Gå til innhold

Norwaytwins tråden


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn at enkelte brukere i den tråden får lov til å hetse disse jentene gang på gang, uten at dere som er moderatorer reagerer? Om andre i tråden kommenterer dette, blir dette fort slettet.... 🤔

Hvor er logikken i det? Hvorfor får noen lov til å snakke stygt om Norwaytwins? Mens vi andre som setter pris på jentene og det de gjør får kommentarer slettet over en lav sko? For meg gir det absolutt ingen mening 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartgirl
Mardina skrev (14 minutter siden):

Hvorfor er det sånn at enkelte brukere i den tråden får lov til å hetse disse jentene gang på gang, uten at dere som er moderatorer reagerer? Om andre i tråden kommenterer dette, blir dette fort slettet.... 🤔

Hvor er logikken i det? Hvorfor får noen lov til å snakke stygt om Norwaytwins? Mens vi andre som setter pris på jentene og det de gjør får kommentarer slettet over en lav sko? For meg gir det absolutt ingen mening 🤔

Jeg har sett det samme jeg også og lurer på hvorfor? 

Det samme i tråden om Mary Jane - og livet som det er. Der har det kommet inn kommentarer som går på hetsing av helsen til snapperen  og beskyldninger om at hun utnytter NAV fordi hun jobber i hyagen og trussel om og rapportere henne inn til NAV. Vedkommende sier at hun har tatt opptak av vloggene til snapperen. 

Dette gjelder en snapper som offentlig er åpen en person med mange følgere og ikke en stor influencer som tjener masse penger. Snapperen viser sin hverdag på godt og vondt. 

Den tråden bør også modereres i likhet med de store influencerne. Mulig jeg er litt inhabil i saken siden jeg kjenner vedkommende personlig via hundemiljøet. 

Endret av Heartgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste innlegg fra de som setter pris på jentene inneholder enten brukerdebatt eller navn på barn, og blir slettet av den grunn. Dersom man skriver positivt om jentene uten å samtidig snakke negativt om andre brukere får innleggene stå. 
 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (På 6.7.2024 den 20.23):

De fleste innlegg fra de som setter pris på jentene inneholder enten brukerdebatt eller navn på barn, og blir slettet av den grunn. Dersom man skriver positivt om jentene uten å samtidig snakke negativt om andre brukere får innleggene stå. 
 

Sol, admin.

Men det er et par stykker i den tråden som utelukkende skriver negative kommentarer om Norwaytwins. Det er faktisk et par brukernavn som går igjen. Hvorfor får disse innleggene stort sett stå? Jeg skjønner det ikke 🤔 Det er ikke rart at det blir bruker-debatt, når dere moderatorer ikke gjør en skikkelig jobb 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noen regler som sier at man ikke kan skrive negativt om de som velger å promotere seg selv via sosiale medier.

Sol, admin.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel får de lov å hetse og skrive stygge ting om Norwaytwins 🤔 Hvor er logikken i det? Burde ikke de få en advarsel? Og hvis de fortsetter, så blir de utestengt fra tråden. Det er jo det riktige å gjøre i sånne situasjoner 🤔

Dette er jo faktisk forskjellsbehandling 🤔 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (5 timer siden):

Likevel får de lov å hetse og skrive stygge ting om Norwaytwins 🤔 Hvor er logikken i det? Burde ikke de få en advarsel? Og hvis de fortsetter, så blir de utestengt fra tråden. Det er jo det riktige å gjøre i sånne situasjoner 🤔

Dette er jo faktisk forskjellsbehandling 🤔 

Gi meg gjerne eksempler på hvilke innlegg du mener hetser, så skal jeg ta en ny vurdering. 
 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (På 16.7.2024 den 21.27):

Gi meg gjerne eksempler på hvilke innlegg du mener hetser, så skal jeg ta en ny vurdering. 
 

Sol, admin.

- Sverige og pakke i posten etc… Guro bruka cash 🤔

- Ej og Guro er veldig ulike. Guro stråla og ser veldig lykkelig ut. Lite savn…. Lite vondt/sliten/ angst. Masse energi og ute heile tida. Sjokk…!  
Dei kjøpe aldri dyrt…. Men dei kjøpe mykje ræl! 

Guro virka lite opptatt av autismen. Det er kun søvnen som opptar ho. Eg sendte mld på insta om treff i kanalparken imårra for autismeforeningen og ho er ikkje intrisert i det 😔 

Kjøpe,bestille og fått pakke i posten😳 Overvelda over den utømmelige kontoen der 😳

Dette er noen av innleggene som  jeg mener burde vært moderert bort. Alle er fra samme bruker og hun er utelukkende negativ til det disse jentene driver med. Mens andre som kommer med mer fornuftige innlegg eller som prøver å denne brukeren til å roe seg ned, blir slettet. 

Jeg synes rett og slett modereringen i den tråden er for dårlig. Godt mulig at du ikke ser på det som hets/kritikk, men det er det mange andre som gjør. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (På 20.7.2024 den 19.04):

- Sverige og pakke i posten etc… Guro bruka cash 🤔

- Ej og Guro er veldig ulike. Guro stråla og ser veldig lykkelig ut. Lite savn…. Lite vondt/sliten/ angst. Masse energi og ute heile tida. Sjokk…!  
Dei kjøpe aldri dyrt…. Men dei kjøpe mykje ræl! 

Guro virka lite opptatt av autismen. Det er kun søvnen som opptar ho. Eg sendte mld på insta om treff i kanalparken imårra for autismeforeningen og ho er ikkje intrisert i det 😔 

Kjøpe,bestille og fått pakke i posten😳 Overvelda over den utømmelige kontoen der 😳

Dette er noen av innleggene som  jeg mener burde vært moderert bort. Alle er fra samme bruker og hun er utelukkende negativ til det disse jentene driver med. Mens andre som kommer med mer fornuftige innlegg eller som prøver å denne brukeren til å roe seg ned, blir slettet. 

Jeg synes rett og slett modereringen i den tråden er for dårlig. Godt mulig at du ikke ser på det som hets/kritikk, men det er det mange andre som gjør. 

 

Dette anser vi ikke som hets, dette er kritikk av hva norwaytwins legger ut på egne kanaler, og det er det ingen regler mot. De som blir slettet er brukerdebatt som sporer av debatten som skal handle om norwaytwins og ikke om brukerne i tråden. 
 

Sol, admin.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (42 minutter siden):

Dette anser vi ikke som hets, dette er kritikk av hva norwaytwins legger ut på egne kanaler, og det er det ingen regler mot. De som blir slettet er brukerdebatt som sporer av debatten som skal handle om norwaytwins og ikke om brukerne i tråden. 
 

Sol, admin.

Vel, da er vi nok uenig om hva som er hets og ikke 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (På 6.7.2024 den 20.23):

De fleste innlegg fra de som setter pris på jentene inneholder enten brukerdebatt eller navn på barn, og blir slettet av den grunn. Dersom man skriver positivt om jentene uten å samtidig snakke negativt om andre brukere får innleggene stå. 
 

Sol, admin.

Hvorfor er det ikke lov å si navnet på barnet til Guro? Det har jo aldri vært noen hemmelighet hva han heter og de nevner jo navnet hans i hver eneste vlogg. Det står også ofte i overskriften på vloggene på YouTube. Så alle vet hva han heter. Men skjønner selvfølgelig at debatt om barnet blir slettet, men det har det såvidt jeg vet ikke vært så mye av i tråden. 

Mardina skrev (På 16.7.2024 den 16.20):

Likevel får de lov å hetse og skrive stygge ting om Norwaytwins 🤔 Hvor er logikken i det? Burde ikke de få en advarsel? Og hvis de fortsetter, så blir de utestengt fra tråden. Det er jo det riktige å gjøre i sånne situasjoner 🤔

Dette er jo faktisk forskjellsbehandling 🤔 

Enig! Er akkurat det det er, forskjellsbehandling. Hadde det vært i tråden om en eller annen kjent influenser hadde det sikkert blitt slettet for hets, men skrive stygge ting om norwaytwins som ikke er så kjente er tydeligvis helt greit. Forstå det den som kan. Selvfølgelig greit å komme med konstruktiv kritikk, men det spesielt den ene brukeren kommer med er faen ikke mye konstruktivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se våre regelpresiseringer her og under ang persondebatt

Sitat

Persondebatt er å diskutere en identifiserbar person som ikke har valgt å eksponere seg selv i f. eks. sosiale medier. Dette kan f. eks. gjelde en kjent persons barn, øvrige familiemedlemmer, tidligere kjærester eller venner.

På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Vi tillater ikke bruk av navn eller kallenavn på barn, omtale av barns utseende, helse eller livsførsel; følelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. Det er tillatt å diskutere foreldres valg om eksponering av barn og hvordan dette utføres, men ikke hvordan barna opplever denne eksponeringen.

Mindreårige har et særskilt vern i norsk lov og i Vær varsom-plakaten. Uavhengig av hvordan andre velger å omtale sine egne eller andres barn, har vi i Kvinneguiden / Story House Egmont et selvstendig ansvar for hva som publiseres på våre plattformer.

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (På 21.7.2024 den 22.46):

Er akkurat det det er, forskjellsbehandling. Hadde det vært i tråden om en eller annen kjent influenser hadde det sikkert blitt slettet for hets, men skrive stygge ting om norwaytwins som ikke er så kjente er tydeligvis helt greit. Forstå det den som kan.

Der tar dere helt feil, for det er bare å gå inn på hvilken som helst annen tråd og se at kommentarer av samme type ikke blir slettet, så det har ingenting med at det er Norwaytwins at det ikke blir slettet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Nok en gang er modereringen i den tråden fullstendig på trynet 🤔 Åpenbar hets av Norwaytwins får stå, men vi som forsvarer jentene får innleggene slettet. Det gir absolutt ingen mening 🤔 

Vurderer å av-følge hele tråden, da det blir for dumt at enkelte får lov å hetse og holde på, uten at det reageres på det 🙄 Ser dere moderatorer virkelig ikke problemet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden blir ryddet gang på gang fordi brukere diskuterer barnet til en av damene. Vi tillater ikke bruk av barns navn på forumet.

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (5 timer siden):

Tråden blir ryddet gang på gang fordi brukere diskuterer barnet til en av damene. Vi tillater ikke bruk av barns navn på forumet.

Sol, admin.

Barnet er ikke det som blir diskutert mest i den tråden. Ikke svarer du på det andre jeg skrev heller.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ene innlegget jeg fjernet varg pga navnet til barnet ble brukt i innlegget. Hadde ikke det blitt gjort ville innlegget stått enda. Så det er ikke pga noen forsvarer disse damene det blir fjernet, men fordi dere bryter andre regler. 
 

Sol, admin.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (26 minutter siden):

Og hva med det andre jeg kommenterte? 

Kan du gjenta spørsmålet?

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (Akkurat nå):

Kan du gjenta spørsmålet?

Sol, admin.

Hvorfor får enkelte brukere kommentere dritt om jentene gang på gang, uten at det blir fjernet?

Og vi som forsvarer jentene (uten å nevne barne-navn), får innleggene slettet over en lav sko..... 

Det er faktisk forskjellsbehandling. Og det bør vel strengt tatt ikke foregå på et diskusjonsforum 🤔 Det er jo ikke logisk i det hele tatt 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...