AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #41 Skrevet 8. august 2024 Her er det veldig lett å gjøre far om til den store stygge ulven som ikke ønsker barnet sitt hos seg 50% av tiden, hadde det vært omvendt at mor ønsket endret samvær og far hadde nektet så hadde far vært udugelig og ikke ønsket barnet da heller. Det handler ikke om hva far eller mor ønsker, får man barn så må man følge barnets behov og ønsker, pr nå så er behovet og ønsket å være mer hos sin mor en periode. Det er jo vårs plikt som foreldre at barna skal ha det godt, uansett hvordan samværet blir. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #42 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er ikke mor som er problemet i at barnet ikke vil være her, sier bare at mor ikke vil prøve endre samvær etter barnets ønske for en periode for å se om det kan hjelpe. Her gjør far alt han kan, det har han gjort siden vi ble ilag og er en veldig hands on pappa. Tar barnet med på aktiviteter det liker, kino, svømming, klatring bla. hatt barnet mer i perioder da det har vært ønsket fra barn og mor, noe han har gjort med glede da det er hans barn og det er hans ansvar. Vi har hele veien prøvd og det har ikke vært snakk om endret samvær før den siste mnd. Utfordring er det nok ikke, barnet er selvstendig og klarer seg fint alene, mor har itillegg familie rundt som gjerne passer barnet i helger og ferier (noe far ikke har). Far er ikke problemet her, det er forsåvidt ikke mor heller. Barnet vil bare ikke være her like ofte mer, og føler seg tvunget som igjen gjør det utrivelig å være her for barnet. Vi ønsker å prøve å følge barnets ønske i håp om at det med tiden vil være her mer etterhvert. Anonymkode: 0b4b9...35a Ok, da ser jeg at dere virkelig prøver, jeg fikk følelsen av at barnet kanskje kom til dere og ble gående å drive og kanskje føle seg uønsket, da er det lett for at han ønsker seg ut av situasjonen. Vet ikke hvilket forhold han har til deg, hvordan skilsmissen mellom foreldrene var (og om du var inne i bildet da), mange ting som kan spille inn på trivsel, og hvor påvirket han er av mors syn på dere. Hvis mor har et nettverk rundt seg som kan stille opp og hjelpe henne ved behov, så kan jeg ikke skjønne annet enn at dere kan prøve ut en periode der barnet er mer hos henne. Kanskje mannen din kunne alliert seg med ekskonas familie, slik at det kunne bli en dialog mellom alle sammen, og der utgangspunktet er barnet, og hva som er best for ham. Og vær tydelig på at det er en løsning som kan endres når som helst dersom barnet ønsker det. Anonymkode: aee40...9de
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #43 Skrevet 8. august 2024 Rotemor skrev (På 6.8.2024 den 3.13): Kanskje du involverer deg for mye her. De er to foreldre som kan finne ut av dette. Du kan støtte din mann uten å blande deg inn. Det påvirker da like mye ts som resten av familien … Anonymkode: a1b07...cbd
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #44 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, da ser jeg at dere virkelig prøver, jeg fikk følelsen av at barnet kanskje kom til dere og ble gående å drive og kanskje føle seg uønsket, da er det lett for at han ønsker seg ut av situasjonen. Vet ikke hvilket forhold han har til deg, hvordan skilsmissen mellom foreldrene var (og om du var inne i bildet da), mange ting som kan spille inn på trivsel, og hvor påvirket han er av mors syn på dere. Hvis mor har et nettverk rundt seg som kan stille opp og hjelpe henne ved behov, så kan jeg ikke skjønne annet enn at dere kan prøve ut en periode der barnet er mer hos henne. Kanskje mannen din kunne alliert seg med ekskonas familie, slik at det kunne bli en dialog mellom alle sammen, og der utgangspunktet er barnet, og hva som er best for ham. Og vær tydelig på at det er en løsning som kan endres når som helst dersom barnet ønsker det. Anonymkode: aee40...9de Mellom foreldrene var det vennlig, jeg og barnet har kommet godt overens fra dag 1, jeg og far har vært ilag i 5 år og 4 av dem har vi bodd ilag, så vi har tatt ting sakte for barnets del. Vi har prøvd lenge, men ingenting er bra lengere, vil ikke være med på noe, vil bare til mor. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #45 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det er selvsagt mor som er problemet... det ser man gjennom alle svarene til TS. Det virker underlig at far ikke tar skikkelig tak i dette i stedet for at dere to skal få barnet over på mor hele tiden. Han er faren! Han har ansvar for barnet sitt, han også. Jeg vet ikke hva dere gjør for at barnet skal føle seg velkomment og elsket, men hvis barnet kjenner på seg at det er et ork at han er hos dere, så skjønner jeg godt at han vil hjem til mor. Det kan jo hende at det er en utfordring for mor å ha barnet hele tiden, hun er vel i jobb osv., og har tatt med i beregningen at far skal ta sin del av ansvaret. Anonymkode: aee40...9de Ts skriver at de har sagt at barnet kan bo hos dem (far) 95% av tiden, men mor vil ikke dette. Anonymkode: 6338b...8c9
Nordlending90 Skrevet 8. august 2024 #46 Skrevet 8. august 2024 Kan det være at barnet føler seg avvist av mor, og derfor søker seg til mor?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #47 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mellom foreldrene var det vennlig, jeg og barnet har kommet godt overens fra dag 1, jeg og far har vært ilag i 5 år og 4 av dem har vi bodd ilag, så vi har tatt ting sakte for barnets del. Vi har prøvd lenge, men ingenting er bra lengere, vil ikke være med på noe, vil bare til mor. Anonymkode: 0b4b9...35a Dete tok det jo ikke sakte om du flyttet inn etter ett år.. Anonymkode: fae30...a08 1
Rotemor Skrevet 8. august 2024 #48 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det påvirker da like mye ts som resten av familien … Anonymkode: a1b07...cbd Det betyr ikke at alle skal involvere seg med mor…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #49 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dete tok det jo ikke sakte om du flyttet inn etter ett år.. Anonymkode: fae30...a08 Vi tok det etter barnets ønske, vi syns vel kanskje det er sakte mtp at mors nye kjærste flyttet inn 1 mnd etter far flyttet ut☺️ Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #50 Skrevet 8. august 2024 Rotemor skrev (13 minutter siden): Det betyr ikke at alle skal involvere seg med mor… Jeg involverer meg ikke med mor, all kommunikasjon ang barnet går mellom far og mor. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #51 Skrevet 8. august 2024 Nordlending90 skrev (2 timer siden): Kan det være at barnet føler seg avvist av mor, og derfor søker seg til mor? Det kan alltids være en mulighet. Anonymkode: 0b4b9...35a
Rotemor Skrevet 8. august 2024 #52 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg involverer meg ikke med mor, all kommunikasjon ang barnet går mellom far og mor. Anonymkode: 0b4b9...35a Veldig bra.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #53 Skrevet 8. august 2024 Rotemor skrev (14 minutter siden): Veldig bra. Det har jeg vært veldig klar på fra start, barnet har oppegående foreldre så det er ikke nødvendig at jeg skal blande meg i slike ting. Anonymkode: 0b4b9...35a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå