Gå til innhold

AnneMa Yuvali

Fremhevede innlegg

Skrevet
Alyanna skrev (På 9.2.2026 den 10.39):

Noen som vet hvor hun har kjøpt den leopard t-skjorten hun bruker?

Temu

• Liker 4
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, hvem konfirmant vil ha videohilsen fra Annema? Å hvem vil betale henne 800,- for en videohilsen 😮 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

• Liker 8
Skrevet
Knitalong skrev (4 timer siden):

Altså, hvem konfirmant vil ha videohilsen fra Annema? Å hvem vil betale henne 800,- for en videohilsen 😮 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

"Konfirmasjonstid", heter det Annema

• Liker 17
Skrevet
Tough cookie skrev (10 timer siden):

"Konfirmasjonstid", heter det Annema

Komfermant. At det går an. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjempemarked! Jeg tror nok konfirmanten min blir happy. 🤣

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Måne, admin. 

• Hjerte 1
  • 4 uker senere...
Skrevet
exictence skrev (På 5.12.2025 den 19.54):

Kan man drive neglesalong og være ufør?

Annema er blitt smykkedesigner nå, hun produderer nye smykker i stor stil...

Skrevet
Donatello skrev (5 timer siden):

Og like stygt som alt annet hun har prøvd å tjene penger på 

• Liker 5
Skrevet

AnneMa tar vel ca 800 kr for en videohilsen.. en av oppgavene på denne ukes Ligaen var å gjette hva enkelte andre tok for det samme.. Jan-tore kjær (nå mest kjent for reality, men tidligere hockey) tok 300 kr. Flo, som jo var en av Norges beste fotballspillere tok ca 700 kr...  Noen må vel sies å ta en vel høy pris her.. og det er ikke Kjær for å si det slik

• Liker 7
Skrevet (endret)
Anneisabell skrev (2 timer siden):

Og like stygt som alt annet hun har prøvd å tjene penger på 

Tro hvor hun finner alle modellene som fremviser smykkene, de fremstår jo pene da(modellen)...

Endret av Donatello
La til et ord
  • Liker 1
Skrevet
Donatello skrev (13 timer siden):

Tro hvor hun finner alle modellene som fremviser smykkene, de fremstår jo pene da(modellen)...

Ai

• Liker 1
Skrevet
Donatello skrev (På 19.4.2026 den 13.53):

Når en blir ufør får en en inntektsgrense. Du kan da tjene opp til den grensen. Hvis du tjener mer enn det må du gi beskjed til NAV. Det gjør du inne på NAV.no. Da kan uføretrygd blir redusert. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

En jeg kjenner har startet opp et enkeltmannsforetak og fakturerer det han jobber gjennom det. På den måten kan han jobbe mer uten at det synes og måles opp mot uføretrygden. Synes det høres merkelig ut, men han har gjort dette i årevis nå, så det ser ut som om det stemmer at det er sånn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Marleah skrev (20 minutter siden):

En jeg kjenner har startet opp et enkeltmannsforetak og fakturerer det han jobber gjennom det. På den måten kan han jobbe mer uten at det synes og måles opp mot uføretrygden. Synes det høres merkelig ut, men han har gjort dette i årevis nå, så det ser ut som om det stemmer at det er sånn.

Ja, en kan tjene mye mer enn inntektsgrensen via enkeltmannsforetak uten å miste noe trygd, om en har fradrag på en del av det som kommer inn.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner at folk har ulik smak, men nå har Annema vært innom såpass mange ulike hobbyer og jeg har fortsatt ikke sett noe som er i nærheten av fint. Alt hun produserer er slurvete laget med kjempe billige produkter. Hun reklamerer heller ikke produktene på en måte som selger.. 

• Liker 3
Skrevet
Gamle Smukka skrev (På 24.4.2026 den 19.03):

Ja, en kan tjene mye mer enn inntektsgrensen via enkeltmannsforetak uten å miste noe trygd, om en har fradrag på en del av det som kommer inn.

Det høres jo veldig merkelig ut mtp at inntekter fra et ENK regnes som personinntekt. Et AS derimot, regnes ikke som inntekt med mindre man tar ut lønn.

• Liker 1
Skrevet
Fotballfluen skrev (3 minutter siden):

Det høres jo veldig merkelig ut mtp at inntekter fra et ENK regnes som personinntekt. Et AS derimot, regnes ikke som inntekt med mindre man tar ut lønn.

Er ENK og personen som driver det regnes som et og samme skatteobjekt.

Skrevet
Gamle Smukka skrev (1 minutt siden):

Er ENK og personen som driver det regnes som et og samme skatteobjekt.

Nettopp. Derfor har jeg problemer med å se at man kan tjene ubegrenset i et ENK uten å få avkortning i uføretrygden. Om det var så enkelt, kunne jo alle gjort det. Laget et ENK og leid seg ut istedenfor å være ansatt.

• Liker 2
Skrevet
Fotballfluen skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Derfor har jeg problemer med å se at man kan tjene ubegrenset i et ENK uten å få avkortning i uføretrygden. Om det var så enkelt, kunne jo alle gjort det. Laget et ENK og leid seg ut istedenfor å være ansatt.

Man kan ikke tjene ubegrenset, det har heller ingen påstått. Man kan tjene (med de nye reglene) f.eks 200000. Har man så 80000 i fradrag, vil en komme under den nye inntektsgrensen på 130000, og følgelig ikke få noen reduksjon i uføretrygden.

Skrevet
Gamle Smukka skrev (1 minutt siden):

Man kan ikke tjene ubegrenset, det har heller ingen påstått. Man kan tjene (med de nye reglene) f.eks 200000. Har man så 80000 i fradrag, vil en komme under den nye inntektsgrensen på 130000, og følgelig ikke få noen reduksjon i uføretrygden.

Omsetning og inntekt er ikke det samme. Resultatet til et ENK regnes som inntekt, ikke omsetningen. Bare så vi snakker med samme forståelse og utgangspunkt.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...