AnonymBruker Skrevet 30. juni #1 Del Skrevet 30. juni Bilen min har et ødelagt hjullager. Kan det være farlig eller skadelig på noe vis å kjøre med det i to uker? Bør jeg feks unngå langtur? Synes styringen har blitt mer upresis, spesielt i høy hastighet, kan det stemme? Er et av hjulene foran. (Venter på verkstedtime) Anonymkode: 836bb...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 30. juni #2 Del Skrevet 30. juni Jeg hadde vært forsiktig og i hvert fall ikke lagt ut på langtur 😊 Jeg solgte en bil med ødelagt hjullager for et par år siden. Kjøperen skulle kjøre bilen til Oslo (ca. 1 time unna meg) og jeg gav beskjed om det gjør du på egen regning og risiko 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opptatt Skrevet 30. juni #3 Del Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Bilen min har et ødelagt hjullager. Kan det være farlig eller skadelig på noe vis å kjøre med det i to uker? Bør jeg feks unngå langtur? Synes styringen har blitt mer upresis, spesielt i høy hastighet, kan det stemme? Er et av hjulene foran. (Venter på verkstedtime) Anonymkode: 836bb...ee0 Eit hjullager blir gradvis dårligere så spørs kor slitt det er....Er det berre litt ulyd kan du kjøre lenge med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #4 Del Skrevet 30. juni Opptatt skrev (1 minutt siden): Eit hjullager blir gradvis dårligere så spørs kor slitt det er....Er det berre litt ulyd kan du kjøre lenge med det. Jeg fikk bare beskjed om at det var ødelagt, så vet ikke mer enn det. Sett at det er helt ødelagt, er det da farlig eller skadelig å kjøre med det? Anonymkode: 836bb...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #5 Del Skrevet 30. juni Mardina skrev (5 minutter siden): Jeg hadde vært forsiktig og i hvert fall ikke lagt ut på langtur 😊 Jeg solgte en bil med ødelagt hjullager for et par år siden. Kjøperen skulle kjøre bilen til Oslo (ca. 1 time unna meg) og jeg gav beskjed om det gjør du på egen regning og risiko 😊 Og hvordan gikk det? Anonymkode: 836bb...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opptatt Skrevet 30. juni #6 Del Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk bare beskjed om at det var ødelagt, så vet ikke mer enn det. Sett at det er helt ødelagt, er det da farlig eller skadelig å kjøre med det? Anonymkode: 836bb...ee0 Hører du rumle lyd i svinger?Har eventuelt lyden vært lenge og er det mye? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #7 Del Skrevet 30. juni Opptatt skrev (1 time siden): Hører du rumle lyd i svinger?Har eventuelt lyden vært lenge og er det mye? Det bråker hele tiden. Føles som å kjøre jetfly når farten går over 50, på lyden å dømme. Lyden har vel vært der en stund, la vel først ordentlig merke til den sånn rundt april kanskje. Anonymkode: 836bb...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #8 Del Skrevet 30. juni Du har hørt lyden siden april og enda ikke fikset?! Lykke til, ville aldri lagt ut på langtur med det du beskriver. Anonymkode: 1cca6...2a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #9 Del Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har hørt lyden siden april og enda ikke fikset?! Lykke til, ville aldri lagt ut på langtur med det du beskriver. Anonymkode: 1cca6...2a6 Jeg trodde lyden var noe annet og har hatt bilen på verksted i mellomtiden. Anonymkode: 836bb...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 30. juni #10 Del Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hvordan gikk det? Anonymkode: 836bb...ee0 Det vet jeg ikke. Hørte ikke noe mer fra han som kjøpte bilen. Regner med at han kom seg helskinnet hjem 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #11 Del Skrevet 30. juni Rister det i rattet, og er det fremme eller bak? Fremhjulslager ville jeg skiftet fort. Også med vibrasjoner i ratt!! Anonymkode: 20809...7c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #12 Del Skrevet 30. juni Du skal ikke kjøre med et ødelagt hjullager siden det kan bli mye verre veldig fort, en ting er din egen sikkerhet men du må også tenke på andre som ferdes i trafikken. Jeg har selv opplevd at et hjullager har gått til helvete i fart og det var ingen tegn på at det var dårlig, endte opp med at hele stikkakslingen på et bakhjul løsnet og forflyttet seg 30 cm ut av akslingen. Anonymkode: c3283...539 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opptatt Skrevet 30. juni #13 Del Skrevet 30. juni Trur det kan vært greit å skifte da. Har du vært oppmerksom på lyden siden april har den kanskje vært der siden i høst uten at du la merke til det. Begynner i sving, bare høyre eller venstre sving alt etter kva side det er på. Blir gradvis værre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #14 Del Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Rister det i rattet, og er det fremme eller bak? Fremhjulslager ville jeg skiftet fort. Også med vibrasjoner i ratt!! Anonymkode: 20809...7c3 Det rister ikke i rattet, men jeg synes det har blitt mer ustabilt og drar mot ene sida, spesielt i høy fart. Det er framme på førerside. Opptatt skrev (42 minutter siden): Trur det kan vært greit å skifte da. Har du vært oppmerksom på lyden siden april har den kanskje vært der siden i høst uten at du la merke til det. Begynner i sving, bare høyre eller venstre sving alt etter kva side det er på. Blir gradvis værre Nei, jeg tror ikke den har vært der lenger, da burde verksted ha sett det når de skifta bremsene (?) Anonymkode: 836bb...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #15 Del Skrevet 30. juni Plutselig går det i oppløsning og da står hjulet fast. Høres ut som det er gått for langt siden bilen trekker til siden. Kan også ta fyr pga varmgang. Det kan bli følgeskader på andre ting og, så jo lengre du venter, jo dyrere blir det. Anonymkode: c3087...385 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opptatt Skrevet 30. juni #16 Del Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Det rister ikke i rattet, men jeg synes det har blitt mer ustabilt og drar mot ene sida, spesielt i høy fart. Det er framme på førerside. Nei, jeg tror ikke den har vært der lenger, da burde verksted ha sett det når de skifta bremsene (?) Anonymkode: 836bb...ee0 Trenger ikkje merke noko på lager når ein skifter bremser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #17 Del Skrevet 1. juli Ville ikke kjørt med bilen, i verste fall kan lageret gå i oppløsning. Enten setter hjulet seg fast eller så ramler akslingen ned ett hakk. Anonymkode: 5f1de...1fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli #18 Del Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 16.57): Det bråker hele tiden. Føles som å kjøre jetfly når farten går over 50, på lyden å dømme. Lyden har vel vært der en stund, la vel først ordentlig merke til den sånn rundt april kanskje. Anonymkode: 836bb...ee0 Det tyder på at det har allerede gått alt for langt og bilen bør parkeres inntil det er fikset Anonymkode: a3c2d...d6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli #19 Del Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det tyder på at det har allerede gått alt for langt og bilen bør parkeres inntil det er fikset Anonymkode: a3c2d...d6b Har fiksa det nå. Men det er faktisk en del lyd fortsatt, ukjent hvor den kommer fra. Anonymkode: 836bb...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå