Gå til innhold

Unga vil ikke til barnefar fordi han har fått seg en ung kone

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Angry Man skrev (48 minutter siden):

Du høres vanskelig og dominerende ut på meg. ;) 

Så tøft svare med samme svar🤣👏🏽 Står fortsatt med at datter er dominerende i den grad at hun styrer showet. Så får du tro hva du vil om meg ,jo vent litt..eksen min var litt kjedelig i senga så du har rett..jeg måtte være litt styrende og dominerende der gitt. Ble så kjedelig hvis ikke😉

Anonymkode: 56439...8dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er du så opptatt av utseende? Hun kan ikke noe for hvordan hun ser ut. Kanskje hun er intelligent, snill og omsorgsfull. Om barna roer seg så kanskje de vil finne verdens beste person bak dette utseende. Men denne personen får ikke en sjanse en gang, basert på sitt unge utenlandske utseende. 

Anonymkode: 4d639...51d

Hun har ingenting til felles med en 20 år eldre mann. Statistisk sett er det forhold med så stor aldersforskjell som mislykkes oftest. Nettopp fordi man har svært få berøringspunkter med hverandre. 

Anonymkode: 5353f...c86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angry Man skrev (1 time siden):

Jeg antar at du kom deg ut av forholdet slik du skriver. Isåfall, godt for deg! :) 

Det gjorde jeg, men skadene sitter i fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lorieen skrev (3 minutter siden):

Blant kjendiser, ja. Da er det andre faktorer som trekker. Du må gjerne lulle deg inn i en forestilling om at denne unge kvinnen valgte eksen til TS av himmelstormende kjærlighet. Alle vi andre forstår hvordan ting egentlig henger i hop.

Okei, jeg har flere erfaringer. 15 år mellom min mor og min stefar. I eks svigerfamilie var kona 10 år eldre enn mannen. I blant flere av mine vennepar så er damene eldst. 

Verden er sånn at noen damer fra andre land finner seg norske menn på denne måten. Jeg reagerer på en 14 åring sine ord og hvordan hun omtaler et menneske hun ikke kjenner. 

14 åringen kan godt treffe far alene, så 14 åringen har ikke noe i mot far og hans valg. 14 åringen syns derimot kona sitt utseende, alder og hvor hun er fra er så ekkelt. Det har jeg reagert på fra mitt første innlegg her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har bare en ting å si. Din DATTER 14åringen oppfører seg som SJEF over alle andre. Hun høres vanskelig og dominerende ut!!!

Far må få gifte seg med hvem han vil over 18år så lenge han er en SNILL mann blir det datteren din sitt tap bo 100% hos deg. Tipper 10åringen er påvirket av sin dominerende søster.

Anonymkode: 56439...8dd

Far må få gifte seg med den han vil. Men datter må også få velge om hun ønsker å omgås farens nye kone eller ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lorieen skrev (32 minutter siden):

Tror du en twenty-something dame fra Thailand hadde giftet seg med en snart femti år gammel norsk mann av kjærlighet hvis hun hadde vært velstående? Helt dønn ærlig? 

Eller, hadde hun valgt en femti år gammel mann eller en jevnaldrende, kjekk mann hvis de var like formuende, og hun hadde valget?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun har ingenting til felles med en 20 år eldre mann. Statistisk sett er det forhold med så stor aldersforskjell som mislykkes oftest. Nettopp fordi man har svært få berøringspunkter med hverandre. 

Hva vet vi egentlig om det? Kanskje de har en felles hobby de brenner for. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg regner med at det nok har gått litt fort i svingene her, som det ofte gjør i slike forhold.

Far har vært på ferie i Thailand, eller blitt kjent med en thaikvinne på nett. Kvinnen får besøksvisum, kommer til Norge, og så må de gifte seg i løpet av kort tid for at hun skal få bli i landet. 

Og ungene rekker hverken å bli kjent med henne, vant til at far har ny kjæreste eller møte henne, før hun plutselig bor 24/7 hos far, og de er i tillegg gift. Og hun har ingen andre her i landet, så hun er helt avhengig av far. 

Jeg skjønner ungene kjempegodt, og det burde far også gjøre. 

Anonymkode: 6c012...b58

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvilke lyster hadde han da han ble sammen med sin første kone?

