Gå til innhold

Unga vil ikke til barnefar fordi han har fått seg en ung kone

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da kunne de ha reist til hverandre en periode. 

Anonymkode: 5353f...c86

Barnefar har reist ned til Thailand ett par ganger, men pga sin jobb, avstand og økonomi kunne han ikke gjøre dette lenge. Han har bare 5 uker ferie fra sin jobb og halvparten av den ferien går til samvær med barna våre, i tråd med vår samværsavtale. For henne var det kjempevanskelig å få turistvisum til Norge. Derfor ble løsningen at de giftet seg, dette var den eneste måten hun kunne få flytte hit på. 

Anonymkode: fab2e...507

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk barna hilse på den nye bruden før de giftet seg? Hadde far snakket med barna om at han skulle gifte seg, og hvordan den nye hverdagen kom til å bli? Var barna invitert i bryllupet? Har far i det hele tatt tatt innover seg hvordan dette valget påvirker barna hans, før han forventet full familielykke?

Å hilse på henne var vanskelig å få til fordi hun ikke kunne komme til Norge før hun ble gift. Barnefar hadde ikke råd til å ta med begge barna ned til Thailand for å besøke henne. Han dro ned dit for å gifte seg med henne, og bryllupet var i følge far en formalitet i form av at de signerte og gjorde det som var nødvendig for å få visumsøknaden i orden. Det var ingen stor fest med mange gjester. Selvsagt har far sagt at det ville bli vanskelig for barna å akseptere henne, men han hadde inntrykk av at det ville gå seg til med tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym90059005 skrev (42 minutter siden):

Ellers kunne ikke hun vært i Norge, er vel så enkelt antar jeg.

Det stemmer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lorieen skrev (4 timer siden):

Gi dem tid. Snakk med ungene dine. De har lov å føle det de føler, i den alderen er det meste kleint, og kjøpebrud fra Thailand er skikkelig kleint for en fjortenåring. Hun kommer til å få det slengt etter seg, og det er forståelig at hun vegrer seg for å vise seg offentlig med kona til far som ser ut som et barn.

Neida hun må ikke få det slengt etter seg🤦🏻‍♀️ og holdningen din om kjøpebrud sier vel alt 

Anonymkode: b7b2d...bf4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ungene avviser fars forsøk på å bli kjent. 

Anonymkode: 4d639...51d

Poe get er at far har giftet seg og flyttet sammen med dama, før barna ble kjent med henne. I tillegg kan de ikke bli kjent nå heller, fordi dama ikke snaker samme språk som barna. Det er helt naturlig at ungene føler seg tilside satt. 

Farm må ta seg sammen og gjøre alt ham kan for å reparere relasjonene!

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har to barn som er 10 og 14 år. Jeg og barnefar gikk ifra hverandre da yngste var 3 år. Har helt siden da hatt barna hos far 3 dager i uka samt halvparten av alle ferier. Det har fungert bra. 

Vi har som sagt ett godt forhold til hverandre, selvom vi er skilt. Far er glad i barna og følger opp skole og fritidsaktiviteter, tar med unga på ferier/turer og er i det hele tatt en super pappa. Barna har aldri vært negative til samvær med far før nå. Barnefar har nylig fått seg en ny kone fra Thailand. Hun er i slutten av 20 årene, men ser mye yngre ut. Barna opplever det som vanskelig, spesielt eldste datter på 14 år. Hun forteller at «stemor» er grei, men de snakker lite sammen fordi språket er en barriere. Hun snakker litt engelsk, men ikke nok til god kommunikasjon. Datteren synes det er ekkelt at hun og far er sammen, hun er veldig redd for at venner og bekjente skal få vite om det. Hun er redd hun blir mobbeoffer pga det. Gutten på 10 år vil ikke snakke om det, utover det at han sier han ikke vil til far.

Føler dette er vanskelig. Prøver å forklare unga at far må få lov til å gifte seg og finne lykken på nytt igjen. Det er hans liv og hans valg, akkurat som jeg har en kjæreste må han få gifte seg. Jeg har en kjæreste som ungene vet om, men vi har bevisst valgt å være særboere fordi vi begge har unger. 

