Gå til innhold

Fly for første gang i dag


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal, i den voksne alder av 19, fly for første gang i dag! Har hatt en voldsom flyskrekk som jeg nå endelig har blitt kvitt (gått på kurs).

Er faktisk ikke særlig nervøs (kommer nok etterhvert), men jeg har to praktiske spørsmål.

1.Kan jeg bruke ipod på flyet etter at vi har tatt av? Den har jo ikke radiosender.

2.Kan jeg pakke speilreflekskameraet mitt i den vanlige bagasjen? Det har en tykk beskyttelsesveske. Får nemlig ikke plass i håndbagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

iPod kan du i hvertfall bruke mens flyet er i lufta. :) Hvis kameraet har separat veske, kan du ta det med inn i kabinen i tillegg til den andre håndbagasjen.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kameraet har separat veske, kan du ta det med inn i kabinen i tillegg til den andre håndbagasjen.

Regnes det ikke da som to håndbagasjer? Det er jo tydeligvis litt størrelse på den kameraveska ettersom den ikke får plass i håndbagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnes det ikke da som to håndbagasjer? Det er jo tydeligvis litt størrelse på den kameraveska ettersom den ikke får plass i håndbagasjen.

Ofte kan man ha kameraveske i tillegg til håndveske. (og paraply, laptopveske ++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge den samlede mengden håndbagasje ikke overskrider vekt- og volumgrensene tror jeg det skulle gå bra. Hva du enn gjør - ikke putt det i den innsjekkede bagasjen! :overrasket: Hvis du noensinne har sett dem pælme kofferter inn og ut av et fly, så skjønner du hvorfor... Har du parfymer eller annet med glassemballasje i toalettsakene dine, så rull det inn i papir eller legg det mellom klærne dine. Samme med f.eks. mobillader og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annbefaler å ta kamera med inn på flyet.

Du vil ikke få forsikringsutbetaling fra flyselskapet for kamera om det forsvinner eller blir ødelagt i bagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...