baremeg007 Skrevet 22. februar #1141 Skrevet 22. februar Alyanna skrev (På 9.2.2026 den 10.39): Noen som vet hvor hun har kjøpt den leopard t-skjorten hun bruker? Temu 4
Knitalong Skrevet 25. mars #1142 Skrevet 25. mars Altså, hvem konfirmant vil ha videohilsen fra Annema? Å hvem vil betale henne 800,- for en videohilsen 😮 8
Tough cookie Skrevet 25. mars #1143 Skrevet 25. mars Knitalong skrev (4 timer siden): Altså, hvem konfirmant vil ha videohilsen fra Annema? Å hvem vil betale henne 800,- for en videohilsen 😮 "Konfirmasjonstid", heter det Annema 17
baldrian Skrevet 26. mars #1144 Skrevet 26. mars Tough cookie skrev (10 timer siden): "Konfirmasjonstid", heter det Annema Komfermant. At det går an. 8 1
Mmmwhatever Skrevet 26. mars #1145 Skrevet 26. mars Kjempemarked! Jeg tror nok konfirmanten min blir happy. 🤣 5
Måne Rampelyset Skrevet 26. mars #1146 Skrevet 26. mars Tråden er ryddet for personangrep. Måne, admin. 1
Donatello Skrevet 19. april #1147 Skrevet 19. april exictence skrev (På 5.12.2025 den 19.54): Kan man drive neglesalong og være ufør? Annema er blitt smykkedesigner nå, hun produderer nye smykker i stor stil...
Anneisabell Skrevet 19. april Forfatter #1148 Skrevet 19. april Donatello skrev (5 timer siden): Annema er blitt smykkedesigner nå, hun produderer nye smykker i stor stil... Og like stygt som alt annet hun har prøvd å tjene penger på 5
Pasha Skrevet 19. april #1149 Skrevet 19. april AnneMa tar vel ca 800 kr for en videohilsen.. en av oppgavene på denne ukes Ligaen var å gjette hva enkelte andre tok for det samme.. Jan-tore kjær (nå mest kjent for reality, men tidligere hockey) tok 300 kr. Flo, som jo var en av Norges beste fotballspillere tok ca 700 kr... Noen må vel sies å ta en vel høy pris her.. og det er ikke Kjær for å si det slik 7
Donatello Skrevet 19. april #1150 Skrevet 19. april (endret) Anneisabell skrev (2 timer siden): Og like stygt som alt annet hun har prøvd å tjene penger på Tro hvor hun finner alle modellene som fremviser smykkene, de fremstår jo pene da(modellen)... Endret 19. april av Donatello La til et ord 1
Hatsumomo Skrevet 20. april #1151 Skrevet 20. april Donatello skrev (13 timer siden): Tro hvor hun finner alle modellene som fremviser smykkene, de fremstår jo pene da(modellen)... Ai 1
Frøya3 Skrevet 24. april #1152 Skrevet 24. april Donatello skrev (På 19.4.2026 den 13.53): Annema er blitt smykkedesigner nå, hun produderer nye smykker i stor stil... Når en blir ufør får en en inntektsgrense. Du kan da tjene opp til den grensen. Hvis du tjener mer enn det må du gi beskjed til NAV. Det gjør du inne på NAV.no. Da kan uføretrygd blir redusert. 3 2
Marleah Skrevet 24. april #1153 Skrevet 24. april En jeg kjenner har startet opp et enkeltmannsforetak og fakturerer det han jobber gjennom det. På den måten kan han jobbe mer uten at det synes og måles opp mot uføretrygden. Synes det høres merkelig ut, men han har gjort dette i årevis nå, så det ser ut som om det stemmer at det er sånn. 1 1
Gamle Smukka Skrevet 24. april #1154 Skrevet 24. april Marleah skrev (20 minutter siden): En jeg kjenner har startet opp et enkeltmannsforetak og fakturerer det han jobber gjennom det. På den måten kan han jobbe mer uten at det synes og måles opp mot uføretrygden. Synes det høres merkelig ut, men han har gjort dette i årevis nå, så det ser ut som om det stemmer at det er sånn. Ja, en kan tjene mye mer enn inntektsgrensen via enkeltmannsforetak uten å miste noe trygd, om en har fradrag på en del av det som kommer inn. 3 1
Jette10 Skrevet 28. april #1155 Skrevet 28. april Jeg skjønner at folk har ulik smak, men nå har Annema vært innom såpass mange ulike hobbyer og jeg har fortsatt ikke sett noe som er i nærheten av fint. Alt hun produserer er slurvete laget med kjempe billige produkter. Hun reklamerer heller ikke produktene på en måte som selger.. 3
Fotballfluen Skrevet 28. april #1156 Skrevet 28. april Gamle Smukka skrev (På 24.4.2026 den 19.03): Ja, en kan tjene mye mer enn inntektsgrensen via enkeltmannsforetak uten å miste noe trygd, om en har fradrag på en del av det som kommer inn. Det høres jo veldig merkelig ut mtp at inntekter fra et ENK regnes som personinntekt. Et AS derimot, regnes ikke som inntekt med mindre man tar ut lønn. 1
Gamle Smukka Skrevet 28. april #1157 Skrevet 28. april Fotballfluen skrev (3 minutter siden): Det høres jo veldig merkelig ut mtp at inntekter fra et ENK regnes som personinntekt. Et AS derimot, regnes ikke som inntekt med mindre man tar ut lønn. Er ENK og personen som driver det regnes som et og samme skatteobjekt.
Fotballfluen Skrevet 28. april #1158 Skrevet 28. april Gamle Smukka skrev (1 minutt siden): Er ENK og personen som driver det regnes som et og samme skatteobjekt. Nettopp. Derfor har jeg problemer med å se at man kan tjene ubegrenset i et ENK uten å få avkortning i uføretrygden. Om det var så enkelt, kunne jo alle gjort det. Laget et ENK og leid seg ut istedenfor å være ansatt. 2
Gamle Smukka Skrevet 28. april #1159 Skrevet 28. april Fotballfluen skrev (1 minutt siden): Nettopp. Derfor har jeg problemer med å se at man kan tjene ubegrenset i et ENK uten å få avkortning i uføretrygden. Om det var så enkelt, kunne jo alle gjort det. Laget et ENK og leid seg ut istedenfor å være ansatt. Man kan ikke tjene ubegrenset, det har heller ingen påstått. Man kan tjene (med de nye reglene) f.eks 200000. Har man så 80000 i fradrag, vil en komme under den nye inntektsgrensen på 130000, og følgelig ikke få noen reduksjon i uføretrygden.
Fotballfluen Skrevet 28. april #1160 Skrevet 28. april Gamle Smukka skrev (1 minutt siden): Man kan ikke tjene ubegrenset, det har heller ingen påstått. Man kan tjene (med de nye reglene) f.eks 200000. Har man så 80000 i fradrag, vil en komme under den nye inntektsgrensen på 130000, og følgelig ikke få noen reduksjon i uføretrygden. Omsetning og inntekt er ikke det samme. Resultatet til et ENK regnes som inntekt, ikke omsetningen. Bare så vi snakker med samme forståelse og utgangspunkt. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå