Gå til innhold

Unga vil ikke til barnefar fordi han har fått seg en ung kone

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg jobber med veldig mange utenlandske og jeg ser ikke problemet med den løsningen. Det utvikler seg like stor kjærlighet mellom par som ble sammen på den måten som ellers. Men det hadde kanskje vært mer ok om hun hadde vært flyktning først? Da ville ikke en 14 åring sett på stemor som ekkel pga ungt utseende? 

Anonymkode: 4d639...51d

Denne mannen hadde aldri hatt sjanse på ung, vakker kvinne fra vesten. I tillegg er det svært spesielt for en eldre mann å velge ei dame som ser ut som et barn. Modne menn tiltrekkes modne kvinner for giftemål. 

Anonymkode: 5353f...c86

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Angry Man skrev (24 minutter siden):

Så å kjøpe seg en ofte yngre/mere tiltrekkende partner fra et fattig land som utelukkende kommer for å forsørge egen familie eller for å komme seg bort fra fattigdom og elendighet er helt greit for deg? Du synes ikke det er en smule utnyttende og ekkelt?

Og NEI. Det utvikler seg generelt sett ikke like stor kjærlighet mellom par som blir sammen på slik måte som i forhold hvor de finner sammen av kjærlighet og gjensidig tiltrekning. Det er flere grunner til det. En av grunnene er at det i disse forholdene så er det ofte stor aldersforskjell og andre faktorer som det statistisk er bevist fører til misslykkede og korte forhold. 

En annen grunn er at selve grunnmuren i forholdet er basert på nødvendighet og ikke på hva du selv vil. Hender det at disse forholdene blomstrer? Selfølgelig. Men unntaket endrer ikke regelen. 

Hvis du spør deg selv om du tror at ditt forhold med noen du ble tvunget til å gifte deg hadde vært like godt som ditt forhold med noen du likte og ønsket å gifte deg med så er du litt av en raring. 

Dette. Jeg var selv en slik kjøpebrud. Men jeg var forelsket. Problemet var at mannen aldri ønsket meg noe godt. Han ville gjøre "in your face" til eksen og vise frem trofekone til omgivelsene. Barna hans reagerte på samme måte, og jeg klandrer dem ikke. 

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne mannen hadde aldri hatt sjanse på ung, vakker kvinne fra vesten. I tillegg er det svært spesielt for en eldre mann å velge ei dame som ser ut som et barn. Modne menn tiltrekkes modne kvinner for giftemål. 

Hvorfor er du så opptatt av utseende? Hun kan ikke noe for hvordan hun ser ut. Kanskje hun er intelligent, snill og omsorgsfull. Om barna roer seg så kanskje de vil finne verdens beste person bak dette utseende. Men denne personen får ikke en sjanse en gang, basert på sitt unge utenlandske utseende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angry Man
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan vel bruke et av mine venninner forhold som eksempel. Hun hadde barn fra før da hun på denne måten fant seg en mann i Norge. Hun så også veldig ung ut i forholdt til han da hun kom hit. 

Spoler frem rundt 18/20 år, de er fremdeles sammen. Hun har utdannelse, jobb, mange gode venner, i perioder tjener hun mer enn han, de har fått felles barn og hun er lykkelig med akkurat han. Ja, det var ikke på samme måte som jeg fant min samboer, men hva så? 

Så hva vet du om akkurat dette forholdet? Hva vet en 14 åring om slikt? 

Din eller din venninnes subjektive opplevelse er ikke representativ for noe som helst. Like lite som at en spørreundersøkelse med et eneste tilfeldig intevjuobjekt skulle kunne fortelle oss noe om hva en befolkning eller gruppe mente om noe. 

Selfølgelig finnes det eksempler hvor det har gått bra. Og motsatt. Men statistisk og psykologisk så har slike forhold generelt sett ikke gode forutsetninger for å lykkes. Dette er ikke synsing, det er vitenskap. 

