Gå til innhold

Ditt beste juleminne!


Engel

Anbefalte innlegg

Julestemningen tar helt overhånd i dag... :oops: må være all snøen! :lol:

Hva er deres beste juleminner? Fra barndommen eller senere, hva husker dere best?

Mitt beste minne er formiddagen på juleaften da jeg var barn. Når julefilmene som "tre nøtter til Askepott" begynte på tv. Da kom far alltid med en pose tvist til meg, og jeg så på tv mens mor ordnet på kjøkkenet. Treet var tent, og forventingene høye! Og så julelunsjen, med ferske rundstykker og varm kakao! :) Får nesten tårer i øynene her jeg! Faren min døde rett etter jul i fjor, etter å ha vært syk hele jula. Vi feiret juleaften på sykehuset sammen med han. Det er også et godt minne, men samtidig trist.

I år blir det jul for første gang hos oss selv i leiligheten, nå skal jeg og samboeren skape nye, felles juleminner. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste juleminne er deifinitivt forrige jul (Julen 2001). Da fridde min daværende samboer (og nå min mann) 1.juledag til min store overraskelse. Hele den julen var helst spesiell, vi feiret den nemlig i Nord-Norge sammen med hans familie. Julaften var kjempekoselig, men 1.juledag var altså helst spesiell.

Forøvrig har jeg faktisk ingen bestemte juleminner fra jeg var liten. Jeg har skilte foreldre og har vært litt her og der på julaftnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste juleminne må være da jeg var 15 år og fikk feire en hel jul uten ALKOHOL og en full far...da jeg flyttet i fosterhjem fikk jeg den julen jeg bestandig hadde ønsket meg.Vi satt å så på Tre Nøtter til Askepott og Disney-tegnefilmene.Så var det fjøs-tid og jeg og fostermor pyntet og dekte bordet til de andre kom inn,til maten ble ferdig ordnet vi oss,og skifta til finklær og leste julehefter.Så kom de andre inn og dusjet og når klokka var 1700 satt hele familien rundt middagsbordet.(Far/mor og 5 barn) og da klokka nærmet seg 19.00 satt alle på loftsstua og ventet på nissen som kom med sekker med julegaver......etter at alle julegavene var åpnet gikk vi ned i stua og ordnet kaffe og julekaker og så på Flaaklypa Grand Prix

Siden 1998 har jeg og min mann feiret jul sammen i leiligheta vår og laga julemiddag og kost oss sammen på julaften.

Så har også mange gode minner sammen med min mann :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...