AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #21 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har vi også prøvd å foreslå, men det ønsket ikke mor heller. Anonymkode: 0b4b9...35a Er ungen over 12 år så kan barnet være med å bestemme dette selv. Har dette barnet det så jævlig 50% av tiden, så må mor velge. Hun må gi opp egentiden sin, eller få 95% egentid. Anonymkode: 6338b...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #22 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det har vi også prøvd å foreslå, men det ønsket ikke mor heller. Anonymkode: 0b4b9...35a Da må hun plutselig betale barnebidrag. Situasjonen virker håpløs. Mange foreldre liker friheten 50/50 gir. Jeg er alene med omsorgen for mitt barn. Hadde vært deilig iblant med en uke alenetid. Synd at barnet ikke utragerer hos mor da hadde hun kanskje ønsket å finne en løsning. Anonymkode: fd7c0...bac
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #23 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ungen over 12 år så kan barnet være med å bestemme dette selv. Har dette barnet det så jævlig 50% av tiden, så må mor velge. Hun må gi opp egentiden sin, eller få 95% egentid. Anonymkode: 6338b...8c9 Det er som sagt ikke mye man kan gjøre når mor ikke vil ha barnet mer eller vil ha det mindre. Vi ønsker bare det beste for barnet å per nå så virker det som at det er å være mer hos mor da barnet har gitt uttrykk for det i over laang tid. Barnet har det veldig godt her, har alt det trenger og litt til, men det hjelper lite når det har ett så sterkt ønske om å være hos mor at alt annet bare blir dritt. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #24 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da må hun plutselig betale barnebidrag. Situasjonen virker håpløs. Mange foreldre liker friheten 50/50 gir. Jeg er alene med omsorgen for mitt barn. Hadde vært deilig iblant med en uke alenetid. Synd at barnet ikke utragerer hos mor da hadde hun kanskje ønsket å finne en løsning. Anonymkode: fd7c0...bac Har eget barn, å kunne ikke falt meg inn å ikke hatt barnet på fulltid om det ga uttrykk for det. Skjønner at fordelingen 50/50 er deilig mtp fritid, men man må jo sette barnets behov først når man er foreldre tenker jeg. Anonymkode: 0b4b9...35a 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #25 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Har ett bonusbarn på 11 år som har uttrykt lenge at det ikke ønsker 50/50 ordning lengere, barnet ønsker å være hos mor mesteparten av tiden og hos far fre-man(annenhver helg altså). Vi merker det veldig på humøret til barnet at det ikke ønsker å være her da det er surt og misfornøyd hele uken og nesten daglig sier at det bare vil til mor og har nedtelling til det skal dra, det er mer eller mindre krangling hver dag og utrolig dårlig energi i hjemmet den uken barnet er her. Det har vært sånn nå i over 2 år, jeg kjenner at jeg begynner å bli sliten psykisk av alt dette, må være like tungt om ikke tyngre for barnet. Far ønsker jo å ha barnet så mye som mulig, men han får nå dårlig samvittighet av å tvinge barnet til å være her når han veldig klart ikke ønsker dette. Vi opplever at mor ikke er noe samarbeidsvillig her og vet ikke lengere hva vi kan gjøre, men vi vet at vi kan iallefall ikke ha det slikt lengere for det er så utmattende for alle. Til info så har vi prøvd alt mellom himmel og jord for at barnet skal trives her, men til ingen nytte. Noen som har noen gode råd til hva vi kan gjøre videre for barnets beste? Anonymkode: 0b4b9...35a Lytt til barnet. Barnets mening, ønske og vilje teller høyere enn fars ønske. Barn skal ikke tvinges til samvær de ikke ønsker verken av den ene eller andre foreldren. Barnet skal høres i den alderen. Anonymkode: 95fe6...d07
