Gå til innhold

Velge sin første bil som 33 åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er høgskole utdannet, er etablert med hus og et barn på 2 år. Har fast jobb på snart 600.000 i årslønn.

Jeg har ikke hatt lappen før nå. Ikke hatt behov for jeg ble mor heller. Min partner har hatt lappen i over 10 år og har sin egen Tesla. Jeg blir jo kjørt og hentet der jeg kan osv. Har aldri betalt en krone på lån, bil og sånt. Litt på bompenger de årene vi har vært på norgesferie. 

Jeg ønsker meg en rimelig bil, som jeg bruker til og fra  jobb ( 15 min kjøring) og til og fra bhg. Det må være plass til 2 barneseter, da jeg venter nr 2. Må være elektrisk. 

Min samboer sier en rimelig bil, men er ikke like engasjert. Han har ikke peiling på bil selv, sånn egentlig. Holder til i Bergen.

Hvilken bil og merke bør jeg se på? Andre tips ?

Anonymkode: cbe5b...5da

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en eldre Leaf. Kommer langt nok, har overraskende god plass og har vist seg å være veldig driftssikre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med @newman01. Du beskriver det perfekte bruksområdet for en Leaf. Korte distanser, hjemmelading, trygg og pålitelig bil. De fås nye for rundt 200k kr, men en billig bruktbil gjør sikkert susen for deg også.

Du kan eventuelt lære deg hvordan "LeafSpy" fungerer for å ha full kontroll på batteriet, men nødvendig er det ikke.

Anonymkode: efcb1...443

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 19.53):

Må være elektrisk. 

Hvorfor?

Anonymkode: 4ef3b...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...