Gå til innhold

Ustyrlige barn på senteret

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (18 minutter siden):

Fordi ikke alle har det i nærheten..og hvorfor skal ikke barn få løpe litt og være litt fri når de er på kjøpesenteret. Og faktisk må vi foreldre ta med disse barna på kjøpesenteret for å ganske klær og sko...du vet sånn ikke finnes i skogen...og når iallefall mine barn skal få sko må de prøve..og da må de være med ..oh om mine barn da skipper og hopper og løper litt til butikken..gjør ikke det noe...da får de ut litt energi...og etter litt har vi fått shoppet klær og sko

Så kan vi dra til lekeplassen og skogen 

Ja selvfølgelig må barn være med på kjøpesenteret innimellom. 

Men kjøpesenter er ikke en lekeplass. Oppdra barna dine til å oppføre seg. Eller vær en mor med barn andre syntes er ufyselige, som en vakker dag vil få seg en skikkelig vekker at det er ikke slik man skal oppføre seg..

Anonymkode: 6086a...1e1

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (20 minutter siden):

Fordi ikke alle har det i nærheten..og hvorfor skal ikke barn få løpe litt og være litt fri når de er på kjøpesenteret. Og faktisk må vi foreldre ta med disse barna på kjøpesenteret for å ganske klær og sko...du vet sånn ikke finnes i skogen...og når iallefall mine barn skal få sko må de prøve..og da må de være med ..oh om mine barn da skipper og hopper og løper litt til butikken..gjør ikke det noe...da får de ut litt energi...og etter litt har vi fått shoppet klær og sko

Så kan vi dra til lekeplassen og skogen 

Tenk litt lenger enn kun på dine egne barn nå. Å løpe i butikker er en uting. Følg barna ut hvis de ikke kan oppføre seg,og ta de med inn igjen når de kan høre etter.

Anonymkode: 4a578...d37

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er bare glad det ikke er mine, og har empati for hvordan foreldrene føler seg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Om barna mine løper på kvadrat bryr jeg meg ikke, alltid en som er verre😅

Anonymkode: 3163c...68e

Du gjør ungene dine en bjørnetjeneste ved å ikke oppdra dem. 
Mine unger har aldri fått lov til å springe rundt og hoie og skrike. Man skal ta hensyn til andre. 
Om du får et stygt blikk fra meg neste gang du er på Kvadrat, så vet du hvorfor.

Anonymkode: 5eb65...a50

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke rart barna løper fritt og ikke kan oppføre seg, man ser jo her i tråden og at mennesker ikke klarer å oppføre seg uten å prøve å "ageshame" voksne mennesker som bruker ordet "digg", meg bekjent så er det ikke aldersgrense på å bruke visse ord så lenge det ikke er skibidi og rizz, no cap.  Det e visst ikke passende for en voksen dame på 40 . :himle:

Uansett, har hatt mange barn med meg ute på tur i by og kjøpesenter, både mitt barn og andre sine og har aldri hatt problemer med at de løper rundt for det vet de ikke er passende oppførsel, fra de kunne gå så har det vært normen. Så har vi alltid gått på lekeplass etter vi har gjort slike ting slik at de for gjøre noe som er mer gøy enn å traske rundt på shopping med oss voksne. Ser ikke mer barn som løper villmann nå i dag enn hva jeg gjorde før, omtrent like mange barn i dag med voksne som ikke bryr seg om det, er overhodet ikke et nytt fenomen.

Anonymkode: 3e8a7...607

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg skjønner så godt folk som ønsker barnefri soner. 
Jeg er selv mor og har voksne barn nå, og har også vær «der» med småbarn. 
Jeg og mannen var på senteret i dag, det auler av skrikende barn som løper og dulter borti overalt. Foreldrene går der slitne og bare ser tomt ut i lufta. 
Det er så digg å kunne gå å handle og ta seg en kaffe uten stress med småbarn rundt seg. 
Jeg elsket den tiden barna var små, men våre barn gikk å holdt oss i hånda og tok ikke av på kjøpesenter. 
En tid for alt. 
Våre barn hadde alltid 5 uker ferie fra barnehage, og jeg jobbet deltid da de var små. Hadde en fantastisk tid. 
hva skjer i dag med dagens familier? 
Det er jo vill Texas?? 

Anonymkode: 7b5b1...aeb

Dette synes jeg er smålig å mene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er vel en grunn til at det står en advarsel på en rulletrapp på ene senteret her, at rulletrappen ikke er et leketøy. På et senter ferdes det forskjellige folk, foreldre må passe på barna sine og det er ikke lov å løpe rundt.

Anonymkode: 4a578...d37

Hvilken paragraf er det brudd på?

AnonymBruker
Skrevet

Enig, TS. Hva skjer egentlig med barneoppdragelsen?