Nå vil ikke unga til far mer pga kona til far. Jeg synes det er kjempetrist fordi far og den nye kona er veldig greie mot barna. Tror det bare er flaut at far har ekstra ung kone. De tilbydde unga tur til Tusenfryd nå, men begge sa nei, fordi de vil ikke gå med far og hans nye kone. 

Eldste maser om å endre samværsavtalen slik at hun kan bo 100% hos meg. Og yngstemann vil det samme, men han vil ikke prate om det. Jeg synes det er trist at man skal avslutte forholdet til en ganske god pappa bare fordi han har funnet seg en etter å ha vært singel i mange år. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få unga til å forstå? Har dere noen råd? 

du må bare være positiv og motivere, ikke snakke stygg om far og dame, sier ikke du gjør det,men mange gjør det

Anonymkode: fbcfa...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilke lyster hadde han da han ble sammen med sin første kone?

Mange pedofile lever i normale ekteskap og skjuler hva de egentlig vil ha. Det finnes langt flere av de enn du tror. 

Jeg tror ikke det er en eneste av naboene som ikke tenker den tanken. Det hadde du og gjort om du hadde sett henne.

Anonymkode: b457b...82b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

du må bare være positiv og motivere, ikke snakke stygg om far og dame, sier ikke du gjør det,men mange gjør det

Anonymkode: fbcfa...805

Jeg snakker ikke ned far eller den nye kona hans. Tvert i mot prøver jeg å få barna til å forstå at far kan gjøre som han vil og at vi må bare respektere valget hans. Men utfordringen er at barna synes det er vanskelig å forholde seg til denne nye situasjonen. Spesielt når «stemor» er så avhengig av barnefar og tilstede hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (På 1.8.2024 den 16.00):

Tror du en twenty-something dame fra Thailand hadde giftet seg med en snart femti år gammel norsk mann av kjærlighet hvis hun hadde vært velstående? Helt dønn ærlig? 

I motsetning til deg velger jeg å ikke være hoverende eller dømmende. Konstanterer at det finnes en rekke norske kvinner av kategorien golddiggers. Jeg vet også at det finnes mange yngre kvinner som har et strålende liv sammen med sin eldre norske mann, på samme måte som det finnes norske par med stor aldersforskjell og som den yngste i forholdet er veldig godt fornøyd med. Uansett er dette med aldersforskjell ikke noe jeg har noe med og jeg konstanterer at skilsmisse eller oppbruddstatistikken bland like gamle par er på +/- 40%.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 14.15):

Hvorfor er du flau over å ha en stemor fra et annet land?

En Thailandsk dame som kom for penger og velstand er noe du hadde likt at faren din var sammen med? Kultur og tilhørighet er det i hvert fall ikke.

Anonymkode: 03bed...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det bare og ta tiden til hjelp. 

Skal ikke far få gifte seg på ny? Eller finne kjærligheten? 

Er ungene som taper mest på dette desverre. Selv om det såklart er sårt for far.

Far kan jo alltids få flere kull med barn som kan dekke det eventuelle tomrommet mens barna aldri får erstattet faren skikkelig. Det er en brutal realitet.

Anonymkode: 04f12...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager, jeg skjønner barna dine godt, og det kommer ikke av rasistiske tanker. Hun på 14 år 

vet godt om fordommen og «bygdeprat»

når noen gifter seg med noen fra østen, de kjenner hverandre ikke, kommunikasjon er vanskelig, damen er avhengig av far(og føler kanskje at de mister far) fordommer , samt at konen ser så ung ut, og hun er tenåring, ungstemann er på trappen til å være det samme..og alt er bare kleint. 
Gi de tid, opplys de og spre kunnskapen din og bli kjent med damen selv så går det seg til! 

Anonymkode: f4ee1...cd4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Her er det bare og ta tiden til hjelp. 

Skal ikke far få gifte seg på ny? Eller finne kjærligheten? 

Er ungene som taper mest på dette desverre. Selv om det såklart er sårt for far.

