Gå til innhold

Jeg er heller singel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hele 1,4 millioner nordmenn er single, og antallet er raskt voksende. Hvis det er virkeligheten du har lyst til å se er det her du blir nødt til å feste blikket.

Anonymkode: 599dc...283

Det ble påpekt virkeligheten av parene der ute. Det er ikke bare single som er virkeligheten.

Anonymkode: 6e691...c00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

«Angående savn etter noen. Savnet gjør noen ganger vondt. Men savnet gjør også godt. Jeg kjenner på det. Det er litt godt å savne noen. Ikke ei spesifikk ei, men kos, nærhet og oppmerksomhet fra noen. Man må bare tillate seg å kjenne på at følelsen også kan være god. Så ufarliggjør savnet.»

Som om jeg skulle sagt det selv 👏

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det holder å være kjekk. Jobb, utdannelse, barn og penger er det jo bare å juge om. Dette er jo damer dunjakke skal treffe igjen uansett. Pult er pult!

Anonymkode: 50dca...ac5

Du fortjener potensproblemer ditt svin.

Anonymkode: 6e691...c00

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fordi folk nærmer og tester kjemi med folk uten at det var noe der fra før. Som blind date opplegg. Men hjernen vil fortsatt tenke at det betyr mye ig selvtilitten og ensomheten er jo utsatt, selv om selve dating prosessen er langt mindre personlig enn om noen dater fordi de blir kjennt, betatt på en mer personlig måte i virkeligheten. 

De er ikke useriøse, selv om det ikke ble napp. Må jo føle noe, å det er nok sjelden gjensidig.

Virkeligheten er også en høystakk, men du må ikke anerkjenne hver enkelt person, derfor er det anderledes. Det er bare et hav av fremmede, samme med Tinder. Aldri meningen at alle skulle føle noe for mange.

Anonymkode: 6e691...c00

Å teste kjemi er jo det mange ikke gjør. Ikke når matchene oppleves som en kombo av jobbintervju og audition med enveiskjøring fra èn side. Noe stivere opplegg enn det kan du ikke få. 

Mange seriøse er useriøse med mindre du er "the one", på tross for at "the one" ikke har dukket på årevis med sweiping og matching. 

Klart, man må jo føle noe selv. Men poenget er at Tinder hindrer folk å føle. Fordi folk møter andre med skepsis, krav og ønskedrømmer med lavterskel for ghost og dump. Tilgjengelighet og kortstokkmentalitet har en stor del av skylda for at mange ikke får kjemi med noen. På begge sider av matchen, og ikke bare den ene part. 

Virkeligheten har nok fulgt mye etter, og preges av at tilgjengeligheten på apper og nettsider. 

Jeg mener helt klart at dating har blitt mye, mye hardere siste 10 år. Mer enslighet, distanse og polarisering, og mindre kjærlighet. Et samfunnsproblem der Tinder er den største bidragsyteren.

Og trekker man tiden enda lenger bak, så var alt som skulle til at man gikk på bygdedans som enslig og traff den ene single som var der, og vipps, så var man lykkelig gift og hadde 4 barn.

I dag ville de samme to på bygdedansen stått i hvert sitt hjørne og uglesett på hverandre mens de på mobilen sweipet etter den urealistiske drømmen på Tinder på 5. året.
En god illustrasjon over hvor kompleks kjemi i dag har blitt, og hva tilgjengelighet og kortstokkmentalitet har gjort med folk.

Endret av Bombasi
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må matche med menn i din egen liga, ikke bare «de kjekke» 😘

Anonymkode: 51f84...5ce

De er jo ikke noe bedre de. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (45 minutter siden):

Å teste kjemi er jo det folk ikke gjør. Om noe, så oppleves matchene som en kombo av jobbintervju og audition med enveiskjøring fra èn side. Noe stivere opplegg enn det kan du ikke få. 

Mange er useriøse med mindre du er "the one", på tross for at "the one" ikke har dukket på årevis med sweiping og matching. 

Klart, man må jo føle noe selv. Men poenget er at Tinder hindrer folk å føle noe. Fordi de møter folk med skepsis, krav og ønskedrømmer med lavterskel for ghost og dump. Tilgjengeligheten har en stor del av skylda for at mange ikke får kjemi med noen. På begge sider av matchen, og ikke bare den ene part. 

