Paradokset Skrevet 17. februar 2006 #21 Skrevet 17. februar 2006 Nå snakker jeg generellt om muslimer. Snakket ikke om nordmenn. Er ikke perfekte vi heller. Men ser jo en klar forskjell mellom nordmenn og muslimer ← Innlegget ditt er så tåpelig og svart/hvitt at det nesten ikke er verdt å kommentere. I ditt verdenssyn så tar vi en ekstrem islamist og sier at han representerer 1,3 milliarder muslimer. Blir vel omtrent som å si at alle hvite mennesker er som Ludvig Næssa. Så skal vi helst ikke se våre egne feil, fordi det er mye mer bekvemt å rakke ned på andre. Fei for egen dør. Enkle mennesker, enkle løsninger.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #22 Skrevet 17. februar 2006 tror de fleste er det. er nok veldig få som har et normalt kvinnesyn. ← å hva er et normalt kvinnesyn??? de fleste mennesker på jorden har forøvrig et kvinnesyn som ikke er typisk vestlig
wesenstund99 Skrevet 17. februar 2006 #23 Skrevet 17. februar 2006 tror de fleste er det. er nok veldig få som har et normalt kvinnesyn. ← muslimer har et mye mer normalt kvinnesyn enn folk i Norge her hjemme har kvinnfolka desverre fått frie tøyler
Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2006 #24 Skrevet 17. februar 2006 Får helt vondt av å tenke at kvinnene der må dekke nesten hele seg, og bli behandlet som dyr... ← Får du ærlig talt virkelig det? Du gjør jo ikke annet enn å og tulle bort hele temaet som jo er alvorlig.
Gjest gjesta Skrevet 17. februar 2006 #25 Skrevet 17. februar 2006 :klø: Virker ikke som noen følger med på CNN her..... :grine2: Jeg gir opp!
Gjest Ugg Skrevet 17. februar 2006 #26 Skrevet 17. februar 2006 Du er ikke sikker på at det er du som følger litt lite med da? Du virker ikke akkurat særlig reflektert..
Gjest Markus i Oslo Skrevet 17. februar 2006 #27 Skrevet 17. februar 2006 :klø: Virker ikke som noen følger med på CNN her..... :grine2: Jeg gir opp! ← Jeg tror faktisk at vi er ganske mange som følger med på CNN og på andre kanaler. Jeg tror også at vi er ganske mange som forstår det som sies (engelsk), og ikke bare ser på bilder av en eller flere rasende muslimer. Hvis du også prøver det, så slipper du kanskje å gi opp. God helg!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #28 Skrevet 17. februar 2006 Det håper jeg virkelig ikke du tror. ← Hvis du har lest andre innlegg hun har skrevet, så tror hun nok det gitt. Noen gjør seg best med munnen lukket og fingrene i klem.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #29 Skrevet 17. februar 2006 Jeg gir opp! Smart, du burde aldri begynt.
aline Skrevet 17. februar 2006 #30 Skrevet 17. februar 2006 og den saken du både ser på cnn og viser til i reportasjen har da ingenting med kvinneundertrykkelse å gjøre, har du lest artikkelen? synes synd på deg som ikke evner å se at ikke alle muslimer er like, det viser en svart-hvitt tankegang som hindrer deg i å se verden på annet en det som bare er "rett" og det som bare er "galt". jeg synes ikke på noen måte man trenger å respektere imamen i reportasjen du viser til, jeg respekterer ham ikke. jeg respekterer heller ikke at det lyves i reportasjen, når de sier: "- Islams imamer er enstemmige i at den som fornærmer profeten, fortjener å bli drept. Og den som tar denne fornærmende mannen, fortjener denne dusøren." dette er faktisk langt ifra sannheten, om man har fulgt med på nyhetene i det siste (mer en å se på bildene bare, det har faktisk vært nyheter også på norsk språk som viser mange muslimer rundt om i verden som på tross av å føle seg krenket, tar sterk avstand til voldshandlinger, om man gidder å se på det som ikke meler egen kake) så ser man faktisk at det er mange imamer rundt om som ikke er enig i den uttalelsen. se på imamene i norge, som går med norge ut og jobber som mellomledd mellom norge og den muslimske verden ute. se på imamene og muslimene i kina, som det var reportasje om, som føler seg krenket men som viser til at koranen jobber for fred, og tar avstand fra all voldsutøvelse i islams navn. det er mange flere også, mange vi ikke ser fordi de ikke går ut på tv og skriker ut sine meninger. så selv om man ikke trenger å respektere ekstremister, så betyr ikke det at muslimer ikke fortjener respekt. og om man er så blind at man faktisk tror at alle muslimer verden over, er onde og ønsker alle nordmenn vondt, da er det kanskje best å låse seg inne i leiligheten sin og sitte der.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #31 Skrevet 17. februar 2006 se på imamene i norge, som går med norge ut og jobber som mellomledd mellom norge og den muslimske verden ute. ← Hva mener du med dette? Hva vil det si å gå med Norge ut og jobbe? Hvem er Norge i denne sammenheng?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #32 Skrevet 17. februar 2006 Hva mener du med dette? Hva vil det si å gå med Norge ut og jobbe? Hvem er Norge i denne sammenheng? ← Hun mener sikkert regjeringen. Ikke vær så vanskelig da.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #33 Skrevet 17. februar 2006 Hun mener sikkert regjeringen. Ikke vær så vanskelig da. ← Ingen imamer har meg bekjent reist som 'mellomledd' for den norske regjeringen.
Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2006 #34 Skrevet 17. februar 2006 (endret) Moderert meg Endret 19. februar 2006 av CatPower
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #35 Skrevet 17. februar 2006 Gir du opp? Du har jo ikke en gang begynt med å diskutere dine meninger.Har hun meninger? Det var nytt.
Gjest Chrizzy Skrevet 18. februar 2006 #36 Skrevet 18. februar 2006 (endret) Sensurert ... Endret 18. februar 2006 av chrizzy
Gjest Chrizzy Skrevet 18. februar 2006 #37 Skrevet 18. februar 2006 (endret) Hun mener sikkert regjeringen. Ikke vær så vanskelig da. Nemlig, i Norge har vi nulltoleranse for alt som ikke er "perfekt/politisk korrekt" sagt! Har hun meninger? Det var nytt. ← Kanskje ikke perfekte, men hva i all verden hadde KG vært uten det! De som har perfekte meninger er verst, blir litt sånn sjelløst egentlig. Husk at sosialiseringsprosessen er et kulturspesifikt fenomen Endret 18. februar 2006 av chrizzy
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #38 Skrevet 18. februar 2006 For alle som har en hjerne til annet enn å skille ørene fra hverandre anbefaler jeg ukens morgenblad. De har et fint ekstrabillag om denne saken, hva som har blitt sagt av hvem og hvordan det hele har foreløpet seg kronolgois, og i tillegg noen par gode meninger inne i selve avisa.
aline Skrevet 18. februar 2006 #39 Skrevet 18. februar 2006 Ingen imamer har meg bekjent reist som 'mellomledd' for den norske regjeringen. ← kanskje du da bør følge med mer på norske nyheter? det har vært både imamer og han representanten for islamsk råd i norge som har reist og vært mellomledd mellom midtøsten og den norske regjeringen. men det er vel ikke så interessant å lese de reportasjene som ikke dreier seg om voldshandlinger utført av muslimer, er det vel?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #40 Skrevet 18. februar 2006 kanskje du da bør følge med mer på norske nyheter? det har vært både imamer og han representanten for islamsk råd i norge som har reist og vært mellomledd mellom midtøsten og den norske regjeringen. men det er vel ikke så interessant å lese de reportasjene som ikke dreier seg om voldshandlinger utført av muslimer, er det vel? ← Det har det ikke. De har overhodet ikke vært noe mellomledd eller representert den norske regjeringen. Det har vakt oppsikt at de har fått reisepenger fra UD for å reise å snakke med Qaradewi som støtter og oppmuntrer til selvmordsbombing, men Stoltenberg og Støre har forsikret om at de ikke reiser på vegne av regjeringen. Det er nok en overoptimistisk drøm du har om at imamer skal reise rundt i verden og representere regjeringen. Så langt er vi ennå ikke kommet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå