Gå til innhold

Bestemors klesskap...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei hei folkens... Jeg er ei jente på 26 år som før hadde en sporty stil og gikk mye i jeans osv.

Nå har jeg "gått helt i bestemors klesskap" og begynt å falle for klær som minner svært så mye om det min bestemor gikk med.

Hun var en flott og stilfull dame som alltid var velkledd.. Men hun var jo født i 1925!

Jeg eier nå kun ett par jeans.. og de har jeg ikke brukt hittil i år.. Nå sitter jeg iført en lysebrun bukse med mørkere striper og en v-hals jumper i mørke brunt. Jeg har perlekjede og ballerinasko...

Spørsmålet mitt er; virker dette bare teit på ei jente på min alder?

Jeg føler meg ganske flott.. Men kanskje for "damete" for aldren.. Er redd for å se utkledd ut.. om dere forstår hva jeg mener..

Jeans er jo så mye tryggere.. men trygghet er vel ikke alt..??

Noen som har noen tips til meg?

(ps. jeg er nytutdannet og i full jobbsøkemodus, så derfor er jeg litt bekymre for inntrykket jeg sender til omverdene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesten

Synes du skal gå i det du trives i jeg. :) Bedre det enn å gå i klær som er 'trygge' men du ikke føler deg like vel i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

Kle deg slik du ønsker. Personlig synes jeg det er mye stiligere med mennesker som følger sin egen stil enn de som tydelig følger "saueflokk- stilen". Trodde at mye av den moten som antagelig var in når din bestemor var 20 var in i dag. Du vet stilen fra 30- og 40- tallet (The Aviator- filmen). Så om bestemor har noe på loftet er det vel bare å se om du finner noen godbiter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om bestemor har noe på loftet er det vel bare å se om du finner noen godbiter  ;)

Massevis av godbiter.. Men hun var ca 20 cm kortere enn meg.. Så da hadde jeg i alle fall sett teit ut.. :sjarmor::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BagLady

Jeg synes som regel det er tøft når folk kler seg sånn, jeg. Men det er av en eller annen grunn finere på alle andre enn meg selv :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Mormor har et helt skap fult av klær hun ikke bruker lenger, bl.a mange skjørt, hun går bare i bukser nå. Jeg fikk ta det jeg ville, og jeg fant klær, belter og vesker fra 60, 70, og 80-tallet. Der var det mange gullkorn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det hørtes stilig ut.

Jeg er 24 år, og også typisk sporty jeans stil jente..

Nå har jeg plutselig begynt å tenke på om mye av klærne mine ser barnslige ut, litt fjortis liksom.. Altså, jeg går ikke med genserene oppå magen og miss sixty bukser. :ler: tror jeg er ganske laid back.

Men vil ikke virke barnslig men heller ikke voksen liksom..

Ikke lett denne alderen ;)

Men jeg syns det hørtes ut som du fortsatt har en sporty avslappet stil. Jeg ender nok opp med noe sånnt snart jeg også.

Jeg gikk bare med jeans frem til jeg var 16 ca, av en eller annen merkelig grunn hatet jeg jeans etter det, og lassa rundt i alt mulig anna. Hadde kanskje 1-2 jeans jeg brukte.

Frem til jeg ble ca 20-21 eller noe, nå er det BARE jeans igjen.

Har vel funnet favoritten sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det som var populært før i tiden har jo kommet tilbake igjen, så jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig.. Du ser ikke utkledd ut hvis du trives i det du går i uansett, jeg tror du ser mer utkledd ut hvis du går i ting du ikke føler deg vel i, for det synes som regel med tanke på holdning og fremtoning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...