Virkeligheten har nok fulgt mye etter, og preges også av at tilgjengeligheten på apper og nettsider er reell. De fleste som er på sjekking er også tilgjengelig rundt om. 

Jeg mener helt klart at dating har blitt mye, mye hardere siste 10 år. Mer polarisering, og mindre kjærlighet. 

Og trekker man tiden enda lenger bak, så var alt som skulle til at man gikk på "bygdedans" som enslig og traff den ene single som var der, og vipps, så var man gift og hadde 4 barn. En god illustrasjon over hvor kompleks kjemi i dag har blitt. 

Det er vrient, for alle menn og kvinner blir pepra med bilder og ideer om at alt er mulig, og at den eneste ene skjebnebestemte og perfekte personen for deg er der ute et sted.

Jeg slår et slag for BRA nok, ikke et bilde fra drømmene, men et menneske jeg kan leve med uten å måtte gi opp mer enn rimelig av mine egne ønsker og behov. 

Anonymkode: 5cff3...b4f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (1 time siden):

Jeg hater Tinder. Et større makkverk av en app skal du lete lenge etter. 

Tror de fleste oppegående mennesker har forstått at en datingapp som tjener mest penger på at kundene mislykkes i å få en partner er rigget.

Jeg garanterer at en kvinne som kommer dit første gang sendes rett i armene på de mest innpulte fuckboysa der..fuckboys som har vært der leeenge..

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vrient, for alle menn og kvinner blir pepra med bilder og ideer om at alt er mulig, og at den eneste ene skjebnebestemte og perfekte personen for deg er der ute et sted.

Jeg slår et slag for BRA nok, ikke et bilde fra drømmene, men et menneske jeg kan leve med uten å måtte gi opp mer enn rimelig av mine egne ønsker og behov. 

Anonymkode: 5cff3...b4f

Visst finnes din sjelevenn der ute, en datingapp med intensjon om å parre dere hadde klart det på 2 minutter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er vrient, for alle menn og kvinner blir pepra med bilder og ideer om at alt er mulig, og at den eneste ene skjebnebestemte og perfekte personen for deg er der ute et sted.

Jeg slår et slag for BRA nok, ikke et bilde fra drømmene, men et menneske jeg kan leve med uten å måtte gi opp mer enn rimelig av mine egne ønsker og behov. 

Anonymkode: 5cff3...b4f

Det er det som er poenget mitt. Man leter etter den skjebnebestemte og perfekte i et hav av mennesker som ikke lever opp til dette. Så klart blir man skeptisk og ikke får ikke kjemi med noen. Ikke lett å være seriøs da, og man framstår fort useriøs selv. Det gjelder nok meg også. Vi har vel alle forbedringspotensiale på slike apper.

Man romantiserer kjærligheten så inni granskauen fordi appene gjør utvalget så stort.
Så man søker etter kongen eller dronningen, der prinsene eller prinsessene ikke er god nok, samtidig som man blir lokket, utnyttet og vasses ned av tjenestepersoner.

TomSawyer skrev (37 minutter siden):

Tror de fleste oppegående mennesker har forstått at en datingapp som tjener mest penger på at kundene mislykkes i å få en partner er rigget.

Jeg garanterer at en kvinne som kommer dit første gang sendes rett i armene på de mest innpulte fuckboysa der..fuckboys som har vært der leeenge..

TomSawyer skrev (35 minutter siden):

Visst finnes din sjelevenn der ute, en datingapp med intensjon om å parre dere hadde klart det på 2 minutter.

Akkurat. Algoritmene til Tinder og co har ikke som mål å parre deg opp, men å tjene penger på deg. Og skal man tjene penger på deg så er det om å gjøre å holde deg som kunde lengst mulig, overspamme deg med reklame, samtidig som du skal være nødt til å kjøpe abonnement. Oppi dette blir du hektet på drømmen og følelsen av å være tilgjengelig. 