Jeg er 58. Fikk aldri løpe/virre/bråke på butikker. Det gjorde ikke mine barn heller. Var faktisk aldri noe problem. De visste at de skulle holde seg inntil meg, og prate med innestemme.

Foreldre som ikke klarer å oppdra barna sine, bør holde dem mest mulig unna offentlig rom. Selvfølgelig et unntak for enkelte diagnoser. 

Anonymkode: 0cf7b...ca9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
TomBombadil skrev (2 minutter siden):

Hvilken paragraf er det brudd på?

Å herregud er det mulig. 

Det står jo pågrunn av fare. 

Men siden det ikke er noen paragraf som gjelder. Så la ungen din leke i rulletrappa. Hvis uhellet er ute, er det ikke min unge som blir skadet for å si det slik.. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er 58. Fikk aldri løpe/virre/bråke på butikker. Det gjorde ikke mine barn heller. Var faktisk aldri noe problem. De visste at de skulle holde seg inntil meg, og prate med innestemme.

Foreldre som ikke klarer å oppdra barna sine, bør holde dem mest mulig unna offentlig rom. Selvfølgelig et unntak for enkelte diagnoser. 

På din tid var det ble også lov å bruke både hånd og belte...

• Liker 1
Skrevet
mommyaka skrev (4 timer siden):

Huff..barn som løper rundt og lager lyd...fysj nei.

Hadde baeba sittet stille med iPad hadde det vært galt også...

Hmmm..ta de i bånd...nei dette er også galt ...

Kansje dope de ned ..nei galt.

Nei jeg tror oss foreldre må holde oss hjemme og bestille alt på nett..for enten gjør vi feil eller så er ikke barna bra nok 

Men å oppdra ungene dine er ikke et alternativ…..?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å herregud er det mulig. 

Det står jo pågrunn av fare. 

Men siden det ikke er noen paragraf som gjelder. Så la ungen din leke i rulletrappa. Hvis uhellet er ute, er det ikke min unge som blir skadet for å si det slik.. 

Du skrev:

Sitat

På et senter ferdes det forskjellige folk, foreldre må passe på barna sine og det er ikke lov å løpe rundt.

Er det farlig å løpe rundt på et senter? Nei.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Spør barna dine hvor redd de var for å få kjeft av deg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Barna våre får heller ikke lov, men vimser, løper og støyer ofte. Vi sier selvsagt ifra strengt, men det er ikke alltid det går inn. Da vi kun hadde ett barn oppførte det seg fi t. Det var da vi fikk flere, det ble vanskelig. Men vi øver med dem, snakker med dem før og etter tur på senteret, kafé osv. Så det blir sakte men sikkert bedre. 

Anonymkode: be27e...7a7

Når prating ikke hjelper, så trengs det handling til. Lemp ungene ut av senteret. Gi 1 advarsel, hører de ikke etter så er det rett hjem. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sirah skrev (2 minutter siden):

Men å oppdra ungene dine er ikke et alternativ…..?

Hvorfor det faktum at en unge løper rundt på et senter ensbetydende med at det ikke får oppdragelse fra foreldrene...?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Verre? De sitter jo helt i døs på en benk og ser tomt foran seg

Anonymkode: 7b5b1...aeb

Og det er en fin og flott tilstand mener du? 

Anonymkode: 3aaf2...545

Skrevet
TomBombadil skrev (Akkurat nå):

Hvorfor det faktum at en unge løper rundt på et senter ensbetydende med at det ikke får oppdragelse fra foreldrene...?

Det svarte du på selv.

Skrevet
got2go skrev (1 minutt siden):

Når prating ikke hjelper, så trengs det handling til. Lemp ungene ut av senteret. Gi 1 advarsel, hører de ikke etter så er det rett hjem. 

Kan vi ikke heller lempe ut sure gamle gubber og kjerringer som står i veien og knapt bruker penger på senteret?

Skrevet
TomBombadil skrev (Akkurat nå):

Kan vi ikke heller lempe ut sure gamle gubber og kjerringer som står i veien og knapt bruker penger på senteret?

Hvis de løper rundt og skriker og herjer så er det bare å trille dem rett ut ja!

• Nyttig 2
Skrevet
Sirah skrev (Akkurat nå):

Det svarte du på selv.

Nei, det gjorde jeg ikke. Hvorfor betyr at et barn står stille at det er "godt oppdratt"? Det er helt tilfeldig om små barn er rolige eller aktive. Det har null med oppdragelse å gjøre. Du kan selvfølgelig utøve psykisk og fysisk vold mot barnet ditt slik at det frykter deg, og da kanskje står stille, men det har heller ingenting med oppdragelse å gjøre.

Skrevet
got2go skrev (Akkurat nå):

Hvis de løper rundt og skriker og herjer så er det bare å trille dem rett ut ja!

At de står i veien er like irriterende for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...