Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Hvis det blir forlik/offeret trekker anmeldelse eller lignende, som folk vil få forstå kommer etter press fra Kongehuset så tror jeg de kommer til å slite

Å beskytte en kriminell vil bidra til til en kraftig svekkelse av monarkiet og lav tillit vårt Kongehus.

De sliter allerede med Martha og Durek som krevende jokere og de bør ikke ta sjansen på noe mer.

Dette må håndteres profft og voldsmannen Marius må ta straffen sin. Ja, har er en mann - som må ta ansvar for handlingene sine

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stargaze skrev (3 minutter siden):

Hvis det blir forlik/offeret trekker anmeldelse eller lignende, som folk vil få forstå kommer etter press fra Kongehuset så tror jeg de kommer til å slite

Å beskytte en kriminell vil bidra til til en kraftig svekkelse av monarkiet og lav tillit vårt Kongehus.

De sliter allerede med Martha og Durek som krevende jokere og de bør ikke ta sjansen på noe mer.

Dette må håndteres profft og voldsmannen Marius må ta straffen sin. Ja, har er en mann - som må ta ansvar for handlingene sine

Forlik? Dette er ikke sivil rett. Det er strafferett vi snakker om her.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stargaze said:

Men nå er det fortsatt sånn at det er Påtalemyndigheten som tar ut tiltale.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma89 skrev (3 timer siden):

Det er ganske vanlig. Tenker også at det nok er veldig skummelt for henne å se hvor stort trykk det faktisk er i mediene. I tillegg blir hun garantert ringt og kontaktet på sosiale medier av media og privatpersoner som har klart å finne ut hvem hun er. Så å stå i dette vil jeg tro er ganske så tøft. Ikke rart hvis hun bare vil ha enkleste veien ut. 

Ikke vanskelig å finne ut hvem hun er. Hun er offentliggjort i tyske medier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun velger å ikke anmelde, så blir det ikke noen rettsak. (At påtalemyndigheten i noen tilfeller likevel kan gå videre med en sak er ikke så relevant. Det skal mye til).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så uvanlig at kvinner som er utsatt for vold selv ikke ønsker å anmelde eller å få besøksforbud. De kjenner voldsutøver og ofte tenker de at han kommer bare til å bli mer intens hvis det blir politisak og besøksforbud så de sier nei til sånt for å beskytte seg. Det høres rart ut, men jeg vet av flere tilfeller av det blant folk jeg kjenner.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (24 minutter siden):

Ikke så uvanlig at kvinner som er utsatt for vold selv ikke ønsker å anmelde eller å få besøksforbud. De kjenner voldsutøver og ofte tenker de at han kommer bare til å bli mer intens hvis det blir politisak og besøksforbud så de sier nei til sånt for å beskytte seg. Det høres rart ut, men jeg vet av flere tilfeller av det blant folk jeg kjenner.

Veldig kjente fenomen og mekanismer også. I Ingebrigtsen-saken var det jo også politiet som opprettet sak i første omgang basert på det som kom fram i media osv, og så anmeldte familiemedlemmene selv senere. 
Se også historien som en delte lenger bak i tråden her hvor politiet insisterte på å anmelde i stedet for henne selv nettopp pga de kjente mekanismene ved vold (særlig vold i nære relasjoner) som er beskrevet flere ganger. At man går ut og opplyser at man ikke vil ha besøksforbud i denne saken kan i tillegg være for å komme i forkant av spekulasjoner og (nye) misforståelser når man så hvor fort ting eskalerte i pressen og sosiale medier og fora som dette. At man vil legge den død, uavhengig av årsak til at man ikke har bedt om besøksforbud. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være glad Haakon ikke gikk for typiske modellkjærester han hadde før MM. Marte Krogh, Cathrine Knudsen, Celine Midelfart (før hun arvet kosmetikkimperiet) etc. Alle fra Oslo, typisk snobbish vestkant Oslogirls. 
Istedet gikk han for ei vaskeekte budeie fra Sørlandet. Joda, hun deltok på et sjekkeprogram på tvn, Lysthuset, som var temmelig uskyldig. Men absolutt ikke noen typisk modellberte. Modellvakker bevares, men hellet litt keitete og jordnær.
Jeg tror Haakon fant henne veldig forfriskende, annet enn det han hadde vært borti før. 
Ikke for å virke rasistisk her. Men kongefamilien hadde kanskje godt av å få noe vaskeekte pur nordisk blod inn i årene. MM og hennes ætt er jo fullblond alle sammen. 
Kostnader kongehuset? Haha. Ligget på 250-400 mill i året (avhengig av renovering av de kongelige residenser, som ville ha gjennomgått renovering uansett om kongelige bodde der eller ei). 
Men når veiprosjekter hvert eneste år blir overskridet med milliarder er det pyttpytt. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Reg1 skrev (6 minutter siden):

Vi skal være glad Haakon ikke gikk for typiske modellkjærester han hadde før MM. Marte Krogh, Cathrine Knudsen, Celine Midelfart (før hun arvet kosmetikkimperiet) etc. Alle fra Oslo, typisk snobbish vestkant Oslogirls. 
Istedet gikk han for ei vaskeekte budeie fra Sørlandet. Joda, hun deltok på et sjekkeprogram på tvn, Lysthuset, som var temmelig uskyldig. Men absolutt ikke noen typisk modellberte. Modellvakker bevares, men hellet litt keitete og jordnær.
Jeg tror Haakon fant henne veldig forfriskende, annet enn det han hadde vært borti før. 
Ikke for å virke rasistisk her. Men kongefamilien hadde kanskje godt av å få noe vaskeekte pur nordisk blod inn i årene. MM og hennes ætt er jo fullblond alle sammen. 
Kostnader kongehuset? Haha. Ligget på 250-400 mill i året (avhengig av renovering av de kongelige residenser, som ville ha gjennomgått renovering uansett om kongelige bodde der eller ei). 
Men når veiprosjekter hvert eneste år blir overskridet med milliarder er det pyttpytt. 

Ifjor ble summen jekket opp til 450 mill. Det norske kongehuset koster mer enn det svenske og danske til sammen. Kongehuset søker stadig om økning i overføringer. Ifjor bad de om 22 mill ekstra ...pytt pytt, bare småpenger. Kanskje det er ifm brudeferden i Geiranger? Hvem vet.

Veiene våre MÅ stadig utbedres - så at det er overskridelser der er i alles interesse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (26 minutter siden):

Ifjor ble summen jekket opp til 450 mill. Det norske kongehuset koster mer enn det svenske og danske til sammen. Kongehuset søker stadig om økning i overføringer. Ifjor bad de om 22 mill ekstra ...pytt pytt, bare småpenger. Kanskje det er ifm brudeferden i Geiranger? Hvem vet.

Veiene våre MÅ stadig utbedres - så at det er overskridelser der er i alles interesse. 

Hvor mange meter vei får du for 450 mill

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan si mangt og meget om Mette-Marit og hennes fortid, men jeg synes hun har gjort en god figur som kronprinsesse, og hun virker som en kjærlig og varm mor for sine barn. Vi kunne fått langt verre, tenker jeg. 

Men - nå har monarkiet utspilt sin rolle, det blir mer og mer tydelig. Når kreti og pleti av kriminelle og gærninger skal være en del av kongefamilien, da er det på tide å sette strek. 

• Liker 38
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sjalusi ute og går her inne… Da moren giftet seg med kronprinsen, fulgte det naturlig noen goder med, men også mye annet som sikkert kan være vanskelig. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haterne vil altid hate.

Alle vi andre kan leve på tua vår, gjøre våre feil å reise oss opp igjen , riste det av oss pg prøve bedre nestegang. 

På skaugum har de ikke slik frihet.  Man går jo mange år bak i tid. Det tror jeg er en bør tung å bære. 

Det ymtes om at han har et rusproblem.  På sett og vis håper jeg han har det. Slik at han kan søke hjelp og finne en god plass i livet.  De som har barn med rusproblemer vet jo hvor vanskelig det kan være for alle rundt.

Jeg skjønner jo at alle vil ha mest mulig info her. Men samtidig tenker jeg også det er et offer her, som man først og fremst skal ta hensyn til.  Hva hvis hun ønsker å være anonym for altid. Og ikke bli offentliggjort som hun som ble banket av sønnen til fremtidens dronning.  Jeg ser det kan bli mange stygge og unødvendige pverskrifter journalustene kommer til å boltre seg i. Og jeg ser ikke at de kommer til å tone det ned. Mer dramatisk de klarer å fremstille det, jo mer solgte aviser. 

Og hva hviss offeret ikke vil at alle skal vite hva som skjedde den dagen. Så mener jeg hun har rett til at det ikke skal være så offentliggjort.  Vi trenger ikke vite detaljene i det. At det er offentlig interesse iht å vite at det er skjedd noe. Er ene alene at han er sønnen til mette marit. 

Her må man faktisk først og fremst  ta hensyn til offeret foran offentlig interesse.

Leste en kronikk i dag som påpekte problemet ved å offentligjøre denne saken med bilder og det hele. Og må si meg enig. At det er veldig problematisk på et så tidlig tidspunkt 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (2 timer siden):

Mye sjalusi ute og går her inne… Da moren giftet seg med kronprinsen, fulgte det naturlig noen goder med, men også mye annet som sikkert kan være vanskelig. 

Jeg er helt 100% enig, har ofte tenkt stakkars Marius. Inngift i en kongefamilie, uten å være en del av kongefamilien selv. Med to søsken som er ekte adelige. Må tenke alle kongelige eventer og tilstelninger må være kjipe for ham. Var mammas første barn, men nå ble han bare en attpåklatt og helt utenfor resten av familien hva gjelder titler, status, verdi osv.

Men det unnskylder jo allikevel ikke oppførselen hans nå i voksen alder. Det kan tildels forklare den ja. Men unnskylder ikke.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en ting jeg lurer på.. hvorfor ba ikke kvinnen om besøksforbud? Hun blir da slått ned av en mann og med trusler. Men synes det er greit han kommer tilbake🤔

Bilde fra nettavisen 

Screenshot_20240811-203914.png

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (2 timer siden):

Sjalusi? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...