Botene som er der er et knallgodt eksempel på det. Jeg aktiverte profilen min på Tinder i 5 minutt herom dagen for å se an ståa, og før jeg hadde fått snudd meg så hadde jeg 3 likes. Likes jeg selvfølgelig må betale meg inn for å se. Selv jeg forstår at det var programmerte boter som likte meg. 

Med dagens teknologi så burde det være grei skuring å parre sammen mennesker basert på utseende, atferd, følelser, interesser, utdanning, høyde osv, men det er ikke intensjonene til appene og nettsidene. 

Endret av Bombasi
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (17 minutter siden):

Visst finnes din sjelevenn der ute, en datingapp med intensjon om å parre dere hadde klart det på 2 minutter.

Jeg fant'n jeg, på Tinder. To voksne og skikkelige og skilte folk på samme alder. Av og til skulle jeg ønske han var litt mindre opptatt av fotball og litt mer opptatt av politikk, men de  forskjellene der kan jeg leve utmerket godt med, han gidder å høre på mine politiske utlegninger, og jeg gidder å se noen EM-kamper. 

Det er et valg, å tenke at vi kan leve godt med ulikhetene, som også gjelder andre områder. Tror vi er gode på unne hverandre like stort rom for særheter og spesialinteresser. 

Anonymkode: 5cff3...b4f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg fant'n jeg, på Tinder. To voksne og skikkelige og skilte folk på samme alder. Av og til skulle jeg ønske han var litt mindre opptatt av fotball og litt mer opptatt av politikk, men de  forskjellene der kan jeg leve utmerket godt med, han gidder å høre på mine politiske utlegninger, og jeg gidder å se noen EM-kamper. 

Det er et valg, å tenke at vi kan leve godt med ulikhetene, som også gjelder andre områder. Tror vi er gode på unne hverandre like stort rom for særheter og spesialinteresser. 

Anonymkode: 5cff3...b4f

Noen må lykkes - og fortelle om det på Some.. ellers vil Tinder og resten av datingappene oppleve kundeflukt.

Helt objektivt sett og uten fnugg av overdrivelse- Tinder og de andre datingappene burde etterforskes for forbrytelser mot menneskeheten.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (20 minutter siden):

Det er det som er poenget mitt. Man leter etter den skjebnebestemte og perfekte i et hav av mennesker som ikke lever opp til dette. Så klart blir man skeptisk og ikke får ikke kjemi med noen da. Særlig når appen er gjennomsyret av fuckpersoner og egoister. Ikke lett å være seriøs da, og man framstår fort useriøs selv også. Det gjelder nok meg selv også. Vi har vel alle forbedringspotensiale på slike apper.

Man romantiserer kjærligheten så inni granskauen fordi appene gjør utvalget så stort. Man tillater seg å drømme høyt. Man drømmer om og leter etter kongen og dronningen, der prinsene og prinsessene ikke er god nok, samtidig som man blir lokket, utnyttet og vasses ned av tjenestepersoner.

Akkurat. Algoritmene til Tinder og co har ikke som mål å parre deg opp, men å tjene penger på deg. Og skal man tjene penger på deg så er det om å gjøre å holde deg som kunde lengst mulig, overspamme deg med reklame, samtidig som du skal være nødt til å kjøpe abonnement. Oppi dette blir du hektet på drømmen og følelsen av å være tilgjengelig. 

Botene som er der er et knallgodt eksempel på det. Jeg aktiverte profilen min på Tinder i 5 minutt herom dagen for å se an ståa, og før jeg hadde fått snudd meg så hadde jeg 3 likes. Likes jeg selvfølgelig må betale meg inn for å se. Selv jeg forstår at det var programmerte boter som likte meg. 

Med dagens teknologi så burde det være grei skuring å parre sammen mennesker basert på atferd, følelser, interesser, utdanning, høyde osv, men det er ikke intensjonene til appene og nettsidene. 

Nettopp 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (10 minutter siden):

Noen må lykkes - og fortelle om det på Some.. ellers vil Tinder og resten av datingappene oppleve kundeflukt.

Helt objektivt sett og uten fnugg av overdrivelse- Tinder og de andre datingappene burde etterforskes for forbrytelser mot menneskeheten.

