Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kønn skrev (10 minutter siden):

Jovisst går dem etter rusmisbrukere. Sjekk posten min rett over her. Jeg tror dessverre ikke dette er et engangstilfelle. 
Se og Hør har kilder over alt i samfunnet og spesielt når noe omhandler kongefamilien. Politiet sier det er autentiske samtaler, men ikke deres. Hvem andre enn M kan ha tatt opp samtalene? Skybert? 

Det er en annen debatt, men bra klipp! Likevel er det ikke nødvendigvis overførbart. Jeg vet ikke hvor gammel hun er nå, men ting har endret seg. Det var veldig ille det hun opplevde, er det Oslo politidistrikt? Er man fra et litt mindre sted er det også verre. Moren meldte henne, så hun kan ha smurt godt på og tipset om salg++ (noe hun nesten må ha gjort siden de kom med hund).

... men på generelt grunnlag, vi har jo til og med sprøyterom. Oslo renner over av tunge narkomane som aldri blir tatt for bruk eller kjøp. Hun du linker til har vært mest mulig uheldig med alt her, og i tillegg var hun 18 år og som hun sier; politiet skulle skremme henne fra å røre noe slikt igjen.

Beklager off topic, men måtte bare besvare dette. Dette er noe de færreste opplever. Jeg har selv vært et sted hvor det åpenlyst ble brukt narkotika foran politiet i Oslo og de gjorde ikke noe, bare passet på at alt går bra for seg. Dette er maaange år siden nå. Jeg kjente noen som var i et slags "festmiljø" og de sa at dette var vanlig. Husker også en historie der noen hadde privatfest og politiet kom etter naboklage. Det var ganske åpenbart "narkotika" involvert, men politiet så bare på legitimasjon til hun som eide stedet og dro igjen. Dette var ikke "slitne rusmisbrukere" men voksne, normale folk med jobb++. Jeg vet ikke om noen som har blitt tatt for "kun bruk". Jeg har "nære" (familie) både i politiet og som jobber i fengsel, så de har også fortalt litt. Politi er stort sett mennesker de også, selv om man kan være uheldig.

Historier som den du viser finner man, men det er langt mellom dem, heldigvis.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (16 minutter siden):

Mente du at Marius har disse avvikene?

I følge Marius selv i «beklagelsen» så har han «flere psykiske lidelser».

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (14 minutter siden):

I samme 'beklagelse' sa han at hun han hadde banket var kjæresten hans, at han skulle samarbeide og gjenoppta behandling, iblandet masse andre løgner.

Altså omtrent like sant som om noen fortalte deg at jorda var rund.

Det er absolutt null og niks som tilsier at man skal tro noe som helst Marius sier, han virker som han lyver og sviker med alt og alle.

Det er bare merkelig at politiet ikke snart begjærer Marius til avhør, så man får skånet ofrene for dette. Dette virker mer og mer som særbehandling fra politiet. 

Endret av Anonio
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (6 timer siden):

Jeg tror at det er bare kongefamilien som slipper unna med tilnærmet «alt». Det har noe med selve statsoverhodets immunitet å gjøre, samt at arvingene til en viss grad beskyttes av grl paragraf 37.

Det at Marius har blitt tatt på med silkehansker fram til nå er for å skåne kongefamilien. 

Ellers har jeg lyst til å nevne at stesønnen til Kolberg (Ap) ble arrestert og dømt, sønnen til Helleland (H) det samme, pluss en lang rekke politikere. Så helt tydelig at politikerne våre mer har samme rettsvern som vanlige borgere, mens Marius sitt rettsvern ligner kongefamiliens - inntil en viss grense.

Jeg veit ikke hvordan det er med kjendiser, kan det være at noen av de slipper unna med mer enn vanlige borgere gjør? 

Det er flere enn kongefamilien. Generelt straffes rike og etnisk norske mildere og sjeldnere. I hvert fall i ruskriminalitet. Hvorfor vi fortsetter å straffe sykdom blir en annen diskusjon. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (1 minutt siden):

Jau. Vi vet ikke hva dette innebærer, om volden er en direkte konsekvens av disse, eller om han rett og slett bare er en dritt på generell basis uten noen som helst helsemessig forklaring. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

likestilling skrev (29 minutter siden):

Det er en annen debatt, men bra klipp! Likevel er det ikke nødvendigvis overførbart. Jeg vet ikke hvor gammel hun er nå, men ting har endret seg. Det var veldig ille det hun opplevde, er det Oslo politidistrikt? Er man fra et litt mindre sted er det også verre. Moren meldte henne, så hun kan ha smurt godt på og tipset om salg++ (noe hun nesten må ha gjort siden de kom med hund).

... men på generelt grunnlag, vi har jo til og med sprøyterom. Oslo renner over av tunge narkomane som aldri blir tatt for bruk eller kjøp. Hun du linker til har vært mest mulig uheldig med alt her, og i tillegg var hun 18 år og som hun sier; politiet skulle skremme henne fra å røre noe slikt igjen.

Beklager off topic, men måtte bare besvare dette. Dette er noe de færreste opplever. Jeg har selv vært et sted hvor det åpenlyst ble brukt narkotika foran politiet i Oslo og de gjorde ikke noe, bare passet på at alt går bra for seg. Dette er maaange år siden nå. Jeg kjente noen som var i et slags "festmiljø" og de sa at dette var vanlig. Husker også en historie der noen hadde privatfest og politiet kom etter naboklage. Det var ganske åpenbart "narkotika" involvert, men politiet så bare på legitimasjon til hun som eide stedet og dro igjen. Dette var ikke "slitne rusmisbrukere" men voksne, normale folk med jobb++. Jeg vet ikke om noen som har blitt tatt for "kun bruk". Jeg har "nære" (familie) både i politiet og som jobber i fengsel, så de har også fortalt litt. Politi er stort sett mennesker de også, selv om man kan være uheldig.

Historier som den du viser finner man, men det er langt mellom dem, heldigvis.

De fleste i politiet gjør en fantastisk jobb, men dessverre er det råtne epler innen alle yrker. Maktmisbruk forekommer. Jeg tror de som er høyest på rangstigen blir behandlet med mer verdighet fremfor en som lever på gata. M har blitt behandlet som en ‘konge’. Noe han åpenbart har skrytt av. Likhet for loven eksisterer ikke og det er alvorlig. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (1 time siden):

Mette Marit har også voksne unger. Marius er snart 30 år. Han bor hjemme, har ingen jobb og blir forsørget økonomisk av foreldrene. De betaler altså for hans kriminelle aktiviteter. Da har de skyld. 

Deg om det

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (1 time siden):

Selvsagt kan de kommentere, og BØR kommentere. Dette er en veldig spesiell sak, og omhandler oppdragelsen av et av barna til vår fremtidige dronning. De kan ikke bare gjemme seg bak private gardiner, de har valgt å få svært godt betalt for å være offentlige personer, opphøyd fra alle andre nordmenn, og de får klekkelig betalt for det. da må vi forvente at de gjør den jobben vi betaler de for; altså å være en perfekt familie der alle oppfører seg eksemplarisk.  

Syntes de har vært ganske synlig i det siste jeg. Har også hørt de uttalt seg 3 ganger allerede 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (12 minutter siden):

De fleste i politiet gjør en fantastisk jobb, men dessverre er det råtne epler innen alle yrker. Maktmisbruk forekommer. Jeg tror de som er høyest på rangstigen blir behandlet med mer verdighet fremfor en som lever på gata. M har blitt behandlet som en ‘konge’. Noe han åpenbart har skrytt av. Likhet for loven eksisterer ikke og det er alvorlig. 

Hørte nettopp på det siste klippet som ligger ute på Se og Hørs side. Makan til ufyselig type! Hørtes veldig selvsikker ut, som en «konge», og politiet snakket til ham med respekt i stemmen.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
SagaP skrev (Akkurat nå):

Hørte nettopp på det siste klippet som ligger ute på Se og Hørs side. Makan til ufyselig type! Hørtes veldig selvsikker ut, som en «konge», og politiet snakket til ham med respekt i stemmen.

Ja, han vet helt tydelig hva makt han har som sin mors sønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (1 minutt siden):

Vi gjør dette for DEG fordi du er den DU er…. (Fritt etter hukommelsen). Den setningen sier alt. Her må alt granskes. Kontrast i forhold til Leo A sitt program på nrk. 

• Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonio skrev (8 timer siden):

Dette er vel en mannlig bekjent av den siste eksen som prøver å hjelpe henne mens Marius truer henne.

Marius eier ikke skrupler, han bør kastes ut av Skaugum og avhøres sporenstreks. Vi kan ikke fortsette slik i flere uker. Det er flere uker siden siste avhør, om ikke dette er trenering fra enten politiet eller MBH\advokatens side, så vet jeg ikke hva som skal til.

3x vold

Drapstrusler

Trakassering

Assosiasjon med Bhatti, Foxtrot og Kinehan

Tidligere tatt med narkotika

Råkjøring mot gardister

Vi mangler vel bare noe sedelighets-problematikk nå så er bingokortet fult.

Jo lenger det går, jo verre ser det ut for både kongefamilien og politiet. Om de har rent mel i posen blir det fortgang.

Her er jeg helt enig 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid

Flytte fra Skaugum og fratas lappen. Fatter ikke at de lar ham få fortsette å kjøre bil når de kjenner hans rushistorikk. 

Når jeg ser på bildet fra 50-årsdagen - da han ankommer selskapet i en sliten hettegenser så ser han slett ikke bra ut. Har tydeligvis kjørt motorsykkel - men i hvilken tilstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Flytte fra Skaugum og fratas lappen. Fatter ikke at de lar ham få fortsette å kjøre bil når de kjenner hans rushistorikk. 

Når jeg ser på bildet fra 50-årsdagen - da han ankommer selskapet i en sliten hettegenser så ser han slett ikke bra ut. Har tydeligvis kjørt motorsykkel - men i hvilken tilstand?

Han så ut som dagen derpå etter et solid sjøslag…og ankom vel en ny fest, bare ikke bursdagen til mor og stefar…

Det er vel dessverre ingen tvil lenger: MBH er blitt en ganske hardbarka kriminell…

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Malmfrid
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Han så ut som dagen derpå etter et solid sjøslag…og ankom vel en ny fest, bare ikke bursdagen til mor og stefar…

Det er vel dessverre ingen tvil lenger: MBH er blitt en ganske hardbarka kriminell…

Ok - min feil. Trodde han hadde møtt opp sånn etter at selskapet var godt i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Helt tydelig, ja. Man så det jo den gangen, helt tydelig.
Men, etter å ha hørt 16.00 klippet hvor han skulle lage bensinbrann på Skaugum av klærne til ex’en, så kan familien være glad han ikke lyktes, men det manifesterte veldig tydelig hvilken type vi hadde med å gjøre. 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (6 timer siden):

Make him feel special. Nør oppunder egoet for å appellere. Eldste trikset i boka det, vel.

Akkurat, tenkte det samme. 

Forebyggende samtaler er vel noe politiet har med ungdommer som det holder på å gå galt med, ikke menn på 27? Lovlig sent isåfall.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - vi har ikke tradisjon for å sette folk i varetekt i Norge, hvis det ikke er fare for bevisforspillelse. OG dessverre har det alt for lenge vært veldig vanskelig å få noen domfelt for vold i nære relasjoner. Veldig vanskelig. Vanlige folk som driver med slik, får ikke navnet sitt i avisen etter at de er dømt en gang - hvis de blir det. Jeg er enig i vurderingene i at dette har så stor samfunnsinteresse at det er riktig av mediene å skrive om det. jeg er ikke enig i den voldsomme "korsfest"-stemningen man ser i SoMe, inklusive her.

Jeg tenker også at det er ganske lett å se at dette er skikkelig vanskelig for MM. Hun synes helt sikkert ikke det er greit at sønnen hennes herjer slik han gjør. Samtidig så er hun sikkert glad i ham, og ønsker å hjelpe ham å komme på rett kjøl. Jeg skjønner at dette må være hetl fryktelig for kronprinsparet å stå i, de er sikkert både lei seg, sinte, fortvilte og frustrerte - og veldig stresset, fordi dette er blitt en helt uhåndterlig mediesak. Og det er ganske lite de faktisk kan gjøre.

Utleieboligene på Skaugum ligger ikke tett på hovedbygningen der kronprinsparet bor. Leietakerne  der får ikke med seg hva som skjer i hovedbygningen, og omvendt. 

Noe som kan gjøres umiddelbart, er i begrense tvilsomme karakterers adgang til Skaugum, det burde vært gjort for lenge siden. Men hva skal det hjelpe å hive ut Marius? Han blir ikke mindre kriminell, voldelig eller rusmisbruker av å ikke ha noe sted å bo.

Jeg er helt enig i at perifere medlemmer i kongefamilien, ikke skal spesialbehandles, men det må være en grense for hva slike som oss her på KG skal sleive ut av oss.

Sarkastiske uttalelser som hinter om at MM bruker sykdommen sin som unnskyldning for å ikke ta tak i dette, synes jeg er langt over streken. Hun har en alvorlig sykdom, og de står i et enormt press nå, så å hevde at hun bruker sykdommen som unnskyldning for ikke å ta tak i dette, synes jeg er ufint og nesten slemt. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 17
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...