Gå til innhold

Samboer med dårlig smak

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dette er litt morsomt da, hva hvis samboeren din hadde likt pynteting? Det viktige her er at DU ikke liker pynteting og da skal DERE ikke motta sånne gaver så klart.  :forvirret:

Heldigvis har han ingen formening om sånt. Lar meg styre hvordan det skal se ut inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kanskje han gjør dette fordi han ikke ønsker å såre sin kjære mor?

Sambo har litt tendenser til å absolutt ha fremme julegaver fra famile for eksempel. Jeg jenker meg svært lite, fordi jeg ikke har sansen for gaver som skal henge fremme. Man skal være ganske sikker på at man kjenner "smaken" til dem man gir slikt. Jeg gir ikke typiske henge-fremme-i-stua-gaver til folk, synes det er ganske påtrengende.

Og selvfølgelig er det din mening som teller mest, fordi du er kvinne.

Du sier jo selv at du jenker deg lite, og dermed setter du deg selv høyest for selvfølgelig er jo du den viktigste i det forholdet. :ironi:

Beklager, men jeg blir mer og mer sjokkert over enkelte kvinner her inne. Skulle tro mannen ikke hadde egne meninger, spesielt ikke siden damen kom i hus. Den dagen han står på sitt, blir det kanskje skilsmisse da eller?

Skrevet
Heldigvis har han ingen formening om sånt. Lar meg styre hvordan det skal se ut inne.

Typiske mannen en liten periode, men tro meg det fungerer ikke i lengden. En dag kommer du til å få sjokk, over at han faktisk har meninger han også. Er det ikke fint å vite hvordan mannen vil ha det også? Eller er du så egosentrisk at du bryr deg katten om det, bare du får det som du vil ha det?

Jeg vil ha et hjem der ALLE føler seg hjemme, og jeg kan ikke tro at en person som ikke har noe han skulle ha sagt til om føler det som sitt hjem til 100%. Jeg vil heller ikke ha en mann som ikke kan si sin mening, for vi er likeverdige begge to. Bytter vi ut noe, bestemmer vi sammen hva vi skal kjøpe nytt.

Må være utrolig kjedelig, å ikke vite hvordan partneren egentlig vil ha det.

Skrevet
Og selvfølgelig er det din mening som teller mest, fordi du er kvinne.

Du sier jo selv at du jenker deg lite, og dermed setter du deg selv høyest for selvfølgelig er jo du den viktigste i det forholdet.  :ironi: 

Beklager, men jeg blir mer og mer sjokkert over enkelte kvinner her inne. Skulle tro mannen ikke hadde egne meninger, spesielt ikke siden damen kom i hus. Den dagen han står på sitt, blir det kanskje skilsmisse da eller?

Ja, når det gjelder gaver så er jeg ikke flink til å jenke meg. Kan ikke fordra at andre skal bestemme hvordan det ser ut hos meg. Selv om jeg ser det blir litt feil å være så hardnakket når sambo ønsker og ta hensyn til gaver. Noe jenket er jeg, for vi har da en klokke med elg soldnedgang hengende på kjøkkenet...urstygg, men gave fra svigermor :) Den er stygg!

Alt annet som står fremme, det være sofa, bilder osv er 100% bestemt av begge i felleskap.

Skrevet
Jeg vil ha et hjem der ALLE føler seg hjemme, og jeg kan ikke tro at en person som ikke har noe han skulle ha sagt til om føler det som sitt hjem til 100%.

Akkurat! Så trådstarter skal vel også føle seg hjemme, ikke bare samboeren? Når hun aksepterer dukene, selv om hun ikke er spesielt begeistret for den type duker, så bør hun "få lov til" å protestere mot at alle broderte bilder skal henges opp i stua.

Skrevet

Jeg står nok for det meste av innredning hjemme, men ville aldri valgt noe som mannen syntes var stygt. At jeg står for det meste skyldes nok først og fremst at min interesse for interiør er mye større enn mannes.

Men begge har veto-rett. Jeg hadde aldri villet ha korstingbroderier på veggene og hadde nok satt meg kraftig på bakbena uansett hvor mye de betydde for ham. Likeledes finnes det ting jeg liker som han ikke liker, så da dropper vi det.

Tviler på at dette fører til noen skilsmisse her i huset. ;)

Skrevet
Typiske mannen en liten periode, men tro meg det fungerer ikke i lengden. En dag kommer du til å få sjokk, over at han faktisk har meninger han også. Er det ikke fint å vite hvordan mannen vil ha det også? Eller er du så egosentrisk at du bryr deg katten om det, bare du får det som du vil ha det?

Jeg vil ha et hjem der ALLE føler seg hjemme, og jeg kan ikke tro at en person som ikke har noe han skulle ha sagt til om føler det som sitt hjem til 100%. Jeg vil heller ikke ha en mann som ikke kan si sin mening, for vi er likeverdige begge to. Bytter vi ut noe, bestemmer vi sammen hva vi skal kjøpe nytt.

Må være utrolig kjedelig, å ikke vite hvordan partneren egentlig vil ha det.

Det vi har her hjemme, er vi enige om. Pynteting som jeg nevnte spesifikt har han ikke noe forhold til. Eksen hans hadde 400!!! (helt sant) porselenskatter i stua deres. Det så ikke ut! Ikke er jeg glad i å tørke støv heller, og han gjør det ikke, så jeg setter foten ned for pynteting, ja. Har ikke noe medå jenke seg eller ikke å gjøre. Og han føler seg veldig hjemme her.

Noe jenket er jeg, for vi har da en klokke med elg soldnedgang hengende på kjøkkenet...urstygg, men gave fra svigermor :) Den er stygg!

Et sted går grensen. Hadde IKKE hatt en sånn klokke fremme!!! *grøss*

Skrevet

Hva med samboeren min da, som har flyttet inn i min leilighet som er ferdig innredet, og som ikke har med seg møbler selv? Skal vi selge den nye sofaen min og kjøpe oss en Chesterfield?

Skrevet

Modellér en mann med kjempestå i leire, kall det kunst, gi det bort til svigermor og se om hun har den fremme. snill.gif

Skrevet

Hjemme hos meg er det jeg som styrer og ordner med interiør. Men jeg spør alltid mannen min, og er det ting han ikke liker eller andre ting han absolutt lmå ha får han viljen sin, nettopp fordi jeg likevel preger det meste. Er enig med Catpower i at det er en uting å gi bort ting som skal stilles fram med mindre man vet at det settes pris på!

Skrevet
Modellér en mann med kjempestå i leire, kall det kunst, gi det bort til svigermor og se om hun har den fremme. snill.gif

:ler: God ide!

Skrevet
Jeg har nå bodd sammen med min kjæreste i ett år ca. Han har så fryktelig dårlig smak. Hans mor produsere hekladuker og broderte bilder til å henge på veggen hele tiden, og han insisterer på at dette skal frem. Jeg kan til nød gå med på dukene, men hva skal jeg gjøre med alle disse bildene. (Kikker meg rundt og teller 7 stykker). På hvilken pen måte kan jeg fortelle han og hans mor at dette liker jeg ikke, og at det må vekk?

samboer med dårlig smak? ja sikkert etter din smak,men kan det være du som har dårlig smak?

Mulig han syns du har det?

man må inngå kompromiss, man er da to i heimen.

Min mann vil gjerne ha ting som han har fått for mange år siden. Det passer ikke inn,men man prøver å omorganisere osv. De betyr mye for han, for meg betyr det ingenting.

Så, om det er kun din GODE smak som skal råde, så vil jo alt fra hans fam forsvinne?

du synes ikke det er vel egoistisk da?

Skrevet
Akkurat! Så trådstarter skal vel også føle seg hjemme, ikke bare samboeren? Når hun aksepterer dukene, selv om hun ikke er spesielt begeistret for den type duker, så bør hun "få lov til" å protestere mot at alle broderte bilder skal henges opp i stua.

