Gå til innhold

Har barna dine hatt lus?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, begge mine barn har hatt det en gang hver. Jeg har hatt det tre ganger, jeg forstår ikke hvordan jeg fikk det den siste gangen, den eneste plassen jeg kan komme på er fra bussen. 

Anonymkode: 97276...ba8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 6/23/2024 at 4:51 PM, AnonymBruker said:

Nei, æsj! De er renslige selvsagt! 

Anonymkode: 4bb18...b6c

Du vet lus trives best i ren hodebunn sant?

Anonymkode: 4f9a8...f1e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vel litt sammenheng med at det er mindre barnegrupper i private og dermed mindre sjanse for smitte. 

Anonymkode: 4bb18...b6c

Det er da mange store private barnehager og barnehagekjeder.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri, begynner i 6 klasse til høsten

Anonymkode: 32d87...a05

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 18.30):

Jobbet i privat bhg og skole. Og der hadde vi så store problemer med at lus kom hele tiden. Og til slutt tok bhg/skolen å kjøpte inn å behandlet alle i begge avdelinger da fikk vi bukt på det. 

Anonymkode: 834f6...34a

Er ikke det i mot alle anbefalinger? Syntes alle foreldrene det var greit?

AnonymBruker
Skrevet

Nei. ikke lus, ikke barnemark, ikke ringorm, ikke skabb. Hverken jeg, mannen eller ungen. Jeg har jobbet i et mena-land som sykepleier for en NGO, så egentlig rart jeg aldri har fått noe av det.

Anonymkode: abff7...77c

AnonymBruker
Skrevet

Har fire barn. Ingen av de tre eldste hadde hatt det før nr.4 begynte på skolen. I hennes klasse er det ALLTID lus! Det er helt krise! Jeg har til og med sett lus i håret til venninnene. Ordentlige folk, med eneboliger i dyre villastrøk, så handler nok i liten grad om penger her. Heller latskap? Vi bruker lusekam hver dag istedefor vanlig børste (tips jeg fikk fra en annen frustrert mor), då får ikke lusa satt seg og formert seg. Det er det eneste som funker i den klassen der. Usj! 

Anonymkode: de39c...832

AnonymBruker
Skrevet

Verken min mann, jeg eller våre to gutter har hatt lus i løpet av livet 👍 Hver høst/ vinter i både bhg og skole er det beskjed om at det går lus. 

Anonymkode: 4f836...a70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei. ikke lus, ikke barnemark, ikke ringorm, ikke skabb. Hverken jeg, mannen eller ungen. Jeg har jobbet i et mena-land som sykepleier for en NGO, så egentlig rart jeg aldri har fått noe av det.

Anonymkode: abff7...77c

Ringorm passer ikke helt inn her da, da det ikke er noe parasitt. Ringorm er sopp, og har ingenting med orm å gjøre.

Anonymkode: d1a80...9a1

AnonymBruker
Skrevet

Har to døtre. Den ene fikk èn lus i barnehagen. Barnehagen visste hvem "sprederen" var, og vi fant kun den ene (ekstremt voksne) lusa. Tok lusekur og sånt likevel. I 3. klasse fikk samme barn èn synlig voksen lus. Vi lette og lette etter flere, men kunne ikke finne noe som helst. Tok selvsagt lusekur igjen. Det andre barnet (som hun sover med hver natt, i samme seng) og jeg har aldri hatt noe, og for såvidt ikke mannen heller. 

Anonymkode: 21c17...b1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...