Gå til innhold

Forsvinningen av Bjørnar (podcast)

Bacteria

Anbefalte innlegg

Usikker om dette passer her iom at det er podcast, men:

Har i dag hørt ferdig podcasten fra Svarttrost dok om lille Bjørnar som forsvant sporløst  fra bestemors hjem i 91 (Øksendal).

Som vanlig, nær sagt, i saker fra den epoken er det mye slett politiarbeid osv. 

Er det noen andre som har hørt den?

Hva tror du skjedde med Bjørnar? 
🩵💔

Endret av Bacteria
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror han druknet, gikk med strømmen i vannet..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hører du den podcasten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (På 17.6.2024 den 21.04):

Hvor hører du den podcasten?

Svarttrost dokumentar. På Spotify; men tror du må ha et eget abbonement for å se hele podcast-serien på 4 ep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (7 minutter siden):

Svarttrost dokumentar. På Spotify; men tror du må ha et eget abbonement for å se hele podcast-serien på 4 ep.

Jeg har ikke noe abonnement. Hørte på Spotify for 2 uker siden. 

Jeg tror noen tok han. Hvorfor det ikke ble gravd der klærne hans skal være gjemt forstår jeg bare ikke!!! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clearpath skrev (10 minutter siden):

Jeg tror noen tok han. Hvorfor det ikke ble gravd der klærne hans skal være gjemt forstår jeg bare ikke!!! 

Nei, å nå er det vel for sent pga arbeid gjort av grunneier. 
Merkelig å tilstå noe sånt uten å ha gjort det… men vi vet jo at det har forekommet før, falske tilståelser. Rekonstruksjonen av avhøret i England; hørtes veldig reelt ut. Sant, eller person med god fantasi?
Var et hardt rusmiljø i Sunndalsområdet på den tida der…

Den enkleste forklaringen er jo at han har ramla i elva. Og det var det politiet hadde bestemt seg for.

Bestemora hadde forklart at den eldre gutten sa «sykkelen hans står der»

Litt pussig måte å si det på, hørtes jo ut som han hadde hatt direkte kontakt og pratet med Bjørnar rett før han dro hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clearpath skrev (1 time siden):

Jeg hørte også gratis på Spotify, men ser den er under abonnement nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (59 minutter siden):

Merkelig å tilstå noe sånt uten å ha gjort det… men vi vet jo at det har forekommet før, falske tilståelser. Rekonstruksjonen av avhøret i England; hørtes veldig reelt ut. Sant, eller person med god fantasi?

Den enkleste forklaringen er jo at han har ramla i elva. Og det var det politiet hadde bestemt seg for.

Litt pussig måte å si det på, hørtes jo ut som han hadde hatt direkte kontakt og pratet med Bjørnar rett før han dro hjem. 

Sa de noe on grunnarbeid når han dro dit klærne skulle være gjemt? Fikk ikke med meg det, fikk inntrykk av at plassen fortsatt stod urørt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Clearpath skrev (6 minutter siden):

Sa de noe on grunnarbeid når han dro dit klærne skulle være gjemt? Fikk ikke med meg det, fikk inntrykk av at plassen fortsatt stod urørt? 

Mulig jeg misforsto, men når Håkon(?) dro til stedet sammen med bonden sa de vel noe om at nå er det for sent pga noe graving.

Politiet skulle visst undersøke stedet, men gjorde det ikke likevel og så ble det gjort noe arbeid. Sånn forsto jeg det hvertfall. 

De sa at de ikke hadde gått ut med hvilke klær Bjørnar hadde hatt på seg. Dette kan allikevel ha blitt kjent pga folkesnakk og slik kommet han som tilsto for øret. Bare noe jeg tenker…

Endret av Bacteria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne_Toholt
Bacteria skrev (På 18.6.2024 den 23.39):

Jeg tolket dette slik hen at gutten hadde syklet litt rundt uten Bjørnar og ikke sett han på en liten stund, deretter begynt å sykle hjemover fra plassen og sett sykelen til Bjørnar før han rett etterpå møtte bestemora. Da kan det være helt naturlig å si noe slikt som "(Vet ikke hvor han er, men) sykkelen hans står der". Jeg vil ikke sette noen i dårlig lys i denne saken, men detaljene i vitneutsagnene i denne saken tar jeg med en klype salt av flere årsaker, og da særlig "husken" til bestemora. Jeg er ikke så sikker på at hun husker ordrett hva som ble sagt.

Jeg tror de to guttene syklet ned til plassen sammen. Syklet sammen litt før den eldste tok noen runder alene og mistet Bjørnar av syne. Bjørnar setter fra seg sykkelen og går mot elva fordi den virker spennende og faller utti. Den eldste gutten bestemmer seg for å sykle hjemover og spise, ser Bjørnar sin sykkel, og møter bestemora rett etterpå. Alt dette kan utspille seg relativt raskt. Hvis jeg husker riktig så lager podcasten et tidsestimat på dette som er meget kort. Det kan godt være det stemmer dersom "alt klaffer", men jeg tror også en del detaljer fra vitner i denne saken er forhastet og at guttene var ute av syne lenger enn antatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Han som kjørte miniubåten sa at foreldrene måtte bruke pengene på noe annet, for i vannet kunne gan ikke være. 
jeg tror på han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...