Gå til innhold

Har barna dine hatt lus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spør av nysgjerrighet etter å ha lest en annen tråd... Har ditt barn hatt lus? En eller flere ganger? Går det ofte lus på ditt barns skole, og er du fornøyd med hvordan skolen og andre foreldre takler dette?

Anonymkode: 60e51...06c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, æsj! De er renslige selvsagt! 

Anonymkode: 4bb18...b6c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de har aldri hatt lus noen av de. Går vel en kampanje på dette med lus hvert år i barnehagen ihvertfall, men kjenner ikke til at noen har fått det. Men det er jo ikke nødvendigvis noe man deler med alle heller da. 

Anonymkode: 28998...9a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Handler lite om renslighet. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Handler lite om renslighet. 

Sikkert foreldre med lite boevne og, som ikke orker å vaske luene deres hver uke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lusa liker faktisk rent hår bedre enn skittent… Men hvis barna dine aldri sitter tett sammen med venner får ikke lusa kravlet fra hode til hode, så klart.

Jeg håper virkelig barna dine har venner, og at det ikke er derfor…

Anonymkode: cd57a...778

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har de hatt. Jeg har tre jenter , og de fikk lus på barneskolen. Jeg troe det skjedde 3 ganger. Det var heldigvis slutt da de kom på ungdomsskolen. Jeg vet ikke om det var et større problem for noen år siden, men vi fikk lapp fra skolen rett som det var med at vi måtte sjekke ungene. 

Jenter har jo ofte langt hår og de sitter tett sammen i den alderen. 😊 

Anonymkode: 5bdce...a4b

• Liker 1
Skrevet

Nei, de har aldri hatt lus, og nå er de tenåringer. Jeg har selv aldri hatt lus. Jeg har heller aldri sett lus - og jeg jobber i barnehage. Da de gikk på småtrinnet kom det kanskje en lusemelding i halvåret, og den var felles for hele skolen. Så som regel kun ett trinn som hadde et tilfelle, evt to hvis det var søsken. 

Vi bor i et ganske homogent nabolag der folk typisk eier sitt hus/rekkehus, det er ingen leiligheter og folk er generelt ikke trangbodde. Vet ikke om det har noe å si for lusespredningen, men det har i alle fall noe å si for at folk har råd til å kjøpe lusekur samme dag som de oppdager det og ikke må vente i to uker på neste lønn eller trygd. 

• Liker 1
Skrevet

Aldri. Regner meg som heldig

• Liker 2
Skrevet

Aldri. Tror ikke lus liker vårt blod eller noe slikt. Ikke engang da venninne som hadde lus hadde vært på overnatting fikk mine lus. Helt merkelig egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det er vel ikke takket være oss, selv om vi har et over snittet renhold i huset. Anser oss som heldige som har sluppet å bli smittet, det er vel flaks og marginer det går på.

De har hatt barnemark da, ugh!

Anonymkode: d1a80...9a1

• Liker 1
Skrevet

Datteren min fikk lus i barnehagen. Brødrene hennes har sluppet unna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Har en av hvert kjønn.

Anonymkode: d1d2b...630

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt det,hverken jeg,samboer,eller barna. Og jeg jobber i barnehage, og har mye nærkontakt med barn. Har sett det på flere av barna i bhg,men aldri hatt selv. 

Anonymkode: ddb7b...ea3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ene dattera mi har hatt det. Det florerte i klassen så da oppdaget jeg at hun hadde. Tok det tidlig. Fant bare en når jeg så igjennom. Og heller ikke noen egg. Vi tok behandling hele gjengen for å være på den sikre siden. 

Anonymkode: aadbe...1c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Spør av nysgjerrighet etter å ha lest en annen tråd... Har ditt barn hatt lus? En eller flere ganger? Går det ofte lus på ditt barns skole, og er du fornøyd med hvordan skolen og andre foreldre takler dette?

Nei, fysj, sånt drar ikke våre barn med seg hjem. Noen fordeler er det med privat barnehage/skole. 

Anonymkode: 4773d...df5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Eldste (gutt) har aldri hatt lus. De yngste (jenter) har hatt det noen ganger, MEN ingen av de hadde lus før yngste begynte på skolen. Så de vil si at mellombarnet som er tre trinn over yngste gikk tre år på skolen uten å få lus, men etter yngstebarnet startet på skole i fjor har hun hatt lus x-antall ganger som igjen storesøster har fått av henne noen få ganger. Vi har tatt kur gjentatte ganger og også fulgt opp med lusekam i flere dager etter kur, og tatt ny kur 9-10 dager senere. Gitt beskjed til trinnet og AKS og allikevel kommer lusen tilbake. Jeg ergrer meg over foreldre som ikke tar tak!! Det koster både tid og penger, og surt for oss som faktisk tar tak og fjerner lusen!

Anonymkode: 65b38...a66

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt lus i hus. Har tre gutter i barnehagealder

Anonymkode: 59265...b28

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, fysj, sånt drar ikke våre barn med seg hjem. Noen fordeler er det med privat barnehage/skole. 

Anonymkode: 4773d...df5

Lusa trives like godt der som andre steder gitt. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

En gang i 7. klasse kom ungen hjem med lus. Jeg har aldri hatt.

Anonymkode: f23e7...69c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...