Hva jeg vet?

Det jeg vet er at det er flaut når en mann på 50 år kommer traltende med en ung asiatisk kvinne som ser ut som hun er knapt 20. Og det synes også åpenbart barna også. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angry Man
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette. Jeg var selv en slik kjøpebrud. Men jeg var forelsket. Problemet var at mannen aldri ønsket meg noe godt. Han ville gjøre "in your face" til eksen og vise frem trofekone til omgivelsene. Barna hans reagerte på samme måte, og jeg klandrer dem ikke. 

Jeg antar at du kom deg ut av forholdet slik du skriver. Isåfall, godt for deg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

De ville syntes dette var ukomfortabelt uansett, også dersom hun var hvit og helnorsk. Men det er klart at når hun er ung og utenlandsk, får de noen ekstra knagger å henge det på. 

Forøvrig bruker ikke barn uttrykk som «kjøpebrud», dette er ikke innenfor deres referanserammer. I så fall er det direkte plukket opp fra foreldre.

Barna kan selv kommunisere til far at dette er rart, og kanskje kan han tilrettelegge for tid med dem alene. Men på et helt basic nivå må de også forholde seg noe til henne, og de har ikke vondt av å lære det.

Anonymkode: 92132...182

14 åring har flere voksne runt seg som kan lære vek begreper. Trenger ikke være mor eller far som har lært henne orde kjøpebrud...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Denne tråden sporer fryktelig av.

Utfordringen her er nok at barna sliter med at det nå bor en fremmed, som de ikke en gang kan kommunisere med, i deres hjem. 

Det tenker jeg de fleste av oss ville syntes var problematisk, så barnas følelser er helt naturlige her. Denne situasjonen er 100% skapt av at far her har tenkt med feil hode, og tatt inn ny samboer uten å la barna bli tilstrekkelig kjent med henne først, så dette er faktisk en situasjon far må håndtere. 

Anonymkode: 8d790...507

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angry Man skrev (11 minutter siden):

Din eller din venninnes subjektive opplevelse er ikke representativ for noe som helst. Like lite som at en spørreundersøkelse med et eneste tilfeldig intevjuobjekt skulle kunne fortelle oss noe om hva en befolkning eller gruppe mente om noe. 

Selfølgelig finnes det eksempler hvor det har gått bra. Og motsatt. Men statistisk og psykologisk så har slike forhold generelt sett ikke gode forutsetninger for å lykkes. Dette er ikke synsing, det er vitenskap. 

Hva jeg vet?

Det jeg vet er at det er flaut når en mann på 50 år kommer traltende med en ung asiatisk kvinne som ser ut som hun er knapt 20. Og det synes også åpenbart barna også. :P 

Jeg er 33 og får høre at jeg ser ut som en 19 åring. Det er utrolig kjedelig å bli dømt for utseende. Jeg kan jo ikke finn meg en mann på nærmere 40, altså 7 år eldre enn meg pga dette utseende jeg har. 

Jeg kan ikke noe for utseende mitt, skam det avgjøre hvilke menn jeg kan være sammen med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Denne tråden sporer fryktelig av.

Utfordringen her er nok at barna sliter med at det nå bor en fremmed, som de ikke en gang kan kommunisere med, i deres hjem. 

Det tenker jeg de fleste av oss ville syntes var problematisk, så barnas følelser er helt naturlige her. Denne situasjonen er 100% skapt av at far her har tenkt med feil hode, og tatt inn ny samboer uten å la barna bli tilstrekkelig kjent med henne først, så dette er faktisk en situasjon far må håndtere. 

Anonymkode: 8d790...507

Ungene avviser fars forsøk på å bli kjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har to barn som er 10 og 14 år. Jeg og barnefar gikk ifra hverandre da yngste var 3 år. Har helt siden da hatt barna hos far 3 dager i uka samt halvparten av alle ferier. Det har fungert bra. 

Vi har som sagt ett godt forhold til hverandre, selvom vi er skilt. Far er glad i barna og følger opp skole og fritidsaktiviteter, tar med unga på ferier/turer og er i det hele tatt en super pappa. Barna har aldri vært negative til samvær med far før nå. Barnefar har nylig fått seg en ny kone fra Thailand. Hun er i slutten av 20 årene, men ser mye yngre ut. Barna opplever det som vanskelig, spesielt eldste datter på 14 år. Hun forteller at «stemor» er grei, men de snakker lite sammen fordi språket er en barriere. Hun snakker litt engelsk, men ikke nok til god kommunikasjon. Datteren synes det er ekkelt at hun og far er sammen, hun er veldig redd for at venner og bekjente skal få vite om det. Hun er redd hun blir mobbeoffer pga det. Gutten på 10 år vil ikke snakke om det, utover det at han sier han ikke vil til far.

Føler dette er vanskelig. Prøver å forklare unga at far må få lov til å gifte seg og finne lykken på nytt igjen. Det er hans liv og hans valg, akkurat som jeg har en kjæreste må han få gifte seg. Jeg har en kjæreste som ungene vet om, men vi har bevisst valgt å være særboere fordi vi begge har unger. 

Nå vil ikke unga til far mer pga kona til far. Jeg synes det er kjempetrist fordi far og den nye kona er veldig greie mot barna. Tror det bare er flaut at far har ekstra ung kone. De tilbydde unga tur til Tusenfryd nå, men begge sa nei, fordi de vil ikke gå med far og hans nye kone. 

Eldste maser om å endre samværsavtalen slik at hun kan bo 100% hos meg. Og yngstemann vil det samme, men han vil ikke prate om det. Jeg synes det er trist at man skal avslutte forholdet til en ganske god pappa bare fordi han har funnet seg en etter å ha vært singel i mange år. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få unga til å forstå? Har dere noen råd? 

Anonymkode: fab2e...507

Har bare en ting å si. Din DATTER 14åringen oppfører seg som SJEF over alle andre. Hun høres vanskelig og dominerende ut!!!

Far må få gifte seg med hvem han vil over 18år så lenge han er en SNILL mann blir det datteren din sitt tap bo 100% hos deg. Tipper 10åringen er påvirket av sin dominerende søster.

Anonymkode: 56439...8dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angry Man
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 33 og får høre at jeg ser ut som en 19 åring. Det er utrolig kjedelig å bli dømt for utseende. Jeg kan jo ikke finn meg en mann på nærmere 40, altså 7 år eldre enn meg pga dette utseende jeg har. 

Jeg kan ikke noe for utseende mitt, skam det avgjøre hvilke menn jeg kan være sammen med?

Så hyggelig for deg at du ser ut som du er 19. :D 

Så klart du kan det. Hva folk tenker om dere kan du da bare drite i. Du er ikke en stakkars fattig jente som prøver å forsørge familien sin eller seg selv ved å gifte seg med en slusk som ikke kan få seg en partner i sitt eget land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Faren prioriterer ung importbrud. Ingen trodde vel en tenåring skulle synes det var greit??

Anonymkode: 30618...45a

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angry Man
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Har bare en ting å si. Din DATTER 14åringen oppfører seg som SJEF over alle andre. Hun høres vanskelig og dominerende ut!!!

Far må få gifte seg med hvem han vil over 18år så lenge han er en SNILL mann blir det datteren din sitt tap bo 100% hos deg. Tipper 10åringen er påvirket av sin dominerende søster.

Anonymkode: 56439...8dd

Du høres vanskelig og dominerende ut på meg. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mr X skrev (1 time siden):

Når det gjelder menn som skaffer seg asiatiske partnere er det tydeligvis greit og helt legitimt å komme med rasistiske uttalelser.

Tror du en twenty-something dame fra Thailand hadde giftet seg med en snart femti år gammel norsk mann av kjærlighet hvis hun hadde vært velstående? Helt dønn ærlig? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår barna godt. Det er ikke gøy når fars nye kone ser ut som om hun er på alder med hans 14 årige datter. Og for en sårbar tenåring full av hormoner er nok dette nok ekstra tøft. Hun kommet garantert til å få kommentarer på dettte på skolen.

Naboen min, med to unge voksne barn, fant seg en kjøpebrud fra Asia etter å ha vært singel i mange år.

Den nye konen er voksen og har et barn i midten av tenårene, men hun selv ser ut som et prepubertalt barn. Bitteliten og så tynn at du kan ta rundt midjen hennes. 

De fleste her stiller nok spørsmålstegn ved hvilke lyster denne 60+ mannen egentlig har når han finner seg en ny kone som ser ut som hun gjør.

Anonymkode: b457b...82b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angry Man skrev (39 minutter siden):

Så hyggelig for deg at du ser ut som du er 19. :D 

Så klart du kan det. Hva folk tenker om dere kan du da bare drite i. Du er ikke en stakkars fattig jente som prøver å forsørge familien sin eller seg selv ved å gifte seg med en slusk som ikke kan få seg en partner i sitt eget land. 

14 åringen bryr seg om hvor damen er fra og alder/hvor ung hun ser ut til å være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Lorieen skrev (20 minutter siden):

Tror du en twenty-something dame fra Thailand hadde giftet seg med en snart femti år gammel norsk mann av kjærlighet hvis hun hadde vært velstående? Helt dønn ærlig? 

Har du tatt en kikk blant kjendiser i det siste? Mange forskjellige par der som ikke er avhengig av den andre sin inntekt.

Det finnes da par av alle slag. Kanskje denne faren på nærmere 50 er ganske kjekk? På hovedinnlegget så virker han både snill, oppegående og omsorgsfull. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg forstår barna godt. Det er ikke gøy når fars nye kone ser ut som om hun er på alder med hans 14 årige datter. Og for en sårbar tenåring full av hormoner er nok dette nok ekstra tøft. Hun kommet garantert til å få kommentarer på dettte på skolen.

Naboen min, med to unge voksne barn, fant seg en kjøpebrud fra Asia etter å ha vært singel i mange år.

Den nye konen er voksen og har et barn i midten av tenårene, men hun selv ser ut som et prepubertalt barn. Bitteliten og så tynn at du kan ta rundt midjen hennes. 

De fleste her stiller nok spørsmålstegn ved hvilke lyster denne 60+ mannen egentlig har når han finner seg en ny kone som ser ut som hun gjør.

Anonymkode: b457b...82b

Hvilke lyster hadde han da han ble sammen med sin første kone?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du tatt en kikk blant kjendiser i det siste? Mange forskjellige par der som ikke er avhengig av den andre sin inntekt.

Det finnes da par av alle slag. Kanskje denne faren på nærmere 50 er ganske kjekk? På hovedinnlegget så virker han både snill, oppegående og omsorgsfull. 

Blant kjendiser, ja. Da er det andre faktorer som trekker. Du må gjerne lulle deg inn i en forestilling om at denne unge kvinnen valgte eksen til TS av himmelstormende kjærlighet. Alle vi andre forstår hvordan ting egentlig henger i hop.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ungene avviser fars forsøk på å bli kjent. 

Hvis hovedfokuset til far er å få barna til å akseptere hans nye kone som familie, så er det vel egentlig han som avviser barnas behov?

Fikk barna hilse på den nye bruden før de giftet seg? Hadde far snakket med barna om at han skulle gifte seg, og hvordan den nye hverdagen kom til å bli? Var barna invitert i bryllupet? Har far i det hele tatt tatt innover seg hvordan dette valget påvirker barna hans, før han forventet full familielykke?

Anonymkode: bdbf8...1a7

• Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...