Gå til innhold

Barnas mor har ingen grenser.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (5 minutter siden):

Du får mange merkelige svar her... Jeg tror kommentarfeltet ville sett noe annerledes ut dersom rollene var omvendt. Da ville du fått kommentarer om at far er alt for slapp, og at du må kontakte fvk eller til og med bvt umiddelbart! Til og med de fleste av de som er enig med deg her, sier jo likevel at du ikke kan gjøre noe som helst med det... 🤦‍♀️ Merkelig hvor raske folk er til å si man må nekte samvær og alt mulig når det er far som ikke følger opp godt nok. 🤔

Jeg synes nå ihvertfall du bør kontakte fvk og be om et møte dersom det er umulig å nå frem til mor på annet vis. Legg frem alt du kan skaffe av dokumentasjon på anmerkninger og slikt, og vis til at det kommer når de er hos mor. Legg det frem med bekymring for barna, og pass på at det ikke blir tolket som at du prøver å "ta" mor. 

- Hilsen feminist som faktisk er for likestilling. 

Har du barn på samme alder selv? 16 åringen kan strengt tatt si takk og farvel til både mor og far, og flytte ut. Eller - velge å bo hos kun en av dem. Det blir neppe ts. Ungdommer må prøve og feile, learning by doing. Anmerkninger lærer man av. Man kan ikke tvinge en ungdom gjennom et skoleløp, det må ungdommen finne motivasjon for selv. 

Anonymkode: 05f22...3ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 11.59):

Mange dropper også ut av skolen fordi de ikke takler hybellivet 

Anonymkode: d6d36...e96

Kilder? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du barn på samme alder selv? 16 åringen kan strengt tatt si takk og farvel til både mor og far, og flytte ut. Eller - velge å bo hos kun en av dem. Det blir neppe ts. Ungdommer må prøve og feile, learning by doing. Anmerkninger lærer man av. Man kan ikke tvinge en ungdom gjennom et skoleløp, det må ungdommen finne motivasjon for selv. 

Nei, men jeg har vært på den alderen selv, har flere venner med barn på den alderen, og min eks-stedatter var på den alderen da jeg var med faren - jeg hadde mye å gjøre med hennes oppdragelse da både mor og far var for slappe. Hun kunne synes jeg var for streng der og da, men hvem tror du hun kom til da livet ble vanskelig? Selv etter at jeg og faren hadde gått fra hverandre, og etter at hun ble 18, var det meg hun kom til. Det er stabilitet i grenser, og det er trygghet i stabilitet. 

En 16-åring er ikke myndig, og kan ikke selv bestemme å flytte uten foreldrenes tillatelse. 

Ungdommer flest har behov for grenser, og noen mer enn andre. TS sitt barn høres ut som en som trenger mer grenser, og mor sin metode ser ikke ut til å fungere utifra informasjonen i HI og videre i kommentarfeltet. 

AnonymBruker
Skrevet
On 7/22/2024 at 2:41 AM, powerpuffen said:

Jeg er ikke uenig i at innetider og leggetidene er urimelige? De fleste som skal opp tidlig er i seng til den tiden. Poenget mitt er at en 16 åring bør trenes til å bli selvstendig, og styre slike ting selv, og ta konsekvensene av det. Det er kun få år igjen til studier, eller at de flytter hjemmefra. Det er mange som bor på hybel fra de er 15 år. Skal foreldre da også passe på at de sovner innen midnatt? 

Jeg er heller ikke uenig med far i 11 åringens bruk av sosiale medier for den del. 

Jeg skulle ønske mine foreldre tok fra meg all elektronikk på nattestid da jeg gikk på videregående. Jeg hadde vel og merke leggetid i ukedagene, men ble gjerne liggende lenge våken med pc og mobil. Ofte sov jeg ikke før 2-3 tiden, og strevde med å holde meg våken på skolen. Jada, jeg flyttet ut som 18-åring, men da var jeg hakket mer moden for faktisk å lære noe av konsekvensene ved å være sent oppe (sånn moderat hvertfall, ti år senere er jeg fortsatt skikkelig B-menneske og liker å sitte oppe på natta). På den måten hadde i alle fall foreldrene mine sørget for at jeg var uthvilt nok til å følge med på skolen mens jeg bodde under deres tak.

Anonymkode: 95856...f76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (30 minutter siden):

Du får mange merkelige svar her... Jeg tror kommentarfeltet ville sett noe annerledes ut dersom rollene var omvendt. Da ville du fått kommentarer om at far er alt for slapp, og at du må kontakte fvk eller til og med bvt umiddelbart! Til og med de fleste av de som er enig med deg her, sier jo likevel at du ikke kan gjøre noe som helst med det... 🤦‍♀️ Merkelig hvor raske folk er til å si man må nekte samvær og alt mulig når det er far som ikke følger opp godt nok. 🤔

Jeg synes nå ihvertfall du bør kontakte fvk og be om et møte dersom det er umulig å nå frem til mor på annet vis. Legg frem alt du kan skaffe av dokumentasjon på anmerkninger og slikt, og vis til at det kommer når de er hos mor. Legg det frem med bekymring for barna, og pass på at det ikke blir tolket som at du prøver å "ta" mor. 

- Hilsen feminist som faktisk er for likestilling. 

Nope ville fortsatt svaret det samme heg så der tar du feil 

Anonymkode: 1e66f...621

AnonymBruker
Skrevet

Haha mange rare svar her. Helt normalt med grenser for skjermbruk og leggetider for 16 åringer.

Anonymkode: 053ea...07c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skulle ønske mine foreldre tok fra meg all elektronikk på nattestid da jeg gikk på videregående. Jeg hadde vel og merke leggetid i ukedagene, men ble gjerne liggende lenge våken med pc og mobil. Ofte sov jeg ikke før 2-3 tiden, og strevde med å holde meg våken på skolen. Jada, jeg flyttet ut som 18-åring, men da var jeg hakket mer moden for faktisk å lære noe av konsekvensene ved å være sent oppe (sånn moderat hvertfall, ti år senere er jeg fortsatt skikkelig B-menneske og liker å sitte oppe på natta). På den måten hadde i alle fall foreldrene mine sørget for at jeg var uthvilt nok til å følge med på skolen mens jeg bodde under deres tak.

Anonymkode: 95856...f76

Har samme erfaring. Ingen grenser på vgs. Endte med at jeg satt opp halve natta og sov etter skolen for så og gjøre det samme igjen og igjen. Lett for som B menneske men veldig usunt når skoledagen tross alt starter tidlig. Jeg gjør alt for å unngå at tenåringene mine snur døgnet. Har grenser og begrenser hvor lenge de får sove i ferier og helger ( de får ikke lov og ligge og dra seg halve dagen). Vet selv hvor jævlig det føles på kroppen med for lite søvn og fucket døgnrytme. Tenåringer er selvdestruktive av natur, foreldre må ta ansvaret her!

Anonymkode: 053ea...07c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...