Gå til innhold

Vogn til hund, seriøst???

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gliffy skrev (5 minutter siden):

Har brukt vogn til både hund og katter jeg. Veldig praktisk til og fra Vetrinær for eksempel, lettere enn å bære de. Hunden min er uansett for tung til at jeg får til å bære han noe særlig når han er helt slapp etter narkose. 

Men dette var jo ikke hva TS kritiserer. For å tegne et bilde, så kritiserer TS at funksjonsfriske mennesker bruker rullestol.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Menneskers egoisme og totale mangel på respekt for dyr. Menneskene vil gå lange turer, de vil gå på varm asfalt, inn på butikker og være på cafe og også sykle lange turer. De vil ha med seg den aldrende hunden som er dårlig til bens. Så da designer man en vogn så mennesker får gjøre som de vil uten å måtte ta hensyn til sine firbente som de har skaffet seg.  Jeg er helt enig med TS. Blir flau på noen menneskers vegne, og syns en del bør tenke seg om en gang eller ti om de er istand til å ha hunder på hundens premisser,

Anonymkode: 858f4...44a

Er det noe som er flaut så er det ditt og Ts sitt innlegg.

Anonymkode: e0ad9...eb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Stroller brukes til hunder uansett alder, og er et nyttig transportmiddel.

Hva med barnevogn? Foreldre kan vel bare være hjemme til poden kan gå selv? Finnest jo ikke en baby i verden som har behov for å gå noen steder. Eller mennesker i rullestol? Kan ikke de bare være hjemme? Blir du flau over desse menneskene også? 

Anonymkode: af5de...096

Du sidestiller mennesker og dyr ? Og der feiler du siden de har totalt forskjellige behov og instinkter, for ellers kan du jo ta ungen din i bånd og la den snuse rundt på tur eller? Og snuse andre i rompa? 

Dere med ditt syn på hunder har mista det helt. Fullstendig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hund, men jeg har en katt av rasen Ragdoll. En kastrert hann som jeg eier kan bli alt fra 7-9 kg, min er allerede på 8,1 og når vi skal på tur så er han TUNG å bære på! Han eeeelsker å være ute, men er redd folk og biler, og jeg bor ved en ganske trafikkert veg pluss ved et pusstopp, så her er det mye av både folk og biler. For at jeg skal få litt mosjon og ha med mister Pels på tur, så har jeg rett og slett bestilt vogn til han. Mest for at han skal få et lite fristed og for at jeg slipper og måtte tviholde på han når han stritter imot (her også ... 8 kg katt er TUNGT). Skjønner ikke hvorfor dette er en problemstilling engang? Norge er ikke like "ille" som f.eks Sør-Korea hvor det er flere vogner til dyr som blir solgt enn til barn. 

Jeg mener ... Jeg foretrekker dyr i vogn fremfor barn 🤣 Poenget er at jeg tror dette kommer til å bli mer og mer normalt ... Aksepter det.

Anonymkode: 7e772...250

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke hund, men jeg har en katt av rasen Ragdoll. En kastrert hann som jeg eier kan bli alt fra 7-9 kg, min er allerede på 8,1 og når vi skal på tur så er han TUNG å bære på! Han eeeelsker å være ute, men er redd folk og biler, og jeg bor ved en ganske trafikkert veg pluss ved et pusstopp, så her er det mye av både folk og biler. For at jeg skal få litt mosjon og ha med mister Pels på tur, så har jeg rett og slett bestilt vogn til han. Mest for at han skal få et lite fristed og for at jeg slipper og måtte tviholde på han når han stritter imot (her også ... 8 kg katt er TUNGT). Skjønner ikke hvorfor dette er en problemstilling engang? Norge er ikke like "ille" som f.eks Sør-Korea hvor det er flere vogner til dyr som blir solgt enn til barn. 

Jeg mener ... Jeg foretrekker dyr i vogn fremfor barn 🤣 Poenget er at jeg tror dette kommer til å bli mer og mer normalt ... Aksepter det.

Busstopp** hahaha

AnonymBruker
Skrevet

image.thumb.jpeg.b89978f206bca20c76cfb43901e4f1e8.jpegAltså…. Nei takk

Anonymkode: 2501e...16e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du sidestiller mennesker og dyr ? Og der feiler du siden de har totalt forskjellige behov og instinkter, for ellers kan du jo ta ungen din i bånd og la den snuse rundt på tur eller? Og snuse andre i rompa? 

