Gå til innhold

Selvsentrert svigermor

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke noe sunn relasjon nei, for mannen min er som forelder for sin egen mor. Hun legger alle følelser på han, og hun klager på alt og alle. Tror hun rett og slett et sjalu på familien han har stiftet. Fra å ha kontakt hver dag til mer sjeldent. Men jeg er enig i at han er nødt til å øve seg på å sette grenser. Hun suger ut energien hans, men han er for konfliktsky til å ta tak i det. Samtidig er han utrolig flink til å styre samtalene inn på noe annet / eller komme med stikk om hun klager på et eller annet. 

Anonymkode: 3f8a5...477

Suger hun virkelig ut energien hans eller er det bare du som har et problem med henne? Og han for konfliktsky til å ta tak i deg og dine vrangforestillinger. 

Anonymkode: 1fcdc...680

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 7/20/2024 at 12:41 PM, AnonymBruker said:

Hun har evnen til å snu hver eneste lille samtale til å handle om seg selv. 

Og? Kan du ikke bare la være å engasjere deg i samtalen? La ord velte ut av munnen på henne, si mmm-mmm og gå ut og se til vaskemaskinen. La det være mannens problem å underholde henne. 

Anonymkode: f40a1...b61

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Suger hun virkelig ut energien hans eller er det bare du som har et problem med henne? Og han for konfliktsky til å ta tak i deg og dine vrangforestillinger. 

Ja, hun gjør virkelig det. Han har jo tidligere sagt at hun er avhengig av han. Hun kan suge ut energien av hvem som helst med den negativiteten hennes. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men du skrev jo at du er irritert fordi hun klager på mangel på kontakt? Men også at dere treffes ukentlig. Og så skriver du at du nå bare «venter på den dagen når hun klager om kontakten». Du virker ustabil og som om du har lagt henne for hat uten grunn. Skjønner godt at hun foretrekker å unngå deg…

Tro meg det er ikke uten grunn. Ja, hun er allerede på besøk hos oss en gang i uken, men hun klager fordi hun gjerne vil besøke oss flere ganger i uken. Tidligere klaget hun på at jeg og hun burde ha kontakt via telefonen, men hun svarer jo ikke når jeg sender sms. Kan aldri vinne med henne🫣

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tro meg det er ikke uten grunn. Ja, hun er allerede på besøk hos oss en gang i uken, men hun klager fordi hun gjerne vil besøke oss flere ganger i uken. Tidligere klaget hun på at jeg og hun burde ha kontakt via telefonen, men hun svarer jo ikke når jeg sender sms. Kan aldri vinne med henne🫣

Ts

Hvem klager hun til? Til mannen din? Du kan jo bare la ham håndtere det og ikke videreformidle klagene til deg. 
Du må bare slutte å bry deg, rett og slett.

Anonymkode: e52fe...8a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ts

Neste gong ho klagar på lite kontakt, så kan vel mannen din foreslå noko som "sidan du kjem til oss kvar søndag, så kan jo du lage middag til oss kvar onsdag?"

Anonymkode: 2515f...5bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Neste gong ho klagar på lite kontakt, så kan vel mannen din foreslå noko som "sidan du kjem til oss kvar søndag, så kan jo du lage middag til oss kvar onsdag?"

Anonymkode: 2515f...5bf

Ja, problemet er at mannen ikke sier noe. Men samtidig synes jeg synd på han som er vokst opp med en mor som konstant legger følelsene sine over på han, klager og er negativ.  Jeg har uansett bestemt meg for å ikke kontakte henne, og det har jeg heller ikke gjort på en stund , så får hun klage så mye hun vil til mannen. Helt utrolig at hun ikke evner å se seg selv, alltid noe gærent med ALLE andre … Veldig vanskelig person å forholde seg til. 

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og? Kan du ikke bare la være å engasjere deg i samtalen? La ord velte ut av munnen på henne, si mmm-mmm og gå ut og se til vaskemaskinen. La det være mannens problem å underholde henne. 

Anonymkode: f40a1...b61

Ja, har gjort det i det siste. Alt hun bringer med seg er klaging og negativitet. Ønsker ikke at den negativiteten skal smitte over på barnet vårt når hen blir eldre. Vurderer bare å finne på noe annet, og komme meg ut et sted når hun kommer på besøk. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, har gjort det i det siste. Alt hun bringer med seg er klaging og negativitet. Ønsker ikke at den negativiteten skal smitte over på barnet vårt når hen blir eldre. Vurderer bare å finne på noe annet, og komme meg ut et sted når hun kommer på besøk. 

Ts

God ide! Hun høres deprimert ut. Mannen din hadde sikkert fått et bedre liv om han fikk henne med til fastlegen for et resept for antidepressiva. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...