AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #1 Skrevet 25. juli 2024 Jeg skjønner så godt folk som ønsker barnefri soner. Jeg er selv mor og har voksne barn nå, og har også vær «der» med småbarn. Jeg og mannen var på senteret i dag, det auler av skrikende barn som løper og dulter borti overalt. Foreldrene går der slitne og bare ser tomt ut i lufta. Det er så digg å kunne gå å handle og ta seg en kaffe uten stress med småbarn rundt seg. Jeg elsket den tiden barna var små, men våre barn gikk å holdt oss i hånda og tok ikke av på kjøpesenter. En tid for alt. Våre barn hadde alltid 5 uker ferie fra barnehage, og jeg jobbet deltid da de var små. Hadde en fantastisk tid. hva skjer i dag med dagens familier? Det er jo vill Texas?? Anonymkode: 7b5b1...aeb 12
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #2 Skrevet 25. juli 2024 Jeg er helt enig med deg. Har barn selv, blitt 12 år nå. Men hn fikk ikke lov til å påføre seg sånn på kjøpesentre, restauranter osv. Fryktelig slitsomt med unger som vimser, løper og støyer og foreldrene sier ingenting.. Anonymkode: 6086a...1e1 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #3 Skrevet 25. juli 2024 Du kan trøste deg med at uansett hvor plagsomt du syns det er med unger som løper vilt rundt, så har foreldrene det mye verre Anonymkode: a6bd4...5e3 10 1 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #4 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er helt enig med deg. Har barn selv, blitt 12 år nå. Men hn fikk ikke lov til å påføre seg sånn på kjøpesentre, restauranter osv. Fryktelig slitsomt med unger som vimser, løper og støyer og foreldrene sier ingenting.. Anonymkode: 6086a...1e1 Barna våre får heller ikke lov, men vimser, løper og støyer ofte. Vi sier selvsagt ifra strengt, men det er ikke alltid det går inn. Da vi kun hadde ett barn oppførte det seg fi t. Det var da vi fikk flere, det ble vanskelig. Men vi øver med dem, snakker med dem før og etter tur på senteret, kafé osv. Så det blir sakte men sikkert bedre. Anonymkode: be27e...7a7 9 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #5 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan trøste deg med at uansett hvor plagsomt du syns det er med unger som løper vilt rundt, så har foreldrene det mye verre Anonymkode: a6bd4...5e3 For noe dumt å si. Da får dem ta "tak" i barna sine da.. Anonymkode: 6086a...1e1 8 1 3
Gjest Anonyme-meg Skrevet 25. juli 2024 #6 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Barna våre får heller ikke lov, men vimser, løper og støyer ofte. Vi sier selvsagt ifra strengt, men det er ikke alltid det går inn. Da vi kun hadde ett barn oppførte det seg fi t. Det var da vi fikk flere, det ble vanskelig. Men vi øver med dem, snakker med dem før og etter tur på senteret, kafé osv. Så det blir sakte men sikkert bedre. Anonymkode: be27e...7a7 Hva med å snakke med dem mens de er der da?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #7 Skrevet 25. juli 2024 Synes også at jeg ser mer og mer utagerende barn. Er som ville rovdyr som går løs. Det er helt opplagt at disse barna ikke har fått innlært hvordan de skal oppføre seg når de er ute, så oppførselen blir på barnas premisser, og så eskalerer det. De pusher grenseløse grenser. Og istedenfor at foreldrene tar kampen mot barna, en kamp som egentlig er for sent, så lar de bare barna holde på. Og skylder på "barn er barn, la de nå styre". Tidvis er det spetakkel uten like. Hyling og roping høyt og lavt. Slik var ikke min generasjon når vi var barn. Og våre foreldre var enda strammere i maska ute. Det var slik det var. Det var ingen som bedrev med utagering da. Selv barna visste at det ikke var lov. Anonymkode: f6b2e...1e2 6 1 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #8 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du kan trøste deg med at uansett hvor plagsomt du syns det er med unger som løper vilt rundt, så har foreldrene det mye verre Anonymkode: a6bd4...5e3 Dette er noe av det dummeste som skrives…. Mange foreldre må rett og slett bare skjerpe seg og begynne å oppdra barna sine. Mange er flinke, mange er det ikke. Anonymkode: b6fc5...f77 12 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #9 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du kan trøste deg med at uansett hvor plagsomt du syns det er med unger som løper vilt rundt, så har foreldrene det mye verre Anonymkode: a6bd4...5e3 Verre? De sitter jo helt i døs på en benk og ser tomt foran seg Anonymkode: 7b5b1...aeb 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #10 Skrevet 25. juli 2024 Om barna mine løper på kvadrat bryr jeg meg ikke, alltid en som er verre😅 Anonymkode: 3163c...68e 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #11 Skrevet 25. juli 2024 Anonyme-meg skrev (27 minutter siden): Hva med å snakke med dem mens de er der da? Som jeg skrev, vi sier selvsagt strengt ifra. Anonymkode: be27e...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #12 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Verre? De sitter jo helt i døs på en benk og ser tomt foran seg Anonymkode: 7b5b1...aeb Er de ikke på mobilen? Anonymkode: cc347...f42
