Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med min mann i 6 år nå, og gift i 2 av dem. Vi er i midten av 30 årene og holder på å tenke på om vi skal ha barn.

I disse samtalene kom det frem at mannen min var sæddonor da han var i midten av 20-åra, og at han kan ha minst 6 biologiske barn. Han gjorde det etter å ha sett et TV-program om homofile kvinner som ikke kunne få barn, og fordi han hadde homofile venner som var avhengige av donor og derfor ville hjelpe andre med å kunne få barn.

Jeg er helt knust av dette og føler meg holdt for narr gjennom disse 6 årene. Tanken på at mine barn vil gå rundt med masse ukjente eldre halvsøsken, og at det er andre familier som oppdrar søsknene til mine barn, er bare så usannsynlig ekkel. Jeg er så overrasket, for han er egentlig verdens beste mann. Og det å donere sæd er jo egentlig en fin ting... men jeg klarer bare ikke tanken på at MIN mann og faren til MINE barn gjør det.

Anonymkode: b7885...5b0

• Liker 3
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da høres det ut som at han ikke skal være DIN mann eller far til DINE barn. Godt å få det avklart, for hans del. Det er lov å ha sine preferanser, men vær åpen om dem til ham. Han fortjener en kjæreste som verdsetter det han har gjort og ofret. 

• Liker 21
  • Nyttig 11
Skrevet

Syns du bør snu den tankegangen, og håpe at disse barna vil bli kjent med sine søsken.. hvis det blir noen barn på dere.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kryp ut av din egen navle, det er en fin ting han har gjort!

De er ikke dine fremtidige barns søsken. De oppdras av sine egne familier, av sine egne forelder. De har ingenting med deg eller mannen din å gjøre. 

Anonymkode: 179dd...5fc

• Liker 24
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jo enig, rasjonelt sett. Hvordan kan jeg tenke mer positivt om dette?

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekkel faktisk? 

Anonymkode: 6eb0d...761

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Altså, du er selvsagt berettiget å ha dine følelser, men fra mitt perspektiv er dette en fullstendig overreaksjon.

Anonymkode: 0f11d...bca

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare fokusere på at han faktisk ikke er far til barna han har donert sæd til. Han er en donor. Det er han for familiene barna vokser opp i også, en donor. Det har ingenting med deg å gjøre. Hvis ikke du klarer det, må du nesten bare gå og finne en annen mann som kan være far til dine barn. 

Anonymkode: a9e12...73b

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har sørget for at noen som ikke kunne få barn, men desperat ville det, fikk sin drøm oppfylt. Og all statistikk tilsier at disse barna får flotte barndommer med en god oppvekst og oppegående foreldre. Han har bidratt til en positiv vekst i samfunnet, og det er et godt tegn på at han er empatisk, villig til å gi av seg selv for å gagne samfunnet, og at han ser nytten av å bidra. Med mindre han kun gjorde det for pengene sin del da, det vet du best. Hva sier han om det idag da?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det positive: 
Han er åpenbart steril og har god kvalitet.
Det finnes familier der ute som kan ha fått realisert sin drøm om barn, takket være din mann.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde før du traff han, og det er en utrolig fin ting å gjøre. Tenk på de han har gledet som har fått en drøm i oppfyllelse, nettopp fordi din mann er så snill og bra menneske! 

Du er utrolig heldig som har truffet, og er sammen med en så bra mann. Det er dét du må fokusere på. 

En annen ting som er veldig bra er at du nå vet at han har god sædkvalitet. Mange menn har ikke det, og hvis du kan få barn så er dere ganske sikre på å få barn sammen. Det er også en god forsikring! 

Jeg kan forstå at det er noe man kanskje ville hørt om tidligere, men det er ikke sikkert han ser det som en så stor greie, og jeg vil råde deg til å tenke det samme. Menn har flere tusen sædceller på en utløsning, at noen av disse skal ha blitt gitt bort og gledet andre er større ting for disse andre enn for dere. 

Fokuser på hvor heldig du er som har en så flott mann ❤

Anonymkode: 92817...ec8

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Du overtenker dette noe voldsomt. 

Selv om du har lov å tenke akkurat det du vil om det. 

Men han har jo ikke holdt deg for narr akkurat.

Utover det har du en verdivurdering å ta. Er dette noe du kan leve med? Er dette noe du kan få barn i? Har du lyst til det? Uten at det blir problematisk for deg i framtiden?

Svarer du nei på ett av disse spørsmålene så må du ikke få barn med mannen. Og kanskje gjøre det slutt hvis det virkelig plager deg? 

Men gi deg selv litt tid til å fundere på ting. Forhåpentligvis roer katastrofetankene seg snart. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Queen19 skrev (1 minutt siden):

Det positive: 
Han er åpenbart steril og har god kvalitet.
Det finnes familier der ute som kan ha fått realisert sin drøm om barn, takket være din mann.

Gikk kanskje litt fort i svingen her ;) ? 

Anonymkode: c1446...936

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han har jo gjort noe fantastisk bra. 

Hva tenker du om han hadde donert bort organer? Sett at han var i full funksjon etterpå, slik som ved sæddonasjon.

Det blir på et vis ikke noe annerledes. Han har faktisk hatt hjertet på rett plass her. 

Anonymkode: caf63...acf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Slutt å tenk på det som at han er far.

Slutt å tenk på det som at dine fremtidige barn har søsken.

Slutt å tenk på at det er noe du skulle vist om og som handler om deg og dere.

Slutt å tenk på dette og tillegg det mer vekt enn andre ting han har gjort i et liv før han møtte deg. Det har ingenting med dere nå å gjøre, og det har ingen betydning for dere fremover. Du har en god mann som har gjort en god gjerning. Punktum.

Anonymkode: 179dd...5fc

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gikk kanskje litt fort i svingen her ;) ? 

Hahahaha! Ja! Skulle skrive åpenbart IKKE steril 😂 🤦‍♀️Lar den stå, for det var morsomt 🤣

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri blitt sammen med en som hadde barn fra før, enten det var på den ene eller den andre måten. Men så ønsker jeg meg ikke barn selv heller.

Anonymkode: 025ea...d58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Queen19 skrev (1 minutt siden):

Hahahaha! Ja! Skulle skrive åpenbart IKKE steril 😂 🤦‍♀️Lar den stå, for det var morsomt 🤣

😆

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...