Gå til innhold

Barn på restaurant med iPad

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig! 

Anonymkode: 6a3ae...4bb

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De vil vel sitte lengre enn en 4-åring har tålmodighet til etter å ha blitt ferdig med egen rett. 

Vi bruker ikke nettbrett slik, men det kan ha sammenheng med at vi ikke spiser så ofte på restaurant. 14 dager med 3 måltider ute, mulig den han kommet frem..

Anonymkode: ca3a2...7d6

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at litt er greit, men med lyden av eller øretelefoner. Jeg har reist på norgesferie i år og bodd på hoteller rundt omkring, og mange barn har jo ikke fått oppdragelse og mangler fullstendig folkeskikk. Det er løping i restauranten, plukking på maten i buffeten, hyling og skriking, kasting av mat ect. Da er det bedre med de som kommer, lar barnet/barna spise og så finner skjerm så ungen holder seg i ro til foreldrene er ferdig. For øvrig vært på hotell selv med flere familiemedlemmer med barn, der er oppdragelsen en helt annen, og ungene sitter ved bordet til alle er ferdig og deltar i samtalen. Kun på lengre middager er det lov å finne mobilen når ting drar ut i tid.  

Anonymkode: d2626...a98

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Eksen min var fæl til å sette ungene foran TV, men heldigvis har vi aldri kamp om det hos meg etter bruddet. Jeg måtte kjempe for at ikke han gjorde det i pappaperm.

Men de to barna han har fått med ny kone er så avhengig av skjerm at det er skummelt. De er 2 og 3 år og klarer ikke å spise ett eneste måltid uten skjerm. Det vet jeg fordi det snappes om nesten daglig og han har sagt det. Sånn har det vært fra eldste kunne sitte i vippestol. Ungene ser helt sløve ut og foreldrene må mate dem fordi de glemmer å spise. 

Anonymkode: 0deda...70a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden har dette med deg å gjøre? Hvis foreldre vil kunne nyte et måltid i fred og ro ved å la barna sitte med ipad så kan de gjøre det så mye de vil. 

Anonymkode: 6cecc...4f3

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er den nye barnevakten....

• Liker 7
Skrevet

Jeg er noe enig. Når vi har vært i syden har vi med ipad. Men den tas opp etter at vi har spist. De får ikke se mens vi spiser. Våre barn er også vant til å se uten lyd. Når de blir større vil de sikkert ha, det, da kommer vil til å ta med øreplugger. Men vi bruker padda ja, vi vil gjerne spise ferdig og kanskje kose oss med et glass vin før vi går til hotellrommet. 

Jeg tenker mitt med de som lar barna se på skjerm under hele måltidet. Men det er jo likevel opp til dem. Det er sikkert mange som tror at vi også har padden oppe hele tiden. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er på et typisk feriested i sør-Europa. Under frokost på hotellet og på de fleste restauranter på kveldene, sitter mange barn og ser slavisk på iPad under hele måltidet, gjerne med lyden på. Øynene fiksert på padda mens de verken ser hva de spiser eller kommuniserer med foreldrene. Hva f*** skjer med barneoppdragelse og bordskikk? Det første som skjer når de kommer til restauranten, er at foreldrene drar opp padder og utstyrer barna med de nærmest før de har rukket å sette seg. 
…og før noen drar diagnosekortet, har selv en vennefamilie hvor det ene barnet har en funksjonshemming (autisme ++) og selvsagt får hen iPad/øretelefoner med Spotify etc for uten det er restaurantbesøk/besøk generelt. uaktuelt. Men 50% av barn på dette sydenstedet kan da umulig ha en diagnose som krever iPad på restaurant. 

Anonymkode: 1ad0a...9bf

Mine har diagnoser, men de har ALDRI fått ha skjerm med matbordet! 

Blir helt matt av å se på folk holde på sånn!

Satt å spiste i syden og og ipad på full guffe på polsk eller noe under hele måltidet. Hva feiler det folk??

Anonymkode: 910f1...4a7

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Satt å spiste i syden og og ipad på full guffe på polsk eller noe under hele måltidet. Hva feiler det folk??

Foressten venner/familie sine barn som aldri spiser uten ipad heller.. fra de var baby!! 

Skrevet

Enig, helt vilt at barn ikke kan være med å delta i en samtale mens man spiser sammen. Skjerm ved matbordet er en stor uting.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her har det altid vært forbudt med skjerm ved fellesmåltider. Når vi spiser middag legger alle tlf i en kurv på stuebordet med lyden av. Dermed har vi ro og kan sitte å prate sammen

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet ! Pass på deg selv

Anonymkode: eb26c...aba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du vet det finnes forskjellige diagnoser ?🙃

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker folk får gjøre som de ønsker selv. Men det beste er rolige barn, enn barn som støyer og løper rundt. 

Men brukes det ipad så bør det absolutt brukes uten lyd. 

Anonymkode: 65bbf...c14

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en av de gangene de lar barna bruke dem, og jeg kan forstå det. Barn syns ikke at det å sitte i en spisesal er det mest spennende kan jeg tenke meg. Og når det er flere som ikke tolerer barn som gir så mye lyd fra seg, og ihvertfall ikke beveger seg rundt på sånne steder, så velger foreldrene altså å ha matro for egen og andres skyld. 

Anonymkode: 2bfb3...94f

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Tenker at man kan passe sine egne saker 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig!

Vi hadde til og med en liten gjest, 4-5 år, i konfirmasjon, som fikk iPaden etter en stund. Selv om han hadde hele storfamilien sin rundt seg, som kunne snakket med han.

Ta bort iPaden ved måltider! Ypperlig anledning til samtaler, og å se seg rundt. 

Anonymkode: dcd44...af9

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Lyd på er en uting. Ut over det vil jeg som den barnløse på nabobordet mye heller at ungene skal sitte i ro enn å løpe rundt og herje mellom bordene. At man kjøper seg litt lange og rolige måltider på ferie ser jeg ikke problemet med - det er så mye det er unntakstilstand på da.

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet det finnes forskjellige diagnoser ?🙃

Du vet det finnes oppdragelse og?

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...