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #26 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Lytt til barnet. Barnets mening, ønske og vilje teller høyere enn fars ønske. Barn skal ikke tvinges til samvær de ikke ønsker verken av den ene eller andre foreldren. Barnet skal høres i den alderen. Anonymkode: 95fe6...d07 Far ønsker jo selvsagt å ha barnet like mye, men han å innser at det ikke er til barnets beste per dags dato. Det er mor som ikke ønsker å lytte til barnet i dette tilfelle. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #27 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Far ønsker jo selvsagt å ha barnet like mye, men han å innser at det ikke er til barnets beste per dags dato. Det er mor som ikke ønsker å lytte til barnet i dette tilfelle. Anonymkode: 0b4b9...35a Om mor ikke greier å ivareta de emosjonelle behovene til barnet sitt, så må dere få hjelp utenfra. Start med familievernkontoret. Anonymkode: 6338b...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #28 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det har vi også prøvd å foreslå, men det ønsket ikke mor heller. Anonymkode: 0b4b9...35a Men da får far kalle inn til mekling, med ønske om å ha barnet fast boende hos seg. Eventuelt ta det til retten. En kan ikke tvinge noen til å ha mer samvær med barna, har jeg dessverre erfart. Anonymkode: b2bb5...e60 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #29 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om mor ikke greier å ivareta de emosjonelle behovene til barnet sitt, så må dere få hjelp utenfra. Start med familievernkontoret. Anonymkode: 6338b...8c9 Tror det handler mer om at hun ikke får nok barnefri. Blir å kalle inn til mekling da det ikke blir å løse seg privat virker det som. Anonymkode: 0b4b9...35a
Rotemor Skrevet 6. august 2024 #30 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Holder meg fint på sidelinjen, men kan jo ikke pakke å rømme huset annenhver uke pga situasjon. Blir jo like påvirket av dette om jeg trekker meg unna eller ikke. Anonymkode: 0b4b9...35a Nå vet jo ikke andre hvor skoen trykker for mor, men rådet til far vil jo være å bestille time på fvk. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #31 Skrevet 6. august 2024 Så problemet er egentlig at mor vil ha barnefri mer enn annenhver helg og ikke er villig til å lytte til barnet . Ville gått tilbake til fvk Anonymkode: 73c3f...813
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #32 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så problemet er egentlig at mor vil ha barnefri mer enn annenhver helg og ikke er villig til å lytte til barnet . Ville gått tilbake til fvk Anonymkode: 73c3f...813 Akkurat nå så virker det som at det er casen ja, skal kontakte fvk nå når hverdagen begynner igjen! Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #33 Skrevet 7. august 2024 Har dere snakket med moren om at hun mest sannsynlig får barnebidrag om barnet bor der så mye? Det kan være med å dra egoistiske foreldre til å la barna bo mer hos seg. Anonymkode: 37304...708
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #34 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har dere snakket med moren om at hun mest sannsynlig får barnebidrag om barnet bor der så mye? Det kan være med å dra egoistiske foreldre til å la barna bo mer hos seg. Anonymkode: 37304...708 Vi har gjort det ja, virker ikke som at det hjalp noe på det Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #35 Skrevet 7. august 2024 Kanskje barnet rett og slett ikke føler seg ønsket hos dere? Det høres jo som dere prøver å dytte det over på mor 100%… Og utenfra virker det ikke helt troverdig at dere flytter 40 minutter unna skolen og ønsker å ha et kranglevorent barn 95%… Jeg hadde nok ikke følt meg ønsket. Anonymkode: 4486a...3f7 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #36 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har dere snakket med moren om at hun mest sannsynlig får barnebidrag om barnet bor der så mye? Det kan være med å dra egoistiske foreldre til å la barna bo mer hos seg. Anonymkode: 37304...708 Hun får tilsvarende høyere utgifter så det er ikke noe argument. og familievernkontoret kan ikke tvinge noen til noe så det kan fort være bortkastet tid. Anonymkode: 264c1...22c 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #37 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kanskje barnet rett og slett ikke føler seg ønsket hos dere? Det høres jo som dere prøver å dytte det over på mor 100%… Og utenfra virker det ikke helt troverdig at dere flytter 40 minutter unna skolen og ønsker å ha et kranglevorent barn 95%… Jeg hadde nok ikke følt meg ønsket. Anonymkode: 4486a...3f7 Dette har som sagt vært ønsket fra barnets side i over 2 år, tidligere bodde vi 6 min unna mor og 10-15 min unna skole uten at dette har gjort situasjonen bedre. Her har det ingenting med at vi prøver dytte barnet over på mor for vi har prøvd alt, og når barnet tidligere har ønsket å være mer hos oss så har vi prøvd å fått det til uten at mor ville samarbeide da heller. Vi gjør alt vi kan for at barnet skal ha det bra her, vite at det er ønsket og elsket hele tiden, men det hjelper som sagt lite når det ønsker være hos mor og føler seg tvunget til å være her. Vi flyttet fordi vi var nødt, pga endret bosituasjon fra husvert, og i størst hovedsak økonomi. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #38 Skrevet 8. august 2024 Ja, det er selvsagt mor som er problemet... det ser man gjennom alle svarene til TS. Det virker underlig at far ikke tar skikkelig tak i dette i stedet for at dere to skal få barnet over på mor hele tiden. Han er faren! Han har ansvar for barnet sitt, han også. Jeg vet ikke hva dere gjør for at barnet skal føle seg velkomment og elsket, men hvis barnet kjenner på seg at det er et ork at han er hos dere, så skjønner jeg godt at han vil hjem til mor. Det kan jo hende at det er en utfordring for mor å ha barnet hele tiden, hun er vel i jobb osv., og har tatt med i beregningen at far skal ta sin del av ansvaret. Anonymkode: aee40...9de 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #39 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kanskje barnet rett og slett ikke føler seg ønsket hos dere? Det høres jo som dere prøver å dytte det over på mor 100%… Og utenfra virker det ikke helt troverdig at dere flytter 40 minutter unna skolen og ønsker å ha et kranglevorent barn 95%… Jeg hadde nok ikke følt meg ønsket. Anonymkode: 4486a...3f7 Det vil jo som sagt bare være for en liten periode for å se om det blir bedre for barnet å være her om samværet endrer seg etter ønske fra barnet selv og at barnet forhåpentligvis med tid vil ønske å være her mer når det får bestemme litt selv. Vi har også andre barn som skal sees oppi dette, som oftest blir tilsidesatt av far fordi han prøver å gjøre alt han kan for at dette barnet skal trives her med å ta barnet med på ting det ønsker gjøre, finne på ting hjemme med barnet bare de to som det ønsker bla. Vi har prøvd i over 2 år, nå ønsker vi å prøve at barnet får bestemme selv for å se om det gjør situasjonen bedre en periode. Det er verken koselig for barnet å være her fordi det blir tvunget, ei heller koselig for oss når det bare blir krangling daglig pga dette. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #40 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er selvsagt mor som er problemet... det ser man gjennom alle svarene til TS. Det virker underlig at far ikke tar skikkelig tak i dette i stedet for at dere to skal få barnet over på mor hele tiden. Han er faren! Han har ansvar for barnet sitt, han også. Jeg vet ikke hva dere gjør for at barnet skal føle seg velkomment og elsket, men hvis barnet kjenner på seg at det er et ork at han er hos dere, så skjønner jeg godt at han vil hjem til mor. Det kan jo hende at det er en utfordring for mor å ha barnet hele tiden, hun er vel i jobb osv., og har tatt med i beregningen at far skal ta sin del av ansvaret. Anonymkode: aee40...9de Det er ikke mor som er problemet i at barnet ikke vil være her, sier bare at mor ikke vil prøve endre samvær etter barnets ønske for en periode for å se om det kan hjelpe. Her gjør far alt han kan, det har han gjort siden vi ble ilag og er en veldig hands on pappa. Tar barnet med på aktiviteter det liker, kino, svømming, klatring bla. hatt barnet mer i perioder da det har vært ønsket fra barn og mor, noe han har gjort med glede da det er hans barn og det er hans ansvar. Vi har hele veien prøvd og det har ikke vært snakk om endret samvær før den siste mnd. Utfordring er det nok ikke, barnet er selvstendig og klarer seg fint alene, mor har itillegg familie rundt som gjerne passer barnet i helger og ferier (noe far ikke har). Far er ikke problemet her, det er forsåvidt ikke mor heller. Barnet vil bare ikke være her like ofte mer, og føler seg tvunget som igjen gjør det utrivelig å være her for barnet. Vi ønsker å prøve å følge barnets ønske i håp om at det med tiden vil være her mer etterhvert. Anonymkode: 0b4b9...35a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå