Gå til innhold

Hendene sprekker


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er mye borti papir på jobb, og nå om vinteren sprekker huden opp på fingrene og det er ingenting som hjelper for å få huden til å leges. Har prøvd div kremer, men når hudsprekkene først kommer, blir de harde og det hjelper ikke med krem. Har prøvd olivenolje om kvelden også. Jeg går alltid med hansker på ute, men det virker ikke som det hjelper noenting det heller (selv om det blir verre om jeg går uten)

Det er huden på siden av neglene + på selve fingertuppen som sprekker til det blør. Jeg har dårlig råd så jeg hadde satt pris på tips som ikke ruinerer meg...

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å bruke hansker evnt. engangshansker på jobb?

Og smør deg mmed feks. Dekubal 1 gang pr. time.

Prøv å smør inn hendene om kvelden og ta på vanter og sov med dem. Mulig det kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tips her inne ha jeg kjøpt Hemp fra Body shop. Den synes jeg er kjempebra. Koster kr 109,- men jeg synes den er verdt det. Har den med meg på jobb, og smører meg flere ganger om dagen. Har aldri hatt så fine myke hender på leenge. Jeg var skikkelig plaget med sprukne hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bruke Avène håndkrem som jeg har kjøpt på apoteket i det siste. Den er bare utrolig bra! Etter kun en behandling så var hendene helt fine, og den virket lenger enn til første håndvask! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva den heter men det er en hvit tupe,med blått lokk og et lite norsk flagg på. Den er feit og god,jeg bruker den de gangene jeg er plaget med tørr hud på hendene. Den koster ikke all verden heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmensita

Eller du kan prøve en god barnesalve, smør på tykt om kvelden, på med bomullshansker og simsalabim....... så blir hendene dine fine igjen. Eller en god olje i stedet for barnesalve. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_trådstarter_*

Takk for svar dere! :klem: Jeg har prøvd olje, Carmensita, og det hjalp ikke på meg. Dvs hendene ble OK, men ikke sprekkene.

Skal se om det blir et av apotekproduktene på meg (BodyShop er for langt unna).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får tak i håndkremen fra Ahava (selges hos Vita og noen helsekostbutikker), er den helt super. Jeg har slitt med det samme problemet som du, men denne hjelper virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva den heter men det er en hvit tupe,med blått lokk og et lite norsk flagg på. Den er feit og god,jeg bruker den de gangene jeg er plaget med tørr hud på hendene. Den koster ikke all verden heller...

Den heter Neutrogena og er bare helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmensita
Takk for svar dere!  :klem: Jeg har prøvd olje, Carmensita, og det hjalp ikke på meg. Dvs hendene ble OK, men ikke sprekkene.

Skal se om det blir et av apotekproduktene på meg (BodyShop er for langt unna).

Hvis du kjenner noen på Kongsberg burde du få de til å kjøpe en salve på apoteket som heter KA-salve. Den blir laget på apoteket og er fin for det meste. Også sprukne hender. Jeg fikk tak i den og den er super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...