksomhet»..? Å ruse seg på kokain?!

vet ikke, det må du spørre henne om. Men ut fra det jeg har fått med meg via tekst og ting nevnt i bla podcaster av folk  som kjenner han, sier han er morsom og finner på mye tøys. Og som raskt kan bli misforstått eller vridd på av media. Men som sagt  , det er mettemarit som må svare på

For i så fall har jeg som mor en vidt annen oppfatning av hva jeg legger i det. 

Hvis det ikke er det hun sikter til; så vitner det jo om at hun ikke har noe innsikt i hva barnet hennes holder på med. Samme barnet hun mener omgivelsene har så mange forventinger til. Ergo hun har virkelig ikke kjennskap til sitt eget barns adferd. Uansett: så står brevet seg dårlig. Det er min oppfatning. 

hun/de har nok god innsikt i hans komplikasjoner.  Men som sagt tidligere, det kannra tid å få utredet et barn som sliter med diagnoser.  Og før den tid, før man vet hva som er feil, er det lett å gjøre feil. No3n diagnoser kan håndteres, noen kan behandles, og noen klarer ikke å la  seg håndtere eller behandles 

Vet du hva: dette er noe av det dummeste jeg leser.

Det finnes c-stjerner med langt mindre søkelys på seg som oppfører seg som MBH gjør FOR å bli B-sterner.

nå beveger du deg på bruker debatt. Så hbis du har noe personlig der, så ta det på min PM. Ikke her . Dette var svært usaklig av deg

De vil gjerne være mest mulig «vill» og «gal» slik at de skrives om og tiltrekker seg oppmerksomhet.

hva snakker du om?

Hvis Marius har et så sterkt ønske om å være privat når mora hans giftet seg med den kommende norske kongen, så er det en hel rekke tiltak han kunne ha gjort selv: holdt seg unna røde løpere og offentlige fester hvor media er tilstede, ikke tatt rollen som redaktør i et større blad og reklamere med sin rolle som nærmest prins, ikke blitt sammen med en som ønsker å leve av kun det å være kjent for å være kjent, «influenser» aka: ha ingen andre funksjoner eller talenter enn å havne i media..

Hallo han var 4år når de giftet seg. Dette spm får deg til å høres it som om det var han som bestemte noe iht bryllupet.  Han har ingen ofisiell kongelig  rolle, og bør sees på som en privat person.  Å være  med jobben, eller kjæresten på rød løper gjør han ikke mer ofisiell kongelig.  Å ha some kontoerer helt normalt og vanlig for unge i dag.  Vil han være ofisiell, bør han isåfall  være det i lyset av seg selv og ikke mora. Her kan media bli flinkere å bruke kun hans navn, og ikke dra inn henne i alle artikler. Klaree i andre kongehus å la stebarn som ikke er kongelige å få være private.   Stedatter til kong charles laget kokebok, og fikk lyse som den forfatteren hun var, ikke som stedattee av kongen

Hvor mye selveksponering for media skal Marius drive med og samtidig forvente at han ikke skrives om? Ingen andre får denne type «vern».

nå titta jeg på kontoen hans, før det ble slettet ting der. Og det var da ikke så mye der inne. Influenser vil jeg ikke påstå han framsto som

Og nå har det vel «lekket» ett lydopptak hvor han sier nettopp det: at han er «vernet»? At media ikke skal skrive om ham? En «kontrakt»..?

Alle benekter at det finnes. Vet ikke hva som menes

Hvem tror du har gitt ham det inntrykket? Den samme mora som gikk til angrep på hans lærere og andre voksenpersoner rundt ham? 

Hvilket intrykk? Her er du utydelig 

MM fremstår for meg å være ukritisk til sitt eget barn; hun oppdrar alle rundt ham, men ikke han selv. Jeg har sett flere slike foreldre, også til barn med diagnoser. De går hardt ut mot verden med pekefingeren viftende foran seg, når det er deres barn som slår, mobber, utagerer.
- Hva slags voksne tror du disse barna ender opp som?! 

Beklager, her vinkler du spm litt for usaklig, til at jeg  syntes det blir noe å svare på. Du legger føring på hva jeg skal svare. Dessuten det finnes ikke ett svar på dette heller

De gjør ungene sine en bjørnetjeneste. Det sitter jeg også igjen med som inntrykk av MM. 

da er vi av ulik oppfatning der.

Ha har jeg lagt inn mine svar med undertekst.

Kan du neste gang kjøre færre spm.  Blir for mye, som tar alt for lang tid. Samt komplisert å svare på så mye

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tonebelinda skrev (19 minutter siden):

Folk hadde ikke reagert på hyttetur om han dro uten kriminelle venner og uten narkotika! 

De hadde vin og de hadde canabis. Det var iallfall ikke sprit og kokain. Så tenker det iallefall  er et steg i riktig retning. Vites ikke om canabisen var marius sitt heller

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (4 minutter siden):

De hadde vin og de hadde canabis. Det var iallfall ikke sprit og kokain. Så tenker det iallefall  er et steg i riktig retning. Vites ikke om canabisen var marius sitt heller

Hvis man følger den tankerekken så er det også positivt om han begynner kun å slå med flat hånd istedet for knyttneve også da? 

• Liker 28
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Glufseguri skrev (52 minutter siden):

Wow.

Når man tror det ikke kan bli verre..

«På en privat video Se og Hør har fått tilgang til, kan vi se en person som filmer inne på Skaugum i kronprinsfamiliens private del mens vedkommende kjører syngende rundt på en Segway. «

Og MM har vært hjemme og tatt imot disse kjeltringene? 
Jeg er sjokkert - er det mulig?

Det har blitt stjålet et bensinkort som er blitt brukt over lengre tid og ingen har merket det?
Sølvtøy og andre verdigjenstander er forsvunnet etter disse sammenkomstene. 
For meg beviser det at de får altfor mye penger - null kontroll - helt vanvittig. 
Virkelig klasse over norges kommende regentpar.

Er jammen glad for at Se og Hør tør ta tak i dette - skal jammen ut og kjøpe meg mitt første Se og Hør idag. De fortjener å bli støttet økonomisk. 

Endret av Malmfrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Hvis man følger den tankerekken så er det også positivt om han begynner kun å slå med flat hånd istedet for knyttneve også da? 

Nei jeg skiller kraftig på å utsette seg selv for rus og vold mot andre. 

Nedtrapping er ikke så dumt altid heller. Så at det ruses på div som gir mindre rus, KAN være i positiv  retning. 

Skjønner ikke helt at du klarer å sammenligne rus og vold på den måten der

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...