Egentlig helt enig. Datingapper og forsåvidt andre nettbaserte plattformer er satt opp på måter som ikke fremmer dialog, kjærestejakt og konstruktive meningsutvekslinger. Sleipinger de som driver dem, og de er rågode på å gjøre mennesker avhengige av dem. Vi hadde bare flaks, sikkert fordi vi var naive og helt ferske i gamet.

Anonymkode: 5cff3...b4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg ble single for første gang på leeenge prøvde jeg Tinder, det var jo litt moro i starten, men jeg innså raskt at det var et sted som bare ville ødelegge meg i lengden.
Det er egentlig helt utrolig hvor dårlig den appen der er, i hvert fall for en som meg:
1. Det tar masse tid og man blir sittende enda mer på mobilen.
2. Man får en følelse av at dating er en form for shopping, folk blir bruk og kast
3. Kjemi har så sykt mye å si! Jeg gikk på én tinderdate, og selv om han så ut som på bildene, var han samtidig HELT annerledes og jeg hadde null kjemi med ham. Innså jeg ville komme til å måtte gå på dates med enormt mange før det funker, og at jeg vill blitt skuffa igjen og igjen.
4. Man føler seg som en vare.
5. Man må chatte om utrolig mye kjedelige ting.
6. jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke er interessert mer, man må jo avvise veldig mange, og det er ikke noen god følelse det heller.

Så etter noen uker på Tinder sletta jeg appen og vil nå kun møte folk IRL, det går kanskje ikke like kjapt, men når man møter noen man har kjemi med, vet man det i det minste med en gang.

Anonymkode: 58802...2b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du må matche med menn i din egen liga, ikke bare «de kjekke» 😘

Anonymkode: 51f84...5ce

 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ganske åpenbart ut fra det som skrives at dette er en mann.

Anonymkode: 599dc...283

Fikk meg en liten latter av den første 😄 Familien hadde nok blitt sjokkert om jeg hadde prøvd meg på menn i min egen liga 😅

Anonymkode: 7a4b9...6e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Synes du høres ut som du er full av deg selv og grei bare så lenge det går din vei, typisk nice guy. 

Anonymkode: c0df0...9ff

Jeg lever veldig godt med at én anonym på et nettforum har den opplevelsen av meg. Jeg hadde blitt justert ganske raskt av venner og familie om det hadde vært tilfellet 😄 Men du er tilgitt, jeg vet det er lett å lese innlegg slik Fanden leser Bibelen her inne :)

Anonymkode: 7a4b9...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Damer liker ikke menn som syter som barn. Du må være kjekk, rik, selvsikker, ha stor pikk, sprute mye, ingen barn, sterk kjeve, bra jobb. Først da kan du få så mye mus du vil.

Anonymkode: 0a61c...b21

Det at "mus" er fokuset ditt sier nok om innstillingen din og hvorfor du har de holdningene du har. Du fremstår jo med innlegget ditt nettopp som en av de sytende kvinner ikke liker. Jeg skjønner hvorfor kvinner i større grad unngår apper og nettsider. Og selv om jeg har vært selvvalgt singel så har jeg ikke vært sølibat, men det kan også bli kjedelig og tomt i lengden når man kommer til en viss alder. 

Anonymkode: 7a4b9...6e8

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Damer du aldri skal treffe igjen

Anonymkode: 50dca...ac5

Da har du misforstått intensjonene i HI 😊 Jeg var ferdig med det stadiet og datet nettopp for å finne ei jeg ville treffe igjen. Og igjen, og igjen. Men jeg skjønner godt skepsisen og usikkerheten hos kvinner når de møter menn som deg med slike holdninger. 

Anonymkode: 7a4b9...6e8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (4 timer siden):

Man må bare tillate seg å kjenne på at følelsen også kan være god. Så ufarliggjør savnet. :) 

Det har du rett i :) Så handler det også om å ikke velte seg i savnet, men fylle tiden slik man ønsker så savnet ikke alltid er like merkbart. 

Anonymkode: 7a4b9...6e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det verden trenger er en datingapp med en genuin intensjon om å føre mennesker sammen..

Du utleverer dine innerste tanker og følelser og appen finner reelle matcher rett og slett. Ingen bilder før det har gårt minimum 100 mld. fram og tilbake

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...