fru Alving Skrevet 2. august 2024 #21 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er helt ok. Jeg har et barn og mannen min to barn. Vi har ofte reist på ferie med en av dem, to av dem, alle eller ingen barn. Har barna til mannen min vært hos mor, har vi reist med mitt barn, eller reist alene. Og alene reiser vi ofte de ukene barna hans er hos moren. Så lenge alle får gode opplevelser, sluttsummen blir noenlunde lik og kommunikasjon med ungene er til stede, har det vært null problem. Og TS, det er også din manns ansvar å følge opp de store ungene, hva om han reiser en uke på en ferie hvor ferien er tilpasset de eldste? Anonymkode: d2ab5...9c0 Og da reiser dere også uten noen av barna deres, kun voksne? Jeg tenker det som er uheldig er om de store barna til far føler de ikke blir inkludert. tenker far her bør ta med de to store på ferie tilpasset dem også. For eksempel en storbytur et sted. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #22 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Shit unnskyldning. Da spør du om de vil være med så kan de velge selv? Eller så kan du innrømme at du bare er en shit stemor og ikke ønsker å bruke penger på disse (eller at faren deres skal) fordi de ikke er dine barn. Tips, kanskje ikke bli sammen med en mann som har barn fra før om du ikke klarer å behandle dem som likeverdige barn som dine egne. Anonymkode: e95e1...df0 Oj, sto du opp med feil fot først i dag? Må vel være OK at noen har andre meninger og tanker enn deg på et diskusjonsforum uten at du går helt i fistel? Anonymkode: b0e5e...676 4
Ugline Skrevet 2. august 2024 #23 Skrevet 2. august 2024 Det kommer jo også an på type ferie tenker jeg. Ser noen her skrive at hvis alle vil, må man finne en ferie som passer alle. Jeg synes det er urettferdig hvis TS minste barn aldri skal få dra til f. eks. Legoland fordi de har mye eldre søsken. De store her var sikkert på den type "barne-ferie" da de var små. Tenker at det er helt fair å planlegge en ferie rundt de minstes behov, så kan de store velge om de vil være med på en ferie på de små sine premisser, eller om de heller vil bli hjemme. 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #24 Skrevet 2. august 2024 Skal de eldste barna være hos dere når dere planlegger ferie? Å bevist planlegge å utestenge er ikke ok og pga økonomi, da får dere gjøre noe som er billigere. Hvis eldste gutten ikke ønsker å være med er det noe annet, men han på 15 må være med han er for ung til å være hjemme alene så lenge. Anonymkode: a8dab...429
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #25 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er ikke OK. Far drar med sine. Du drar med dine små. Hva er problemet? Spesielt er det ikke OK for 15åringen. Mulig 18 åring har planer,men må få tilbud. Anonymkode: c7454...e61 Skal ikke de minste barna få ha med far på ferie? Anonymkode: e5c11...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #26 Skrevet 2. august 2024 fru Alving skrev (16 minutter siden): Og da reiser dere også uten noen av barna deres, kun voksne? Jeg tenker det som er uheldig er om de store barna til far føler de ikke blir inkludert. tenker far her bør ta med de to store på ferie tilpasset dem også. For eksempel en storbytur et sted. Ja, vi reiser ofte på langhelger og har alltid en liten ferie uten noen av barna. Men vi er også bevisste at alle ungene får likt når året er omme, uten at vi lager et detaljert regnestykke. Anonymkode: d2ab5...9c0
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #27 Skrevet 2. august 2024 55 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke OK. Far drar med sine. Du drar med dine små. Hva er problemet? Spesielt er det ikke OK for 15åringen. Mulig 18 åring har planer,men må få tilbud. Anonymkode: c7454...e61 Så kun de eldste skal få ferie med far. Du ser ikke problemet med det. Det er selvsagt OK å dra til f eks dyreparken eller Legoland med de yngste selv om eldste ikke ønsker å bli med. De største må få tilbud, og dere må finne en balanse for turer der dere deler opp og er sammen. Anonymkode: f6b73...621 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #28 Skrevet 2. august 2024 Forstår at TS ikke vil ha med kjedelige tenåringer på ferie. De sover halve dagen, sitter med nesa nedi mobilen og er aldri glade - bare likegyldige til ALT. Savner tiden da vi koste oss sammen på tur og opplevde ting sammen. Jeg angrer på at jeg brukte masse penger på sydentur med disse tenåringene som nesten utelukkende kommuniserer med andre enn meg per telefon. Hilsen tenåringsmamma på ferie med to tenåringer. Anonymkode: 5e917...983 4
Sam Jones Skrevet 2. august 2024 #29 Skrevet 2. august 2024 (endret) Ville du gjort dette med egne barn? Tenkt at det ble dyrt når de var 15 og 18 og droppet å ta de med? Jeg tenker at de må inkluderes på samme måte som de andre barna. Skal dere til Legoland, så kam det hende en 18- åring vil synes det et hyggelig. Evt kan han være på hotellet den dagen, om han ikke vil, så gjør dere noe han vil en annen dag. Vi har litt spredt alder på våre og legger da opp til turer der alle får gjøre noe de ønsker. Dersom barn har flyttet ut blir det annerledes. Det kan også forsvares om dere drar til syden og særkullsbarn skal på tilsvarende ferie med mor det året. Ellers ikke. Endret 2. august 2024 av Sam Jones 4 1
Sam Jones Skrevet 2. august 2024 #30 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forstår at TS ikke vil ha med kjedelige tenåringer på ferie. De sover halve dagen, sitter med nesa nedi mobilen og er aldri glade - bare likegyldige til ALT. Savner tiden da vi koste oss sammen på tur og opplevde ting sammen. Jeg angrer på at jeg brukte masse penger på sydentur med disse tenåringene som nesten utelukkende kommuniserer med andre enn meg per telefon. Hilsen tenåringsmamma på ferie med to tenåringer. Anonymkode: 5e917...983 Jeg Jar forøvrig med meg to tenåringer nå og det et helt supert. De klarer seg mye selv, de er tålmodige og setter pris på god mat, drinker og kulturelle opplevelser, såvel som badeland etc. Men de er med på planleggingen av ferien og får komme med innspill og ønsker. 3 2
Uanonym bruker Skrevet 2. august 2024 #31 Skrevet 2. august 2024 Det er greit å dra på ferie uten alle barna dersom a.) de som ikke får være med har flytta ut (hjemmeboende voksne som studerer eller jobber kan inkluderes her, men ikke vgs-elever), eller b.) de som ikke får være med får en annen ferie seinere. Det siste er aktuelt dersom det er stor aldersforskjell på barna, at de små får f.eks. dyreparken og de eldste storbyferie. Å bare ekskludere to av barna fordi det blir dyrt, er selvfølgelig ikke greit. Hadde du gjort det dersom de to eldste var dine særkullsbarn, TS? Tviler jeg på... 4
Uanonym bruker Skrevet 2. august 2024 #32 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Forstår at TS ikke vil ha med kjedelige tenåringer på ferie. De sover halve dagen, sitter med nesa nedi mobilen og er aldri glade - bare likegyldige til ALT. Savner tiden da vi koste oss sammen på tur og opplevde ting sammen. Jeg angrer på at jeg brukte masse penger på sydentur med disse tenåringene som nesten utelukkende kommuniserer med andre enn meg per telefon. Hilsen tenåringsmamma på ferie med to tenåringer. Anonymkode: 5e917...983 Da må man jo si at det ikke er greit, da? Jeg har også tenåringer, og de får ikke lov til å sove halve dagen eller kun sitte med mobilen når vi er på ferie. Det er jo selvfølgelig greit å droppe ferie i det hele tatt. Men da dropper man det for alle (de minste er gjerne fornøyde med hjemmeferie uansett). 2
exictence Skrevet 2. august 2024 #33 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er ikke det OK? Kan jo til og med hende at de største barna ikke ønsker å være med? Som 18-åring hadde jeg null interesse å dra på ferie med foreldre. Det hadde jeg ikke som 15-åring heller, men da hadde jeg ikke noe valg Anonymkode: b0e5e...676 Hvis de eldste har helst lyst til å ikke være med eller at de er på ferie med moren sin, så er det jo annerledes. Men synes absolutt de må få være med (faren sin) på ferie hvis de ønsker det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #34 Skrevet 2. august 2024 Ville dratt på familieferie med de små. Og så kan far ta med de to eldste på helgetur til for eksempel