Gå til innhold

Jeg får ikke til å overføre bildene fra kamera


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Har et lite Olympus digitalt fotoapparat, og har lyst til å overføre bildene til pcen. Tidligere har programmet jeg har brukt åpnet seg selv, men nå får jeg det ikke til.

Noen som kan hjelpe meg? Føler meg helt dum her, dette burde jeg jo få til... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er alle ledninger plugget riktig sammen? (noen ganger kan de være løse.)

Er programmet fremdeles innstallert på maskinen din? Hvis det ikke åpner av seg selv, så kan du jo åpne det manuelt og se om det går bra da.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Camedia Master du har, Violetta?

Nei det er det bittelille, mju eller noe sånt, en slags tegn/bokstav som jeg ikke har sett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle ledninger plugget riktig sammen? (noen ganger kan de være løse.)

Er programmet fremdeles innstallert på maskinen din? Hvis det ikke åpner av seg selv, så kan du jo åpne det manuelt og se om det går bra da.

Catzy

Det skal da være installert, har ikke avinstallert det. Men jeg finner ikke ut av hvordan jeg skal gjøre det uten at det åpner seg automatisk, delvis fordi jeg er syk og sløvet av noen medisiner... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det bittelille, mju eller noe sånt, en slags tegn/bokstav som jeg ikke har sett før.

Jeg tenker på programmet på PC'n. Jeg har tilsvarende kamera og program ser du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker på programmet på PC'n. Jeg har tilsvarende kamera og program ser du!

Ok, jeg har et program som heter Olympus master. Kan det være det? Herregud hvor sløv man blir når man er syk... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert samme!

Hvis du er sikker på at alt er koblet riktig til og at det er nok strøm på kameraet, kan du åpne programmet manuellt og trykke på "Transfer Images". Det har ofte hendt at jeg har måttet forsøke flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert samme!

Hvis du er sikker på at alt er koblet riktig til og at det er nok strøm på kameraet, kan du åpne programmet manuellt og trykke på "Transfer Images". Det har ofte hendt at jeg har måttet forsøke flere ganger.

Ja tusen takk for at du ville hjelpe, men jeg har altså funnet ut av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips bare (selv om du fikk det til):

Alle Olympus-kameraene jeg har vært borti legger seg som en egen flyttbar disk når du kobler til med USB-kabelen.

Gå inn på "min datamaskin" og se om du finner den.

Der kan du se på bildene og flytte dem dit du vil.

Jeg synes at Carmedia Master er et håpløst program og har ikke engang installert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips bare (selv om du fikk det til):

Alle Olympus-kameraene jeg har vært borti legger seg som en egen flyttbar disk når du kobler til med USB-kabelen.

Gå inn på "min datamaskin" og se om du finner den.

Der kan du se på bildene og flytte dem dit du vil.

Jeg synes at Carmedia Master er et håpløst program og har ikke engang installert det.

Ja det var det første jeg prøvde, men fant det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var rart.

Jeg har også et Mini Mju og det fungerer helt fint.

Når jeg dytter i USB-kabelen, så kommer det opp en flyttbar disk F: under "Min datamaskin". (Bokstaven varierer selvsagt etter hva du har av disker fra før)

Jeg har forresten investert i en kortleser også. Da slipper jeg å bruke batteriet på kameraet for å overføre bilder. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...