Hvis kona ser ut som et barn, er det svært så merkelig at en mann på 50 blir tiltrukket av slikt utseende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes å ha fin forståelse for situasjonen, ts.  Ikke hør på de som poengterer at dette er fars ansvar, og ikke ditt!  Det er fint at far og du samarbeider godt, og at dere forstår at det er barnas beste det dreier seg om.  Fortsett det gode samarbeidet og snakk med far om situasjonen.  
Barn i alderen 10-14 år er livende redde for å peke seg ut overfor andre, være annerledes.  Forsett å snakke med ungene om det viktigste i mennesker, og om hvor urettferdig det er å dømme folk ut i fra kultur, alder, hudfarge osv.  Barn skal lyttes til, men det betyr ikke at dere foreldre skal akseptere at barna ikke oppfører seg bra overfor sin fars nye kvinne.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres jo egentlig ut som at det har gått litt fort i svingene for barna her, og at omstillingen derfor har blitt vanskelig. Plutselig har ikke far bare fått seg kjæreste, men også samboer og kone. Og ikke bare det, språket og kulturen er helt forskjellig fra sitt eget også. Hvor mye snakket egentlig far med barna før kona flyttet inn? Hvor mye fikk barna møte henne og bli kjent med henne før hun flyttet inn?

Det er enkelt å skylde på alder, det er noe konkret og helt sikkert noe barna også reagerer på. Men at dette stikker dypere enn bare alderen, er ganske sannsynlig. Snakk skikkelig med barna, og få tak i om dette også handler om andre ting enn bare alderen. Inviter far på en samtale hjemme hos dere, der dere får snakket ut om alt det barna går og tenker på. Så finner dere felles gode løsninger for samvær, hvordan barna skal kunne bli kjent med fars kone på en god og trygg måte og hva som ellers kan gjøres for at barna blir mer komfortabel med deres nye livssituasjon.

Anonymkode: 67abf...75d

Far har reist ned til Thailand og besøkt henne ett par ganger; de har snakket sammen på telefon daglig. Hun og barnefar har hatt mye kontant, mens barna har ikke det. Barnefar forteller at det fantes ingen andre løsninger enn å gifte seg for at de kunne få bo sammen i Norge. For at hun skulle få komme hit måtte han gifte seg med henne først. Barna har vært veldig negative siden barnefar fortalte om henne, og har ikke villet snakke med henne på telefon.

Anonymkode: fab2e...507

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er far klar over dette da? Er jo han som bør snakke med barna om dette. Jeg stusser litt på det at damen der snakker så lite engelsk at man ikke klarer å ha god kommunikasjon. Om datter på 14 år ikke klarer å kommunisere med henne hvordan klarer faren å ha samtaler med henne nok til å være gift med damen? Men uansett, det var ikke det som det var snakk om her. Men skjønner godt at barna er redd for å bli ertet hvis andre finner ut av det. De fleste ser jo veldig ned på slike menn som finner seg unge thai damer. Har en selv i familien min som fant seg en dame fra thailand. Han ble mobbet og sett ned på av egen familie til og med for at kona hans så ut som en 14 åring og hadde tannregulering i bryllupsbildene...

Anonymkode: 91602...464

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lorieen skrev (11 minutter siden):

Blant kjendiser, ja. Da er det andre faktorer som trekker. Du må gjerne lulle deg inn i en forestilling om at denne unge kvinnen valgte eksen til TS av himmelstormende kjærlighet. Alle vi andre forstår hvordan ting egentlig henger i hop.

Det tror jeg en fjortenåring skjønner også, helt uten at noen voksne har brukt ordet "kjøpebrud" før. Fjortenåringer har øyne i hodet, og de er ganske reflekterte.

Anonymkode: 064d0...0e7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Far har reist ned til Thailand og besøkt henne ett par ganger; de har snakket sammen på telefon daglig. Hun og barnefar har hatt mye kontant, mens barna har ikke det. Barnefar forteller at det fantes ingen andre løsninger enn å gifte seg for at de kunne få bo sammen i Norge. For at hun skulle få komme hit måtte han gifte seg med henne først. Barna har vært veldig negative siden barnefar fortalte om henne, og har ikke villet snakke med henne på telefon.

Men hvorfor måtte de bo sammen NÅ? Hva er så hast?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er far klar over dette da? Er jo han som bør snakke med barna om dette. Jeg stusser litt på det at damen der snakker så lite engelsk at man ikke klarer å ha god kommunikasjon. Om datter på 14 år ikke klarer å kommunisere med henne hvordan klarer faren å ha samtaler med henne nok til å være gift med damen? Men uansett, det var ikke det som det var snakk om her. Men skjønner godt at barna er redd for å bli ertet hvis andre finner ut av det. De fleste ser jo veldig ned på slike menn som finner seg unge thai damer. Har en selv i familien min som fant seg en dame fra thailand. Han ble mobbet og sett ned på av egen familie til og med for at kona hans så ut som en 14 åring og hadde tannregulering i bryllupsbildene...

