Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

missLynch skrev (11 minutter siden):

Hvorfor i alle dager går det så sakte med å få avhørt han igjen etter det første avhøret? Ukene går. Kan det være spesielle grunner til det, i så fall hvilke grunner rettferdiggjør denne tregheten?

Kanskje de må gjennomføre andre etterforskningsskritt, f.eks. avhør av vitner eller flere avhør av de fornærmede, for å gjøre klar temaer til nytt avhør? Kanskje han forklarte seg om noe i første avhør som de så sjekket opp, og nå ønsker de å snakke om det igjen, men de trenger et godt grunnlag før de kan ta det opp med ham igjen.

Det kan være så mange grunner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felis skrev (11 minutter siden):

Han publiserte en pressemelding hvor han selv adresserte rusbruket sitt. Det blir ikke mer offentlig enn det.

Dessuten angår rus på ulovlige midler oss alle, det er aldri en privatsak.

Det er en privatsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (26 minutter siden):

I denne type samtaler er det ikke uvanlig at politiet går ned på nivået til den de snakker med. Det er lettere å nå inn med "kompis-språk" enn å være autoritær. Marius har uansett ikke respekt for autoritet. Samtalen sier mer om Marius enn politiet.

Dette virket ikke for meg som et «kompis-språk», det var på et så Harry nivå at mange ville lurt på om vedkommende faktisk var politi.
Uten at jeg har hørt hele opptaket selvsagt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littlekolibri skrev (8 minutter siden):

Stakkars gutt … såååå mye oppstyr!! 
Når det er andre jenter som blir slått gul og blå så får de ikke i nærheten av så mye oppmerksomhet rundt seg… bare se på hva slags blåste jenter han har vært i forhold med ,så skjønner man resten. Hvorfor ikke snakke litt mer i media om hvordan folk disse jentene henger med? Trodde disse jentene at  Marius var så ‘’ordentlig’’ bare fordi han er sønn til Mette Marit ? Neei ! Tvilsomt. PR KÅTE berter og Marius en luring 😂😂 kan man ikke bare le 😅

han er den han er og syntes dette blir så jævla overdramatisert. Ingen kan gå Inn i hodet på noen å forestå hvorfor dem gjør som dem gjør. Jentene håper på store summer i erstatning tror jeg! Hadde Marius vært en NAV klient hadde de ikke orka å sitte i 5-6 timer i avhør grunnet dette. 

Syntes Mette Marit og Haakon virker som snille folk ❤️ og ikke minst skal vi være glad for at vi ikke har president og alt som følger med der. Hvorfor ikke heller syntes synd i dem ? Så mye drama pågrunn av durek og Marius. I en familie er det ofte utskudd ! Er vel det som gjør det til en familie

Vi har en jordnær kongefamilie som respekterer at alle er forskjellige både når det gjelder kjærlighet , rus og Rolex 😅

At noen skal være så veldig prippen og fin av seg i samfunnet er så kvalmende …jeg personlig syntes det er fint med forskjellige mennesker og syntes de har tatt helt av mot Marius! 

Støtter ikke vold , men Marius har da lakt seg flat og hva mer kan han gjøre? 
Dette skjer daglig i mange relasjoner.

Heier på kongehuset jeg 😂♥️

Dette er for dumt. Kutt ut. Man ler ikke av vold i nære relasjoner. Bare slutt. 

• Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jabx skrev (17 minutter siden):

Det er en privatsak.

Hvorfor ble justisdepartementet informert om det er en privatsak. Saken er delikat fordi han er ‘den han er’. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Her støtter jeg Martine Aurdal:
«Kronprinsessens sønn har en omgangskrets som er et sikkerhetsproblem. Marius Borg Høiby har venner som er hvitsnippforbrytere og narkotikadømte, og vennekretsen har forbindelser til albansk mafia, Hells Angels, svenske Foxtrot, det irske Kinahan-kartellet og noen av de mest beryktede norske kriminelle. Høiby har selv innrømmet offentlig at han bruker kokain og har et rusproblem. Dette har politiet visst lenge.

Derfor besøkte politiet Høiby hjemme på Skaugum i fjor høst. Der hadde to spanere en samtale med prinsesse-sønnen der de advarte ham mot både rus og kriminelle kontakter, i det de nå kaller en forebyggende samtale.»

«At en ung mann med et rusproblem har en omgangskrets av tunge kriminelle ville vært problematisk uansett hvem det gjaldt. Det er et sikkerhetsproblem av nasjonal betydning fordi Marius Borg Høiby er del av kongefamilien.»

https://www.dagbladet.no/meninger/flott-at-politiet-tok-kontakt/81936648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (27 minutter siden):

Dette virket ikke for meg som et «kompis-språk», det var på et så Harry nivå at mange ville lurt på om vedkommende faktisk var politi.
Uten at jeg har hørt hele opptaket selvsagt. 

De snakket akkurat like "harry" som Marius.

Endret av MissHannigan
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (39 minutter siden):

Hvorfor i alle dager går det så sakte med å få avhørt han igjen etter det første avhøret? Ukene går. Kan det være spesielle grunner til det, i så fall hvilke grunner rettferdiggjør denne tregheten?

Det er nok vanskelig å avhøre noen som er på en lengre ferie i utlandet (for å slippe mediatrykket.)

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
jabx skrev (52 minutter siden):

Og det skulle bare mangle. De har ingen grunn til å si noe offentlig. Uansett hva de sier så vil det bli feil og de blir kritisert.

De er ikke part i saken, og har ikke noe med den å gjøre. De skal ikke trenge å uttale seg om alle mulige saker de ikke er part i.

Hvis de hadde valgt å gjøre det likevel, så hadde det vært deres valg. Men jeg mener det ville vært et dårlig valg.

Du om det - svært mange er uenige:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/mette-marit-nekter-a-svare-pa-sporsmal-om-marius-saken/o/5-95-2014758

Hun har allerede blandet seg inn i saken da hun kontaktet et av ofrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Sakens alvor, i Dagbladet nå:

«Justis- og beredskapsdepartementet ble orientert om pågripelsen av kronprinsessens sønn.

Politidirektoratet (POD) varslet Justis- og beredskapsdepartementet om pågripelsen av Marius Borg Høiby, får Dagbladet bekreftet.

- Dette følger av POD sine varslingsrutiner til JD (Justisdepartementet, journ.anm.). JD stilte ikke oppfølgingsspørsmål og fikk ei heller noen oppdateringer, sier avdelingsdirektør for Samfunssikkerhet i Justisdepartementet, Martin Todnem, til Dagbladet.

Todnem sier at det ikke har vært ytterligere kommunikasjon om forholdet rundt Høiby innad i departementet.»

«Oslo-politiet opplyser imidlertid til Dagbladet at de vil komme med en oppdatering i saken fredag.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/justisdepartementet-orientert/81938645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius sitt svar på vennekretsen:

»Gått sammen med de i 10 år, de er mine venner og det får jeg ikke gjort noe med».

Altså.

En annen måte å si «helt klar over det, og ikke interessert i å endre på det». 

Spørsmplet var om foreldrene visste, han sa ja og kunne svart «ikke så mye de har innvirkning på» - men nei.

JEG har ikke endringsvilje. 

Hadde han bodd i et annet land så hadde dette stilt seg litt annerledes, men han bor jo på Skaugum og konverserer med statsministeren osv på tilstelninger. 

Og har samtidig venner med tilknytning til alt Martine Aurdal oppsummerer. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemoren skrev (3 minutter siden):

Her støtter jeg Martine Aurdal:
«Kronprinsessens sønn har en omgangskrets som er et sikkerhetsproblem. Marius Borg Høiby har venner som er hvitsnippforbrytere og narkotikadømte, og vennekretsen har forbindelser til albansk mafia, Hells Angels, svenske Foxtrot, det irske Kinahan-kartellet og noen av de mest beryktede norske kriminelle. Høiby har selv innrømmet offentlig at han bruker kokain og har et rusproblem. Dette har politiet visst lenge.

Derfor besøkte politiet Høiby hjemme på Skaugum i fjor høst. Der hadde to spanere en samtale med prinsesse-sønnen der de advarte ham mot både rus og kriminelle kontakter, i det de nå kaller en forebyggende samtale.»

«At en ung mann med et rusproblem har en omgangskrets av tunge kriminelle ville vært problematisk uansett hvem det gjaldt. Det er et sikkerhetsproblem av nasjonal betydning fordi Marius Borg Høiby er del av kongefamilien.»

https://www.dagbladet.no/meninger/flott-at-politiet-tok-kontakt/81936648

Det er på grunnlag av dette jeg mener PST burde hatt et møte med kronprinsparet og M sammen i fjor. (Etter at org-krim hadde et møte med han alene). 
Jeg tror ikke kronprinsparet har vært klar over omfanget men kun at M hadde rusproblemer. Derfor har de også fått han inn på rehab, uten at det hjalp. 
At det har påvirket andre familiemedlemmer er det vel liten tvil om, og de har nok ikke vært i nærheten av å vite alt hva han har holdt på med 24/7. 
Rusbrukere har også en tendens til å trekke seg unna for ikke bli avslørt også så det kan godt hende det har gått både dager og uker uten at han har vært sammen med de. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Fantorangen-Oslo skrev (5 minutter siden):

Det er på grunnlag av dette jeg mener PST burde hatt et møte med kronprinsparet og M sammen i fjor. (Etter at org-krim hadde et møte med han alene). 
Jeg tror ikke kronprinsparet har vært klar over omfanget men kun at M hadde rusproblemer. Derfor har de også fått han inn på rehab, uten at det hjalp. 
At det har påvirket andre familiemedlemmer er det vel liten tvil om, og de har nok ikke vært i nærheten av å vite alt hva han har holdt på med 24/7. 
Rusbrukere har også en tendens til å trekke seg unna for ikke bli avslørt også så det kan godt hende det har gått både dager og uker uten at han har vært sammen med de. 

Foreldre vet ganske mye om ungene sine. 

Jeg har selv hatt et barn som var rusmisbruker i mange år. Vi kjørte rundt på kveldstid og lette, ringte politiet, venner og alle steder vi visste vi kunne få informasjon. 
Man sitter ikke hjemme og håper alt ender bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (19 minutter siden):

De snakket akkurat like "harry" som Marius.

Da har du muligens hørt mere enn meg. Det jeg hørte av han var rent lite. Han ville vite hvem ordren kom fra og videre sa han «mhmm», «ja», «nei». Svarte med et ord. Bortsett fra at han burde sagt seg enig i og understreket viktigheten av å distansere seg fra miljøet, spesielt mtp hvilken familie han er i. 
Mulig det ligger mere ute, men det har ikke jeg fått med meg. Reagerte mere på profesjonelle spanere som viser ansikt, informerer om pågående etterforskning  og bruker tid på han når politiet kunne tatt denne samtalen med både han og kronprinsparet spesielt fordi det kan påvirke deres sikkerhet også. Møtet virket  lite organisert og tatt «på tampen». 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Foreldre vet ganske mye om ungene sine. 

Jeg har selv hatt et barn som var rusmisbruker i mange år. Vi kjørte rundt på kveldstid og lette, ringte politiet, venner og alle steder vi visste vi kunne få informasjon. 
Man sitter ikke hjemme og håper alt ender bra. 

Må du ikke glemme at PST følger med ganske bra. 
MM og HM har et liv utenom å følge med en vill 27-åring som ikke vil høre på råd og om de hadde satt seg i en bil og kjørt rundt på natta ville det fort vært i media. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (1 time siden):

Her tror jeg man må sortere littegrann. 

Nr 1. Han er kun foreløpig siktet for vold, tætrussler mot siste offeret og rassering av leiligheten. Pluss brsøksforbud mot henne som han nå har også brutt

De andre fornermede i saken er under etterforskning. 

2. Marius har vært i 3-4avhør. Hva han har sagt/ikke sagt i disse avhørene er ikke offentlig kjent. Kun vitner som har krav om å la seg avhøre og snakke sant

Han har ingen plikt til å  avgi forklaring heller, så ikke sikkert han sier noe

3. Siden vi ikke vet om alt dette blir en eller flere saker. Politiet  kan lage en sak av alt, eller ha en separat sak pr fornermet.  Da julianne, nora, den som har fått drapstrusler og scooter tyveri. 

Disse sakene er han ikke siktet i og er under etterforskning.  Ting kan ta tid, fordi det er tekniske beviser som skal  sjekkes og undersøkes. Det er kø, så sånt kan ta tid. 

Så grunnen kan være at politiet ikke er ferdig etterforsket 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Fantorangen-Oslo skrev (Akkurat nå):

Må du ikke glemme at PST følger med ganske bra. 
MM og HM har et liv utenom å følge med en vill 27-åring som ikke vil høre på råd og om de hadde satt seg i en bil og kjørt rundt på natta ville det fort vært i media. 

Vel, jeg tror min mann og jeg jobbet minst like mye som kronprinsparet - i tillegg til at vi hadde yngre søsken å ta hensyn til. Mannen min jobber offshore så når han er i Nordsjøen så var jeg alene om ansvaret for 3 barn - hvorav 1 var rusmisbruker i 8 år.

Og vi hadde ikke PST som kunne spane for oss. PST har jevnlige møter med kronprinsparet og de har ansvar for livvaktene så de informerer kronprinsparet om alt mistenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Vel, jeg tror min mann og jeg jobbet minst like mye som kronprinsparet - i tillegg til at vi hadde yngre søsken å ta hensyn til. Mannen min jobber offshore så når han er i Nordsjøen så var jeg alene om ansvaret for 3 barn - hvorav 1 var rusmisbruker i 8 år.

Og vi hadde ikke PST som kunne spane for oss. PST har jevnlige møter med kronprinsparet og de har ansvar for livvaktene så de informerer kronprinsparet om alt mistenkelig.

Da skjønner  ikke jeg at du tør å bedrive pårørende shaming. Det blir litt å kaste stein i glasshus. Eller skal vi da tolke  dette som at du tar skylden for ditt barns rusproblem? 

Ikke for å være stygg. Men jeg virkelig  lurer på perspektivet her, mtp skylden bla du har vært med å legge på MM

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...