Det er et transportmiddel. Du ønsker at jeg skal likestille hund og barn, jeg gjør det ikke.

Anonymkode: af5de...096

Gjest Gliffy
Skrevet
3 hours ago, TomBombadil said:

Men dette var jo ikke hva TS kritiserer. For å tegne et bilde, så kritiserer TS at funksjonsfriske mennesker bruker rullestol.

TS sitt innlegg går ut på at hen har sett et par som hadde en hund i vogn og syns det var det dummeste hen hadde sett. Javel sier jeg til det, men det er nå uansett veldig praktisk uansett hva ts måtte mene om det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 13.00):

Når en hund ikke kan gå lenger så er det best å gi den en sprøyte, at du triller rundt på den er bare din egne egoisme

Ingen som sier den ikke kan gå, men at det blir for slitsomt med lange turer. Så lenge den ikke har smerter tenker jeg det er innafor å la hunden spare krefter på lengre turer. De jeg kjenner som har valgt denne løsningen har gjerne flere hunder, eller barn som trenger lengre turer, og da har vogn vært et godt hjelpemiddel så senior kan være med flokken sin. Blir som når man putter de minste barna i vogn, eller en valp i ryggsekken.  De som bare har en hund korter gjerne ned på turlengden i denne fasen,  siden det ikke går utover noen andre i husstanden.

Anonymkode: de3ea...c71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Angrep er det beste forsvar ser jeg…

Anonymkode: e0ad9...eb6

AnonymBruker
Skrevet

La vær å avle på hunder med arvelige skavanker

Artrose er ikke arvelig, det er aldersrelatert.

Anonymkode: 504be...b28

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

🧌

Anonymkode: 25f13...f96

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 8.17):

Var i byen på et møte, når jeg var på vei tilbake ser jeg et par som har en hund i en vogn, tror dette havner på top 10 sykt dumme ting jeg har sett.

jeg måtte Google, joda, barnevogner til hunder.

hvorfor?

Det er ikke barnevogner. Det er hundevogner. 

Det kan brukes til hunder som er under rehabilitering av en sykdom/skade, men som eier har lyst å ha med seg istedenfor at hunden må være alene hjemme feks. 

Det kan være at hunden er gammel og ikke klarer lange turer. 

Og sikkert mange andre grunner. 

Noen vil sikkert bruke slike på feil grunnlag også. 

Pass på deg selv heller 😊

• Liker 3
Skrevet

La vær å avle på hunder med arvelige skavanker

Hunder kan bli syke selvom begge foreldredyrene er klinisk og dokumentert friske. 

På samme måte som to friske mennesker kan få et sykt barn, smart ass. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
LadyGrey skrev (1 time siden):

Hunder kan bli syke selvom begge foreldredyrene er klinisk og dokumentert friske. 

På samme måte som to friske mennesker kan få et sykt barn, smart ass. 

Noe av det mest sprø man hører om er folk som tror hunden deres er det samme som barn

Gjest Gliffy
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Noe av det mest sprø man hører om er folk som tror hunden deres er det samme som barn

hvor har du noensinne møtt noen som tror hund og barn er det samme? Jeg driver aktivt med hund, er med i brukshundklubb og trener hundesport flere ganger i uka, men har aldri møtt noen som tror det.. Høres ut som et oppdikta problem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For mange er noe av poenget med å skaffe seg hund nettopp at de ikke er barn.

Anonymkode: 504be...b28

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sånn vogn til katten min. Bruker den når jeg skal til veterinæren. Jeg har ikke bil og veterinæren er ikke langt unna så jeg kan gå dit. Men for tungt å bære på et reisebur dit og kan ikke gå med katten i bånd siden det ikke hadde funket. Praktisk med vogn.

Regner med noen hundeeiere bruker vogn til samme formål.

Noen hunder har sikkert vondt for å få, men eier vil fortsatt ta de med på tur ut, da er vogn er fin ting.

Ser ikke noe galt med det.

Anonymkode: f7ec0...54c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en sånn vogn til katten min. Bruker den når jeg skal til veterinæren. Jeg har ikke bil og veterinæren er ikke langt unna så jeg kan gå dit. Men for tungt å bære på et reisebur dit og kan ikke gå med katten i bånd siden det ikke hadde funket. Praktisk med vogn.

Regner med noen hundeeiere bruker vogn til samme formål.

Noen hunder har sikkert vondt for å få, men eier vil fortsatt ta de med på tur ut, da er vogn er fin ting.

Ser ikke noe galt med det.

Vondt for å gå skulle det stå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...