Far kan jo alltids få flere kull med barn som kan dekke det eventuelle tomrommet mens barna aldri får erstattet faren skikkelig. Det er en brutal realitet.

Anonymkode: 04f12...a53

En MYE yngre dame som ikke engang kan kommunisere med kjæresten sin, er ikke her på grunn av kjærlighet, altså. Og nei, det er farens tap at han bare flyttet inn kvinnfolket i hus før barna fikk møte henne. Han hadde bråhast fordi han ville knulle. Det er HANS tap. De fleste foreldre elsker barna sine betingelsesløst, og kan ikke bare "erstatte dem med nye barn".

Anonymkode: 5353f...c86

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner veldig godt at det er pinlig for barna at far har ung kjøpebrud fra thailand. De skal nok etterhvert få småsøsken, enda pinligere. Skjønner ikke far att dette er pinlig for barna? La barna slippe samvær viss de ikke har lyst. Det hjelper ikke å fremsnakke henne. De må ha mye tid å venne seg til dette. 

Anonymkode: fd800...a78

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 12.16):

Prøver å forklare unga at far må få lov til å gifte seg og finne lykken på nytt igjen.

Jeg synes det er trist at man skal avslutte forholdet til en ganske god pappa bare fordi han har funnet seg en etter å ha vært singel i mange år. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få unga til å forstå? Har dere noen råd? 

Høres ut som at du har vært alt for mild overfor ungene. Det skinner litt gjennom at du kanskje også syns han kunne ha funnet seg en annen dame. 

Anonymkode: 403ec...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 12.34):

Syns det hørtes noe rasistisk ut, skummel tankegang fra en 14 åring at hun syns det er ekkelt og flaut. Jeg ville jobbet med den holdningen der. Jeg ville også gått inn for å bli kjent med kona hans selv, inviter de, vis barna at du ikke er rasistisk. 

Vel, jeg er faktisk enig med ungene. Det er ekkelt og det er flaut når "gammer`n" finner seg ei dame som ser ut som om hun er 14 år. 

Det har ingen ting med rasisme å gjøre. Min far fant seg ei norsk ei som var 10 år eldre enn meg når jeg var 14 og så ut som om vi var jevngamle. Det tok tid til å vende seg til det. 

Forelskede foreldre er ikke kjekt når man er 14 år. Det er kleint. 

Anonymkode: a4b9d...ae0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oppførselen av store barn er bare tull og jeg hadde ikke godtatt slike holdninger i mitt hus. Mye fordommer ute og går her.
Regner med det både er rase, utseende, alder og språk som gjør at de skjemmes. Da vil jeg enkelt og greit si at foreldrene har en stor jobb å gjøre, om det ikke allerede er for sent. Barna er et produkt av sine egne foreldre og jeg blir ikke overrasket om foreldrene har en fordomsfull holdning til andre ting, for et sted må barna ha lært det tenker jeg. Miljø kan jo selvfølgelig også være en medvirkende faktor her. 

Tips: vær inkluderende, vær forbilder for barna deres med å møte dette, sikkert fantastiske mennesket, med åpenhet og varme. Vis at alder, rase, språk og utseende ikke spiller noen som helst rolle. Og fokuser på at pappa er lykkelig og trenger sine barns støtte isteden for kalde skuldre. 
Inviter dem på kaffe, middag eller hva det enn måtte være. Bli kjent med henne og la barna bli det samme. 
Sikkert lettere sagt enn gjort, men et sted må man jo starte. 

Endret av Sizz-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 14.15):

Hvorfor er du flau over å ha en stemor fra et annet land?

Pga fordommene som ikke var noe særlig som ungdom. Men har akseptert det nå.

Anonymkode: 0c440...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager avsporing, men har de kjent hverandre lenge? Jeg har ei venninne som skal gifte seg med sin utenlandske kjæreste, og behandlingstiden på familieinnvandring er over ett år (kan besøke hverandre i perioden, men han kan ikke flytte hit). Ble bare nysgjerrig, det virket som hun kom til Norge med en gang de giftet seg. 

Anonymkode: 4e7ef...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...