Gå til innhold

Vogn til hund, seriøst???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var i byen på et møte, når jeg var på vei tilbake ser jeg et par som har en hund i en vogn, tror dette havner på top 10 sykt dumme ting jeg har sett.

jeg måtte Google, joda, barnevogner til hunder.

hvorfor?

Anonymkode: 2501e...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen bruker det ukritisk fordi de mener hunden ikke vil gå (litt som å ha veskehund), men meningen er vel egentlig et tilbud til hunder som er syke eller for gamle til å gå så langt eieren ønsker. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi hunder kan slite med beina av forskjellige grunner (alder, sykdommer osv), og har eiere som ønsker å gi hunden følelsen av å gå tur fremdeles og liker gjerne å gå lengre turer enn hunden klarer. 

Anonymkode: 3146a...257

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det kan ha vært en gammel eller en syk hund?

Mange bruker vogn bl.a. på hundekonkurranser,stevner, utstilling m.m Fordi man har masse å bære på, kjekt for hunden å ha et sted å ligge. 

Anonymkode: e4c64...27f

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her jeg er nå er det fryktelig varmt, farlig for en liten hund å gå på asfalten. Derfor fint at eierne kan frakte de til park og andre steder på den måten. Hundevogn er relativt vanlig. 

Den som første gang så bånd på en hund for noen tiår siden reagerte sikkert som deg. Det kalles utvikling. 

Anonymkode: 9d7c5...4d4

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kålrota skrev (6 minutter siden):

Noen bruker det ukritisk fordi de mener hunden ikke vil gå (litt som å ha veskehund), men meningen er vel egentlig et tilbud til hunder som er syke eller for gamle til å gå så langt eieren ønsker. 

Disse var mellom 20-40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her jeg er nå er det fryktelig varmt, farlig for en liten hund å gå på asfalten. Derfor fint at eierne kan frakte de til park og andre steder på den måten. Hundevogn er relativt vanlig. 

Den som første gang så bånd på en hund for noen tiår siden reagerte sikkert som deg. Det kalles utvikling. 

Hund på trilletur kan ikke sammenlignes med en person som går og kaller seg mamma og pappa og har en hund i en vogn, poenget med å gå ut er jo mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Disse var mellom 20-40

Det var gamle hunder. Må være rekord.

Anonymkode: 796a0...7cd

• Liker 31
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom hunden er gammel (eller valp), har en skade eller det er veldig varmt på bakken (for potene) så er bruk av stroller/vogn fornuftig. På utstilling og konkurranse er det en trygg plass for hunden å være. Det handler ikke om at folk er late eller tror hunden er en baby, det er et transportmiddel👍🏼😄

Anonymkode: af5de...096

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De jeg kjenner som har hatt hunden i vogn har hatt det i perioder hvor de er nyoperert i et bein. Noen av de har hatt ganske lange perioder med påtvunget ro. Da har vogna vært en fin måte å få med seg hunden ut, om det er for egne ærender, lufting av den andre hunden eller bare for å gi hunden litt aktivisering og inntrykk. Finnes sikkert de som har det av andre grunner og, men disse har ikke jeg møtt selv hverfall.

Anonymkode: 1146d...4c5

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stroller til min hund. Den blir kun brukt på utstilling, da. Der får jeg plass til alt jeg må ha med og den har stellebord på toppen. Den er helt umistelig, særlig fordi hunden min slapper fullstendig av i den i det kaoset av hunder og folk en utstilling ofte er. Det blir veldig mange timer uten hvile hvis jeg ikke har den.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hund på trilletur kan ikke sammenlignes med en person som går og kaller seg mamma og pappa og har en hund i en vogn, poenget med å gå ut er jo mosjon.

Jeg tror ikke du leste hva jeg skrev en gang... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en god ting jeg. Kunne gjerne hatt det til de eldste i familien også, når deres kropp er for sliten til å traske selv. En får en fin tur hvor en kan se på omgivelsene og nyte en kjeks innimellom. Hvorfor skal alt være så stivt og negativt her i verden? Se muligheter og lev livet som en vil sier jeg! :D  

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

hvis man ikke evner å se at det kan være mange grunner til dette uten å måtte sette det på en topp 10 sykeste liste så sier det vel sitt....
*hunden er syk/gammel og orker ikke gå den avstanden man skal, og bruker vogn som avlastning
*er for varmt- poter kan få store skader av varm asfalt feks. Men man skal fra A-B med hunden
*hunden er operert i et bein el. annet. Osv osv.

Anonymkode: 01fca...ec7

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dersom hunden er gammel (eller valp), har en skade eller det er veldig varmt på bakken (for potene) så er bruk av stroller/vogn fornuftig. På utstilling og konkurranse er det en trygg plass for hunden å være. Det handler ikke om at folk er late eller tror hunden er en baby, det er et transportmiddel👍🏼😄

Anonymkode: af5de...096

Veldig mange kaller hunder for barn og likestiller de med barn. Kaller seg for mamma og pappa for hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig mange kaller hunder for barn og likestiller de med barn. Kaller seg for mamma og pappa for hund

Neppe veldig mange. Kjenner faktisk ingen, og jeg har bra mange hundeeiere i min omgangskrets.

Anonymkode: 504be...b28

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er mammaen til kattene mine. Det betyr ikke at jeg likestiller dem med et barn. Tenk om jeg hadde latt barna være igjen hjemme (med et besøk om dagen) mens jeg og mannen dro på ferie 😜

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner du ikke fikk responsen du hadde forventet i denne tråden og dermed vil problematisere det ytterligere. Man kan kalle seg for mamma til et dyr selv om man ikke likestiller de med sine egne barn :) Jeg har selv en liten gjeng med husdyr og kaller meg "mams" når jeg snakker med dem, og jeg er utrolig glad i dem. Betyr ikke at babyen min likestilles med dyra. 

Anonymkode: 10e42...d14

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine foreldre trille hunden i en trillebår da den ble gammel og syk og ikke klarte å gå lengre. 

Anonymkode: e9a81...218

• Liker 3
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da ikke merkelig i det hele tatt. Vi har to små hunder som vi bruker dette til når f eks 

* vi er på bytur og skal sette oss ned på en uterestaurant, da har hundene det bedre i en lukket vogn enn på bakken hvor de blir stresset av bena til folk som går forbi og fare for å bli tråkket på. 
*hvis vi er i byen og de må være med og asfalten er for varm eller det er veldig mange folk. 
*hvis vi skal inn i butikker er det veldig greit å trillede i en lukket vogn da er det ikke noe problem å ha de med inn. Skjønner godt butikkeiere som ikke vil ha hunder bundet utenfor butikken eller hunder spm snuser rundt og kanskje til og med tisser inne i butikken. 

Så er det også sånn at deg er veldig sjelden at vi faktisk bruker vognen fordi vi foretrekker å ikke ha med hunder i situasjoner som nevnt over men noen ganger så må man da man enten kanskje skal videre på noe hvor hundene skal være med eller at vi er på ferie. Er vi på ferie på et nytt sted roer ikke hundene seg alene der vi bor og vi tar de derfor ofte med ut.

Anonymkode: 5bf65...a97

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...