Gå til innhold

JULEKORT


koldbruna

Anbefalte innlegg

Sender du julekort?

Jeg sender 20-25 julekort hvert år og gleder meg til å ta frem gløggen og julekortene og kose meg med å skrive julekort/brev.

Kan det ikke bli advent snart da *sukk* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilletroll

Vi sendte i fjor.....lagde selv på dataen med bilde av datteren vår, men om det blir i år.....vi får se....sender oftest e-cards jeg nå da.....ellers har jeg liksom ingen tradisjon på julekort egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender julekort hvert år. Antall varierer...

I år skal vi sende ut julekort med bilde av ungene på (har laget det på pc'n). Vet ikke hvor mange det blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sender mellom 20-30 julekort hvert år. Jeg lager dem selv, jeg kjøper sånn som egentlig er "bakside" til sånne kort med vindu. Så bruker jeg kun denne "baksiden" fordi det er størrelse på vanlige kort, det. Så tegner jeg og farger/tusjer på framsiden, og skriver kort på baksiden. Synes det er mest kos å lage dem jeg, noen er det litt kjett å skrive på... Blir litt sliten av å skrive "god jul og godt nyttår" nesten 30 ganger.. Men jeg skriver jo mer og da, men det kommer an på hvem kortene er til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppfordring til dere med barn som skal sende ut bilde av dem på julekortene:

Vær med på bildet selv!

Jeg utveksler julekort med mange gamle venner som jeg aldri ser, og hvert år får jeg bilde av en masse unger jeg ikke kjenner. Koselig det altså - men det hadde vært veldig hyggelig å se bilde av de du faktisk kjenner også.

Og vil du ha et julekort som skiller seg ut? Send bilde av ungene og dere selv fra sommerferie eller noe sånn. Det er veldig mange julekort med barn med nissedrakter fra H&M og store, voksne hender som holder noe i et badekar.

Jeg skjønner dette er englebarna - ikke ta det som kritikk - og de er virkelig søte - men alle andre gjør det samme - og når da som vi fx. får 15 julekort med bilde av ukjente unger i nissedrakt eller i badekaret, så har det liksom ikke samme effekten hos mottakeren...

Var jeg Tante Scrooge nå?

Mente ikke de altså - for vi sender og får 50-60 julekort... og jeg er veldig glad for hvert eneste, for det betyr at noen tenker på oss.

Og vi har vekslet mellom å kjøpe ferdig til bilde eller lage selv med glitter og klippe og lime... i år blir det bilde av oss - og så skriver vi en personlig hilsen til alle. Det tar tid og litervis med gløgg, men det er veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Du sier noe der, Fryden.

Kanskje det kan være smart å lage to forskjellige?

En type med bare unger og en type med alle fem... Så får vi sortere ut hvem vi ikke har sett på en stund og hvem som ikke "behøver eller har lyst på" et med alle på...

Liker ikke helt å sende ut bilder av meg selv, da... :-?

Har foressten en type kort til som junior fikk laget gjennom barnehagen. Skal sende det til eksens familie. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender julekort .. 40-50 stykker, og tror jeg skal være med selv i år ... har ikke tenkt på det før .. men takk for tipset Tusenfryd .. kom akkurat på at jeg har det perfekte bilde ...

- Solen skinner - varmt og deilig .. vi er brune og blide - så til og med jeg tar meg ut til min fordel.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sender ut en 40-50 jule kort.

Kjøper kartong i forskjellige farger, så limer ungene på fine klistermerker, og drysser litt gull støv oppå.

I år har vi valgt et bilde vi tok av dem i Kapein Sabeltanns verden i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært veldig glad i å skrive kort - synes det er hyggelig å glede andre.

Og julekort er min favoritt. Jeg sender doble kort med litt mer enn bare god jul og godt nyttår - noen år har jeg laget kortene selv, noen ganger har det vært bilde.

Har ligget på 60-70 julekort hvert år. Det inkluderer familie og svigerfamilie, og venner fra studier, hobbyer, naboer osv.

Jeg vet at ikke alle er like begeistret for å skrive kort, og at ikke alle får tid til å sende.

Men i år blir det ingen julekort fra meg. I fjor sendte jeg 8 kort, og fikk 10 tilbake..... Det er sånn det har vært de fem-seks siste årene, og nå tror jeg faktisk ikke at jeg gidder mer...

Det ER hyggelig å glede andre. Men det er jammen meg hyggelig når noen har lyst til å glede meg innimellom, også.

HVa synes dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at Tusenfryd kom med ett bra tips...skal jammen gjøre det i år :) bilde av hele familien på julekortet

Og nå begynner jeg å glede meg ..... :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sende julekort med bilde av hundene og kattene på i år!

Vi pleier og å sende masse julekort til sånne som du både ser og ikke ser eller hører fra så ofte utenom i julen .Det blir vel til en rundt 50 stk tenker jeg!?

Klem fra Gekki :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før skrev jeg bøtter og spann med julekort med den tradisjonelle teksten: god jul ....osv

Har gått over til å skrive julebrev på pc'n, putter på bilde av oss også og sender i posten. Noen synes kanskje det er upersonlig, men jeg synes det er mer personlig å fortelle hva som har skjedd siden sist i steden for å bare ønske god jul og godt nytt år. Har fått mye positiv tilbakemelding på det.

Kanskje et tips til alle de som ikke har tid til å skriv ørten personlige julekort, men vil si mer en det vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...