London. Unntaket er om mor også drar på ferie med de hvert eneste år, eller annethvert år, da kan man jo justere deretter. Ellers vil jo storesøsken få mye mer enn småsøsken. Men legg opp til en ferie de to eldste uansett ikke har noe særlig glede av. Dårlig gjort å ta med de to yngste på roadtrip på vestkysten i USA, for eksempel. Anonymkode: 34272...a4a 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #35 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en samboer som har to barn fra før på 18 og 15, så har vi to stk sammen på 6 og 8. jeg har altså 2 barn og samboer 4 barn, de han har fra før bor 50% hos oss. Det er dyrt å dra 6 stk på ferie, og det er jo og litt forskjellig behov og ønsker for de små og de store. Når er det ok å si at det blir kun de to minste som er med? Og hvordan kan man si det på en ok måte? Hva har andre i lik situasjon gjort? Anonymkode: 70d3a...2fc Når de store flytter ut er det greit Anonymkode: 34eea...2b6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #36 Skrevet 2. august 2024 fru Alving skrev (2 timer siden): Det kommer vel an på mye. Vil de to store i det hele tatt reise med dere? Mange 18 åringer er ikke interessert i det. Hvordan er feriekabalen med deres andre forelder. la meg si de to store "barna" reiser på en ok ferie med sin mor, da tenker jeg dere kan gjøre noe med de yngste som de vil like. Jeg tenker og at far kan ta med seg de to store barna sine alene på en ferie som er kun for dem. Når dere har barn med så stor aldersforskjell så skal det vil mye til at alle vil og har utbytte av det samme. Da legger msn opp til ferie med noe som passer litt for alle Anonymkode: 34eea...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #37 Skrevet 2. august 2024 Synes ikke det er ok, det blir veldig skille på «mine og dine» Anonymkode: ed67f...b57 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #38 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Forstår at TS ikke vil ha med kjedelige tenåringer på ferie. De sover halve dagen, sitter med nesa nedi mobilen og er aldri glade - bare likegyldige til ALT. Savner tiden da vi koste oss sammen på tur og opplevde ting sammen. Jeg angrer på at jeg brukte masse penger på sydentur med disse tenåringene som nesten utelukkende kommuniserer med andre enn meg per telefon. Hilsen tenåringsmamma på ferie med to tenåringer. Anonymkode: 5e917...983 Hvem var de voksne igjen... Oppdragelse er noe dritt.. Anonymkode: a8dab...429 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #39 Skrevet 2. august 2024 Ugline skrev (2 timer siden): Det kommer jo også an på type ferie tenker jeg. Ser noen her skrive at hvis alle vil, må man finne en ferie som passer alle. Jeg synes det er urettferdig hvis TS minste barn aldri skal få dra til f. eks. Legoland fordi de har mye eldre søsken. De store her var sikkert på den type "barne-ferie" da de var små. Tenker at det er helt fair å planlegge en ferie rundt de minstes behov, så kan de store velge om de vil være med på en ferie på de små sine premisser, eller om de heller vil bli hjemme. Man kan dra til legoland , men også legge inn noe som passer store Anonymkode: 34eea...2b6 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #40 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ville dratt på familieferie med de små. Og så kan far ta med de to eldste på helgetur til for eksempel London. Unntaket er om mor også drar på ferie med de hvert eneste år, eller annethvert år, da kan man jo justere deretter. Ellers vil jo storesøsken få mye mer enn småsøsken. Men legg opp til en ferie de to eldste uansett ikke har noe særlig glede av. Dårlig gjort å ta med de to yngste på roadtrip på vestkysten i USA, for eksempel. Anonymkode: 34272...a4a Om de eldste bara er på stor ferie med moren sin. Har ikke noe å si i forhold til når de er hos faren. At det blir urettferdig ovenfor de små barna, er noe dem må lære seg, de har ikke samme mor. De store barna skal ikke utestenges fra fars sin ferie uansett. At disse foreldrene har valgt et liv med dine og våre unger, skal ikke gå utover barna... Anonymkode: a8dab...429 6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå