AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Del Skrevet 20. juni Jeg trener litt på tredemølle. Pleier å gå i varierende motbakker og har tre intenitetstopper. På tredemøllen står det at jeg forbrenner 500 kalorier på økten. Stemmer det at man faktisk forbrenner dette eller blir man lurt av tallene? Jeg skal ned i vekt igjen og prøver å ligge på kaloriunderskudd. Om jeg får i meg ca 1000 kalorier om dagen og forbrenner 500 kalorier pr økt, er det bra for vektnedgang? Anonymkode: 1551e...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #2 Del Skrevet 20. juni Treningsklokken min viser alltid mindre kalorier enn mølla. Og klokka er jo koblet opp mot puls, det er ikke møllen, den beregner kun kalorier utfra fart og tidsbruk. Så ta det med en klype salt. Om du uansett kun spiser 1000 kalorier pr dag (kroppen din kommer til å gå i starvation-mode btw), så spiller det ikke så stor rolle om du brenner 400 eller 500 kalorier på møllen. Hadde vært litt annerledes om du spurte fordi du lurer på hvor mange kalorier du kan spise ekstra for det du har forbrent. Ps: Det du driver med er ikke bra. Anonymkode: 6bd7b...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #3 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Treningsklokken min viser alltid mindre kalorier enn mølla. Og klokka er jo koblet opp mot puls, det er ikke møllen, den beregner kun kalorier utfra fart og tidsbruk. Så ta det med en klype salt. Om du uansett kun spiser 1000 kalorier pr dag (kroppen din kommer til å gå i starvation-mode btw), så spiller det ikke så stor rolle om du brenner 400 eller 500 kalorier på møllen. Hadde vært litt annerledes om du spurte fordi du lurer på hvor mange kalorier du kan spise ekstra for det du har forbrent. Ps: Det du driver med er ikke bra. Anonymkode: 6bd7b...064 "Starvation mode is real, but it’s not as powerful as some people think. It can slow weight loss over time, but it won’t cause you to gain weight despite restricting calories. It’s also not an “on and off” phenomenon. |Rather, it’s an entire spectrum of your body adapting to either increased or decreased calorie intake. In fact, starvation mode is a misleading term. Something like “metabolic adaptation” or “metabolic slowdown” would be much more appropriate." - https://www.healthline.com/nutrition/starvation-mode#bottom-line Anonymkode: 3e62f...0ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #4 Del Skrevet 20. juni Rapportert for helseskadelig kaloribudsjett 🙃 Anonymkode: 36bf8...a67 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #5 Del Skrevet 20. juni 1 hour ago, AnonymBruker said: Treningsklokken min viser alltid mindre kalorier enn mølla. Og klokka er jo koblet opp mot puls, det er ikke møllen, den beregner kun kalorier utfra fart og tidsbruk. Så ta det med en klype salt. Om du uansett kun spiser 1000 kalorier pr dag (kroppen din kommer til å gå i starvation-mode btw), så spiller det ikke så stor rolle om du brenner 400 eller 500 kalorier på møllen. Hadde vært litt annerledes om du spurte fordi du lurer på hvor mange kalorier du kan spise ekstra for det du har forbrent. Ps: Det du driver med er ikke bra. Anonymkode: 6bd7b...064 Men det blir vel vanskelig å gå ned noe om jeg ligger på 2000 kaliorier om dagen? Anonymkode: 1551e...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #6 Del Skrevet 20. juni 47 minutter siden, AnonymBruker said: Rapportert for helseskadelig kaloribudsjett 🙃 Anonymkode: 36bf8...a67 Hvorfor måtte du rapportere det? Du kunne bare sagt at det var skadelig. Anonymkode: 1551e...a1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Del Skrevet 20. juni Tredemøller viser som oftest mye mer enn hva man forbrenner. En tommelfingerregel man kan ha, er at man forbrenner like mange kalorier pr km som man veier. Du skriver ikke noe om hvor lenge eller hvor langt du kommer på disse øktene dine. (KG mener at inntak under 1500 kcal/dagen er skadelig.... ) Anonymkode: 8f2b2...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (58 minutter siden): "Starvation mode is real, but it’s not as powerful as some people think. It can slow weight loss over time, but it won’t cause you to gain weight despite restricting calories. It’s also not an “on and off” phenomenon. |Rather, it’s an entire spectrum of your body adapting to either increased or decreased calorie intake. In fact, starvation mode is a misleading term. Something like “metabolic adaptation” or “metabolic slowdown” would be much more appropriate." - https://www.healthline.com/nutrition/starvation-mode#bottom-line Anonymkode: 3e62f...0ee Ok, så kaller jeg det heller «metabolic slowdown» da…🤦♀️ Uansett, ikke bra. Anonymkode: 6bd7b...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #9 Del Skrevet 20. juni 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tredemøller viser som oftest mye mer enn hva man forbrenner. En tommelfingerregel man kan ha, er at man forbrenner like mange kalorier pr km som man veier. Du skriver ikke noe om hvor lenge eller hvor langt du kommer på disse øktene dine. (KG mener at inntak under 1500 kcal/dagen er skadelig.... ) Anonymkode: 8f2b2...9b2 Nå er jeg ikke i så god form fordi jeg ikke har holdt på så lenge ennå, men målet mitt er å klare 5 km på 50 min og brenne 500 kalorier i motbakke. Når jeg er i bedre form pleier jeg å ligge på 40 min og har en puls på ca 160-170 på toppene. Visste ikke om kalorigrensen på KG. Anonymkode: 1551e...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #10 Del Skrevet 20. juni 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nå er jeg ikke i så god form fordi jeg ikke har holdt på så lenge ennå, men målet mitt er å klare 5 km på 50 min og brenne 500 kalorier i motbakke. Når jeg er i bedre form pleier jeg å ligge på 40 min og har en puls på ca 160-170 på toppene. Visste ikke om kalorigrensen på KG. Anonymkode: 1551e...a1a Det er i rask gange. Ikke løping. Anonymkode: 1551e...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #11 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tredemøller viser som oftest mye mer enn hva man forbrenner. En tommelfingerregel man kan ha, er at man forbrenner like mange kalorier pr km som man veier. Du skriver ikke noe om hvor lenge eller hvor langt du kommer på disse øktene dine. (KG mener at inntak under 1500 kcal/dagen er skadelig.... ) Anonymkode: 8f2b2...9b2 Denne visste jeg ikke om, men ser at det faktisk stemmer sånn ca for min del utfra det klokken viser av kaloriforbrenning Anonymkode: 6bd7b...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 20. juni #12 Del Skrevet 20. juni Kjære trådstarter, Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet. * Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg