Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Doris Becker skrev (25 minutter siden):

Ved å advare MBH satte de egen etterforskning og spaning på spill. Gir han en mulighet til å trekke seg ut av miljøet selv, samtidig som han kan advare sine "venner" om at spanere tok kontakt. Disse "vennene" har nok hatt stor nytte av MBH i mange år. Som kunde og som beskytter. Sikkert verdt å undersøke hvor de dyre klokkene kommer fra. Dette er krise. Nå sier politiet at dette ikke er deres opptak. Så de mener dette er lekket av MBH? Eller har flere lyttet inn, som ikke er ansatt i politiet? 

https://www.nrk.no/norge/visepolitimester-ble-orientert-for-samtale-med-marius-borg-hoiby-1.17039185

Det er jo bare positivt for Marius å flytte fokus over på politiet. Først var det pressen sin feil. 

Lurer på hvor Marius er? Et eller annet surfeparadis med fri flyt av kokain? Tror dere han kommer hjem? 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (15 minutter siden):

Politiskandale. Helt utrolig å høre dette. Hvor er «den tredje statsmakt; mediene?? NRK, Aftenposten, alle som lever av å skrive kronikker, lage grave-reportasjer?! Her er det bare å slå seg løs. 
Trodde aldri jeg skulle si dette, men Se&Hør har vært på ballen i denne saken. Synes øvrige medier virker redde for å tråkke noen på tærne. 

Det er så skremmende stille fra alle hold, at man skulle tro alle på toppen er involvert. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (43 minutter siden):

Alt tyder vel på at han har følt seg altfor «special» allerede. Man hører jo på samtalen at det egoet ikke trengs å nøres opp under. Han har skrytt av å være «untouchable» og nærmest hevet over loven. Så hvis det er polititets beste triks må man få antyde at det er noe feilslått.

I tillegg kommer det jo tydelig frem at samtalen er på ordre fra sjefen. Er det også løgn og et vanlig triks?

Aner ikke. Hvilket nettopp er poenget her: Hva vet vi og hva vet vi ikke, og hva har vi krav på å vite og ikke, når det gjelder politiets metoder? Får vi hele bildet, og er det i så fall ryddig eller ikke, ut fra hvordan vårt system skal fungere?

Jeg har null behov for å forsvare MBH eller Kongehus av prinsipp, men jeg har absolutt interesse av å vite OM all informasjonen som kommer frem i pressen er korrekt og ikke bare vinklet. Det burde alle være interessert i. Jeg håper at pressens avsløringer (forutsatt riktige) er innhentet på måter som ikke spenner bein på en eventuell sak mot MBH, for jeg håper den skakkjørte, rusmisbrukende voldsmannen får en straff som kjennes, og at han aldri noensinne får smake på ufortjente privilegier igjen. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Det er jo bare positivt for Marius å flytte fokus over på politiet. Først var det pressen sin feil. 

Lurer på hvor Marius er? Et eller annet surfeparadis med fri flyt av kokain? Tror dere han kommer hjem? 

Ettersom jeg er en monarki-tilhenger, så tenker jeg jo at det kanskje er like greit om han ikke kommer hjem. For han gjør ganske stor skade og kongehuset ser jo ikke ut til å være i stand til å håndtere han.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (16 minutter siden):

Ved å advare MBH satte de egen etterforskning og spaning på spill. Gir han en mulighet til å trekke seg ut av miljøet selv, samtidig som han kan advare sine "venner" om at spanere tok kontakt. Disse "vennene" har nok hatt stor nytte av MBH i mange år. Som kunde og som beskytter. Sikkert verdt å undersøke hvor de dyre klokkene kommer fra. Dette er krise. Nå sier politiet at dette ikke er deres opptak. Så de mener dette er lekket av MBH? Eller har flere lyttet inn, som ikke er ansatt i politiet? 

https://www.nrk.no/norge/visepolitimester-ble-orientert-for-samtale-med-marius-borg-hoiby-1.17039185

Da hadde jeg rett. I kommentarfeltet under avlyttingssaken i Dagbladet i går, så tok alle utgangspunktet i at det var politiets opptak.

Jeg har litt kjennskap til bransjen og tenkte umiddelbart at erfarne spanere ikke ville gjort opptak av en slik samtale. 
Dessuten snakket de veldig åpent, mens MBH sa veldig lite. Minnet meg mye om opptakene Jan Helge Andersen gjorde av politimannen som drev og ringte ham etter han var ferdigsonet i Baneheia-saken. 

Jeg tipper MBH, som ikke er er supersmart og heller ikke god på å tenke konsekvenser, har delt opptaket med de kriminelle vennene sine. En av dem - eller noen av deres venner igjen, har solgt opptaket til Se og Hør. Hvor stor risikoen er for å bli avslørt, vil gjenspeile prisen sladrebladet har betalt for opptaket. Et sted mellom 150 og 200 000 kr er sannsynlig. 

Jeg synes det er trist at MBH har satt spanerne i et dårlig lys. Dette er selve spydspissen som Oslo-politiet har inn mot den organiserte kriminaliteten. De er proffe, men har kommet i en vanskelig situasjon fordi de har fått inn etterretningsopplysninger på MBH gjennom mange år.
Det er veldig sannsynlig. Sjefene har klarert denne samtalen på høyeste hold, taktikken ville kanskje fungert om MBH var mottakelig for korreks. Det var han ikke. 
Jeg er likevel usikker på hvor mye skade opptaket har påført daværende og framtidige operasjoner mot kriminelle nettverk. Antakeligvis svært liten, da mange av disse veit at de er interessante for politiet og at de blir holdt øye med.

Ingen grunn til å korsfeste politiet i denne saken. De sa svært lite, og hensikten var å hjelpe MBH og kongefamilien. En tillit MBH viste han ikke var verdig. 

• Liker 19
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Det er ganske påfallende at ingen har noen nye bilder, reportasjer etter bryllupshelgen? Vg lå vel på lur der i Italia (eller var det Dagbladet?) - veldig rart at det ikke er noe nytt. Noen steder skriver de at han «kom hjem tirsdag» i en bisetning, men ikke mer enn det (og det er vel spekulert i at det var en feil antagelse pga pålegget om forbud mot å nærme seg offeret (som kan mottas digitalt)…

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (8 minutter siden):

Da hadde jeg rett. I kommentarfeltet under avlyttingssaken i Dagbladet i går, så tok alle utgangspunktet i at det var politiets opptak.

Jeg har litt kjennskap til bransjen og tenkte umiddelbart at erfarne spanere ikke ville gjort opptak av en slik samtale. 
Dessuten snakket de veldig åpent, mens MBH sa veldig lite. Minnet meg mye om opptakene Jan Helge Andersen gjorde av politimannen som drev og ringte ham etter han var ferdigsonet i Baneheia-saken. 

Jeg tipper MBH, som ikke er er supersmart og heller ikke god på å tenke konsekvenser, har delt opptaket med de kriminelle vennene sine. En av dem - eller noen av deres venner igjen, har solgt opptaket til Se og Hør. Hvor stor risikoen er for å bli avslørt, vil gjenspeile prisen sladrebladet har betalt for opptaket. Et sted mellom 150 og 200 000 kr er sannsynlig. 

Jeg synes det er trist at MBH har satt spanerne i et dårlig lys. Dette er selve spydspissen som Oslo-politiet har inn mot den organiserte kriminaliteten. De er proffe, men har kommet i en vanskelig situasjon fordi de har fått inn etterretningsopplysninger på MBH gjennom mange år.
Det er veldig sannsynlig. Sjefene har klarert denne samtalen på høyeste hold, taktikken ville kanskje fungert om MBH var mottakelig for korreks. Det var han ikke. 
Jeg er likevel usikker på hvor mye skade opptaket har påført daværende og framtidige operasjoner mot kriminelle nettverk. Antakeligvis svært liten, da mange av disse veit at de er interessante for politiet og at de blir holdt øye med.

Ingen grunn til å korsfeste politiet i denne saken. De sa svært lite, og hensikten var å hjelpe MBH og kongefamilien. En tillit MBH viste han ikke var verdig. 

Ikke sant? Det tar omtrent 0,0003 sekunder å hoppe på antagelser ut fra veldig lite informasjon, og det er lite sannsynlig at noen av oss noengang får vite hele bildet.

Det er litt mye å forvente at en som steker hjernen i kokain skal ta gode, rasjonelle avgjørelser, og hvis eneste (presumptivt rusfrie) rådene han får er fra en advokat som er kjent for hårete klienter så er vel ikke siste, absurde kapittel skrevet i denne saken.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Så fint at du syntes det. 

Morgan Le Fay hadde også et fint innlegg lenger opp her. 

Ja, også det innlegget var opplysende og empatisk.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JustAsking skrev (46 minutter siden):

Aner ikke. Hvilket nettopp er poenget her: Hva vet vi og hva vet vi ikke, og hva har vi krav på å vite og ikke, når det gjelder politiets metoder? Får vi hele bildet, og er det i så fall ryddig eller ikke, ut fra hvordan vårt system skal fungere?

Jeg har null behov for å forsvare MBH eller Kongehus av prinsipp, men jeg har absolutt interesse av å vite OM all informasjonen som kommer frem i pressen er korrekt og ikke bare vinklet. Det burde alle være interessert i. Jeg håper at pressens avsløringer (forutsatt riktige) er innhentet på måter som ikke spenner bein på en eventuell sak mot MBH, for jeg håper den skakkjørte, rusmisbrukende voldsmannen får en straff som kjennes, og at han aldri noensinne får smake på ufortjente privilegier igjen. 

Det er mulig Marius har fått "spesialbehandling" ved at politiet har forsøkt å få ham til å innse alvoret i hans oppførsel og hvor stor sikkerhetsrisiko de kriminelle bekjente utgjør. Det mest kritikkverdige etter mitt syn er at Marius ikke har endret livsførsel eller omgangskrets etter dette besøket i 2023. DET er vanskelig å forestille seg. Forakt for tjenestefolk, folk og MM, HM og alle som er glade i ham.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missDoris skrev (5 minutter siden):

Det er mulig Marius har fått "spesialbehandling" ved at politiet har forsøkt å få ham til å innse alvoret i hans oppførsel og hvor stor sikkerhetsrisiko de kriminelle bekjente utgjør. Det mest kritikkverdige etter mitt syn er at Marius ikke har endret livsførsel eller omgangskrets etter dette besøket i 2023. DET er vanskelig å forestille seg. Forakt for tjenestefolk, folk og MM, HM og alle som er glade i ham.

Det er nok ikke så enkelt å bare slutte å være med kriminelle gjengmedlemmer. Han vet nok for mye. 

Marius har stukket av nå da. Det virker ikke som noen vet hvor han er. Kanskje det er gjengmedlemmer han gjemmer seg fra? De må jo være ganske forbanna over all oppmerksomheten de får? 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bestemoren
SagaP skrev (1 time siden):

Her støtter jeg deg på alle punkt, @SagaP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missDoris skrev (6 minutter siden):

Oppførselen hans er absolutt kritikkverdig, og ellers helt i tråd med dømmekraften til noen som misbruker rus (i den grad det er noen annen måte å bruke rus på, kan man vel si).

SagaP skrev (3 minutter siden):

Som forventet. Vi pratet om det på jobb i går og det var ingen som regnet med at MM kom til å gjennomføre programmet i dag. 

Det er uangripelig og beleilig på samme tid. Og igjen, uheldig, fordi de har den rollen de har som idealisert familie. Vet ikke om uføre trenger mer stigma, akkurat, og dette er vel til de grader lavthengende frukt uansett hvilken side man er på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 time siden):

Kanskje gjennom sin gangsteradvokat? som "innspill" i egen sak. Eller andre som denne advokaten representerer? Politiet kommer dårlig ut av dette. 

men gjør de egentlig det når man ser på bildet som tegner seg av en gutt som hele oppveksten og langt inn i voksen alder har fått mulighet på mulighet til å "skjerpe seg" og ta imot hjelp men valgt å ikke gjøre det men fortsette på sitt løp fordi det er hans ønske å være hotshot? 

altså, jeg reagerer på at politiet har brukt silkehansker på han slik det virker - men kanskje andre ser det ulikt?

Endret av Carrot
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (3 minutter siden):

Det er nok ikke så enkelt å bare slutte å være med kriminelle gjengmedlemmer. Han vet nok for mye. 

Marius har stukket av nå da. Det virker ikke som noen vet hvor han er. Kanskje det er gjengmedlemmer han gjemmer seg fra? De må jo være ganske forbanna over all oppmerksomheten de får? 

Tviler på at han er i umiddelbar fare. Hvis Marius har drevet med kjøp OG salg, eventuelt blitt brukt som kurer med det finfine diplomatpasset sitt holder han kjeft. 

Problemet er jo at han gir blanke f... i absolutt hele statsapparatet, sin familie inkl.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...