Anonymkode: 91602...464

Norske menn i femtiåra skaffer seg unge tenåringer eller unge damer som ser ut som tenåringer, uten språkkunnskaper, for å kunne være sjefen. Hun har ingen rettigheter her, hun kan ikke gjøre seg forstått, eller hevde sine rettigheter. Det er heller ikke reelt at to stykker som ikke kan snakke sammen, har blitt kjent med hverandre såpass godt at de både elsker hverandre og er klare til å gifte seg.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men hvorfor måtte de bo sammen NÅ? Hva er så hast?

Ellers kunne ikke hun vært i Norge, er vel så enkelt antar jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ungene avviser fars forsøk på å bli kjent. 

Det er da helt forståelig i og med at de opplever at dette er en fremmed som har blitt tvunget på de og nå bor i deres hjem. 🤷‍♀️

Og hvorfor i alle dager skulle barna ville snakke med fars thailandske kjæreste, som de ikke en gang har et felles språk med, på telefon? :klo: 

Her har far gått for fort frem, noe som ofte skjer når man tenker med det lille hodet i steden for det store, og det er hans ansvar å reparere relasjonen til barna. 

Anonymkode: 8d790...507

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner barna godt jeg, og dette har nok ingenting med rasisme å gjøre. Det handler nok om at de syns at det er ekkelt at far finner seg en så ung kone, attpåtil en fra et land som er kjent for at "gamle griser" henter seg unge koner fra. Dette vet 14-åringen uten tvil om, sannsynligvis vet hun om andre fedre i samme situasjon, eller går i klasse med barns om har foreldre i en slik konstellasjon.

Jeg har en i vennegjengen som har hentet seg thaikone, det var en som fikk han på kroken i hensikten å bli hentet til Norge/vesten, og det passet med at han var desp etter å få pult. Via-via så vet en i samme omgangskrets om at han har vært i horestrøket i Pattaya og tok den første som snakket noenlunde engelsk, og hun er nå kommet til Norge. Det er ikke et enestesående tilfelle heller. Hun er søt og hyggelig hun, smilende blid, flink å lage mat, men hun snakker svært dårlig engelsk, så noe særlig dybde på samtalene kan de ikke ha. Han snakker tre ord thai, og hun kan ikke ett kvekk norsk. Men hun har kommet til et land der hun er trygg, har tak over hodet, mat i magen, bor trygt, får helsehjelp og på sikt kan få det greit. Og selv om mannen hun har "fått" er en humørsyk fyr som labre antenner, så behandler han henne bra. Ikke slår han, tviler på han tvinger seg til sex, betaler for det hun trenger og viser henne byen. Kona til din eks kan godt være i samme situasjon. 

SÅ, la ungene få styre dette selv. Foreslå for far at de heller går litt rolig frem, at de er hjemme fremfor å måtte vise seg sammen ute, og evt gjør ting i offentlighet bare sammen med han. Det er nok ikke så lett når det flytter inn en på direkten som de ikke kjenner heller, uten at de har fått tid til å bli gradvis tilvent hverandre. I steden for å gå på tusenfryd, kanskje de kan lage mat sammen? Thaidamen til kompisen min har vist oss diverse thairetter (og det er jo helt ærlig sykt god mat), og det er en fin måte å mingle på når språket er litt så der. Ikke press dem, la de få tid. 

Anonymkode: 4cced...f39

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym90059005 skrev (28 minutter siden):

Ellers kunne ikke hun vært i Norge, er vel så enkelt antar jeg.

Da kunne de ha reist til hverandre en periode. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det tenker jeg de fleste av oss ville syntes var problematisk, så barnas følelser er helt naturlige her. Denne situasjonen er 100% skapt av at far her har tenkt med feil hode, og tatt inn ny samboer uten å la barna bli tilstrekkelig kjent med henne først, så dette er faktisk en situasjon far må håndtere. 

Barnefar forteller at unga og «stemor» ikke har hatt anledning til å bli kjent først fordi hun ikke fikk komme til Norge før ETTER at de gifta seg. Kona har ingen nettverk i Norge, bortsett fra barnefar og som nyankommet med begrensende engelskkunnskaper kan hun heller ikke komme seg rundt på egenhånd. Hun er veldig avhengig av barnefar nå og er naturlig nok med han hele tiden. Dette vil nok endre seg når hun begynner på norskkurs og lærer seg språket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...