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #13 Skrevet 26. juli 2024 Jeg husker ikke helt hvordan det var da jeg selv var barn, og kan ikke uttale meg om hvorvidt barn på senter er mer ustyrlige nå enn før. Jeg har så vidt en erindring av å ha løpt rundt i gangen på et stort kjøpesenter sammen med kusinen min på 90-tallet, sikkert på en regnværsdag. Men det hender rett som det er at jeg reagerer på at foreldre ikke ber barna sine være roligere inne på det lokale senteret her. Å løpe rundt slik at en nesten løper ned andre, og roping, hører ikke hjemme på senter. Mine barn får beskjed om at vi kan gå ut etter handleturen for å løpe og bruke utestemme, men inne er det ikke lov. Samt at de skal se med øynene og ikke med hendene i butikker. Det samme med biblioteket her. Det er en barneavdeling hvor det absolutt er rom for litt lek og hvor en ikke trenger å viske. Men det er stadig vekk barn der som løper rundt, hyyyyler og gjerne dunker inn i deg når du sitter på en benk og prøver å lese for egne barn. Og da syns jeg det er så rart at ikke foreldrene sier noe, evt. tar med seg barna ut igjen. Anonymkode: 4b17e...d6e 1 1
mommyaka Skrevet 26. juli 2024 #14 Skrevet 26. juli 2024 Huff..barn som løper rundt og lager lyd...fysj nei. Hadde baeba sittet stille med iPad hadde det vært galt også... Hmmm..ta de i bånd...nei dette er også galt ... Kansje dope de ned ..nei galt. Nei jeg tror oss foreldre må holde oss hjemme og bestille alt på nett..for enten gjør vi feil eller så er ikke barna bra nok 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #15 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Verre? De sitter jo helt i døs på en benk og ser tomt foran seg Anonymkode: 7b5b1...aeb Ja! Gjett hvor utslitte de er blitt før de er kommet til det stadiet da! De begynner jo ikke dagen helt apatisk. Anonymkode: 5d383...f44 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #16 Skrevet 26. juli 2024 mommyaka skrev (2 timer siden): Huff..barn som løper rundt og lager lyd...fysj nei. Hadde baeba sittet stille med iPad hadde det vært galt også... Hmmm..ta de i bånd...nei dette er også galt ... Kansje dope de ned ..nei galt. Nei jeg tror oss foreldre må holde oss hjemme og bestille alt på nett..for enten gjør vi feil eller så er ikke barna bra nok Trenger ikke noe av det. Men lære barna dine hvordan man oppfører seg i det offentlige rom og folkeskikk.. Anonymkode: 6086a...1e1 5 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #17 Skrevet 26. juli 2024 mommyaka skrev (2 timer siden): Huff..barn som løper rundt og lager lyd...fysj nei. Hadde baeba sittet stille med iPad hadde det vært galt også... Hmmm..ta de i bånd...nei dette er også galt ... Kansje dope de ned ..nei galt. Nei jeg tror oss foreldre må holde oss hjemme og bestille alt på nett..for enten gjør vi feil eller så er ikke barna bra nok Noe av det viktigste vi kan gjøre for barna våre er å gi de lærdom om hvordan man oppfører seg rundt andre folk. Barn som mangler denne kunnskapen får det vanskeligere enn barn med. Anonymkode: 1cde8...583 6 2
Boetica Skrevet 26. juli 2024 #18 Skrevet 26. juli 2024 Det har alltid vært noen som ikke gidder å oppdra ungene sine. Verste er de som lar ungene leke med bagasjebåndet på flyplassen. Uten å bry seg om at andre da ikke kan se om bagasjen kommer. Uten å bekymre seg for at tunge kofferter kan lande på tærne til ungene når de er klint inni båndet. Og uten å skjønne at de kan klemme hendene på båndet. Helt utrolig irriterende. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #19 Skrevet 26. juli 2024 mommyaka skrev (2 timer siden): Huff..barn som løper rundt og lager lyd...fysj nei. Hadde baeba sittet stille med iPad hadde det vært galt også... Hmmm..ta de i bånd...nei dette er også galt ... Kansje dope de ned ..nei galt. Nei jeg tror oss foreldre må holde oss hjemme og bestille alt på nett..for enten gjør vi feil eller så er ikke barna bra nok Mener du helt seriøst at dette er de eneste alternativene du kommer på?! Anonymkode: 14f55...939 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #20 Skrevet 26. juli 2024 Haahaaa denne sommeren er mine barn så store at de bruker «inne stemme» ute. Først nå hører jeg hvor høyt de andre barna bråker og styrer. Ja skikkelig plagsomt og irriterende med andre barn som bråker, men det var oss i fjor 😂 og mitt aller beste tips: gå bort til alle mødre og fedre på kjøpesentrene og fortell dem HVORDAN de skal få barna sine til å oppføre seg som høflige små søte voksne! Anonymkode: 3b954...c28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå