Gå til innhold

Jeg "grubler" mye....


Luringen

Anbefalte innlegg

Jeg er sammen med en fantastisk jente som jeg elsker så høyt...Men så kommer jeg inn i en slik gruble fase at jeg ikke holder det ut. Det trenger gjerne ikke være annet enn at hun er litt PMS-ramma, eller hun blir litt inneslutta og lukker seg inne. Trenger egentlig bare litt fred og ro. Alt dette forstår jeg når jeg ikke grubler, men når grublinga er over meg så "lager" jeg alt om til noe og analyserer alt. Det er rett og slett slitsomt... Er der noen der ute som kjenner seg igjen og har noen gode tips på hvordan dette kan bearbeides?

"Luringen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Høres ut som om du filosoferer mye.

Gjør det jeg selv, når livet går for fort og for å slappe av så er det godt å tenke!

Det er visst en bok i handelen nå som heter; Du er filisofen.... Hørte det på tv i dag.

Ser ut som om du gjør alt for henne. :) Så høyt elsker du henne. Du vil at hun skal ha det bra, og derfor prøver du å finne ut hvordan du kan gjøre det enda bedre for henne. Derfor analyserer du hele bildet til ende. :)

- Men jeg kan jo ta feil, så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat lik deg. Jeg tenker alt for mye... Det er rett og slett plagsomt av og til. Jeg har egentlig ingen god tips, for jeg sliter tidvis med dette selv. Men det jeg prøver å gjøre når jeg kjenner det kommer, er å tenke positivt (for som regel er grublinga negativ) Tenker at nå tenker jeg ikke klart. For det ender som regel med en negativ konklusjon.

Med tiden har jeg på en måte klart å få "kontroll" på grublinga, og vet hva det går i. Det hjelper ganske mye.

Jeg er sammen med verdens beste gutt, men dette går og utover han til tider (desverre) Men heldigvis har jeg en god venn som har akkurat samme problemet som meg, så jeg kan få snakket ut om grublingen til en som forstår. Da slepper jeg heldigvis å belaste kjæresten min med alt dette tullet.

Du får ha lykke til videre! Håper du får kontroll på grublingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har mine grubletet perioder, så forteller jeg det til min samboer. DA vet han at jeg ikke tåler så mye, og han kanskje kan bruke litt mer tid på å forklare meg saker og ting. Hvis det er noe som kreves å forklares da, så klart. Jeg tror på åpenhet og kommunikasjon i forholdet, det kommer i alle fall vi langt med. Og stadig lenger kommer vi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er nok mange som i ettertid har erfart at slike "grubleprosesser" egentlig var starten på en prosess fram mot et brudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det dummeste jeg har hørt! En kan ikke si at hvis en grubler så trenger det gå mot et brudd. Tvert imot, grubling kan gjøre forholdet sterkere! En kan finne nye måter å gjøre ting på for å få ting til å fungere bedre. Det er min erfaring. Dessuten trenger ikke grublingen alltid være om forholdet...

Hva for en pessimistisk holdning er det du sprer da gjest? Går hvertfall an å prøve å gi et konstruktivt råd?

Jeg har fått mye bra ut av at jeg har grublet i hele mitt liv. En blir reflektert og mer gjennomtenkt i sine handlinger.

Bruk grublingen konstruktivt, så kan det være veldig positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grubler også altfor mye til tider men jeg har lært meg å prøve å lufte det for dem som står meg nærmest.Når jeg sliter med gruble perioder har jeg også funnet ut at det hjelper med en porsjon galgenhumor.Da klare jeg å se mer positivt på situasjonen og få andre til å le med meg.Det er viktig for meg å ha en partner som er sterk og ikke grubler lke mye som meg.Hadde engang et forhold der vi begge grublet altfor mye og da påvirket vi hverandre negativt.Nå har jeg truffet en som får meg til å tenke mindre.

Jeg er min egne lille filosof og mange sier at jeg ikke er lett å forstå seg på til tider.Vær stolt av at du ikke er som alle andre og vær åpen om tankene dine.Det hjelper ofte meg.

Klem fra Kine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes akkurat ut som meg det der :o

Jeg er ekspert på å gruble, tenke, krisemaksimere, analysere og lage problemer av alt oppi i mitt eget sinnsforvirra lille hode. :o

Det eneste som hjelper er å PRØVE å tenke positivt.

Men lett, det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har mine grubletet perioder, så forteller jeg det til min samboer. DA vet han at jeg ikke tåler så mye, og han kanskje kan bruke litt mer tid på å forklare meg saker og ting.  Hvis det er noe som kreves å forklares da, så klart. Jeg tror på åpenhet og kommunikasjon i forholdet, det kommer i alle fall vi langt med. Og stadig lenger kommer vi. :)

Det er sant som cassandra skriver...KOMMUNIKASJON i forholdet er viktig og at Partneren er klar over at du har sånne dager...bruk litt tid på å forklare og vis hensyn hvis du er den andre parten i ett slikt forhold...

Åpenhet er det viktigste i forholdet og snakk mye med hverandre slik at det ikke oppstår problemer når det blir på det verste,forståelse og kjærlighet til hverandre styrker faktisk forholdet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...