Har jeg sagt noe på det?

Skrevet
Hva med samboeren min da, som har flyttet inn i min leilighet som er ferdig innredet, og som ikke har med seg møbler selv? Skal vi selge den nye sofaen min og kjøpe oss en Chesterfield?

heldigvis for deg så var det bare en spøk ;)

Skrevet

Den mannlige delen i et samboerforhold har pr. definisjon dårlig smak! Slik er det bare ;)

Da jeg flyttet sammen med (Og inn hos) min nåværende, var han svært tydelig på at han hadde et like nært forhold til sine møbler og ting som jeg til mine og at jeg derfor bare kunne glemme å ominnrede hjemmet hans! Jeg fikk imidlertid selvfølgelig også lov til å ta med meg mine ting og resultatet er at vi nå har en del litt underlige kombinasjoner. Jeg har alltid vært "interiørfreak", men jeg er egentlig veldig glad for at han trakk meg ut av det minimalistiske sporet jeg hadde havnet i og det hadde uansett ikke passet her. Vi har mange felles tanker og ideer og jeg synes det er kjempeflott med en mann som faktisk er en smule opptatt av interiør! Etter hvert kommer vi helt sikkert til å "vokse sammen" på dette området også!

Mitt råd er at du tar utgangspunkt i det som allerede finnes og supplerer med ting som binder stilartene deres sammen. Å ramme inn de broderte bildene og skape en helhet hørtes f.eks. ut som en kjempegod idè! Heklede/broderte duker kan også bli stilig veggpryd på f.eks. kjøkkenet hvis de rammes inn på en litt kreativ måte.

Gjest Isabellas
Skrevet

Hos oss jenker vi oss begge to, selvfølgelig skulle jeg ønske jeg kunne hatt stua akkurat slik jeg ønsker, men når det er to som bor sammen, så er det viktig at begge føler seg hjemme. Jeg liker den minimalistiske stilen, ha så få men store pyntegjenstander som mulig, stilrent og lyst, mens han liker småting og nips(!) og vil ha det mørkt og lunt. Han vil også være med å dekorere stua. Jeg har vent meg til det, og det er ikke så ille - men heldigvis har det ikke kommet slike bilder, jeg kunne godtatt ett bilde, men 7? :o Vi begge er glad i å ha masse planter, og vi har bare ett stort bilde hengende opp på veggen i stua - som vi begge ønsker å bytte ut etterhvert. Han vil ha TV i soverommet, det vil ikke jeg - så det kommer til å bli en utfordring... Men, sånn er det å leve sammen!

Gjest -eline-
Skrevet

Heldigvis så er typen ganske interessert i interiør, leiligheta hans var flott innredet før han traff meg og vi har begge ganske lik smak... Selv om jeg kanskje er litt mer vågal på enkelte områder, tror jeg er faglig påvirket elns, men tror ikke det kommer til å bli kjempevanskelig når flytter sammen til sommeren, vi har allerede investert i endel møbler sammen (loppis&ebay lenge leve)... Heldigvis er det ingen av oss som liker hekla greier (selv om litt fresh innramming av hekladuker kan være litt kult...tror ikke kan synes det dog), og svigermor er ingen perfekt husmor som broderer&hekler så her kommer det nok ikke.no slikt i hus :)

Skrevet (endret)

Bare en liten ting som slår meg: Er det samboeren til hovedinnlegger som har dårlig smak eller er det mamman hans? Høres jo litt ut som at alle disse broderiene er noe han har oppe for å glede sin mor, det er ikke sikkert han hadde ønsket seg sånne hvis moren ikke hadde kommet med dem? Og greit nok at de som bor der skal være med på å forme interiøret, men er det riktig at også mamman til en av de som bor der skal ha stemmerett?

Endret av Kosemose
Skrevet
Hva definerer dårlig smak da? Det er jo nettopp det man selv ikke synes er fint som blir det man kaller for dårlig smak.

Det blir vel litt drøyt å si at alle som ikke har lik smak som en selv har dårlig smak ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...